Porsche verkocht. Wat nu ?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
sammie
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 apr 2008, 20:37

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door sammie » 02 jan 2010, 09:11

steve smith schreef:
sammie schreef:Hier mijn inbreng, heb dan wel geen echte race ervaring maar lees wel heel veel mee op forums en weet waar ik het over heb angezien ik met mijn opleiding (HBO automotive engineering) hier ook het een en ander over leer.

een m3 csl uit engeland geimporteerd. €30000,-
mobile.de csl
hier zitten al ap 6pots remmen op voor dus achter nog aanpassen €3000,-
kooi er in dit is afhankelijk van je keuze maar zelf zou ik zeggen degelijke gelaste kooi €7000,-
extra setje velgen met banden slicks €2500- +setje regenbanden €1000
diff reviseren of quaife diff er in €1500,-
brandblusser er in €700,-
kuipstoelen + gordels €1600,-
dashboard flocken €100
interieur + kooi spuiten €400,-
sportstuur indien gewenst €200,-
dan kom ik op een totaal van €48000,-
en dan zit ik ruim onder de voorbeelden van hierboven genoemd(gt3 cup) en dan heb je een hele leuke trackday circuit auto.

daar zou ik dan tijdje mee rond rijden en dan later mischien
onderstel nog een keer aanpassen
andere uitlaat
lichte motorische tuning + andere chip of vrijporgrameerbare ecu
en als de smg bak niet bevalt hand sport bak van quaife ofzo
Best weggegooid geld zo'n opleiding als dit het resultaat is.

De auto die je aanhaalt is bekend als de bonte hond bij eenieder die ook maar iets van CSL's weet. Een goede kost een stuk meer. 98k km Andy-style is best een hoop als meer dan 50% circuit gebruik is. Zelfs Mathieu is je voor geweest, dan bedank je toch? :mrgreen: Goed onderhoud doet wonderen, maar "there's only so much a machine can take" zoals Knot ook altijd iets in die richting zegt. Er past maar 1 zo'n baasje in een autoleven...

-Je prijs voor een stuurombouw slaat nergens op omdat er schakelflippers ingesoldeerd moeten worden. Doe maar x3 of x4, dan kom je in de richting.
-Zelfde verhaal voor strak maken binnenkant. Bel anders ff naar een spuiter die al eens een e46 interieur kaal gemaakt heeft om te vragen hoelang ze aan het bikken, slijpen en schuren zijn voordat het strak is. Ik heb me daar ook enigzins in vergist een paar maanden geleden. Sorry G!
-Setje CSL-wielen of BBS CH red je niet onder de 1600 dus waar jij voor 900 een set 19" slicks vandaan trekt is me een raadsel. Een set nwe regenbanden red jij misschien voor 1000 piek maar daar komt wel een set wielen bij. Over de 6-pots die je noemt past geen 18" dus een setje cheapie ebay 18" m3 kun je schudden. Verdubbel dus je postje banden en wielen ook maar vast. Nog los van de losse wielen die je bij gaat sprokkelen om je 80% versleten banden op te zetten anders sta je na 1 spin of 1 lekke band alsnog te tobben omdat je geen spares hebt.
-Vrij programeerbare ecu op een CSL is totaal zinloos gezien een CSL al vrij-aanzuigend is en er dus weinig tot geen vermogenswinst te behalen is. CSL heeft 10x de rekencapaciteit van een gewone M3 omdat er geen LMM is, dus die doet al wat je normaal met Alpha N wilt bereiken. De enige logische rede om dit te doen zou zijn omdat CSL-electronica een vrijgave van de SMG bak nodig heeft, en je SMG wilt verwisselen voor een normale bak waarmee je de CSL 10 jaar terug in tijd brengt. Hozanna, dan was een e36 toch een stuk goedkoper geweest. En dan zeg je dog box/sequentieel Quaife? :roflol: Wellicht moet je daar eens wat onderhoudsrekeningen van zien....
-Op een auto met een ton erop zoals je mee wilt beginnen kun je het onderstel meteen doen, anders heb je dat 1e jaartje echt geen lol. Dat is dus nog 2K meteen out of pocket, en niet later.
-S54 met een ton erop die zwaar circuitgebruik gezien heeft zoals de auto die je noemt heeft een set lagerschalen nodig. Is weer 1000 piek. Beter dan een krat-motor die 11K in Dld kost ex alles.

