Peugeot 106 GTi & Update: 924 te koop!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 22 jan 2010, 22:32

Nieuwe spulletjes!
Afbeelding
Afbeelding
Remleiding
Afbeelding
Dempertje achter
Afbeelding
2 Bruggetjes
Afbeelding
Goed gezelschap
Afbeelding
MMMMMMMMMMMMMMM
Afbeelding
Verdwaalde Peugeot :whistle:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 22 jan 2010, 23:49

Kijk aan! De eerste modificaties zijn een feit! 8)

Wat heb je er precies voor dempers onder zitten van Bilstein? B8?

En die werkplaats... Jezus wat staat daar nog mooi spul binnen zeg! :shock:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 22 jan 2010, 23:58

Youp schreef:Kijk aan! De eerste modificaties zijn een feit! 8)

Wat heb je er precies voor dempers onder zitten van Bilstein? B8?

En die werkplaats... Jezus wat staat daar nog mooi spul binnen zeg! :shock:
Afbeelding
Ik kan geen M meer zien...

Er zitten B6 dempers onder, ietsjes strakker dan standaard. Genoeg comfort over op de snelweg, maar wel stabieler.

Volgende stappen:
-205 1.9 GTi Speedlines
-Fatsoenlijke zomerbanden, de minpunten komen nu nog duidelijker naar voren.
-Airbox

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 23 jan 2010, 00:07

Pilot Exalto PE2's als je maximale grip zowel op droog als nat wilt! Origineel werden Saxo VTSjes geleverd op Pilot Sport SX, dat was de voorloper van de Exalto... :)

Wanneer je op zoek gaat moet je het even laten weten, ik heb nog 4 nette gebruikte PE2's. Hoe eerder ik dr vanaf kan hoe beter, dan heb ik een reden om over te stappen op R888... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 23 jan 2010, 00:13

Youp schreef:Pilot Exalto PE2's als je maximale grip zowel op droog als nat wilt! Origineel werden Saxo VTSjes geleverd op Pilot Sport SX, dat was de voorloper van de Exalto... :)

Wanneer je op zoek gaat moet je het even laten weten, ik heb nog 4 nette gebruikte PE2's. Hoe eerder ik dr vanaf kan hoe beter, dan heb ik een reden om over te stappen op R888... :mrgreen:
Welke maat?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 23 jan 2010, 16:40

195/45R15, originele 15" GTi/VTS maat. :D

Gebruikersavatar
Frank Wolswijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
Locatie: Emmen

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Frank Wolswijk » 23 jan 2010, 19:17

Robert, hier kun je online een shop maken hoe je 106 er met de verlaging en 205 GTi Speedlines eruit komt te zien. http://www.pugmodder.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 23 jan 2010, 20:11

Frank Wolswijk schreef:Robert, hier kun je online een shop maken hoe je 106 er met de verlaging en 205 GTi Speedlines eruit komt te zien. http://www.pugmodder.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Had 'm al gezien, leuke tool!

als die banden passen EN nog goed zijn heb ik wel intresse denk ik.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 24 jan 2010, 00:32

+-5,5-6mm profiel, ik moet het even een keer precies opmeten als je serieus interesse hebt. :)

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Mrton » 24 jan 2010, 10:26

Mocht het nou met deze remmen niks worden zou ik toch gaan voor een conversie naar remmen van een Peugeot 307 (HDI). Heb ik zelf ook en het remt echt als een bezetene. Je bent geloof ik dan wel veroordeelt tot 15-inch velgen maar je kunt wel orginele schijven en blokken gebruiken wat toch wel lekker is aangezien die dingen gewoon slijten...

Gebruikersavatar
Frank Wolswijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
Locatie: Emmen

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Frank Wolswijk » 24 jan 2010, 11:40

En bovenstaande kan ik beamen. Ik heb remmerij van een 307 (HDi) op mijn trackday 205 GTi. En je hebt dan inderdaad minimaal 15" velgen nodig, met de 205 GTi Speedlines past het overigens. 306 GTi remmerij kan ook overigens.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 26 jan 2010, 14:40

Bedankt voor de tip :thumbup: Weer zoiets waar ik achter kwam nadat ik alles besteld had :bag: Achja, de volgende keer :mrgreen:

Ik ben trouwens verslaafd aan de wegligging van de 106 :love:

Vlakbij mijn huis zit een 50km weg met een aantal 'chicanes' en rotondes. Ben gisteravond zeker 5x op en neer gereden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Frank Wolswijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
Locatie: Emmen

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Frank Wolswijk » 26 jan 2010, 15:05

Met zo'n 106 GTi of een Rallye of XSi is het heerlijk in de bergen rijden. Vooral met heel veel haarspeldbochten. Dan toont een 106 zijn ware aard in wegligging. Bv in de omgeving van de Nürburgring. Een 106 is zo wie zo een lekkere bochtenmaker.

