Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Fer » 19 okt 2009, 18:21

Zijn prima blokjes. Niet langzaam, draaien graag toeren en zijn absoluut niet kapot te krijgen. Gaan wel wat olie verbruiken op een gegeven moment, maar daar lopen ze niet minder door...

Gebruikersavatar
Rodney
Berichten: 683
Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
Locatie: Schiedam

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Rodney » 01 nov 2009, 00:06

Hey fer,

Tijd voor een andere exhaust! herrie uit die bak! :mrgreen:

Vanavond echt enorm gelachen trouwens.. ik reed de tunnel in.. reed er een V50 achter me die zat te plakken..
Ik dus naar rechts in z`n 4.. gaf gas en zat op de 180 voor ik het wist eigenlijk.. en die volvo hielt me niet bij.. :bag:

Dus wat doet die volvo.. die gaat achter me rijden.. zie ik ineens een neus omhoog gaan vanachter die volvo.. komt me er toch een Toyota voorbij zeg.. ik geloof dat het een soarer was.. maar teringgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg wat ging die hard :hosanna:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Youp » 01 nov 2009, 20:08

Marco R. schreef:Dat motorblok heb ik nu (4A-FE), toeval :shakeit:
Ik heb een 4A-GE gehad! :shakeit:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Marco R. » 01 nov 2009, 21:11

16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Youp » 01 nov 2009, 23:26

Dat was in mijn AW11 ja.... Ik zou wel eens een keer een 20v AW11 willen uitproberen, hier op 't forum zwerft er egens een rond.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Drake » 02 nov 2009, 09:48

Marco R. schreef:16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:
Mwah word pas leuk met een flink opgevoerde 4A-GZE erin :mrgreen: 20v heeft niet echt veel koppel/vermogen maar is wel enorm luid! (itb's zijn prachtig :) )

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Youp » 02 nov 2009, 11:03

Drake schreef:
Marco R. schreef:16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:
Mwah word pas leuk met een flink opgevoerde 4A-GZE erin :mrgreen: 20v heeft niet echt veel koppel/vermogen maar is wel enorm luid! (itb's zijn prachtig :) )
175pk voor een 20v tegen 150pk voor een GZE (toch??)... Tuurlijk, die laatste heeft meer koppel, maar een 20v is toch wel mooier!

Maar in ieder geval heb ik 't ding al lang niet meer. :P

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Drake » 02 nov 2009, 11:19

Youp schreef:
Drake schreef:
Marco R. schreef:16 in de AW11 toch? Moet je de 20v maar eens proberen, je zult niet weten wat je overkomt :banaan:
Mwah word pas leuk met een flink opgevoerde 4A-GZE erin :mrgreen: 20v heeft niet echt veel koppel/vermogen maar is wel enorm luid! (itb's zijn prachtig :) )
175pk voor een 20v
165 pk, maar dat halen ze nooit in standaard vorm, eerder ronde 150-155 (blacktop).

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Miesjel » 02 nov 2009, 11:20

stock blacktop is +/- 130~135whp, stock GZE is +/- 135~140whp.
Uiteraard zijn er altijd uitschieters naar boven (en naar onder) maar over het algemeen kun je daar wel op rekenen.

Het verlies aan koppel wordt bij de BT ruimschoots goed gemaakt. Ik heb eens een sessie achter de AE86 van konijnenberg gereden met mijn AE92 w/ BT20v, de AE86 was een GZE. Ging precies gelijk op, rondje na rondje. Hij een geprepareerde circuit auto, ik een straat auto..

Getalletjes zeggen niet zoveel.

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Drake » 02 nov 2009, 11:21

Precies, maar het voordeel van een GZE is dat je er zo een ander pully op kan zetten en dan worden de getallen ineens heel anders ;)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Miesjel » 02 nov 2009, 11:24

Dat valt anders toch vies tegen.. er is vorige maand een dynomeeting geweest en er waren 3 GZE's, geen enkele meer dan +/- 145whp. Vergeet niet dat het al bijhoorlijk oude blokjes zijn.

Mijn BT20v zat ook op 145whp. 2,5" cat-back en airbox eraf. That's it.

En omdat dit toch het topic van Fer is probeer ik dan maar een beetje ontopic te blijven :

Ikke VS VLA in zijn toenmalige coupé


Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Drake » 02 nov 2009, 11:26

Michel Huisman schreef:Dat valt anders toch vies tegen.. er is vorige maand een dynomeeting geweest en er waren 3 GZE's, geen enkele meer dan +/- 145whp. Vergeet niet dat het al bijhoorlijk oude blokjes zijn.
Precies zijn niet de jongste meer, in de praktijk heb ik er zelf niet heel veel ervaring mee en laten we verder inderdaad ontopic blijven ;)

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door Fer » 02 nov 2009, 11:48

T scheelt dat ik ook een Tyota heb gehad, dus is het niet helemaal offtopic...
Snelste oplossing blijft een 3S-GTE, maar een 4age blacktop met ITB's klinkt gewoon geweldig.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Fer's EJ2 Civic Coupe (On Track)

Bericht door VLA » 12 nov 2009, 11:58

Michel Huisman schreef:Dat valt anders toch vies tegen.. er is vorige maand een dynomeeting geweest en er waren 3 GZE's, geen enkele meer dan +/- 145whp. Vergeet niet dat het al bijhoorlijk oude blokjes zijn.

Mijn BT20v zat ook op 145whp. 2,5" cat-back en airbox eraf. That's it.

En omdat dit toch het topic van Fer is probeer ik dan maar een beetje ontopic te blijven :

Ikke VS VLA in zijn toenmalige coupé

Ey lachen dat filmpje met die overhellende SI ! :lol: Was wel een fijne auto moet ik zeggen, ondanks dat ie niet echt circuitwaardig was. Toyota van jou liep ook wel hard weet ik nog (zie het gedeelte op het rechte stuk!! ).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, beske, Bob Gervais, Dimitri, EricT, Fabian, Google [Bot], Joost H., Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, mark123, matthyssie, Sidney, SvB en 9 gasten