Dan mis ik nog:

Draagarmen voorzijde + rubbers + stuurkogels vernieuwen, langsdraagarm achterzijde vernieuwen voor de kogel en het rubber omzetten naar PF-zwart, wiellagers rondom vernieuwen, en als dat diff aan opfrissen toe is kun je de aandrijfassen ook wegflikkeren evenals de trekstangen achter. Dan nog versterking kofferbakvloer en opnieuw verbussen van het achtersubframe.

Ik denk al met al dat je er 7,5 tot 10k naast zit, nog los van de 10k die je basis al te goedkoop is. Verder mis ik het postje "BPM", of anders het postje "Trailer" en niet te vergeten de armoe van elke trackday met jerrycans benzine te moeten sjouwen omdat je niet even naar de pomp mag rijden ermee en de pompen op het circuit niet open zijn op een trackdaytje. No TF for you sir....

Best zonde van een CSL om 'm zo te verprutsen, dan kun je beter een gewone pakken! Die kosten 15k en London staat er vol mee. En dan zit je na een kleine grindbak-escapade niet een jaar (OK, 13 maanden) te wachten tot iemand bij BMW besluit dat het tijd wordt weer eens een paar voorbumpers te laten produceren, zoals bij een CSL wel het geval is, waar je dan bij gratie g*ds 2400eu voor mag betalen t.o.v. 400 voor een gewone M3. Don't get me wrong: een CSL is een fantastisch apparaat, maar een cheap tracktool zal het nooit worden.
ben pas net begonnen met de opleiding dus blijkt dat ik nog een hoop kan leren en had deze csl gekozen omdat deze redelijk goedkoop was, was me er niet van bewust dat deze dan onder de categorie afgestampte hokken viel.
- en wat betreft stuur ombouw ging ik er van uit dat de flippers aan de stuurkolom zaten en niet aan het stuur dus sorry voor die fout.
- en interieur strippen ging ik van uit dat je dat zelf doet aangezien je hem eerst naar een kooi bouwer brengt, maar dit kan aan mijn denk stijl liggen omdat ik zelf ook trackday car wil gaan opbouwen op basis van bmw 1502 en deze nog gerestaureerd moet worden en mijnbudget klein is dus veel zelf gedaan wordt.
- wat de wielen en banden betreft dat is dan een inschattings fout en voor de regenbanden ging ik er van uit dat je de orignelen velgen gebruikt.
- en wat de rest betreft heb je helemaal gelijk het is wat goed koop ingeschat dus onderstel achterwegen gelaten en probleem over lagerschallen van s54 was me bekend maar niet bij welke kmstand ongeveer.

en verder ben ik het helemaal met je eens dat je beter een m3 als basis kunt pakken want ze zijn goed koper er zijn er meer van, en een m3 csl is te uniek om om te bouwen naar trackday car.
zal volgende keer wat beter over mijn reactie nadenken inplaats van zomaar wat te schatten en dit hier neer te plaatsen.
maar toch bedankt dat je mijn op mijn foute wijst was een leerzame les.
david toch suces met je zoek toch naar iets nieuws.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Downforce Hans » 02 jan 2010, 09:25

Hans GP schreef:Wat GTrene zegt, een Ultima GTR :thumbup: weer eens wat anders, ik zal nooit zo'n tupperware amerikaan nemen :bag:
Vanaf het moment dat jij zo`n flintstone auto hebt gekocht wordt je al niet mee serieus genomen dus laat je wijze raad maar..........
Van wie heb je dat open hok eigenlijk overgenomen... van Barney Rubble of van Fred Flintstone...... :bag: :thumbup:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door David R. » 02 jan 2010, 10:14

Dit gaat hem waarschijnlijk toch worden. Ik heb nog eens zitten rekenen en misschien doe ik dat wel verkeerd maar ik kijk ook naar wat zo'n ding nog waard is als ik er weer vanaf wil. Een 997 cup gaat het definitief niet worden ivm onderhoudkosten (voornamelijk de bak).
Alles is vers en nieuw aan deze. Eigenaar wil dat ik eerst een keer rij met dit ding zodat ik weet of dit voldoet aan mijn verwachtingen. Per saldo ben ik goedkoper uit dan een E92 M3 en niet zoveel duurder uit dan een aangepaste CSL. In mijn optiek is er een grotere markt voor originele racewagens (met fia papieren) dan voor aangepaste trackdaywagens. Tot 30 k is zo'n trackdayauto nog wel te verkopen maar daarna wordt het moeilijk. Een CSL is prachtig maar eigenlijk is het zonde om zo'n ding zo te verkloten.
Ik krijg 1 seizoen garantie op motor en bak hij heeft origineel Bosch motormanagement en een handgeschakelde RSR bak met korte verhoudingen. Er komt een 95 DB uitlaat bij voor Zolder en Assen zodat ik ook direct van dat probleem af ben. Na de testrit weet ik meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Niels » 02 jan 2010, 10:53

Porno apparaat :clap:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Miesjel » 02 jan 2010, 10:57

Topictitel moet aangepast worden.. NSFW !
Echt sex zo'n apparaat..

