Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Petrolhead Tom » 23 dec 2009, 19:17

Neppers vind ik ook redelijk not done. Liever 1 echte dan een la vol neppe ;)

Of een hele verzameling seiko's en casio's in plaats van nep rolexen ;)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 dec 2009, 02:11

Die nr 5 is wel een leuke klok met die dag en datum functie... Dacht dat je je Nolex ging posten! :lol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 dec 2009, 03:01

Ik zit nog steeds te twijfelen, ben een redelijke fan van Nixon horloges.

Kennen jullie misschien een stijlvol horloge voor rond de 300,-? Simpel design, gewoon onvopvallend maar wel classy.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 dec 2009, 09:44

Robertdj schreef:Ik zit nog steeds te twijfelen, ben een redelijke fan van Nixon horloges.

Kennen jullie misschien een stijlvol horloge voor rond de 300,-? Simpel design, gewoon onvopvallend maar wel classy.
Het horloge van de Nederlandse automakers Huet Brothers. Niet echt onopvallend maar wel een super klok... Zeker in de zwarte uitvoering. € 295,= Exclusieve klok i.v.m. beperkte oplages.

http://www.huetbrothers.com/Shops/1/Watches.html

Afbeelding

Specifications

1. Swiss Made ETA Quartz movement, calibre G10.211
2. Chronograph (stopwatch function with lap timing)
3. Tachymeter (for measuring speed)
4. Date
5. Hardened Mineral Crystal Glass
6. Black Anodized Stainless Steel Case
7. Limited edition - 200 pieces (individually numbered)
8. Leather strap (design equal to the holes in the steering wheel)
9. Water Resistant - 5ATM - 50 M
10. 2 year International warranty [/i]

Dimensions

Width leather strap 20 mm
Case thickness incl. glass 12.5 mm
Case diameter 42.5 mm

All our watches are guarenteed Swiss Made. This means that the movement is Swiss, the watch is assembled in Switzerland and all watches undergo thorough and precise tests before they are shipped out.

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 dec 2009, 10:28

Topfuel schreef:Die nr 5 is wel een leuke klok met die dag en datum functie... Dacht dat je je Nolex ging posten! :lol:
Nee dat zou ik hier niet durven ;) Heb overigens mijn TW Steel weggebracht, daar was laatst de seconde wijzer van losgeraakt, zo ineens! :hmmm: :nah: En nou heb ik hem terug, loopt hij steeds voor. Kom ik hem terug brengen zegt die man: Ja maar dat kan niet want het is een quartz uurwerk en die kunnen niet voorlopen. Heb ik de man even medegedeeld dat ik dat gegeven totaal niet interessant of relevant vindt, maar het wel nodig vindt dat mijn horloge de correcte tijd aangeeft. Krijg uhm nu in het nieuwe jaar terug. Of dat een probleem was. Tsja het is nooit leuk als je lang moet wachten maar ik draag toch geen horloge die per halve dag een uur voor loopt.

Verder heb ik nog een vraag aan Dale Vito, ik ben het niet tegengekomen in het topic maar zou jij mij de charme van een Nato band misschien uit kunnen leggen, kan er niet heel veel over vinden en mijn interesse is toch wel gewekt omdat ik het op sommige horloges toch wel gaaf vind staan.

frankv

Bericht door frankv » 24 dec 2009, 17:42

frankv schreef:
frankv schreef:gekocht!

pfff, doordat ik mijn nieuwe creditcard bij paypal nog niet had geverified moest ik voor ik met paypal kon betalen het geld eerst door paypal van mijn bankrekening laten innen, binnen een dag was het geld van mijn rekening, maar vervolgens doet paypal er meer dan een week (!) over om het geld op mijn account bij te boeken waardoor ik pas eind vorige week heb kunnen betalen voor de rolex, slechte service van paypal deze keer (ze hadden me wel even kunnen vertellen dat ik een nieuwe creditcard van dezelfde bank op dezelfde rekening opnieuw moest verifyen, dan had ik dat al lang gedaan)

de verkoper doet hem morgen op de post, ik denk niet dat ik hem voor de kerst in huis heb, jammer
nou, mooi jammer, vandaag de rolex binnen gekregen, nog mooi voor de kerst, zit er een rolex in met een blauwe plaat ipv de rolex op de foto en staan de (hele kleine) romeinse cijfertjes er ook niet op, hij heeft me dus een andere gestuurd

en ik twijfel erg aan de echtheid van het ding dat hij me gestuurd heeft want er staat bv geen serienummer in de kast als je de band er af haalt en geen nummers op de sluiting

de verkoper zegt dat het echt hetzelfde horloge is (hij denkt dat ik gek ben) en heeft al gezegd het geld terug te storten, en mocht hij dat nalaten dan heb ik nog paypal kopersbescherming

kortom, zodra het geld terug is ben ik in de markt voor een ingetogen datejust of een submariner...

