en dat uit een 2.1 "opel" blokje NA 300pk maar zulke toeren...chevet waren dat ook geen race autos of klasse? gaaf
lightweight cars, talk and video's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
gaaf zeg wat een snelheid en lekker opzwepend geluidje....de muziek was een beetje groots magoed.
en dat uit een 2.1 "opel" blokje NA 300pk maar zulke toeren...chevet waren dat ook geen race autos of klasse? gaaf
en dat schakelen 
en dat uit een 2.1 "opel" blokje NA 300pk maar zulke toeren...chevet waren dat ook geen race autos of klasse? gaaf
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
speciaal voor Allen, de betrouwbare 7 is geboren
op PH http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=21165" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW BITS FOR NEW SEVEN-STYLE ROADSTER
Legend uses 3-series running gear. The ultimate home-build driving machine?
en lees eens wat de pers erover zegt...wat nou caterham
http://www.gkdsportscars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/GKD_Legend" onclick="window.open(this.href);return false;





op PH http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=21165" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW BITS FOR NEW SEVEN-STYLE ROADSTER
Legend uses 3-series running gear. The ultimate home-build driving machine?
gaaf, en nog erg goedkoop ookKent-based GKD Sports Cars has created a Lotus Seven-style kit car using a BMW 3-series as a single donor vehicle, the first company to do so.
The new GKD Legend is based on E36 or E46 3-series running gear and will take everything from a 140bhp 1.8-litre four-cylinder engine to the 343bhp straight six from the E46 M3.
Even the four-cylinder Legend should be pretty lively, with a 595kg kerb weight giving 235bhp per ton. By way of contrast, a Lotus Elise manages just 156bhp per ton. At 650kg an E46 M3-engined Legend Six is a little heavier, but produces an organ-squeezing 527bhp per ton.![]()
![]()
![]()
650kg, 343bhp. A terrifying combinationThe Legend was born (if you'll excuse the pun) when GKD boss Peter Lathrope acquired the rights to the old Ginetta G27. After a redesign here and a re-engineering there, Lathrope more or less decided to start again, and the result was a classic Seven-style sports car.
The BMW bit arrived a little more unexpectedly, however. "It was basically because I couldn't find any more Sierra bits," admits Lathrope.
Whatever the reasons for its peculiar evolution, the result is intriguing. For the basic Legend, and depending on the state and costs of the donor parts you find, GKD says you can have a complete car for around £7000. The rather more appealing Legend Six (the only current kit car we can think of with a straight-six motor) could be built from as little as £8500, although only with an E36 M3 engine - an E46 single donor would undoubtedly be a more pricy option.
BMW instruments look weird. Good, but weirdOnce you have your Legend kit, the BMW bits you'll need include an engine, gearbox, ECU,differential, halfshafts, the whole brake assembly, steering column, instrument binnacle, and wheels and tyres. In short, most of the oily bits of a 3-series bar the suspension.
GKD isn't done yet, though: there are plans in the works to bolt the Eaton M45 supercharger from a Mini Cooper S Works to the 1.8-litre versions, which should push power to more than 200bhp
en lees eens wat de pers erover zegt...wat nou caterham
http://www.gkdsportscars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/GKD_Legend" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: lightweight cars, talk and video's
Zal wel lekker gaan ook met een zespitter, veel koppel én een lekkere sound. 8)
- Joy
- Berichten: 10890
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: lightweight cars, talk and video's
318is motorblok op de foto, betrouwbaar en kost geen drol. Goed concept zo. 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
inderdaad erg goedkoop zo'n ding de kit is al goedkoop, en de onderdelen ook, en helemaal gebouwd is ook nog steeds goedkoop
its almost a win win situation...
met de M3 motor rond 3 sec naar de 100
echter met een 4 pitter nog onder de 5 sec, dus gewoon rap, goedkoop en betrouwbaar
op PH laten ze ook het adsh zien maar foto's zullen hier wel niet werken...ow toch



met de M3 motor rond 3 sec naar de 100
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Haha.. dit kan niet, zwaargewicht onderdelen op een Lightweight idee, dat net zo iets als de BH van Erica Trepstra die Meg Ryan gaat aantrekken 
- MartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: lightweight cars, talk and video's
Nee joh, dit is het gouden hart en de zwemkwaliteiten van Erica Terpstra met het uiterlijk van Meg Ryan! 
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik vindt het er wel gaaf uitzien met die M3 wielen!
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: lightweight cars, talk and video's
Mijn pa is helemaal gek van de Burton. Eens kijken of ik hem hiervoor kan overhalen, is natuurlijk veel leuker. 
-
Tom
- Berichten: 22445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
dan liever zo'n hoogtoerig 320si blokje daarinGTRene schreef:inderdaad erg goedkoop zo'n ding de kit is al goedkoop, en de onderdelen ook, en helemaal gebouwd is ook nog steeds goedkoopits almost a win win situation...
met de M3 motor rond 3 sec naar de 100echter met een 4 pitter nog onder de 5 sec, dus gewoon rap, goedkoop en betrouwbaar
op PH laten ze ook het adsh zien maar foto's zullen hier wel niet werken...ow toch
![]()
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt? 
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Minder zwaar als je auto voorruit moeten duwen met de benenwagenallen schreef:Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt?
Maar ik zie liever een 9000 toeren blokje in een caterham.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ja inderdaad nu pas, had je het maar eerder gewetenallen schreef:Vreemd dat ph hier nu pas mee komt, terwijl dit gedrocht al een tijdje bestaat. Ziet er werkelijk waar niet uit. En een M3 blok inlepelen. Leuk. Enig idee hoeveel dat weegt?
inderdaad zo'n 320si blokje erin knallen
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: lightweight cars, talk and video's
320si? Deze?

Jullie bedoelen denk ik zo eentje...

320iS dus. S14B20. Waarom dan geen S14B23 uit een e30 M3 is mij een raadsel: zit bijna geen prijsverschil tussen.
Verder roerend eens: wat een gedrocht!
Jullie bedoelen denk ik zo eentje...
320iS dus. S14B20. Waarom dan geen S14B23 uit een e30 M3 is mij een raadsel: zit bijna geen prijsverschil tussen.
Verder roerend eens: wat een gedrocht!
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Rene, vraagje aan jou. Had ik nu problemen met het blok of de aanbouwdelen? Kort gezegd, je lult een eind in de ruimte. 8)
Tevens ben je sowieso een drol als je bij bmw motoren uitkomt. 2.3 liter Duratec. Licht en 260 pk, mocht iemand echt toe zijn aan wat snellers.
Die noodzaak heb ik zelf overigens niet. 8)
Tevens ben je sowieso een drol als je bij bmw motoren uitkomt. 2.3 liter Duratec. Licht en 260 pk, mocht iemand echt toe zijn aan wat snellers.
Die noodzaak heb ik zelf overigens niet. 8)
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik zou ook geen bmw blok erin willen. Zit totaal geen karakter in, is gewoon saai.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Duratec is ook goedkope rommel.. niet best heb ik me laten vertellen door een motorenbouwer, laatst hebben ze een Duratec moeten bouwen dus een nieuwe motor gekocht en de helft eruit gesloopt en echte onderdelen erin gestopt.. Dus laat je niet gek maken op Seloc.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik zit niet op Seloc. 
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: lightweight cars, talk and video's
In de autocross en rallycross gebruiken ze redelijk veel duratec anders Hans.
Misschien wat voor Allen, kijk eens bij Zomer Motorentechniek http://www.zomermotorentechniek.nl.
Die heeft redelijk wat Duratecs altijd, nieuw, gebruikt, standaard en getuned.
Misschien wat voor Allen, kijk eens bij Zomer Motorentechniek http://www.zomermotorentechniek.nl.
Die heeft redelijk wat Duratecs altijd, nieuw, gebruikt, standaard en getuned.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Problemen met je blokje heb je NOG nietallen schreef:Rene, vraagje aan jou. Had ik nu problemen met het blok of de aanbouwdelen? Kort gezegd, je lult een eind in de ruimte. 8)
Tevens ben je sowieso een drol als je bij bmw motoren uitkomt. 2.3 liter Duratec. Licht en 260 pk, mocht iemand echt toe zijn aan wat snellers.
Die noodzaak heb ik zelf overigens niet. 8)
en dit is zo'n 320si blokje oa van wtcc
ze kunnen ook tot 330pkThis is what powers the WTCC 320si, a highly tuned, naturally aspirated 2L four cylinder motor developing 280 PS at 8,500 rpm.
moet je horen hoe dat klinkt in zo'n zware auto, laat staan in zo'n lichtgewicht :banaan:
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 dec 2009, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
wat weegt dat blok rene.... Onder de 100 kg? 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
niet veel in elk gevalallen schreef:wat weegt dat blok rene.... Onder de 100 kg? 8)
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
filmpje al gehoord?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Nee Rene, ik ben al eens onderuit gegaan op een nieuwe bmw blok. Ik moet die rommel niet. :idea:
- frank de jonge
- Berichten: 9951
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: lightweight cars, talk and video's
Jij hebt idd al veel rompslomp meegemaakt Allen.
Dat ouwe blok van mij met 3xx.xxx km op de klok geeft nog geen krimp. Naja, wat olie maar dat mag ook wel na zoveel km en zo veel pijn lijden
Dat ouwe blok van mij met 3xx.xxx km op de klok geeft nog geen krimp. Naja, wat olie maar dat mag ook wel na zoveel km en zo veel pijn lijden
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
Zo'n WTTC is wel wat voor Laurens en/of André 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 1 gast