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Christoph » 02 jan 2010, 11:03

Heel erg geil 8)

Racinggreen
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:02
Auto: E46 318TI, Smart Roadster
Locatie: Oosterbeek

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Racinggreen » 02 jan 2010, 11:13

Porn machine :df: :twisted:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Eric H » 02 jan 2010, 11:22

Absoluut geen lelijke auto, maar David begrijp me niet verkeerd ben je niet bang voor :
L'histoire se répète

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door David R. » 02 jan 2010, 11:41

Eric H schreef:Absoluut geen lelijke auto, maar David begrijp me niet verkeerd ben je niet bang voor :
L'histoire se répète
Zoals reeds vermeld heb ik gezien hoe deze is opgebouwd. Alles is nieuw. Het risico is dus grotendeels weg. helemaal zeker weet je het nooit maar dat is bij een straatauto niet anders. Uit de testrit zal wel moeten blijken of deze voldoet aan mijn verwachtingen. Naar mijn gevoel heb ik nog nooit een circuitauto gehad die beter trok als mijn straatauto's (M5 en GT3) en hopelijk doet deze dat wel.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Stéphane » 02 jan 2010, 11:53

David R. schreef:
Eric H schreef:Absoluut geen lelijke auto, maar David begrijp me niet verkeerd ben je niet bang voor :
L'histoire se répète
Zoals reeds vermeld heb ik gezien hoe deze is opgebouwd. Alles is nieuw. Het risico is dus grotendeels weg. helemaal zeker weet je het nooit maar dat is bij een straatauto niet anders. Uit de testrit zal wel moeten blijken of deze voldoet aan mijn verwachtingen. Naar mijn gevoel heb ik nog nooit een circuitauto gehad die beter trok als mijn straatauto's (M5 en GT3) en hopelijk doet deze dat wel.
Echt een mooie auto. Dus veel plezier er van. Wat voor motor ligt er nu in dan?

Heb je de auto ook zien rijden voor langere tijd en weet je wat hij doet op een hele middag op het circuit. Je zegt dat alles nieuw is. Hoe weet je dan of het werkt? Het risico is dan niet weg, maar dan ben jij dus degene die alles af moet gaan stellen en zorgen dat het werkt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door RVV » 02 jan 2010, 11:59

David gefeliciteerd ermee ! Mooi ding.. wel grappig verloop van het topic.. jarenlang werd de e46 M3 verguist als circuitauto.. en nu is het ineens de bomb.. :roll:

Gelukkig hoef je geen talent te hebben om te genieten van je auto(s). of dit nou een straatauto of circuit auto is. :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door GTRene » 02 jan 2010, 13:15

opzich een leuk ding, al lijkt het wel een 996 model naar 997 gemaakt :hmmm: die voorbumper aan de zijkant ook raar en die koplampen ook...magoed zal wel allemaal aangepast zijn?

deze bv ziet er heel anders uit dacht ik http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... _2008.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Steven N. » 02 jan 2010, 14:21

David R. schreef:Een 997 cup gaat het definitief niet worden ivm onderhoudkosten (voornamelijk de bak).
Rene > :hmmm:

Ziet er zo op de foto's erg leuk uit, ben benieuwd of het is waar je naar zoekt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door GTRene » 02 jan 2010, 15:09

Steven Nauta schreef:
David R. schreef:Een 997 cup gaat het definitief niet worden ivm onderhoudkosten (voornamelijk de bak).
Rene > :hmmm:

Ziet er zo op de foto's erg leuk uit, ben benieuwd of het is waar je naar zoekt.
I know Steven, maar bedoel als look niet die cup auto's das gewoon wat ik qua look/model wilde laten zien, die wat David op de foto's heeft ziet er qua look/model anders uit zeg maar ook als een gt3 997 typ :hmmm: magoed ding zal wel goed verbouwd en lichter gemaakt zijn, ik wilde alleen ermee zeggen dat dat ding anders overkomt dan een 997 GT3 .

