NSXRS schreef:Oscar29 schreef:stuuruitslag blijft hetzelfde, je hoeft alleen minder te draaien. Win en win.
Maargoed, ik hoef jou niet te overtuigen. Ik weet zelf wat ik lekkerder vind sturen en jij ook ga ik vanuit
Sorry hoor, kan het toch niet laten.... nog kleine opmerking

: minder draaien met zelfde stuuruitslag
hoeft helemaal geen win win te zijn. Op circuit wil je ook een bepaalde rust in je besturing, een te korte overbrenging kan een zeer onrustig karakter geven waardoor je kans hebt erg te gaan "hoeken" je de rust uit je rijstijl haalt, is mijn idee....
Ter illustratie: de NSX welke mede is afgesteld door één van de grootste coureurs aller tijden, dat zal niemand denk tegenspreken, heeft een enorm lange stuuroverbrenging. Gaf mij in het begin zelfs lichte irritatie bij het nemen van rotondes ed. Toen ik echter daarmee eens op volle snelheid over Zandvoort boenderde kwam een heel ander karakter boven: op hoge snelheid het circuit nemen met een rust in de besturing welke ik nog met geen enkele andere auto ooit zo heb ervaren, alles leek een stuk rustiger en gemakkelijker te gaan dan ik in andere auto's gewend was, was echt een eyeopener.
Mooi verhaal en het klopt exact. Bij M3's heeft iedereen het bijvoorbeeld ook altijd over een te lange overbrenging van het stuurhuis etc.
Maar in de praktijk is het wel zo dat je het snelst gaat door juist heel rustig te sturen, en zelfs met een standaard stuurhuis moet ik me bijvoorbeeld inhouden om niet te snel aan het stuur te willen trekken. Maw mijn conclusie is dat het langere stuurhuis dus eigenlijk gewoon prima werkt, zeker met straatbanden.
De grote fout die een gemiddelde weggebruiker maakt is dat als ze er een keer voor gaan zitten, en ze bijvoorbeeld met 50 over de rotonde willen ipv 30 dat ze dan ook ineens veel meer aan het stuur gaan zitten rukken en dat moet je nou juist niet doen. Auto's gaan niet harder de hoek om naarmate je sneller bent met de controls, is geen playstation
Die korte stuurhuizen enz werkt wel, maar dan moet je eigenlijk een auto op slicks hebben waarbij alles gewoon veel sneller gaat.