Lotus Exige
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Rene, gewoon een m12 pakken en 10k reserveren voor bugfixes. Heb je uiteindelijk alsnog een leuk stuurhok voor rond de 25-30k.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
dat is ook zo, echter de M400 is al veel verbeterd denk ik? met de laatste stand der techniek, bovendien top of the line en zeldzamer, dus uiteindelijk zal ie waarschijnlijk weer meer opbrengen bij verkoop en heeft meer powerallen schreef:Rene, gewoon een m12 pakken en 10k reserveren voor bugfixes. Heb je uiteindelijk alsnog een leuk stuurhok voor rond de 25-30k.

zo, ff Noble M400 spammen


- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige
Wat dat betreft dit weekend nog wat zitten filosoferen over een en ander. Binnenkort ga ik de nieuwe klepstoters bij Beek laten monteren. Daarna overweeg ik aanschaf van een Emerald om die door Beek ook nog goed af te laten stellen. Dan kunnen we gelijk zien wat er uitkomt. Dat gaat voor mij letterlijk over tunen: goed afstellen van de motor. Verder ben ik erg te spreken over hoe het blok loopt. Op Croix-en-Ternois kwam er nog een Engelse kerel naar me toe om te vragen wat ik met mijn blok had gedaan omdat hij 'spent a fortune on my engine, but I just couldn't keep up with your car'. Dat vond ik toen wel grappigCapo_Miel schreef:Ja de 135R van Stephane heeft er ook wat meer als de std. 135, dat is ook echt wel nodig, maar dan loopt het ook eindelijk eens. Fijne van de K serie is dan wel dat ie overal trekkracht heeft.

Over de Exige S2: vriend van mij is ongeveer 1,90m maar wel vrij fors van postuur en hij past wel achter het stuur, maar schakelen lukt niet omdat de pook tegen zijn been aankomt. Hij kan er dus met moeite in rijden en al helemaal niet op het circuit.
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Jou Elise loopt gewoon gruwelijk. Korte bak, snel blok en het lijkt alsof het blok over de hele linie gewoon presteert.Stéphane schreef:Wat dat betreft dit weekend nog wat zitten filosoferen over een en ander. Binnenkort ga ik de nieuwe klepstoters bij Beek laten monteren. Daarna overweeg ik aanschaf van een Emerald om die door Beek ook nog goed af te laten stellen. Dan kunnen we gelijk zien wat er uitkomt. Dat gaat voor mij letterlijk over tunen: goed afstellen van de motor. Verder ben ik erg te spreken over hoe het blok loopt. Op Croix-en-Ternois kwam er nog een Engelse kerel naar me toe om te vragen wat ik met mijn blok had gedaan omdat hij 'spent a fortune on my engine, but I just couldn't keep up with your car'. Dat vond ik toen wel grappigCapo_Miel schreef:Ja de 135R van Stephane heeft er ook wat meer als de std. 135, dat is ook echt wel nodig, maar dan loopt het ook eindelijk eens. Fijne van de K serie is dan wel dat ie overal trekkracht heeft.
Over de Exige S2: vriend van mij is ongeveer 1,90m maar wel vrij fors van postuur en hij past wel achter het stuur, maar schakelen lukt niet omdat de pook tegen zijn been aankomt. Hij kan er dus met moeite in rijden en al helemaal niet op het circuit.
Een auto die snel aan voelt is vaak traag, vaak zitten er vermogens dipjes in en dergelijke, jou auto voelde voor mij niet snel maar ondertussen liep hij echt wel goed. Vermoed dat we best nog wel eens verbaasd kunnen staan over wat hij nu al presteert.
Maar Emerald, ik zou daar niet aan beginnen. Lekker rijden en gewoon genieten. Tzt overstappen naar exige of keer duratec erin met 200pk. Ik zeg, niet sleutelen maar rijden

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
Mijn Emerald is helemaal top! Waarom zal je er niet aan beginnen? Hij loopt echt vele maler mooier dan standaard en alles staat nu goed afgesteld!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige
Precies. Dat is ook wat mij daarover aan het denken heeft gezet.Hans GP schreef:Mijn Emerald is helemaal top! Waarom zal je er niet aan beginnen? Hij loopt echt vele maler mooier dan standaard en alles staat nu goed afgesteld!
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Emerald zou ik op een 190pk K-serie blok direct doen.
Ook van een bevriende belg veel positieve dingen gehoord over zijn Emerald. Zijn sport160 liep direct heeeel stuk beter.
Het motorvermogen zal echt wel beter eruit komen.
Het is niet dat ik iets tegen emerald heb
het is meer dat ik het geld aan de kant zou leggen voor andere upgrade. Exige of duratec blok.
Ook van een bevriende belg veel positieve dingen gehoord over zijn Emerald. Zijn sport160 liep direct heeeel stuk beter.
Het motorvermogen zal echt wel beter eruit komen.
Het is niet dat ik iets tegen emerald heb