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Steven N. » 02 jan 2010, 15:10

GTRene schreef:
Steven Nauta schreef:
David R. schreef:Een 997 cup gaat het definitief niet worden ivm onderhoudkosten (voornamelijk de bak).
Rene > :hmmm:

Ziet er zo op de foto's erg leuk uit, ben benieuwd of het is waar je naar zoekt.
I know Steven, maar bedoel als look niet die cup auto's das gewoon wat ik qua look/model wilde laten zien, die wat David op de foto's heeft ziet er qua look/model anders uit zeg maar ook als een gt3 997 typ :hmmm: magoed ding zal wel goed verbouwd en lichter gemaakt zijn, ik wilde alleen ermee zeggen dat dat ding anders overkomt dan een 997 GT3 .
Zeg dat dan :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door GTRene » 02 jan 2010, 15:23

:nana: :mrgreen:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door G Kolkman » 02 jan 2010, 16:13

Dikke bak 8) . Hopelijk haal je er zoveel plezier uit als je verwacht :) !

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door EJGT3CS » 02 jan 2010, 16:49

Rene dat komt waarschijnlijk omdat deze op basis van de carroserie van een Carrera 4(S) of GT3 RS is gebouwd. Deze hebben een bredere carroserie dan de 2 wiel aangedreven modellen en de gewone GT3.
De standaard 911 Cup is gebouwd op basis van de 2 wiel aangedreven carroserie.

Richardt.
Berichten: 6763
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Richardt. » 02 jan 2010, 16:56

Toch heeft een Porsche in mijn ogen toch wat meer dan een BMW. Die je nu op het oog heeft ziet er goed uit en uit al je posts blijkt dat je er behoorlijk wat vertrouwen in hebt, dus waarom dan niet?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Hielke » 02 jan 2010, 19:23

Het is onverstandig om op basis van een door 'tuners' 'getunede' auto trackdays te gaan rijden.

Zoals sommigen hier ook al hebben vermeld proberen deze gasten met hun zelfverklaarde kennis van zaken standaardonderdelen die door een fabrikant over miljoenen kilometers zijn getest te 'verbeteren'. Dit resulteert erin dat in 90% van de storingen en defecten juist deze modificaties de trackday tot een vroegtijdig einde brengen.

Buiten deze zeer praktische overweging om zwaar getunede auto's met rust te laten begrijp ik ook niet waarom iemand er voor zou willen kiezen een auto te nemen die omwille van ultieme snelheid tot en over z'n grenzen is gemodificeerd. Immers, er hoeft geen race gereden te worden, er hoeft geen ronderecord verbeterd te worden, er hoeft niet eens een bepaalde rondetijd gereden te worden.

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je uit de handen van de raceteams en hun 'tuningkunsten' blijft.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Downforce Dennis » 05 jan 2010, 00:46

Nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen maar...

dikke +1 Hielke...

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door steve smith » 05 jan 2010, 00:47

Downforce Dennis schreef:Nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen maar...

dikke +1 Hielke...
Idem. In volle verbazing.

+1

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door David R. » 05 jan 2010, 09:00

Juist daarom zie ik deze auto wel zitten. Motor is een GT3 cup die loopt op het Bosch systeem. Dit systeem is niet zelf te programmeren en is uitsluitend te koop bij Porsche. De motor is dus zo goed als een standaard GT3 en levert maar 10 pk meer als een standaard motor. Dit systeem heeft zichzelf al lang bewezen en juist daarom heb ik er vertrouwen in. Alle problemen die ik heb gehad met de vorige waren bijna nooit mechanisch maar werden juist veroorzaakt door het motormanagement.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Niels » 05 jan 2010, 10:54

Welke keuze je ook maakt de praktijk moet het uitwijzen. Qua motor zo origineel mogelijk, geen sequentiele bak en een stukje garantie zijn wel een goede basis imho.

Ik hoop dat ie het goed gaat doen :D

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Bericht door Andre » 06 jan 2010, 01:10

ik kocht die porsche nooit.

Ik ging dan zo bi zo naar duitsland en haalde me orginele GT3 clubsport met weinig km. Standaard zoals getest door de fabriek. En goed bevonden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Gabriel, Google [Bot], HarryC, Kocheler en 9 gasten