Ik (had) dus ook een trailer waar de laadvloer tussen de wielen stond, het is niet alleen het gewicht van de auto, die de gehele last "top zwaar" maakt, maar ook eventueel een banden rek (zie 1 van de bovenstaande foto's), je heb je racer afgetankt, eventueel nog wat gereedschap, en xtra jerrycans met benzine en voila, er staat bijna twee ton aan gewicht op je aanhangwagen, dus hoe lager het gewicht, hoe beter.
In een rechte lijn, en een makkie an gangetje (80/90) km/u is dat ook geen probleem.
Maar op het moment dat het dreigt fout te gaan, moet er een flinke bus voor staan om de boel weer op te vangen, anders gaat de combie geheid slingeren, en dan is er geen houden meer aan.
Als je op Spa bent wezen rijden, en je begint aan de terugreis, dan kom je wat downhill heuveltjes tegen, dan is het veel afremmen geblazen, zijn jouw remmen daarop berekend? ze hebben daar van die prachtige "run offs" gemaakt, met grind en al erin, maar daar wil je echt niet in terecht komen.
Een dikke Transporter, of een Sprinter zal daar niet zoveel last van hebben, maar een station die twee ton mag hebben, met een x aantal mensen en toebehoren erin
Er zijn zat tweedehands trailers te koop, en een nieuwe kabelboom kost 230 euro incl. stekker, en lichten, remmen vervangen kost ook niet zo gek veel, maar het gaat denk ik ook een beetje om het gehele pakket, en niet alleen om een goede trailer.
Ik ben er al genoeg zwalkend tegen gekomen, waarvan ik al zoiets had van: "als dat maar goed gaat"