Lotus Exige
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Lotus Exige
Wie heeft er ervaring met rijden in een Lotus Exige S2?
Gaat vooral om het volgende. Ik heb meerdere malen in een Exige S1 gereden. Nou ben ik nogal lang 1,89 M en heb een stevig postuur.
Exige S1 is gewoon te klein voor mij. Kom er met moeite in en als ik er eenmaal inzit komen met sturen mijn armen tegen m'n benen aan, dit met de kuipstoel in de meest achterste positie.
Is dit bij een Exige S2 hetzelfde?
Rijden in de Exige S1 sprak me zeer aan, de directheid, het gevoel, ik lijk er alleen niet voor gemaakt te zijn.
Gaat vooral om het volgende. Ik heb meerdere malen in een Exige S1 gereden. Nou ben ik nogal lang 1,89 M en heb een stevig postuur.
Exige S1 is gewoon te klein voor mij. Kom er met moeite in en als ik er eenmaal inzit komen met sturen mijn armen tegen m'n benen aan, dit met de kuipstoel in de meest achterste positie.
Is dit bij een Exige S2 hetzelfde?
Rijden in de Exige S1 sprak me zeer aan, de directheid, het gevoel, ik lijk er alleen niet voor gemaakt te zijn.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
S2 is ruimer, dus gewoon proberen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
Gewoon een 340R geen last van het dak ook 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige
Waar woon je Joost, je mag wel even plaats nemen in mijn Exige s2.
Groet,
Michel
Groet,
Michel
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Lotus Exige
Joost, ik ben zelf 1.91 en in de S2 kan ik heel erg fijn zitten. S1 heb ik zelf ook moeite mee.
In S1 en ook Opel Speedster zat ik altijd in de problemen met mijn lange benen. Stuur komt dan tussen mijn benen, maar omdat ze iets opgetrokken
zijn komt de versnellingspook tegen mijn bovenbeen. In een links gestuurde is dat dus in 1 en 2 een probleem, en in een rechtsgestuurde alleen de
5 (en 6 als die erin zit). Heb dat eens gehad met een Speedster, dat werd gewoon niets. Met de 340R van Hans zat ik goed, maar moest ik er met
schakelen naar de 5 wel even op letten.
In S1 en ook Opel Speedster zat ik altijd in de problemen met mijn lange benen. Stuur komt dan tussen mijn benen, maar omdat ze iets opgetrokken
zijn komt de versnellingspook tegen mijn bovenbeen. In een links gestuurde is dat dus in 1 en 2 een probleem, en in een rechtsgestuurde alleen de
5 (en 6 als die erin zit). Heb dat eens gehad met een Speedster, dat werd gewoon niets. Met de 340R van Hans zat ik goed, maar moest ik er met
schakelen naar de 5 wel even op letten.
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Lotus Exige
Bedankt voor alle reacties, en voor de uitnodiging om proef te zitten.
Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden maar vroeg me gewoon af of een Exige S2 ruimer was dan een S1.
Aan de ene kant neig ik naar een meer hardcore circuit auto aan de andere kant is een beetje luxe ook wel lekker.
Let wel, het gaat hier niet om een auto voor dagelijks gebruik maar een auto voor erbij.
Het aanbod gebruikte Exiges in Nederland is volgens mij op dit moment nihil.
In Engeland is uiteraard genoeg te vinden, maar dan zit het stuur aan de verkeerde kant.
Iemand enig idee wat een ombouw naar LHD ongeveer kost?
Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden maar vroeg me gewoon af of een Exige S2 ruimer was dan een S1.
Aan de ene kant neig ik naar een meer hardcore circuit auto aan de andere kant is een beetje luxe ook wel lekker.
Let wel, het gaat hier niet om een auto voor dagelijks gebruik maar een auto voor erbij.
Het aanbod gebruikte Exiges in Nederland is volgens mij op dit moment nihil.
In Engeland is uiteraard genoeg te vinden, maar dan zit het stuur aan de verkeerde kant.
Iemand enig idee wat een ombouw naar LHD ongeveer kost?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Reken op 7-8k voor een S2 ombouw.
---
smaken verschillen overigens, maar een S2 vind ik eigenlijk mega comfy. Voor mij persoonlijk zelfs wat te luxe.
---
smaken verschillen overigens, maar een S2 vind ik eigenlijk mega comfy. Voor mij persoonlijk zelfs wat te luxe.

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Lotus Exige
ik paste ook in de exige van michel... ik ben niet lang, maar wel fors... dus wat dat betreft is het wel goed te doen ...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
Exige S2 met veel alcantara mmm zoals bv in de 260 cup
deze is voor mij van binnen helemaal af

maja wel duur en nog te nieuw....ik heb in een 2006 nwe Exige gereden (testrit) maja ben 1.80 en slank
maar was nog wel ruimte over
dus wellicht past die wel net.
deze is voor mij van binnen helemaal af

maja wel duur en nog te nieuw....ik heb in een 2006 nwe Exige gereden (testrit) maja ben 1.80 en slank


-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Lotus Exige
Je hebt wel een groot hoofd René... en dat past ook gewoon toch ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
Metchu schreef:Je hebt wel een groot hoofd René... en dat past ook gewoon toch ?



- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Lotus Exige
Onzin. Leren stuur slaat natuurlijk nergens op. Hoort alcantara te zijn. Daarna is ie helemaal af. Ook voor jou ReneGTRene schreef:deze is voor mij van binnen helemaal af![]()
![]()

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
@Joost, stuur lekker rechts laten zitten went erg snel en is zelfs fijn op het circuit.. je kan het altijd nog later doen..
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige
Klopt, ik wilde ook gelijk ombouwen in de winter, maar het went heel heel erg snel. Ik liet Ruud (Diehard) hier op het forum 10km voor de ring voor het eerst rijden, hij was vooraf overtuigd dat ombouwen moest, maar na zijn ervaringen om en op de ring was hij daar duidelijk over, complete onnodig.Hans GP schreef:@Joost, stuur lekker rechts laten zitten went erg snel en is zelfs fijn op het circuit.. je kan het altijd nog later doen..
Michel
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
In dit geval is " plastic fantastic" (nouja polyesther dan )
S2 zit erg ruim en zoals Allen zegt, eigenlijk zelfs nog wat te luxe.
Michel heeft een van de puurdere Exige S2's , als je iets koopt zou ik zoiets zoeken.
S1 Exige met Honda blok is mijn droom, maar helaas, ik zit ook lastig erin, helm op lukt niet echt en gelukkig zijn armen en benen in verhouding qua lengte en valt dat allemaal mee, maar ideaal, nee niet echt.
S2 zit erg ruim en zoals Allen zegt, eigenlijk zelfs nog wat te luxe.
Michel heeft een van de puurdere Exige S2's , als je iets koopt zou ik zoiets zoeken.
S1 Exige met Honda blok is mijn droom, maar helaas, ik zit ook lastig erin, helm op lukt niet echt en gelukkig zijn armen en benen in verhouding qua lengte en valt dat allemaal mee, maar ideaal, nee niet echt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Mocht ik ooit beslissen een Exige te willen, dan de S1 graag. Heerlijk racy, maar ik ben dan ook geen 2 meter lang. 

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
Exige S1 met Duratec blok zal ik eerder doen.. wat meer koppel.
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Blijft waarschijnlijk wel wat langer heel Hans, zo'n duratec.
Maar vind bij een exige een hoogtoerig gejank horen en dat is ook wat leuker om te rijden/circuit.
Maar komende jaren zit ik nog in een Evo
Maar vind bij een exige een hoogtoerig gejank horen en dat is ook wat leuker om te rijden/circuit.
Maar komende jaren zit ik nog in een Evo

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Blijft waarschijnlijk wel wat langer heel Hans, zo'n duratec.
Maar vind bij een exige een hoogtoerig gejank horen en dat is ook wat leuker om te rijden/circuit.
Maar komende jaren zit ik nog in een Caterham.
Maar vind bij een exige een hoogtoerig gejank horen en dat is ook wat leuker om te rijden/circuit.
Maar komende jaren zit ik nog in een Caterham.

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
Tja, eigenlijk is er ook niks mis met het Roverblokje, hangt heerlijk aan het gas en hoogtoerig is die wel 8)
Betrouwbaar? Langzaam warmrijden is de tip!
Er staat een mooie S1 op pistonheads voor 22000,- ofzo met slechts 9800 mile 8)
Betrouwbaar? Langzaam warmrijden is de tip!
Er staat een mooie S1 op pistonheads voor 22000,- ofzo met slechts 9800 mile 8)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Moet zeggen dat een Noble mij stiekem ook erg leuk lijkt.
:morecoffee:

-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Noble is denk ik erg leuk speelgoed. Ben gek op lightweights en er is genoeg lightweight voer te vinden op 4 wielen
Maar roverblok is eigenlijk perfect in een Elise, naast dat het iets wat te weinig vermogen geeft, is het een super leuk blok om te rijden qua karakter, dat is 200% zeker.

1001 meningen en ideeen. Ik blijf erbij dat hij last heeft van thermoshocks en dat voorkom je niet met goed warm rijdenHans GP schreef:Tja, eigenlijk is er ook niks mis met het Roverblokje, hangt heerlijk aan het gas en hoogtoerig is die wel 8)
Betrouwbaar? Langzaam warmrijden is de tip!
Er staat een mooie S1 op pistonheads voor 22000,- ofzo met slechts 9800 mile 8)

Maar roverblok is eigenlijk perfect in een Elise, naast dat het iets wat te weinig vermogen geeft, is het een super leuk blok om te rijden qua karakter, dat is 200% zeker.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
In een Exige of 340R heeft die 190pk en dat is toch echt wel genoeg alleen kom je iets te kort op het rechte stuk..
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Ja de 135R van Stephane heeft er ook wat meer als de std. 135, dat is ook echt wel nodig, maar dan loopt het ook eindelijk eens. Fijne van de K serie is dan wel dat ie overal trekkracht heeft.
Proefrit in een 118pk model was echt
Blijf het leuk blok vinden qua karakter. Maar is niks voor in de Evo, daar zou ik dan weer liever een V8 in hebben
Proefrit in een 118pk model was echt

Blijf het leuk blok vinden qua karakter. Maar is niks voor in de Evo, daar zou ik dan weer liever een V8 in hebben

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
Macboy schreef: Onzin. Leren stuur slaat natuurlijk nergens op. Hoort alcantara te zijn. Daarna is ie helemaal af. Ook voor jou Rene

en ja zo'n Noble is meer een iets grotere Exige lijkt wel


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Mark 320iS, nickdoesburg en 6 gasten