Ga je de 106 ook eens uitlaten op het circuit?

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 27 jan 2010, 17:30

Ik heb al een tijdje last van gekraak wanneer ik van drempels afkom, lijkt me tijd om de bussen/rubbers te vervangen/upgraden.
Nu zit ik eraan te denken om voor Powerflex te gaan.

Maar, wat zijn de voordelen/nadelen van Powerflex?

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Mrton » 27 jan 2010, 18:26

Robertdj schreef:Ik heb al een tijdje last van gekraak wanneer ik van drempels afkom, lijkt me tijd om de bussen/rubbers te vervangen/upgraden.
Nu zit ik eraan te denken om voor Powerflex te gaan.

Maar, wat zijn de voordelen/nadelen van Powerflex?
Die zijn bij mij bewust niet vervangen door de vorige eigenaar. Er zit gewoon nieuw rubber tussen. Was geloof ik omdat als de bussen de klappen anders te hard zouden doorgeven en de rest zouden beschadigen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Jussi » 27 jan 2010, 18:49

Leuk die foto's van PSG!


Een nadeel van Powerflex is dat ze durven piepen na verloop van tijd.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 27 jan 2010, 19:04

Mrton schreef:
Robertdj schreef:Ik heb al een tijdje last van gekraak wanneer ik van drempels afkom, lijkt me tijd om de bussen/rubbers te vervangen/upgraden.
Nu zit ik eraan te denken om voor Powerflex te gaan.

Maar, wat zijn de voordelen/nadelen van Powerflex?
Die zijn bij mij bewust niet vervangen door de vorige eigenaar. Er zit gewoon nieuw rubber tussen. Was geloof ik omdat als de bussen de klappen anders te hard zouden doorgeven en de rest zouden beschadigen.
Beschadigen doen ze niks. Zeker Powerflex niet, want die zijn nog behoorlijk "zacht". Ik heb nu Polyrace bussen thuis liggen en die lijken wel van massief aluminium ofzo... :shock:

Je bent wel een stuk comfort kwijt... Maarja, comfort... Voor zover je daar over kan spreken in een 106 gti/saxo vts. Ik heb nu zelf ook de Powerflex motorsteun en serieus, ik zou nooit meer zonder zo'n ding willen rijden, ik merk het gebrek in "comfort" nieteens dat verbleekt gewoon bij het lekkerder rijden. Ook heb ik de achterasophanging in Powerflex bussen hangen. En de vooras gaat dus binnenkort in Polyrace bussen en Spoox silentblocks. :)

Gebruikersavatar
Frank Wolswijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
Locatie: Emmen

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Frank Wolswijk » 27 jan 2010, 19:09

Robert, loopt hier een draadje over: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=7&t=9461" onclick="window.open(this.href);return false;

Kort gezegd. Wordt vaker toegepast in een 106 GTi. Meestal wordt er dan het merk Powerflex gebruikt, erg veel andere keus voor een 106 GTi is er niet. Je hebt twee soorten. Powerflex paars voor straatgebruik en heel af en toe circuit. En Powerflex zwart voor regelmatig circuitgebruik, waarbij het nog te doen is om ook nog met de auto over straat te rijden naar en van het circuit.

Prijstechnisch maakt de keuze niet echt uit. Voor een 106 kun je een complete set krijgen bij Powerflex. In jouw geval zal de paarse waarschijnlijk een goed alternatief zijn voor de standaard rubbers.
Voordeel: Stugger als standaard rubbers, de zwarte nog aanzienlijk stugger als de paarse. Je bereikt er een veel "vaster" stuurgevoel mee.
Nadeel: Je levert wat (paars) tot veel (zwart) in op comfort. Afhankelijk van je gebruik, straat of circuit, is dat een klein of groot nadeel afhankelijk van hoe stug je wilt gaan.

De Powerflex fabriek is recent afgebrand. Productie is al weer gestart heb ik begrepen, maar voor de 106 in Nederland geen voorraad meer heb ik mij laten vertellen. En dan heb ik het over de paarse variant, de zwarte gaat op bestelling. Een vriend van mij (Arnold Naber) kan misschien nog wat weghalen bij één van zijn leveranciers. Die had het laatste wat nog in de UK voor de 106 lag op voorraad zo'n week of twee geleden. Stuur even een bericht via de site van mijn kameraad, http://www.trackdayparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Op termijn zal het wel weer normaal leverbaar worden, op het moment moet je even geluk hebben.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 27 jan 2010, 19:15

Frank Wolswijk schreef:Robert, loopt hier een draadje over: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=7&t=9461" onclick="window.open(this.href);return false;

Kort gezegd. Wordt vaker toegepast in een 106 GTi. Meestal wordt er dan het merk Powerflex gebruikt, erg veel andere keus voor een 106 GTi is er niet. Je hebt twee soorten. Powerflex paars voor straatgebruik en heel af en toe circuit. En Powerflex zwart voor regelmatig circuitgebruik, waarbij het nog te doen is om ook nog met de auto over straat te rijden naar en van het circuit.

