Remleiding
Dempertje achter
2 Bruggetjes
Goed gezelschap
MMMMMMMMMMMMMMM
Verdwaalde Peugeot

Youp schreef:Kijk aan! De eerste modificaties zijn een feit! 8)
Wat heb je er precies voor dempers onder zitten van Bilstein? B8?
En die werkplaats... Jezus wat staat daar nog mooi spul binnen zeg!
Welke maat?Youp schreef:Pilot Exalto PE2's als je maximale grip zowel op droog als nat wilt! Origineel werden Saxo VTSjes geleverd op Pilot Sport SX, dat was de voorloper van de Exalto...![]()
Wanneer je op zoek gaat moet je het even laten weten, ik heb nog 4 nette gebruikte PE2's. Hoe eerder ik dr vanaf kan hoe beter, dan heb ik een reden om over te stappen op R888...
Had 'm al gezien, leuke tool!Frank Wolswijk schreef:Robert, hier kun je online een shop maken hoe je 106 er met de verlaging en 205 GTi Speedlines eruit komt te zien. http://www.pugmodder.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Die zijn bij mij bewust niet vervangen door de vorige eigenaar. Er zit gewoon nieuw rubber tussen. Was geloof ik omdat als de bussen de klappen anders te hard zouden doorgeven en de rest zouden beschadigen.Robertdj schreef:Ik heb al een tijdje last van gekraak wanneer ik van drempels afkom, lijkt me tijd om de bussen/rubbers te vervangen/upgraden.
Nu zit ik eraan te denken om voor Powerflex te gaan.
Maar, wat zijn de voordelen/nadelen van Powerflex?
Beschadigen doen ze niks. Zeker Powerflex niet, want die zijn nog behoorlijk "zacht". Ik heb nu Polyrace bussen thuis liggen en die lijken wel van massief aluminium ofzo...Mrton schreef:Die zijn bij mij bewust niet vervangen door de vorige eigenaar. Er zit gewoon nieuw rubber tussen. Was geloof ik omdat als de bussen de klappen anders te hard zouden doorgeven en de rest zouden beschadigen.Robertdj schreef:Ik heb al een tijdje last van gekraak wanneer ik van drempels afkom, lijkt me tijd om de bussen/rubbers te vervangen/upgraden.
Nu zit ik eraan te denken om voor Powerflex te gaan.
Maar, wat zijn de voordelen/nadelen van Powerflex?
Polyrace.Frank Wolswijk schreef:Robert, loopt hier een draadje over: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=7&t=9461" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort gezegd. Wordt vaker toegepast in een 106 GTi. Meestal wordt er dan het merk Powerflex gebruikt, erg veel andere keus voor een 106 GTi is er niet. Je hebt twee soorten. Powerflex paars voor straatgebruik en heel af en toe circuit. En Powerflex zwart voor regelmatig circuitgebruik, waarbij het nog te doen is om ook nog met de auto over straat te rijden naar en van het circuit.
Prijstechnisch maakt de keuze niet echt uit. Voor een 106 kun je een complete set krijgen bij Powerflex. In jouw geval zal de paarse waarschijnlijk een goed alternatief zijn voor de standaard rubbers.
Voordeel: Stugger als standaard rubbers, de zwarte nog aanzienlijk stugger als de paarse. Je bereikt er een veel "vaster" stuurgevoel mee.
Nadeel: Je levert wat (paars) tot veel (zwart) in op comfort. Afhankelijk van je gebruik, straat of circuit, is dat een klein of groot nadeel afhankelijk van hoe stug je wilt gaan.
De Powerflex fabriek is recent afgebrand. Productie is al weer gestart heb ik begrepen, maar voor de 106 in Nederland geen voorraad meer heb ik mij laten vertellen. En dan heb ik het over de paarse variant, de zwarte gaat op bestelling. Een vriend van mij kan misschien nog wat weghalen bij één van zijn leveranciers. Die had het laatste wat nog in de UK voor de 106 lag op voorraad zo'n week of twee geleden. Stuur even een bericht via de site van mijn kameraad, http://www.trackdayparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Op termijn zal het wel weer normaal leverbaar worden, op het moment moet je even geluk hebben.
Dat is wel de bedoeling ja, maar ik zoek nog een veilige plek om onder begeleiding te beginnen.Frank Wolswijk schreef:Met zo'n 106 GTi of een Rallye of XSi is het heerlijk in de bergen rijden. Vooral met heel veel haarspeldbochten. Dan toont een 106 zijn ware aard in wegligging. Bv in de omgeving van de Nürburgring. Een 106 is zo wie zo een lekkere bochtenmaker.
Ga je de 106 ook eens uitlaten op het circuit?
Dankje! Het is echt geweldig om te zien hoe anderen vrijwillig foto's maken van jouw auto.Youp schreef:Mooi ding hoor!
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot], TurboClouseau, Zed240 en 7 gasten