Shakes

Bericht door Shakes » 24 dec 2009, 17:47

Die HB is nice :thumbup:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 24 dec 2009, 17:50

Inderdaad, HB ziet er goed uit.

Ga m´n kerstbonus maar eens bij elkaar schrapen.. :shock:

Shakes

Bericht door Shakes » 24 dec 2009, 17:52

kan je die ook ff proberen ofzo?

Om hem nou zo te kopen, niet echt

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 dec 2009, 18:02

frankv schreef:
frankv schreef:
frankv schreef:gekocht!

pfff, doordat ik mijn nieuwe creditcard bij paypal nog niet had geverified moest ik voor ik met paypal kon betalen het geld eerst door paypal van mijn bankrekening laten innen, binnen een dag was het geld van mijn rekening, maar vervolgens doet paypal er meer dan een week (!) over om het geld op mijn account bij te boeken waardoor ik pas eind vorige week heb kunnen betalen voor de rolex, slechte service van paypal deze keer (ze hadden me wel even kunnen vertellen dat ik een nieuwe creditcard van dezelfde bank op dezelfde rekening opnieuw moest verifyen, dan had ik dat al lang gedaan)

de verkoper doet hem morgen op de post, ik denk niet dat ik hem voor de kerst in huis heb, jammer
nou, mooi jammer, vandaag de rolex binnen gekregen, nog mooi voor de kerst, zit er een rolex in met een blauwe plaat ipv de rolex op de foto en staan de (hele kleine) romeinse cijfertjes er ook niet op, hij heeft me dus een andere gestuurd

en ik twijfel erg aan de echtheid van het ding dat hij me gestuurd heeft want er staat bv geen serienummer in de kast als je de band er af haalt en geen nummers op de sluiting

de verkoper zegt dat het echt hetzelfde horloge is (hij denkt dat ik gek ben) en heeft al gezegd het geld terug te storten, en mocht hij dat nalaten dan heb ik nog paypal kopersbescherming

kortom, zodra het geld terug is ben ik in de markt voor een ingetogen datejust of een submariner...
Dit is echt een rampscenario, hoop dat het snel en netjes voor je wordt opgelost. Wat een eikel ook die gast, gezien hij je wil wijs maken dat het toch echt die Rolex is...

Succes i.i.g.

Tom

Bericht door Tom » 24 dec 2009, 18:07

...

frankv

Bericht door frankv » 24 dec 2009, 18:29

Tom schreef:Na veel lezen, Rico lastig te vallen per pb, kijken bij de juwelier en fora doorgespit te hebben heb ik vorige week mijn keuze gemaakt en de knoop doorgehakt voor m'n eerste "echte" horloge. Vandaag opgehaald.. het is geen Submariner geworden, maar een stalen GMT Master II LN. Ben superblij!!!!!! Hij is echt mooi :shock: :love:

(niet al te beste foto...)
idd met datumpukkel... de Sub vind ik ook prachtig maar de GMT (vooral met die keramische lunet met iets bredere cijfers) is ietsie stoerder/meer klok.
Als ik komende dagen weinig post dan ben ik naar m'n pols aan het staren :mrgreen:
he, geweldig ding zeg! een heel mooi model, en best moeilijk kiezen tussen deze of een submariner

een filmpje over hoe hij werkt, apart met die 2e tijd verstelling:
http://www.youtube.com/watch?v=76RAJWQoosE" onclick="window.open(this.href);return false;

frankv

Bericht door frankv » 24 dec 2009, 18:33

Topfuel schreef: Dit is echt een rampscenario, hoop dat het snel en netjes voor je wordt opgelost. Wat een eikel ook die gast, gezien hij je wil wijs maken dat het toch echt die Rolex is...

Succes i.i.g.
het zal wel goed komen, de prijs was overigens wel die van een echte rolex, dus ik hoop mijn geld wel terug te krijgen, maar ik heb "hard" bewijs, dus uiteindelijk zal het wel goed komen via de kopersbescherming van Paypal

ook al dacht ik een goede inschatting te hebben gemaakt op basis van de info in de advertentie, je weet dat je een dergelijk risico altijd loopt, dus als het je laatste euro's zijn moet je sowieso niet online in Italie kopen

mijn broertje :wink: en ik doen wie de grootste zeperd kan halen met hetzelfde budget, ik heb mijn ding al gedaan, hij gaat maandag een 540 halen in duitsland, ik denk dat ik ga winnen, die van hem is vast in werkelijkheid geen 518, alhoewel, hoe zwaar telt een rotte automaat bak?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 dec 2009, 18:36

Schitterend Tom!! :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 24 dec 2009, 20:38

Frank kut situatie :? Heej Tom super joh !

Tom

Bericht door Tom » 24 dec 2009, 20:59

Mooi klote trouwens Frank..
Waarom heb je em in het buitenland besteld als je er een normale prijs voor hebt betaald? Of is het een model dat weinig voorkomt en je hier niet kan krijgen? Nouja hopelijk loopt alles goed af...