Prijstechnisch maakt de keuze niet echt uit. Voor een 106 kun je een complete set krijgen bij Powerflex. In jouw geval zal de paarse waarschijnlijk een goed alternatief zijn voor de standaard rubbers.
Voordeel: Stugger als standaard rubbers, de zwarte nog aanzienlijk stugger als de paarse. Je bereikt er een veel "vaster" stuurgevoel mee.
Nadeel: Je levert wat (paars) tot veel (zwart) in op comfort. Afhankelijk van je gebruik, straat of circuit, is dat een klein of groot nadeel afhankelijk van hoe stug je wilt gaan.

De Powerflex fabriek is recent afgebrand. Productie is al weer gestart heb ik begrepen, maar voor de 106 in Nederland geen voorraad meer heb ik mij laten vertellen. En dan heb ik het over de paarse variant, de zwarte gaat op bestelling. Een vriend van mij kan misschien nog wat weghalen bij één van zijn leveranciers. Die had het laatste wat nog in de UK voor de 106 lag op voorraad zo'n week of twee geleden. Stuur even een bericht via de site van mijn kameraad, http://www.trackdayparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Op termijn zal het wel weer normaal leverbaar worden, op het moment moet je even geluk hebben.
Polyrace. :thumbup: Dat is een goed alternatief en zo zijn er nog wel wat bedrijfjes die het spul maken.

Veel goedkoper en waarschijnlijk vergelijkbaar of beter dan Powerflex. Alleen wanneer je wat compromissen maakt is Powerflex paars wel het beste. Ze zijn aan de prijs maar niet steenhard.

http://www.apscars.co.uk/acatalog/Peuge ... o.html#a24" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.spoox.co.uk/catalog/index.ph ... 98f12b1949" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit is misschien wel een mooi pakketje voor je!

http://www.spoox.co.uk/catalog/product_ ... 98f12b1949" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Frank Wolswijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
Locatie: Emmen

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Frank Wolswijk » 27 jan 2010, 19:18

Zie Youp het al over Spoox hebben. Arnold Naber is hier leverancier voor.

Als je toch bezig gaat kun je er ook aan denken om je motorsteunrubbers ook meteen te vervangen door stuggere. Voor de onderste motorsteun heeft Powerflex een optie. Verder heeft Spoox daar leuk spul voor en ook Baker BM.

Gebruikersavatar
Frank Wolswijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:27
Locatie: Emmen

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Frank Wolswijk » 27 jan 2010, 19:21

Youp, hoe moet ik de Polyrace inschatten qua hardheid? Harder als Powerflex paars of zelfs harder als Powerflex zwart?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 27 jan 2010, 19:24

Het lijkt bijna alsof ze uit massief vinyl/nylon gedraaid zijn in plaats van PU. Ze zijn echt steen en steen hard. Het lijkt nieteens meer op rubber. Ik heb ze nog niet gemonteerd dus qua rijden kan ik er nog niet veel nuttigs over zeggen. :)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 21 feb 2010, 20:07

Ik weet, niet echt driving-fun maar toch, mijn 924 op Rosmalen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 21 feb 2010, 20:35

Mooi ding hoor! :D

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 22 feb 2010, 11:10

Frank Wolswijk schreef:Met zo'n 106 GTi of een Rallye of XSi is het heerlijk in de bergen rijden. Vooral met heel veel haarspeldbochten. Dan toont een 106 zijn ware aard in wegligging. Bv in de omgeving van de Nürburgring. Een 106 is zo wie zo een lekkere bochtenmaker.

Ga je de 106 ook eens uitlaten op het circuit?
Dat is wel de bedoeling ja, maar ik zoek nog een veilige plek om onder begeleiding te beginnen.
Youp schreef:Mooi ding hoor! :D
Dankje! Het is echt geweldig om te zien hoe anderen vrijwillig foto's maken van jouw auto. :mrgreen: Het zijn ook veelal mensen die weten hoeveel(of hoe weinig) hij kost, maar hem nog steeds cool vinden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], TurboClouseau, Zed240 en 7 gasten