en dat uit een 2.1 "opel" blokje NA 300pk maar zulke toeren...chevet waren dat ook geen race autos of klasse? gaaf


gaaf, en nog erg goedkoop ookKent-based GKD Sports Cars has created a Lotus Seven-style kit car using a BMW 3-series as a single donor vehicle, the first company to do so.
The new GKD Legend is based on E36 or E46 3-series running gear and will take everything from a 140bhp 1.8-litre four-cylinder engine to the 343bhp straight six from the E46 M3.
Even the four-cylinder Legend should be pretty lively, with a 595kg kerb weight giving 235bhp per ton. By way of contrast, a Lotus Elise manages just 156bhp per ton. At 650kg an E46 M3-engined Legend Six is a little heavier, but produces an organ-squeezing 527bhp per ton.![]()
![]()
![]()
650kg, 343bhp. A terrifying combinationThe Legend was born (if you'll excuse the pun) when GKD boss Peter Lathrope acquired the rights to the old Ginetta G27. After a redesign here and a re-engineering there, Lathrope more or less decided to start again, and the result was a classic Seven-style sports car.
The BMW bit arrived a little more unexpectedly, however. "It was basically because I couldn't find any more Sierra bits," admits Lathrope.
Whatever the reasons for its peculiar evolution, the result is intriguing. For the basic Legend, and depending on the state and costs of the donor parts you find, GKD says you can have a complete car for around £7000. The rather more appealing Legend Six (the only current kit car we can think of with a straight-six motor) could be built from as little as £8500, although only with an E36 M3 engine - an E46 single donor would undoubtedly be a more pricy option.
BMW instruments look weird. Good, but weirdOnce you have your Legend kit, the BMW bits you'll need include an engine, gearbox, ECU,differential, halfshafts, the whole brake assembly, steering column, instrument binnacle, and wheels and tyres. In short, most of the oily bits of a 3-series bar the suspension.
GKD isn't done yet, though: there are plans in the works to bolt the Eaton M45 supercharger from a Mini Cooper S Works to the 1.8-litre versions, which should push power to more than 200bhp
dan liever zo'n hoogtoerig 320si blokje daarinGTRene schreef:inderdaad erg goedkoop zo'n ding de kit is al goedkoop, en de onderdelen ook, en helemaal gebouwd is ook nog steeds goedkoopits almost a win win situation...
met de M3 motor rond 3 sec naar de 100echter met een 4 pitter nog onder de 5 sec, dus gewoon rap, goedkoop en betrouwbaar
op PH laten ze ook het adsh zien maar foto's zullen hier wel niet werken...ow toch
![]()
Minder zwaar als je auto voorruit moeten duwen met de benenwagenallen schreef:Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt?
ja inderdaad nu pas, had je het maar eerder gewetenallen schreef:Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt?
Problemen met je blokje heb je NOG nietallen schreef:Rene, vraagje aan jou. Had ik nu problemen met het blok of de aanbouwdelen? Kort gezegd, je lult een eind in de ruimte. 8)
Tevens ben je sowieso een drol als je bij bmw motoren uitkomt. 2.3 liter Duratec. Licht en 260 pk, mocht iemand echt toe zijn aan wat snellers.
Die noodzaak heb ik zelf overigens niet. 8)
ze kunnen ook tot 330pkThis is what powers the WTCC 320si, a highly tuned, naturally aspirated 2L four cylinder motor developing 280 PS at 8,500 rpm.
niet veel in elk gevalallen schreef:wat weegt dat blok rene.... Onder de 100 kg? 8)
Gebruikers op dit forum: RS-Ron en 6 gasten