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige
Kan allebei toch. Het een sluit het ander niet uit.Capo_Miel schreef:Emerald zou ik op een 190pk K-serie blok direct doen.
Ook van een bevriende belg veel positieve dingen gehoord over zijn Emerald. Zijn sport160 liep direct heeeel stuk beter.
Het motorvermogen zal echt wel beter eruit komen.
Het is niet dat ik iets tegen emerald hebhet is meer dat ik het geld aan de kant zou leggen voor andere upgrade. Exige of duratec blok.
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Zie vaak dat men hun auto compleet modificeerd , waardoor de waarde niet echt stijgt, en dan jaar later verkoopt. Das natuurlijk zonde, en gezien ik je al eerder exige heb zien typen zit ik te wachten tot je een exige koopt 

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige
Dan kun je lang wachtenCapo_Miel schreef:Zie vaak dat men hun auto compleet modificeerd , waardoor de waarde niet echt stijgt, en dan jaar later verkoopt. Das natuurlijk zonde, en gezien ik je al eerder exige heb zien typen zit ik te wachten tot je een exige koopt

Staat nog wel een 135R op Pistonheads te koop

- JP
- Berichten: 34322
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Lotus Exige
Staat die zwarte Elise 111r van 40k nog te koop op MP?
iets anders van mijn kant:
Hoeveel toeren draait zo'n 190pk toyotamotor in een Exige/Elise nu als je 120 rijdt in de 6e versnelling?
Edit; dank voor de uitleg Allen
iets anders van mijn kant:
Hoeveel toeren draait zo'n 190pk toyotamotor in een Exige/Elise nu als je 120 rijdt in de 6e versnelling?
Edit; dank voor de uitleg Allen
Laatst gewijzigd door JP op 03 nov 2009, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Een 111R heeft een toyota blok met 190 pk
111s is een k-series met 160 pk.
111s is een k-series met 160 pk.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus Exige
Over het passen van lompe lijven in een elisekloon, daar kan ik over meepraten
Ik ben zelf 1m94 en pas net aan in de speedster. De speedster lijkt qua ruimte meer op een S2 elise/exige dan een S1.
Bij mij is het meer de hoofdruimte die net aan is dan de ruimte voor mijn benen, die is namelijk prima. Maar ik heb dan ook vrij korte benen voor mijn lengte.
Heb je qua lengtemaat van je broek 34 of minder, dan moet het allemaal goed gaan komen, heb je maatje 36, dan is het helaas pindakaas en gaat je knie ruzie krijgen met je stuur en pook

Ik ben zelf 1m94 en pas net aan in de speedster. De speedster lijkt qua ruimte meer op een S2 elise/exige dan een S1.
Bij mij is het meer de hoofdruimte die net aan is dan de ruimte voor mijn benen, die is namelijk prima. Maar ik heb dan ook vrij korte benen voor mijn lengte.
Heb je qua lengtemaat van je broek 34 of minder, dan moet het allemaal goed gaan komen, heb je maatje 36, dan is het helaas pindakaas en gaat je knie ruzie krijgen met je stuur en pook

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige
@ Joost,
Ik had ook het probleem dat als ik voor mij op ideale afstand van het stuur ging zitten mijn benen iets te ver moest krommen. Daardoor kwam ik bij sturen met de knokkels tegen mijn bovenbenen. Dat probleem heb ik opgelost door een op maat gemaakte spacer achter het stuur. Hierdoor komt het stuur 20mm verder het interieur in. En dus kan ik de stoel 1 klikje verder naar achteren zetten waardoor mijn benen iets minder hoog komen terwijl de afstand tot het stuur optimaal blijft.

