BMW E36 328i Coupe

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
RVV

Re: BMW E36 328i Coupe

Bericht door RVV » 09 dec 2009, 17:29

Net ding hoor :thumbup:

Matthijs

Bericht door Matthijs » 09 dec 2009, 18:44

EG schreef:Mooie wagen zeg, tering, interieur is ook gewoon een dikke 10 voor mij, precies hoe ik het zelf zou willen.

Als ik een E36 zou configureren, zou hij waarschijnlijk zo eruit gezien hebben. Misschien liever sedan, maar deze coupe ziet er ook echt behoorlijk netjes uit (en errug mooi zeg).

Vraagje, hoeveel heb je ervoor betaald? Ik denk dat het dik boven de 5k moet hebben gekost aangezien je die dingen zeker niet in deze staat kan vinden...

Helemaal mee eens! erg gaaf exemplaar, veel rijplezier toegewenst.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 09 dec 2009, 19:02

Ziet er goed uit :thumbup:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 09 dec 2009, 19:42

Bedankt voor de positieve/leuke reacties...

Moet zeggen dat ik met de auto net zo blij ben als toen ik net de Evo had, auto geeft me net zo veel lol en hij voelt bijna net zo speciaal. Je kunt het qua performance natuurlijk niet vergelijk met de Evo, het is natuurlijk niet zo'n bochtenbeul maar hij kan redelijk goed meekomen. Zo is het voor mij duidelijk geworden dat bouwjaar en pk's er niet zo toe doen, het gaat om het 'gevoel' dat een auto je geeft. Ik heb namelijk van alles overwogen, van een e92 coupe, een e30 M3 tot aan een Westfield opgebouwd met 300pk Volvo of Audi motor. Verder had ik ook wat moeite om onverzekert met de Evo het circuit op te gaan, met de Bmw mijd ik het iig niet. Ook heeft meegeteld het feit dat ik eigelijk te weinig rij om er uberhaupt een 2e auto naast te hebben. Echter na 1 week zonder Evo wist ik al dat er wel iets anders móest komen. Het leven slijten met alleen een tdi raad ik elke petrolhead af. :lol:

@ Paskal: Auto van Yorick heeft mijn keuze wel sterk beinvloed, echt een gaaf ding :wink: Echter wordt mijn auto geen hardcore ring racer. Hij moet wel straat waardig blijven. Dit is ook de rede dat ik de auto van Tristan niet gekocht heb, welke verder volledig naar mijn smaak was.

@ Yorick en Rick: Denk niet dat het 4 voorwielen zijn gezien deze velgen als af-fabriek optie op de auto geleverd zijn.

@ Steven Nauta: Auto blijft niet geheel standaard, 1ste mod ligt al ongeduldig klaar voor montage. Een Wiechers Sport veerpoot brug... Hoop zo het overhellen wat te verminderen. Verder zou ik een setje originele m3 velgen willen welke van achter 8,5j breed zijn. Echter ben ik nog benieuwd naar mensen die ervaring met deze switch hebben en wat de voor en nadelen zijn. Verder vind ik een setje le mans rep. ook gaaf staan op een zilvere. :bag:

De topsnelheid heb ik nog niet uitgetest, alleen een keertje wat enthausiaster doorgehaald. Denk dat 250+ wel moet kunnen gezien hoe makkelijk de auto doorgaat na de 200...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2009, 20:22

Veerpootbruggen doen niks voor overhellen van een auto.

Ze maken alleen de dempertorens lokaal iets stijver, omdat bij een McPherson de demper een dragend onderdeel is heeft die wat minder deflectie

Persoonlijk vind ik die veerpootbruggen weggegooid geld op een E36. Ze doen maar heel weinig tenzij je echt heel veel stuuruitslag hebt. Op de E36 racer zitten ze er bij mij niet eens op, er ligt nog wel een set van Sparco op zolder te verstoffen maar nooit echt behoefte aan die dingen gehad. Toen ik die auto net kocht merkte je niet eens dat ze er op zaten als je niet wist dat ze er zaten.

