Lotus Exige

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Lotus Exige

Bericht door Joost » 02 nov 2009, 21:19

Wie heeft er ervaring met rijden in een Lotus Exige S2?

Gaat vooral om het volgende. Ik heb meerdere malen in een Exige S1 gereden. Nou ben ik nogal lang 1,89 M en heb een stevig postuur.
Exige S1 is gewoon te klein voor mij. Kom er met moeite in en als ik er eenmaal inzit komen met sturen mijn armen tegen m'n benen aan, dit met de kuipstoel in de meest achterste positie.

Is dit bij een Exige S2 hetzelfde?

Rijden in de Exige S1 sprak me zeer aan, de directheid, het gevoel, ik lijk er alleen niet voor gemaakt te zijn.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige

Bericht door allen » 02 nov 2009, 21:22

S2 is ruimer, dus gewoon proberen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige

Bericht door Hans R » 02 nov 2009, 22:59

Gewoon een 340R geen last van het dak ook :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige

Bericht door Michel P » 02 nov 2009, 23:03

Waar woon je Joost, je mag wel even plaats nemen in mijn Exige s2.

Groet,

Michel

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Lotus Exige

Bericht door Mark Nauta » 02 nov 2009, 23:22

Joost, ik ben zelf 1.91 en in de S2 kan ik heel erg fijn zitten. S1 heb ik zelf ook moeite mee.

In S1 en ook Opel Speedster zat ik altijd in de problemen met mijn lange benen. Stuur komt dan tussen mijn benen, maar omdat ze iets opgetrokken
zijn komt de versnellingspook tegen mijn bovenbeen. In een links gestuurde is dat dus in 1 en 2 een probleem, en in een rechtsgestuurde alleen de
5 (en 6 als die erin zit). Heb dat eens gehad met een Speedster, dat werd gewoon niets. Met de 340R van Hans zat ik goed, maar moest ik er met
schakelen naar de 5 wel even op letten.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige

Bericht door Joost » 02 nov 2009, 23:45

Bedankt voor alle reacties, en voor de uitnodiging om proef te zitten.

Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden maar vroeg me gewoon af of een Exige S2 ruimer was dan een S1.

Aan de ene kant neig ik naar een meer hardcore circuit auto aan de andere kant is een beetje luxe ook wel lekker.
Let wel, het gaat hier niet om een auto voor dagelijks gebruik maar een auto voor erbij.

Het aanbod gebruikte Exiges in Nederland is volgens mij op dit moment nihil.
In Engeland is uiteraard genoeg te vinden, maar dan zit het stuur aan de verkeerde kant.

Iemand enig idee wat een ombouw naar LHD ongeveer kost?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige

Bericht door allen » 02 nov 2009, 23:47

Reken op 7-8k voor een S2 ombouw.

---
smaken verschillen overigens, maar een S2 vind ik eigenlijk mega comfy. Voor mij persoonlijk zelfs wat te luxe. :shock:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Lotus Exige

Bericht door Metchu » 02 nov 2009, 23:59

ik paste ook in de exige van michel... ik ben niet lang, maar wel fors... dus wat dat betreft is het wel goed te doen ...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 03 nov 2009, 00:02

Exige S2 met veel alcantara mmm zoals bv in de 260 cup

deze is voor mij van binnen helemaal af :thumbup:

Afbeelding

maja wel duur en nog te nieuw....ik heb in een 2006 nwe Exige gereden (testrit) maja ben 1.80 en slank :mrgreen: maar was nog wel ruimte over :thumbup: dus wellicht past die wel net.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Lotus Exige

Bericht door Metchu » 03 nov 2009, 00:10

Je hebt wel een groot hoofd René... en dat past ook gewoon toch ?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 03 nov 2009, 00:15

Metchu schreef:Je hebt wel een groot hoofd René... en dat past ook gewoon toch ?
:lol: ja die dikke hasses van me past er zo in...echter men haardos niet dus die moest eraf :roflol: ik had er al een zwaar hoofd in :beer:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Lotus Exige

Bericht door Macboy » 03 nov 2009, 00:47

GTRene schreef:deze is voor mij van binnen helemaal af :thumbup:

Afbeelding
Onzin. Leren stuur slaat natuurlijk nergens op. Hoort alcantara te zijn. Daarna is ie helemaal af. Ook voor jou Rene :)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige

Bericht door Hans R » 03 nov 2009, 08:34

@Joost, stuur lekker rechts laten zitten went erg snel en is zelfs fijn op het circuit.. je kan het altijd nog later doen..

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige

Bericht door Michel P » 03 nov 2009, 09:06

Hans GP schreef:@Joost, stuur lekker rechts laten zitten went erg snel en is zelfs fijn op het circuit.. je kan het altijd nog later doen..
Klopt, ik wilde ook gelijk ombouwen in de winter, maar het went heel heel erg snel. Ik liet Ruud (Diehard) hier op het forum 10km voor de ring voor het eerst rijden, hij was vooraf overtuigd dat ombouwen moest, maar na zijn ervaringen om en op de ring was hij daar duidelijk over, complete onnodig.