De spacer is de alukleurige ring achter het stuur. Door het op maat laten maken ziet het er uit alsof het origineel is
Stephan
Ik had ook het probleem dat als ik voor mij op ideale afstand van het stuur ging zitten mijn benen iets te ver moest krommen. Daardoor kwam ik bij sturen met de knokkels tegen mijn bovenbenen. Dat probleem heb ik opgelost door een op maat gemaakte spacer achter het stuur. Hierdoor komt het stuur 20mm verder het interieur in. En dus kan ik de stoel 1 klikje verder naar achteren zetten waardoor mijn benen iets minder hoog komen terwijl de afstand tot het stuur optimaal blijft.
De spacer is de alukleurige ring achter het stuur. Door het op maat laten maken ziet het er uit alsof het origineel is

Stephan
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Ah ok, dan zeg ik Emerald en nokkenassen en gas op dat dingStéphane schreef:Dan kun je lang wachtenCapo_Miel schreef:Zie vaak dat men hun auto compleet modificeerd , waardoor de waarde niet echt stijgt, en dan jaar later verkoopt. Das natuurlijk zonde, en gezien ik je al eerder exige heb zien typen zit ik te wachten tot je een exige kooptIk ga geen Exige kopen. Deze Elise is goed en als er ooit wat anders komt dan weer een Elise. Exige is alleen maar zwaarder, je ziet minder en het kost meer moeite om je dak open te kunnen maken.
Staat nog wel een 135R op Pistonheads te koop

En nee, als het iets word dan een Exige S1 , maar voorlopig de evo nog

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
@SteV6 mooie oplossing 

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige
Over de prijs zullen we het maar niet hebbenGTRene schreef:@SteV6 mooie oplossing

Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
dus geen standaard aftermarket prijsje zeg maar, maar maatwerk one off prijs...SteV6 schreef:Over de prijs zullen we het maar niet hebbenGTRene schreef:@SteV6 mooie oplossing![]()
Stephan
maar dan heb je ook wat

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige
Kleinserie uit massief alu gefreest en geanodiseert in dezelfde kleur als de "badkuip". En omdat het prima functioneert en er fantastisch uitziet vergeet je eigenlijk vrij snel hoeveel het gekost heeft
€ 160,- dacht ik
Stephan

Stephan
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lotus Exige
Mijn buurman had op zijn Exige S1 ook altijd zo'n spacer, maar daar kon je vrij goed aan zien dat het een spacer was zeg maar
Fraaie oplossing Steve!

Fraaie oplossing Steve!
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Lotus Exige
Dat is misschien ook wel een optie.
Ik had in de Exige S1 dus precies hetzelfde als jij beschrijft, bij sturen raken mijn handen/armen m'n benen.
Misschien is een Speedster dus ook nog wel een optie.
Zag op marktplaats de witte speedster te koop staan, die hier ook een tijdje te koop heeft gestaan.
Mooi ding zo op het eerste gezicht, en een hoop aan gedaan.
Ik had in de Exige S1 dus precies hetzelfde als jij beschrijft, bij sturen raken mijn handen/armen m'n benen.
Misschien is een Speedster dus ook nog wel een optie.
Zag op marktplaats de witte speedster te koop staan, die hier ook een tijdje te koop heeft gestaan.
Mooi ding zo op het eerste gezicht, en een hoop aan gedaan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
SteV6 schreef:Kleinserie uit massief alu gefreest en geanodiseert in dezelfde kleur als de "badkuip". En omdat het prima functioneert en er fantastisch uitziet vergeet je eigenlijk vrij snel hoeveel het gekost heeft€ 160,- dacht ik
Stephan




-
- Berichten: 8715
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige
Instap is bij een S2 (Elise/Exige en ook de Speedster) een stuk makkelijker omdat er een "hap" uit de chassisbalk gehaald is.
Chassis van een S1

Chassis van een S2

Chassis van een S1
Chassis van een S2
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
grappig heb het zo nooit gezien, ja wel eens 1 apart
mooi zo het verschil te zien, echt alleen een stuk eruit gehaald...is dat dan niet minder torsie stijf in theorie?
en bij de S2 is toch ook een ander rear subframe geloof ik?

en bij de S2 is toch ook een ander rear subframe geloof ik?
-
- Berichten: 8715
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige
Die stijfheid hebben ze weer opgevangen door die kokers met profielen te verstevigen (zie je ook de onderste foto deels zitten).
Subframe op een S2 is anders als op een S1, maar dat heeft ook weer met het gebruikte blok in de S2 (of de speedster) te maken.
Niet alleen het subframe is anders, maar ook b.v. de gebruikte schokdempers.
Zo heb ik Stéphane als eens gewaarschuwd geen S2 toyota dempers te kopen op zijn toenmalige S1 (daarop passen alleen de eerste dempers van de S2 met rover blok).
Subframe op een S2 is anders als op een S1, maar dat heeft ook weer met het gebruikte blok in de S2 (of de speedster) te maken.
Niet alleen het subframe is anders, maar ook b.v. de gebruikte schokdempers.
Zo heb ik Stéphane als eens gewaarschuwd geen S2 toyota dempers te kopen op zijn toenmalige S1 (daarop passen alleen de eerste dempers van de S2 met rover blok).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast