lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 22:39

gaaf zeg wat een snelheid en lekker opzwepend geluidje....de muziek was een beetje groots magoed.

en dat uit een 2.1 "opel" blokje NA 300pk maar zulke toeren...chevet waren dat ook geen race autos of klasse? gaaf :mrgreen: en dat schakelen :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 12:40

speciaal voor Allen, de betrouwbare 7 is geboren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

op PH http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=21165" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW BITS FOR NEW SEVEN-STYLE ROADSTER
Legend uses 3-series running gear. The ultimate home-build driving machine?
Kent-based GKD Sports Cars has created a Lotus Seven-style kit car using a BMW 3-series as a single donor vehicle, the first company to do so.

The new GKD Legend is based on E36 or E46 3-series running gear and will take everything from a 140bhp 1.8-litre four-cylinder engine to the 343bhp straight six from the E46 M3.

Even the four-cylinder Legend should be pretty lively, with a 595kg kerb weight giving 235bhp per ton. By way of contrast, a Lotus Elise manages just 156bhp per ton. At 650kg an E46 M3-engined Legend Six is a little heavier, but produces an organ-squeezing 527bhp per ton. :shocking: :hosanna: :df:



650kg, 343bhp. A terrifying combinationThe Legend was born (if you'll excuse the pun) when GKD boss Peter Lathrope acquired the rights to the old Ginetta G27. After a redesign here and a re-engineering there, Lathrope more or less decided to start again, and the result was a classic Seven-style sports car.

The BMW bit arrived a little more unexpectedly, however. "It was basically because I couldn't find any more Sierra bits," admits Lathrope.

Whatever the reasons for its peculiar evolution, the result is intriguing. For the basic Legend, and depending on the state and costs of the donor parts you find, GKD says you can have a complete car for around £7000. The rather more appealing Legend Six (the only current kit car we can think of with a straight-six motor) could be built from as little as £8500, although only with an E36 M3 engine - an E46 single donor would undoubtedly be a more pricy option.



BMW instruments look weird. Good, but weirdOnce you have your Legend kit, the BMW bits you'll need include an engine, gearbox, ECU,differential, halfshafts, the whole brake assembly, steering column, instrument binnacle, and wheels and tyres. In short, most of the oily bits of a 3-series bar the suspension.

GKD isn't done yet, though: there are plans in the works to bolt the Eaton M45 supercharger from a Mini Cooper S Works to the 1.8-litre versions, which should push power to more than 200bhp
gaaf, en nog erg goedkoop ook :popcorn:

en lees eens wat de pers erover zegt...wat nou caterham :lol: :wink:
http://www.gkdsportscars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/GKD_Legend" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2009, 12:53

Zal wel lekker gaan ook met een zespitter, veel koppel én een lekkere sound. 8)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Joy » 08 dec 2009, 12:54

318is motorblok op de foto, betrouwbaar en kost geen drol. Goed concept zo. :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 13:08

inderdaad erg goedkoop zo'n ding de kit is al goedkoop, en de onderdelen ook, en helemaal gebouwd is ook nog steeds goedkoop :mrgreen: its almost a win win situation...

met de M3 motor rond 3 sec naar de 100 :mrgreen: echter met een 4 pitter nog onder de 5 sec, dus gewoon rap, goedkoop en betrouwbaar :mrgreen: op PH laten ze ook het adsh zien maar foto's zullen hier wel niet werken...ow toch :hmmm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 08 dec 2009, 13:29

Haha.. dit kan niet, zwaargewicht onderdelen op een Lightweight idee, dat net zo iets als de BH van Erica Trepstra die Meg Ryan gaat aantrekken :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2009, 14:04

Nee joh, dit is het gouden hart en de zwemkwaliteiten van Erica Terpstra met het uiterlijk van Meg Ryan! :lol:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door duifjes.com » 08 dec 2009, 20:12

Ik vindt het er wel gaaf uitzien met die M3 wielen!