Je kan als je wat wilt beter een Cabrio Xbrace op je auto zetten, dat is goedkoper en werkt beter.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 09 dec 2009, 20:41

Bert ///M3 schreef:Veerpootbruggen doen niks voor overhellen van een auto.

Ze maken alleen de dempertorens lokaal iets stijver, omdat bij een McPherson de demper een dragend onderdeel is heeft die wat minder deflectie

Persoonlijk vind ik die veerpootbruggen weggegooid geld op een E36. Ze doen maar heel weinig tenzij je echt heel veel stuuruitslag hebt. Op de E36 racer zitten ze er bij mij niet eens op, er ligt nog wel een set van Sparco op zolder te verstoffen maar nooit echt behoefte aan die dingen gehad. Toen ik die auto net kocht merkte je niet eens dat ze er op zaten als je niet wist dat ze er zaten.

Je kan als je wat wilt beter een Cabrio Xbrace op je auto zetten, dat is goedkoper en werkt beter.
Wist ik niet, dacht dat je het enigzins wel kon verminderen. Een schroefset doet i.i.g. wel wonderen lijkt me. :)

ps, van een ''cabrio Xbrace'' heb ik niet eerder gehoord, komt deze onder de auto?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2009, 20:43

Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer :lol:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 09 dec 2009, 20:50

Bert ///M3 schreef:Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer :lol:
Heeft verder een stabi in de koffer nog zin, of moet hij daar ook beter ónder de auto?

Zo'n carterpan beschermer is idd handig. Zeker als het ook de wegligging nog ten goede komt. :mrgreen:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 09 dec 2009, 21:51

Netjes! Hij lijkt op die van ons, maar dan anders :wink:

Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken als ik het zo lees!

Tom V

Bericht door Tom V » 09 dec 2009, 23:39

Mooie auto, veel plezier ermee. 2.8 is een leuk motortje!
Topfuel schreef:
Bert ///M3 schreef:Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer :lol:
Heeft verder een stabi in de koffer nog zin, of moet hij daar ook beter ónder de auto?

Zo'n carterpan beschermer is idd handig. Zeker als het ook de wegligging nog ten goede komt. :mrgreen:
Een stabi in de koffer? Kun je doen als het past maar je kunt die beter in je ophanging schroeven.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 dec 2009, 10:14

Hehe. De E36 STW auto's hadden een cockpit verstelbare stabi en die lag idd in de kofferbak.

Maar een veerpootbrug achter heeft imho weinig tot helemaal geen nut.

Die dingen zijn alleen nuttig op een McPherson ophanging zoals voor op een E36, en daar vind ik het effect al twijfelachtig.

Knot

Bericht door Knot » 10 dec 2009, 11:07

Ik heb de OMP veerpootbrug er ook alleen opgezet om de torens te verstevigen. De OMP sluit mooi aan op de torens en helpt mee de klappen van de AST onderstel op te vangen.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 dec 2009, 22:30

Misschien wel de ideale plek om straks eventueel je gordels aan vast te maken. Volgens mij maken je gordels dan de ''juiste'' hoek.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 dec 2009, 23:35

Ik zou serieus niet mijn gordels vast maken aan een dun buisje welke met een paar dunne boutjes aan plaatwerk van een millimeter dik zit :hmmm:

vwk

Bericht door vwk » 22 dec 2009, 00:57

Wel het subframe erbij proberen te scoren, aangezien er geen draadbusjes zitten in het subframe (behalve bij M3 en de cabrio's uiteraard) :)
Of anders lassen, heb ik ook gedaan maar dat zou onpraktisch kunnen zijn.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 dec 2009, 01:31

