Als het verplicht wordt is 't gewoon duidelijk.
Volgens mij denken veel mensen dat je geen daglicht mag voeren ofzo en sommigen daarvan zetten dan dus maar (illegaal) hun stadslicht aan. Anders kan ik 't niet verklaren hoor. Dat rijden met stadslicht aan zonder dimlicht is nog altijd beter dan geen verlichting voeren. Ook maak ik me minder druk om mensen met kapotte verlichting (peugeot of VAG meestal) of mistlampen en ik heb dan ook 't idee dat dat 10 jaar geleden een groter 'probleem' was dan nu, omdat er gewoon meer mensen zonder verlichting rijden dan die paar met kapotte verlichting of mistlampen aan. Vanmorgen ook weer, ik moet me er gewoon niet aan storen, maar met de schemer, regendruppels op ruiten en zijspiegels kan ik niet anders dan mij irriteren aan automobilisten die zichzelf onzichtbaar lijken te maken. Het is gewoon gevaarlijk. Liever iemand die 20km/u te hard rijdt met lampen aan, dan iemand die zich aan de snelheid houdt zonder verlichting.
De meest 'opvallende' auto's zonder verlichting:
Citroen, vooral de C3 Picasso (dashboardverlichting staat wel aan)
Ford Focus van nieuwste type
Toyota's die de afgelopen 5 jaar zijn gebouwd (dashboardverlichting staat net als in Citroen ook aan)
'Foute' Allochtonen (die knallen ook gewoon 's nachts zonder licht door de stad en over 's lands wegen.....) Dan liever een sjonnie met 300 watt of foute xenon en neon.
Bejaarden. Die denken kennelijk: als ik jullie niet zie, hoeven jullie mij ook niet te zien.
Huismutsen in SUV's en stations. Zolang de kinderen niet klagen dat de DVD is afgelopen op de achterbank.....
Bestelbusjes. Die denken dat ze wel opvallen met hun grote gevaar...
Het is gewoon tijd voor actie.