Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Zijn prima blokjes. Niet langzaam, draaien graag toeren en zijn absoluut niet kapot te krijgen. Gaan wel wat olie verbruiken op een gegeven moment, maar daar lopen ze niet minder door...
- Rodney
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
- Locatie: Schiedam
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Hey fer,
Tijd voor een andere exhaust! herrie uit die bak!
Vanavond echt enorm gelachen trouwens.. ik reed de tunnel in.. reed er een V50 achter me die zat te plakken..
Ik dus naar rechts in z`n 4.. gaf gas en zat op de 180 voor ik het wist eigenlijk.. en die volvo hielt me niet bij..
Dus wat doet die volvo.. die gaat achter me rijden.. zie ik ineens een neus omhoog gaan vanachter die volvo.. komt me er toch een Toyota voorbij zeg.. ik geloof dat het een soarer was.. maar teringgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg wat ging die hard
Tijd voor een andere exhaust! herrie uit die bak!

Vanavond echt enorm gelachen trouwens.. ik reed de tunnel in.. reed er een V50 achter me die zat te plakken..
Ik dus naar rechts in z`n 4.. gaf gas en zat op de 180 voor ik het wist eigenlijk.. en die volvo hielt me niet bij..

Dus wat doet die volvo.. die gaat achter me rijden.. zie ik ineens een neus omhoog gaan vanachter die volvo.. komt me er toch een Toyota voorbij zeg.. ik geloof dat het een soarer was.. maar teringgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg wat ging die hard

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Ik heb een 4A-GE gehad! :shakeit:Marco R. schreef:Dat motorblok heb ik nu (4A-FE), toeval :shakeit:
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Dat was in mijn AW11 ja.... Ik zou wel eens een keer een 20v AW11 willen uitproberen, hier op 't forum zwerft er egens een rond.... 

- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Mwah word pas leuk met een flink opgevoerde 4A-GZE erinMarco R. schreef:16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:


- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
175pk voor een 20v tegen 150pk voor een GZE (toch??)... Tuurlijk, die laatste heeft meer koppel, maar een 20v is toch wel mooier!Drake schreef:Mwah word pas leuk met een flink opgevoerde 4A-GZE erinMarco R. schreef:16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:20v heeft niet echt veel koppel/vermogen maar is wel enorm luid! (itb's zijn prachtig
)
Maar in ieder geval heb ik 't ding al lang niet meer.

- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
165 pk, maar dat halen ze nooit in standaard vorm, eerder ronde 150-155 (blacktop).Youp schreef:175pk voor een 20vDrake schreef:Mwah word pas leuk met een flink opgevoerde 4A-GZE erinMarco R. schreef:16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:20v heeft niet echt veel koppel/vermogen maar is wel enorm luid! (itb's zijn prachtig
)
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
stock blacktop is +/- 130~135whp, stock GZE is +/- 135~140whp.
Uiteraard zijn er altijd uitschieters naar boven (en naar onder) maar over het algemeen kun je daar wel op rekenen.
Het verlies aan koppel wordt bij de BT ruimschoots goed gemaakt. Ik heb eens een sessie achter de AE86 van konijnenberg gereden met mijn AE92 w/ BT20v, de AE86 was een GZE. Ging precies gelijk op, rondje na rondje. Hij een geprepareerde circuit auto, ik een straat auto..
Getalletjes zeggen niet zoveel.
Uiteraard zijn er altijd uitschieters naar boven (en naar onder) maar over het algemeen kun je daar wel op rekenen.
Het verlies aan koppel wordt bij de BT ruimschoots goed gemaakt. Ik heb eens een sessie achter de AE86 van konijnenberg gereden met mijn AE92 w/ BT20v, de AE86 was een GZE. Ging precies gelijk op, rondje na rondje. Hij een geprepareerde circuit auto, ik een straat auto..
Getalletjes zeggen niet zoveel.
- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Precies, maar het voordeel van een GZE is dat je er zo een ander pully op kan zetten en dan worden de getallen ineens heel anders 

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Dat valt anders toch vies tegen.. er is vorige maand een dynomeeting geweest en er waren 3 GZE's, geen enkele meer dan +/- 145whp. Vergeet niet dat het al bijhoorlijk oude blokjes zijn.
Mijn BT20v zat ook op 145whp. 2,5" cat-back en airbox eraf. That's it.
En omdat dit toch het topic van Fer is probeer ik dan maar een beetje ontopic te blijven :
Ikke VS VLA in zijn toenmalige coupé
Mijn BT20v zat ook op 145whp. 2,5" cat-back en airbox eraf. That's it.
En omdat dit toch het topic van Fer is probeer ik dan maar een beetje ontopic te blijven :
Ikke VS VLA in zijn toenmalige coupé
- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Precies zijn niet de jongste meer, in de praktijk heb ik er zelf niet heel veel ervaring mee en laten we verder inderdaad ontopic blijvenMichel Huisman schreef:Dat valt anders toch vies tegen.. er is vorige maand een dynomeeting geweest en er waren 3 GZE's, geen enkele meer dan +/- 145whp. Vergeet niet dat het al bijhoorlijk oude blokjes zijn.

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
T scheelt dat ik ook een Tyota heb gehad, dus is het niet helemaal offtopic...
Snelste oplossing blijft een 3S-GTE, maar een 4age blacktop met ITB's klinkt gewoon geweldig.
Snelste oplossing blijft een 3S-GTE, maar een 4age blacktop met ITB's klinkt gewoon geweldig.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)
Ey lachen dat filmpje met die overhellende SI !Michel Huisman schreef:Dat valt anders toch vies tegen.. er is vorige maand een dynomeeting geweest en er waren 3 GZE's, geen enkele meer dan +/- 145whp. Vergeet niet dat het al bijhoorlijk oude blokjes zijn.
Mijn BT20v zat ook op 145whp. 2,5" cat-back en airbox eraf. That's it.
En omdat dit toch het topic van Fer is probeer ik dan maar een beetje ontopic te blijven :
Ikke VS VLA in zijn toenmalige coupé