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robertdj » 08 dec 2009, 20:25

Mijn pa is helemaal gek van de Burton. Eens kijken of ik hem hiervoor kan overhalen, is natuurlijk veel leuker. :thumbup:

Tom
Berichten: 22314
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Tom » 08 dec 2009, 20:31

GTRene schreef:inderdaad erg goedkoop zo'n ding de kit is al goedkoop, en de onderdelen ook, en helemaal gebouwd is ook nog steeds goedkoop :mrgreen: its almost a win win situation...

met de M3 motor rond 3 sec naar de 100 :mrgreen: echter met een 4 pitter nog onder de 5 sec, dus gewoon rap, goedkoop en betrouwbaar :mrgreen: op PH laten ze ook het adsh zien maar foto's zullen hier wel niet werken...ow toch :hmmm:
dan liever zo'n hoogtoerig 320si blokje daarin

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 08 dec 2009, 20:54

Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt? :goodnight:

Emiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 08 dec 2009, 21:16

allen schreef:Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt? :goodnight:
Minder zwaar als je auto voorruit moeten duwen met de benenwagen :lol:


Maar ik zie liever een 9000 toeren blokje in een caterham.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 21:40

allen schreef:Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt? :goodnight:
ja inderdaad nu pas, had je het maar eerder geweten :lol: had je veel Engelse meuk ellende bespaart en geld over :mrgreen: :wink:

inderdaad zo'n 320si blokje erin knallen :mrgreen:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door FreudeamFahren » 08 dec 2009, 21:44

320si? Deze?
Afbeelding
Jullie bedoelen denk ik zo eentje...
Afbeelding

320iS dus. S14B20. Waarom dan geen S14B23 uit een e30 M3 is mij een raadsel: zit bijna geen prijsverschil tussen.

Verder roerend eens: wat een gedrocht!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 08 dec 2009, 21:49

Rene, vraagje aan jou. Had ik nu problemen met het blok of de aanbouwdelen? Kort gezegd, je lult een eind in de ruimte. 8)
Tevens ben je sowieso een drol als je bij bmw motoren uitkomt. 2.3 liter Duratec. Licht en 260 pk, mocht iemand echt toe zijn aan wat snellers.
Die noodzaak heb ik zelf overigens niet. 8)

Emiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 08 dec 2009, 21:54

Ik zou ook geen bmw blok erin willen. Zit totaal geen karakter in, is gewoon saai.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 08 dec 2009, 21:54

Duratec is ook goedkope rommel.. niet best heb ik me laten vertellen door een motorenbouwer, laatst hebben ze een Duratec moeten bouwen dus een nieuwe motor gekocht en de helft eruit gesloopt en echte onderdelen erin gestopt.. Dus laat je niet gek maken op Seloc.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 08 dec 2009, 21:55

Ik zit niet op Seloc. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 08 dec 2009, 21:59

In de autocross en rallycross gebruiken ze redelijk veel duratec anders Hans.

Misschien wat voor Allen, kijk eens bij Zomer Motorentechniek http://www.zomermotorentechniek.nl.
Die heeft redelijk wat Duratecs altijd, nieuw, gebruikt, standaard en getuned.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 22:22

allen schreef:Rene, vraagje aan jou. Had ik nu problemen met het blok of de aanbouwdelen? Kort gezegd, je lult een eind in de ruimte. 8)
Tevens ben je sowieso een drol als je bij bmw motoren uitkomt. 2.3 liter Duratec. Licht en 260 pk, mocht iemand echt toe zijn aan wat snellers.
Die noodzaak heb ik zelf overigens niet. 8)
Problemen met je blokje heb je NOG niet :wink: maar euh wie begon er nu laatst over iets tunen van dat rover blokje :mrgreen: :wink:

en dit is zo'n 320si blokje oa van wtcc

Afbeelding
This is what powers the WTCC 320si, a highly tuned, naturally aspirated 2L four cylinder motor developing 280 PS at 8,500 rpm.
ze kunnen ook tot 330pk :mrgreen:

moet je horen hoe dat klinkt in zo'n zware auto, laat staan in zo'n lichtgewicht :banaan:

Laatst gewijzigd door GTRene op 08 dec 2009, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 08 dec 2009, 22:24

wat weegt dat blok rene.... Onder de 100 kg? 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 22:30

allen schreef:wat weegt dat blok rene.... Onder de 100 kg? 8)
niet veel in elk geval

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;

filmpje al gehoord? :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 08 dec 2009, 22:33

Nee Rene, ik ben al eens onderuit gegaan op een nieuwe bmw blok. Ik moet die rommel niet. :idea:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door frank de jonge » 08 dec 2009, 23:16

Jij hebt idd al veel rompslomp meegemaakt Allen.

Dat ouwe blok van mij met 3xx.xxx km op de klok geeft nog geen krimp. Naja, wat olie maar dat mag ook wel na zoveel km en zo veel pijn lijden :P

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 09 dec 2009, 09:05

Zo'n WTTC is wel wat voor Laurens en/of André 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RS-Ron en 4 gasten