Michel

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige

Bericht door Emiel » 03 nov 2009, 09:42

In dit geval is " plastic fantastic" (nouja polyesther dan )

S2 zit erg ruim en zoals Allen zegt, eigenlijk zelfs nog wat te luxe.
Michel heeft een van de puurdere Exige S2's , als je iets koopt zou ik zoiets zoeken.


S1 Exige met Honda blok is mijn droom, maar helaas, ik zit ook lastig erin, helm op lukt niet echt en gelukkig zijn armen en benen in verhouding qua lengte en valt dat allemaal mee, maar ideaal, nee niet echt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige

Bericht door allen » 03 nov 2009, 09:51

Mocht ik ooit beslissen een Exige te willen, dan de S1 graag. Heerlijk racy, maar ik ben dan ook geen 2 meter lang. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige

Bericht door Hans R » 03 nov 2009, 09:52

Exige S1 met Duratec blok zal ik eerder doen.. wat meer koppel.

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige

Bericht door Emiel » 03 nov 2009, 10:14

Blijft waarschijnlijk wel wat langer heel Hans, zo'n duratec.
Maar vind bij een exige een hoogtoerig gejank horen en dat is ook wat leuker om te rijden/circuit.

Maar komende jaren zit ik nog in een Evo :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige

Bericht door allen » 03 nov 2009, 10:15

Blijft waarschijnlijk wel wat langer heel Hans, zo'n duratec.
Maar vind bij een exige een hoogtoerig gejank horen en dat is ook wat leuker om te rijden/circuit.

Maar komende jaren zit ik nog in een Caterham. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige

Bericht door Hans R » 03 nov 2009, 10:25

Tja, eigenlijk is er ook niks mis met het Roverblokje, hangt heerlijk aan het gas en hoogtoerig is die wel 8)
Betrouwbaar? Langzaam warmrijden is de tip!
Er staat een mooie S1 op pistonheads voor 22000,- ofzo met slechts 9800 mile 8)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige

Bericht door allen » 03 nov 2009, 10:30

Moet zeggen dat een Noble mij stiekem ook erg leuk lijkt. :shock: :morecoffee:

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige

Bericht door Emiel » 03 nov 2009, 10:46

Noble is denk ik erg leuk speelgoed. Ben gek op lightweights en er is genoeg lightweight voer te vinden op 4 wielen :mrgreen:

Hans GP schreef:Tja, eigenlijk is er ook niks mis met het Roverblokje, hangt heerlijk aan het gas en hoogtoerig is die wel 8)
Betrouwbaar? Langzaam warmrijden is de tip!
Er staat een mooie S1 op pistonheads voor 22000,- ofzo met slechts 9800 mile 8)
1001 meningen en ideeen. Ik blijf erbij dat hij last heeft van thermoshocks en dat voorkom je niet met goed warm rijden :)

Maar roverblok is eigenlijk perfect in een Elise, naast dat het iets wat te weinig vermogen geeft, is het een super leuk blok om te rijden qua karakter, dat is 200% zeker.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige

Bericht door Hans R » 03 nov 2009, 10:54

In een Exige of 340R heeft die 190pk en dat is toch echt wel genoeg alleen kom je iets te kort op het rechte stuk..

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige

Bericht door Emiel » 03 nov 2009, 11:01

Ja de 135R van Stephane heeft er ook wat meer als de std. 135, dat is ook echt wel nodig, maar dan loopt het ook eindelijk eens. Fijne van de K serie is dan wel dat ie overal trekkracht heeft.

Proefrit in een 118pk model was echt :bag:

Blijf het leuk blok vinden qua karakter. Maar is niks voor in de Evo, daar zou ik dan weer liever een V8 in hebben :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 03 nov 2009, 11:38

Macboy schreef: Onzin. Leren stuur slaat natuurlijk nergens op. Hoort alcantara te zijn. Daarna is ie helemaal af. Ook voor jou Rene :)
:lol: das ook weer waar, echter het midden is alcantara, en het stuur ziet er wat dikker uit, wellicht dat zachte leer met een stuur dat iets zachter is ik bedoel als je het vastgrijpt is het wat makkelijker in te drukken en dus grippy waarchijnlijk...ziet er verdomd lekker uit...

en ja zo'n Noble is meer een iets grotere Exige lijkt wel :mrgreen: mij lijkt de M400 wel wat, er staan er 3 op PH das best uniek...zijn nog wel prijzig maar dan heb je ook wat. :df: daarbij stel je hebt een dikke Exige en gooit die naar zeg 300pk en past hem aan ben je ook al bijna dat geld kwijt dus opzich valt zeg 30.000<>36.000gbp voor een 2003<>2004 Noble M400 die vrij zeldzaam zijn nog best mee....helemaal als je de europese LHD modellen bekijkt daar vragen ze het dubbele voor. 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Mark 320iS, nickdoesburg en 6 gasten