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 24 dec 2009, 21:09

Gaaaf tom :thumbup:

Luuk

Bericht door Luuk » 24 dec 2009, 21:12

Fraai horloge, Tom! Congrats. :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 dec 2009, 23:29

Mooi Tom!
Bij Schaap in Ehv geweest?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 dec 2009, 10:33

supertopklok Tom, imho de mooiste nu verkrijgbare Rolex!

Heb 'm wel weggedaan voor de 'beste', dat dan weer wel. :mrgreen:

Skitterend hoe je vanuit 't 'niets' een van de beste hedendaagse horloges ter wereld koopt!!!En imho het beste 2/3tijden horloge op zichzelf staand ter wereld.By far. superfunctioneel/nauwkeurig en robuust en topperdetopkwaliteit.

Zoiets als van 'n Fiat Panda naar 'n 997GT3(GMTIIC)

:thumbup:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 25 dec 2009, 10:46

Ik heb er weinig verstand van, maar vind het wel leuk om deze topic te volgen.

Als je de Citizen eco-drive vergelijkt met de Seiko Kinetic. Kun je dan zeggen dat de een beter is dan de ander? Wat zijn de voor- en nadelen?

Robin

Bericht door Robin » 25 dec 2009, 10:54

2 verschillende systemen, ik ben Seiko dealer, maar we waren vroeger ook Citizen dealer.
De eerste kinetics waren shit, de lijn van de laatste 5 jaar is goed te noemen voor de centen.
En serieus:Hoe duurder hoe beter afgewerkt /stalen onderdelen tov plastic raderen in de goedkopere modellen(Lorus, Pulsar zijn merken van Seiko, net als dat VAG Skoda, Seat, VW, Audi heeft en dat dat vaak geen ruk uitmaakt, maar toch wel 'n beetje qua uuwerkafwerking)

Prima middenklasse klok zo'n duurdere Kinetic. Citizen Ecodrive wat reparatie ervaring mee. Ook goed. Dealernetwerk/logistiek ivm garantiekwesties/service:Hands down Seiko. En da's geen geintje.

Importeur Citizen zat in Hamburg...Seiko importeur, familiebedrijf in Schiedam, prima firma. :thumbup:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 25 dec 2009, 11:35

IK vind dit ook wel erg leuk om te volgen.. heb er ook weinig verstand van maar oke daarom hou ik me op de achtergrond haha..
Heb nu 2 seiko's liggen de kinetic en een Premier chronograph .. ( niet echt spannend voor in dit draadje maar oke ) :)
Maar een "echt" horloge moet er voor mij ook wel komen... zoiets als tom bijvoorbeeld gekocht heeft is geweldig natuurlijk..

Tot die tijd lees ik gewoon rustig verder hier :mrgreen:

dale vito

Bericht door dale vito » 25 dec 2009, 12:09

Tom schreef:Na veel lezen, Rico lastig te vallen per pb, kijken bij de juwelier en fora doorgespit te hebben heb ik vorige week mijn keuze gemaakt en de knoop doorgehakt voor m'n eerste "echte" horloge. Vandaag opgehaald.. het is geen Submariner geworden, maar een stalen GMT Master II LN. Ben superblij!!!!!! Hij is echt mooi :shock: :love:

(niet al te beste foto...)
idd met datumpukkel... de Sub vind ik ook prachtig maar de GMT (vooral met die keramische lunet met iets bredere cijfers) is ietsie stoerder/meer klok.
Als ik komende dagen weinig post dan ben ik naar m'n pols aan het staren :mrgreen:
Wow Tom, van harte. Goede keus; IMHO is dit kwalitatief een van de beste horloges die momenteel te koop zijn. Echt te gek, geniet er maar van.

Ik heb zelf gister nog 3 horloges opgehaald, waaronder een die ik al jáááren vet vind..

Afbeelding

De LIP Mach 2000.. een extreem jaren 70 horloge, ontworpen door Roger Tallon - die later de TGV zou ontwerpen. Handopwindbare chrono met valjoux 7734. Hij zal niet voor iedereen zijn, maar ik ben er helemaal happy mee. De Omega heb ik aan mijn vriendin gegeven, de Oris was voor de lol :)

Robin

Bericht door Robin » 25 dec 2009, 12:27

Moii spul Dale, ik heb hier nog zo'n Lip te liggen, kroon eraf en elec blok is aan gort. :(
Afbeelding

Leuke geschiedenis van LIP France(arbeiderszelfbestuur geloof ik?) ook en dat ze nu weer opnieuw 'beginnen' ofzo(?)

Die Oris is leuk, maar ben geen Regulateur man, de uren-en minuutwijzers behoren bij mij op 1 as te zitten, maar da's mijn manco zegmaar LOL.
Ook behoort bij mij de secondewijzer op DIE centrale pijp te zitten en niet op 3/6/9 uur, op 1 hand te tellen uitzonderingen daargelaten.

Omega is altijd ok.

Plaats reactie