
BMW E36 328i Coupe
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E36 328i Coupe
Net ding hoor 

- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Re: BMW E36 328i Coupe
EG schreef:Mooie wagen zeg, tering, interieur is ook gewoon een dikke 10 voor mij, precies hoe ik het zelf zou willen.
Als ik een E36 zou configureren, zou hij waarschijnlijk zo eruit gezien hebben. Misschien liever sedan, maar deze coupe ziet er ook echt behoorlijk netjes uit (en errug mooi zeg).
Vraagje, hoeveel heb je ervoor betaald? Ik denk dat het dik boven de 5k moet hebben gekost aangezien je die dingen zeker niet in deze staat kan vinden...
Helemaal mee eens! erg gaaf exemplaar, veel rijplezier toegewenst.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: BMW E36 328i Coupe
Ziet er goed uit 

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Bedankt voor de positieve/leuke reacties...
Moet zeggen dat ik met de auto net zo blij ben als toen ik net de Evo had, auto geeft me net zo veel lol en hij voelt bijna net zo speciaal. Je kunt het qua performance natuurlijk niet vergelijk met de Evo, het is natuurlijk niet zo'n bochtenbeul maar hij kan redelijk goed meekomen. Zo is het voor mij duidelijk geworden dat bouwjaar en pk's er niet zo toe doen, het gaat om het 'gevoel' dat een auto je geeft. Ik heb namelijk van alles overwogen, van een e92 coupe, een e30 M3 tot aan een Westfield opgebouwd met 300pk Volvo of Audi motor. Verder had ik ook wat moeite om onverzekert met de Evo het circuit op te gaan, met de Bmw mijd ik het iig niet. Ook heeft meegeteld het feit dat ik eigelijk te weinig rij om er uberhaupt een 2e auto naast te hebben. Echter na 1 week zonder Evo wist ik al dat er wel iets anders móest komen. Het leven slijten met alleen een tdi raad ik elke petrolhead af.
@ Paskal: Auto van Yorick heeft mijn keuze wel sterk beinvloed, echt een gaaf ding
Echter wordt mijn auto geen hardcore ring racer. Hij moet wel straat waardig blijven. Dit is ook de rede dat ik de auto van Tristan niet gekocht heb, welke verder volledig naar mijn smaak was.
@ Yorick en Rick: Denk niet dat het 4 voorwielen zijn gezien deze velgen als af-fabriek optie op de auto geleverd zijn.
@ Steven Nauta: Auto blijft niet geheel standaard, 1ste mod ligt al ongeduldig klaar voor montage. Een Wiechers Sport veerpoot brug... Hoop zo het overhellen wat te verminderen. Verder zou ik een setje originele m3 velgen willen welke van achter 8,5j breed zijn. Echter ben ik nog benieuwd naar mensen die ervaring met deze switch hebben en wat de voor en nadelen zijn. Verder vind ik een setje le mans rep. ook gaaf staan op een zilvere.
De topsnelheid heb ik nog niet uitgetest, alleen een keertje wat enthausiaster doorgehaald. Denk dat 250+ wel moet kunnen gezien hoe makkelijk de auto doorgaat na de 200...
Moet zeggen dat ik met de auto net zo blij ben als toen ik net de Evo had, auto geeft me net zo veel lol en hij voelt bijna net zo speciaal. Je kunt het qua performance natuurlijk niet vergelijk met de Evo, het is natuurlijk niet zo'n bochtenbeul maar hij kan redelijk goed meekomen. Zo is het voor mij duidelijk geworden dat bouwjaar en pk's er niet zo toe doen, het gaat om het 'gevoel' dat een auto je geeft. Ik heb namelijk van alles overwogen, van een e92 coupe, een e30 M3 tot aan een Westfield opgebouwd met 300pk Volvo of Audi motor. Verder had ik ook wat moeite om onverzekert met de Evo het circuit op te gaan, met de Bmw mijd ik het iig niet. Ook heeft meegeteld het feit dat ik eigelijk te weinig rij om er uberhaupt een 2e auto naast te hebben. Echter na 1 week zonder Evo wist ik al dat er wel iets anders móest komen. Het leven slijten met alleen een tdi raad ik elke petrolhead af.

@ Paskal: Auto van Yorick heeft mijn keuze wel sterk beinvloed, echt een gaaf ding

@ Yorick en Rick: Denk niet dat het 4 voorwielen zijn gezien deze velgen als af-fabriek optie op de auto geleverd zijn.
@ Steven Nauta: Auto blijft niet geheel standaard, 1ste mod ligt al ongeduldig klaar voor montage. Een Wiechers Sport veerpoot brug... Hoop zo het overhellen wat te verminderen. Verder zou ik een setje originele m3 velgen willen welke van achter 8,5j breed zijn. Echter ben ik nog benieuwd naar mensen die ervaring met deze switch hebben en wat de voor en nadelen zijn. Verder vind ik een setje le mans rep. ook gaaf staan op een zilvere.

De topsnelheid heb ik nog niet uitgetest, alleen een keertje wat enthausiaster doorgehaald. Denk dat 250+ wel moet kunnen gezien hoe makkelijk de auto doorgaat na de 200...
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i Coupe
Veerpootbruggen doen niks voor overhellen van een auto.
Ze maken alleen de dempertorens lokaal iets stijver, omdat bij een McPherson de demper een dragend onderdeel is heeft die wat minder deflectie
Persoonlijk vind ik die veerpootbruggen weggegooid geld op een E36. Ze doen maar heel weinig tenzij je echt heel veel stuuruitslag hebt. Op de E36 racer zitten ze er bij mij niet eens op, er ligt nog wel een set van Sparco op zolder te verstoffen maar nooit echt behoefte aan die dingen gehad. Toen ik die auto net kocht merkte je niet eens dat ze er op zaten als je niet wist dat ze er zaten.
Je kan als je wat wilt beter een Cabrio Xbrace op je auto zetten, dat is goedkoper en werkt beter.
Ze maken alleen de dempertorens lokaal iets stijver, omdat bij een McPherson de demper een dragend onderdeel is heeft die wat minder deflectie
Persoonlijk vind ik die veerpootbruggen weggegooid geld op een E36. Ze doen maar heel weinig tenzij je echt heel veel stuuruitslag hebt. Op de E36 racer zitten ze er bij mij niet eens op, er ligt nog wel een set van Sparco op zolder te verstoffen maar nooit echt behoefte aan die dingen gehad. Toen ik die auto net kocht merkte je niet eens dat ze er op zaten als je niet wist dat ze er zaten.
Je kan als je wat wilt beter een Cabrio Xbrace op je auto zetten, dat is goedkoper en werkt beter.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Wist ik niet, dacht dat je het enigzins wel kon verminderen. Een schroefset doet i.i.g. wel wonderen lijkt me.Bert ///M3 schreef:Veerpootbruggen doen niks voor overhellen van een auto.
Ze maken alleen de dempertorens lokaal iets stijver, omdat bij een McPherson de demper een dragend onderdeel is heeft die wat minder deflectie
Persoonlijk vind ik die veerpootbruggen weggegooid geld op een E36. Ze doen maar heel weinig tenzij je echt heel veel stuuruitslag hebt. Op de E36 racer zitten ze er bij mij niet eens op, er ligt nog wel een set van Sparco op zolder te verstoffen maar nooit echt behoefte aan die dingen gehad. Toen ik die auto net kocht merkte je niet eens dat ze er op zaten als je niet wist dat ze er zaten.
Je kan als je wat wilt beter een Cabrio Xbrace op je auto zetten, dat is goedkoper en werkt beter.

ps, van een ''cabrio Xbrace'' heb ik niet eerder gehoord, komt deze onder de auto?
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i Coupe
Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer 

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Heeft verder een stabi in de koffer nog zin, of moet hij daar ook beter ónder de auto?Bert ///M3 schreef:Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer
Zo'n carterpan beschermer is idd handig. Zeker als het ook de wegligging nog ten goede komt.

- Mark 320iS
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW E36 328i Coupe
Netjes! Hij lijkt op die van ons, maar dan anders
Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken als ik het zo lees!

Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken als ik het zo lees!
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i Coupe
Mooie auto, veel plezier ermee. 2.8 is een leuk motortje!
Een stabi in de koffer? Kun je doen als het past maar je kunt die beter in je ophanging schroeven.Topfuel schreef:Heeft verder een stabi in de koffer nog zin, of moet hij daar ook beter ónder de auto?Bert ///M3 schreef:Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer
Zo'n carterpan beschermer is idd handig. Zeker als het ook de wegligging nog ten goede komt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i Coupe
Hehe. De E36 STW auto's hadden een cockpit verstelbare stabi en die lag idd in de kofferbak.
Maar een veerpootbrug achter heeft imho weinig tot helemaal geen nut.
Die dingen zijn alleen nuttig op een McPherson ophanging zoals voor op een E36, en daar vind ik het effect al twijfelachtig.
Maar een veerpootbrug achter heeft imho weinig tot helemaal geen nut.
Die dingen zijn alleen nuttig op een McPherson ophanging zoals voor op een E36, en daar vind ik het effect al twijfelachtig.
- Knot
- Berichten: 40551
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Ik heb de OMP veerpootbrug er ook alleen opgezet om de torens te verstevigen. De OMP sluit mooi aan op de torens en helpt mee de klappen van de AST onderstel op te vangen.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Misschien wel de ideale plek om straks eventueel je gordels aan vast te maken. Volgens mij maken je gordels dan de ''juiste'' hoek.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i Coupe
Ik zou serieus niet mijn gordels vast maken aan een dun buisje welke met een paar dunne boutjes aan plaatwerk van een millimeter dik zit 

- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: BMW E36 328i Coupe
Wel het subframe erbij proberen te scoren, aangezien er geen draadbusjes zitten in het subframe (behalve bij M3 en de cabrio's uiteraard)Bert ///M3 schreef:Klopt, normaal zit er alleen een dwarsligger onder de auto, die gaat er dan af en er komt een dwarsligger op die ook een kruisversteviging heeft naar het subframe voor. Ook handig als carterpan beschermer

Of anders lassen, heb ik ook gedaan maar dat zou onpraktisch kunnen zijn.
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E36 328i Coupe
Ziet er absoluut netjes uit :!: Veel plezier ermee


Goeie conclusie imhoTopfuel schreef:Moet zeggen dat ik met de auto net zo blij ben als toen ik net de Evo had, auto geeft me net zo veel lol en hij voelt bijna net zo speciaal. Je kunt het qua performance natuurlijk niet vergelijk met de Evo, het is natuurlijk niet zo'n bochtenbeul maar hij kan redelijk goed meekomen. Zo is het voor mij duidelijk geworden dat bouwjaar en pk's er niet zo toe doen, het gaat om het 'gevoel' dat een auto je geeft.

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Misschien heb je (of iemand anders) een goede suggestie voor gordels te monteren zónder kooi? Ik zou graag 3 of 4 punts gordels monteren zodat je wat veiliger in de auto zit en minder verschuifd in de stoelen.Bert ///M3 schreef:Ik zou serieus niet mijn gordels vast maken aan een dun buisje welke met een paar dunne boutjes aan plaatwerk van een millimeter dik zit
Zit aan zoiets te denken:
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i Coupe
Heb zelf een setje van Schroth, is dan weer speciaal voor de e36.

http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ickfit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je dan bevestigen aan de originele gordelpunten, allicht veiliger dan in je hoedenplank of zoals Bert al zei, aan je veerpootbrug.
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ickfit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je dan bevestigen aan de originele gordelpunten, allicht veiliger dan in je hoedenplank of zoals Bert al zei, aan je veerpootbrug.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW E36 328i Coupe
dat is wel heel gaaf zeg!
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Wat mij betreft dé ideale oplossing gezien je het interieur netjes houd! Ik zie dat er 2 bevestigings punten zitten welke niet in de gordel kunnen, waar worden deze vastgemaakt?Tom V schreef:Heb zelf een setje van Schroth, is dan weer speciaal voor de e36.
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ickfit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je dan bevestigen aan de originele gordelpunten, allicht veiliger dan in je hoedenplank of zoals Bert al zei, aan je veerpootbrug.
Laatst gewijzigd door Topfuel op 28 dec 2009, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW E36 328i Coupe
als je naar dutchpowertrading gaat, kan je daar voor links en voor rechts bestellen... dus beide kanten idd
die bevestigingspunten komen ipv de originele gordelbevestigingspunten volgens mij... maar wel ideaal idd!
die bevestigingspunten komen ipv de originele gordelbevestigingspunten volgens mij... maar wel ideaal idd!
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i Coupe
Ik heb ze dan bij de originele gordelpunten gezet, op deze manier kun je prima je normale gordel blijven gebruiken ook. Erg handig setje omdat het op 2 punten ook gewoon in de normale gordelklikkers klikt.Topfuel schreef:Wat mij betreft dé ideale oplossing gezien je het interieur netjes houd! Ik zie dat er 2 bevestigings punten zitten welke niet in de gordel kunnen, waar worden deze vastgemaakt?Tom V schreef:Heb zelf een setje van Schroth, is dan weer speciaal voor de e36.
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ickfit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je dan bevestigen aan de originele gordelpunten, allicht veiliger dan in je hoedenplank of zoals Bert al zei, aan je veerpootbrug.
- Knot
- Berichten: 40551
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Apart gebeuren die gordels, nog nooit eerder gezien. Lijkt me links wel lastig vastmaken idd, niet 100% plug&play.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: BMW E36 328i Coupe
Zoals ik het plaatje zie kan je de lus die linksonder komt (drivers-side), laten zitten, en de rest eruit klikken (achter Li/Re en Re voor).
Tom?
Tom?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i Coupe
Ik weet niet exact hoe de gordels achter bij een sedan of coupe zitten, komen deze uit het midden? Ik heb zelf een touring, daar komen ze vanaf de instapkant, dus heb er bij de instap kant achter bestuurder nog een klikker bij gezet zodat je inderdaad alleen aan de deurzijde voor een schroefpunt hebt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 3 gasten