Ziet er absoluut netjes uit :!: Veel plezier ermee :df:
Topfuel schreef:Moet zeggen dat ik met de auto net zo blij ben als toen ik net de Evo had, auto geeft me net zo veel lol en hij voelt bijna net zo speciaal. Je kunt het qua performance natuurlijk niet vergelijk met de Evo, het is natuurlijk niet zo'n bochtenbeul maar hij kan redelijk goed meekomen. Zo is het voor mij duidelijk geworden dat bouwjaar en pk's er niet zo toe doen, het gaat om het 'gevoel' dat een auto je geeft.
Goeie conclusie imho :thumbup:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 27 dec 2009, 18:40

Bert ///M3 schreef:Ik zou serieus niet mijn gordels vast maken aan een dun buisje welke met een paar dunne boutjes aan plaatwerk van een millimeter dik zit :hmmm:
Misschien heb je (of iemand anders) een goede suggestie voor gordels te monteren zónder kooi? Ik zou graag 3 of 4 punts gordels monteren zodat je wat veiliger in de auto zit en minder verschuifd in de stoelen.

Zit aan zoiets te denken:

Afbeelding

Afbeelding

Tom V

Bericht door Tom V » 28 dec 2009, 01:07

Heb zelf een setje van Schroth, is dan weer speciaal voor de e36.

Afbeelding
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ickfit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun je dan bevestigen aan de originele gordelpunten, allicht veiliger dan in je hoedenplank of zoals Bert al zei, aan je veerpootbrug.

Metchu

Bericht door Metchu » 28 dec 2009, 01:13

dat is wel heel gaaf zeg!

Topfuel

Bericht door Topfuel » 28 dec 2009, 12:46

Tom V schreef:Heb zelf een setje van Schroth, is dan weer speciaal voor de e36.

Afbeelding
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ickfit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun je dan bevestigen aan de originele gordelpunten, allicht veiliger dan in je hoedenplank of zoals Bert al zei, aan je veerpootbrug.
Wat mij betreft dé ideale oplossing gezien je het interieur netjes houd! Ik zie dat er 2 bevestigings punten zitten welke niet in de gordel kunnen, waar worden deze vastgemaakt?
Laatst gewijzigd door Topfuel op 28 dec 2009, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 28 dec 2009, 12:49

als je naar dutchpowertrading gaat, kan je daar voor links en voor rechts bestellen... dus beide kanten idd

die bevestigingspunten komen ipv de originele gordelbevestigingspunten volgens mij... maar wel ideaal idd!

Tom V

Bericht door Tom V » 28 dec 2009, 19:13

Topfuel schreef:
Tom V schreef:Heb zelf een setje van Schroth, is dan weer speciaal voor de e36.

Wat mij betreft dé ideale oplossing gezien je het interieur netjes houd! Ik zie dat er 2 bevestigings punten zitten welke niet in de gordel kunnen, waar worden deze vastgemaakt?
Ik heb ze dan bij de originele gordelpunten gezet, op deze manier kun je prima je normale gordel blijven gebruiken ook. Erg handig setje omdat het op 2 punten ook gewoon in de normale gordelklikkers klikt.

Knot

Bericht door Knot » 28 dec 2009, 19:45

Apart gebeuren die gordels, nog nooit eerder gezien. Lijkt me links wel lastig vastmaken idd, niet 100% plug&play.

vwk

Bericht door vwk » 31 dec 2009, 01:10

Zoals ik het plaatje zie kan je de lus die linksonder komt (drivers-side), laten zitten, en de rest eruit klikken (achter Li/Re en Re voor).

Tom?

Tom V

Bericht door Tom V » 31 dec 2009, 02:02

Ik weet niet exact hoe de gordels achter bij een sedan of coupe zitten, komen deze uit het midden? Ik heb zelf een touring, daar komen ze vanaf de instapkant, dus heb er bij de instap kant achter bestuurder nog een klikker bij gezet zodat je inderdaad alleen aan de deurzijde voor een schroefpunt hebt.

Plaats reactie