VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!
- Petrolhead Tom
Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!
Gefeliciteerd! Nu lekker toeren! :banaan:
-
Hallo Kevin,
nog even een paar aanvullende vragen dan,
hoeveel kost het nu die hele keuring?
En wat staat er nu op je kenteken?
MVG Dennis
nog even een paar aanvullende vragen dan,
hoeveel kost het nu die hele keuring?
En wat staat er nu op je kenteken?
MVG Dennis
- Kevin20v
De keuring heeft me 47,50 gekost en het volgende is gewijzigd:

:drinking:
- Tim R
- FrankvW
Heel mooi werk!!
Wat ik me nog wel afvraag aan de hand van de rdw site....
Massa rijklaar 1095 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1270 kg
Dan zou je dus maximaal 175 kg in de auto mogen hebben om daar al op te zitten..??Dat is met 2 man zo bereikt
Als ik bijv. naar mijn eigen corsa kijk:
Massa rijklaar 990 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.410 kg
Hierin is dat verschil 420 kg
Kan je hier dan geen gezeik mee krijgen als je bepakt en bezakt naar bijv. een evenement of vakantie gaat?
Groeten,
Frank
Wat ik me nog wel afvraag aan de hand van de rdw site....
Massa rijklaar 1095 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1270 kg
Dan zou je dus maximaal 175 kg in de auto mogen hebben om daar al op te zitten..??Dat is met 2 man zo bereikt

Als ik bijv. naar mijn eigen corsa kijk:
Massa rijklaar 990 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.410 kg
Hierin is dat verschil 420 kg

Kan je hier dan geen gezeik mee krijgen als je bepakt en bezakt naar bijv. een evenement of vakantie gaat?
Groeten,
Frank
-
Gefeliciteerd! Leuk dat het zo makkelijk is gegaan, de keuring.
- Kevin20v
TY
@ Frank: ik heb er geen idee van, de keurmeester heeft dit gemeten en dan die waardes berekend, zou ook goed kunnen dat die toegestane maximum massa voertuig niet aangepast is, en dat het daarom bijv minder is als bij jouw auto? (het zal bij een cabrio waarschijnlijk sowieso wel minder zijn)
Problemen verwacht ik er niet door, achterin zitten geen gordels (met opzet eruit gelaten) mooi excuus om verder niemand achterin mee te nemen.
Verder komt ie alleen met mooi weer buiten en op vakantie ga ik wel met een van de andere auto's.
@ Frank: ik heb er geen idee van, de keurmeester heeft dit gemeten en dan die waardes berekend, zou ook goed kunnen dat die toegestane maximum massa voertuig niet aangepast is, en dat het daarom bijv minder is als bij jouw auto? (het zal bij een cabrio waarschijnlijk sowieso wel minder zijn)
Problemen verwacht ik er niet door, achterin zitten geen gordels (met opzet eruit gelaten) mooi excuus om verder niemand achterin mee te nemen.
Verder komt ie alleen met mooi weer buiten en op vakantie ga ik wel met een van de andere auto's.
- FrankvW
Kevin20v schreef:TY
Het was eigenlijk niet bedoeld als vergelijking ofzo maar meer als puntje om mischien even over te bellen of na te vragen .Niet dat je straks met 2 man en wat spul naar een meeting of iets dergelijks onderweg bent en staande wordt gehouden en dat ze daar dan over gaan zeiken......Je weet hoe ze zijn die blauwe rakkers

Aan de anderre kant,Hoevaak wordt je nou aangehouden en dat je auto gewogen moet worden

Grtz
Frank
- Kevin20v
hehe ja dat is ook zo
Ach en om wegenbelasting kunnen ze niet zeuren, het ding is al zowat een jaar wegenbelastingvrij 

- Kevin20v
Nou afgelopen week ook de apk erop gezet en de schorsing er af gehaald, gelijk de N75 klep ook weer aangesloten.
Damn wat sleurt dat in de 3e, 4e en 5e versnelling
Dit filmpje werd gemaakt met 3 man in de auto en met de dunne 1.5 uitlaat nog gemonteerd.
http://www.youtube.com/watch?v=akYNX3rfGCc
De turbo zet met de kleine uitlaat net geen 1.0 bar druk, met de uitlaat volledig 2,5" met freeflow dempers wordt er 1.3 bar druk gezet!
Damn wat sleurt dat in de 3e, 4e en 5e versnelling

Dit filmpje werd gemaakt met 3 man in de auto en met de dunne 1.5 uitlaat nog gemonteerd.
http://www.youtube.com/watch?v=akYNX3rfGCc
De turbo zet met de kleine uitlaat net geen 1.0 bar druk, met de uitlaat volledig 2,5" met freeflow dempers wordt er 1.3 bar druk gezet!

- Tim N
Proficiat Kevin, loopt mooi door zo te zien op de tellert. :banaan:
- Kevin20v
Dankje! Dat gekke ding loopt inderdaad erg lekker door, ik verbaas me dat ik m'n rijbewijs nog niet kwijt ben 

- MartijnGizmo
Kevin20v schreef:Problemen verwacht ik er niet door, achterin zitten geen gordels (met opzet eruit gelaten) mooi excuus om verder niemand achterin mee te nemen.
Que?Kevin20v schreef:Dit filmpje werd gemaakt met 3 man in de auto en met de dunne 1.5 uitlaat nog gemonteerd.

- VLA
Gaaf project man, en ook gaaf dat hij nu legaal is. Normaal moet je toch een veel uitgebreidere keuring ondergaan bij zulke vermogens toenames ? Had ergens gelezen dat bij auto's voor 1997/98 dat ze niet meer zo moeilijk doen, klopt dat ?Kevin20v schreef:Thanks heren!!
@ Dennis:
Dat klopt, en dat wist ik helemaal niet dus ik was echt blij verrast toen de keurmeester vertelde dat ik niet naar Lelystad hoef.
Ze lopen een rondje om de hele auto, checken de verlichting, kijken naar het totaalplaatje van de auto, checken het motornr., ze controleren de herkomst van de motor (ik had een vermogensverklaring van het motorblok geregeld via de importeur, en ik had de kentekenpapieren van de auto waar de motor uit kwam).
Als dat in orde is doen ze een remtest, dan gaat ie de brug op, controleert men de uitlaat, remmen etc. als dat allemaal goed is wordt ie gewogen.
Daarna nog een klein blokje rond (was bij mij iets van 400 meter ofzo) en dan het co meten.
Dat was het, maar dit valt of staat natuurlijk met de ombouw van de wagen, bij mij klopt het plaatje gewoon en de keurmeester zei een aantal keer dat ie het gewoon super ingebouwd vond.
Een echte wolf in schaapskleren noemde hij het :drinking:
MAW: Streng maar rechtvaardig!!
-
Kevin, klein advies... haal je contactsleutel van de sleutelbos.
Die contactsloten kunnen niet veel hebben, en kunnen voor wonderlijke storingen zorgen.
Die contactsloten kunnen niet veel hebben, en kunnen voor wonderlijke storingen zorgen.
- Kevin20v
@ Martijn:
Haha ja dat is normaal gezien wel van toepassing, maar ik had die keer m'n broertje bij me en een kameraad die een ritje mee wilde dus voor 1x maar een uitzondering gemaakt
@ VLA: Dat klopt auto's van voor 1998 hoeven niet meer naar Lelystad!
@ PeterB: Die sleutel heb ik inderdaad al van de sleutelbos gehaald, is ook veel handiger met onze auto's omsteken van/op de oprit.
Dit weekend toch nog flink wat uurtjes aan de cabrio gewerkt!
Nadat ik de cabrio net op de weg had moesten we flink wat warmte verwerken, we hadden eigenlijk continu de verwarming aan om te zorgen dat de motor niet TE heet werd.
Ook werd de vloer aan de bijrijderskant gewoon erg heet wat vervelend was voor de vriendin!!
Dit werd een stuk beter door de kleine 40mm uitlaat te vervangen voor een volledige 63,5mm uitlaat.
Toch was ik nog niet helemaal tevreden, dus dit weekend heb ik voor wat meer frisse lucht gezorgd!!!
Zo was mijn front origineel:

Zo heb ik het maximaal bewerkt en zal dus meer frisse lucht de intercooler, radiateur en natuurlijk de motorruimte bereiken.

Ik blijf het geil vinden zo'n blokje in een golf 1

Omdat de grille nog een redelijk oppervlak van de intercooler bedekt liet, heb ik aan elke zijde de gleuven nog 5 cm uitgeslepen!!
Toen dat eindelijk klaar was kon ie terug in elkaar, maar omdat de radiateur eruit MOET om de intercooler etc. te kunnen demonteren moest deze ook weer ontlucht worden (wat een kutwerk zeg...)

Verder nog enkele niet noemenswaardige dingen gedaan, dus het was weer een volledig weekendje cabrio-klussen!!
Gelukkig heeft het wel degelijk resultaat gehad, want nu hoeft de verwarming niet meer aan! Hij blijft dus lekker op temperatuur zonder dat de radiateur-fan constant staat te blazen.
Ook merk ik dat de turbo weer wat sneller op komt en langer door trekt met 0.1 bar meer, en dat voel je ontzettend goed!!

Deze week nog de remschijven gedeeltelijk ontroesten en in de blanke hittebestendige lak zetten (dan blijft het netter), en dan ga ik de cabrio nog enkele cm's richting aarde schroeven, niet teveel want eigenlijk is ie al laag genoeg!
Haha ja dat is normaal gezien wel van toepassing, maar ik had die keer m'n broertje bij me en een kameraad die een ritje mee wilde dus voor 1x maar een uitzondering gemaakt

@ VLA: Dat klopt auto's van voor 1998 hoeven niet meer naar Lelystad!
@ PeterB: Die sleutel heb ik inderdaad al van de sleutelbos gehaald, is ook veel handiger met onze auto's omsteken van/op de oprit.
Dit weekend toch nog flink wat uurtjes aan de cabrio gewerkt!
Nadat ik de cabrio net op de weg had moesten we flink wat warmte verwerken, we hadden eigenlijk continu de verwarming aan om te zorgen dat de motor niet TE heet werd.
Ook werd de vloer aan de bijrijderskant gewoon erg heet wat vervelend was voor de vriendin!!
Dit werd een stuk beter door de kleine 40mm uitlaat te vervangen voor een volledige 63,5mm uitlaat.
Toch was ik nog niet helemaal tevreden, dus dit weekend heb ik voor wat meer frisse lucht gezorgd!!!
Zo was mijn front origineel:
Zo heb ik het maximaal bewerkt en zal dus meer frisse lucht de intercooler, radiateur en natuurlijk de motorruimte bereiken.
Ik blijf het geil vinden zo'n blokje in een golf 1

Omdat de grille nog een redelijk oppervlak van de intercooler bedekt liet, heb ik aan elke zijde de gleuven nog 5 cm uitgeslepen!!
Toen dat eindelijk klaar was kon ie terug in elkaar, maar omdat de radiateur eruit MOET om de intercooler etc. te kunnen demonteren moest deze ook weer ontlucht worden (wat een kutwerk zeg...)
Verder nog enkele niet noemenswaardige dingen gedaan, dus het was weer een volledig weekendje cabrio-klussen!!
Gelukkig heeft het wel degelijk resultaat gehad, want nu hoeft de verwarming niet meer aan! Hij blijft dus lekker op temperatuur zonder dat de radiateur-fan constant staat te blazen.
Ook merk ik dat de turbo weer wat sneller op komt en langer door trekt met 0.1 bar meer, en dat voel je ontzettend goed!!

Deze week nog de remschijven gedeeltelijk ontroesten en in de blanke hittebestendige lak zetten (dan blijft het netter), en dan ga ik de cabrio nog enkele cm's richting aarde schroeven, niet teveel want eigenlijk is ie al laag genoeg!
-
dag kevinKevin20v schreef:De keuring heeft me 47,50 gekost en het volgende is gewijzigd:
heb je ook nieuwe papieren gekregen?
ik heb een mk1 met straks een g60 alleen wil ik mijn originele gele papiertje niet kwijt.
- Kevin20v
Ja ik heb al mijn papieren moeten inleveren en kreeg nieuwe toegestuurd 

- Kevin20v
Zo gisteren heb ik een nieuwe tellerbak geplaatst, ik had voor zolang die van Linnie's polo gejat omdat de mijne niet heel betrouwbaar was
De nieuwe tellerbak:

Vandaag nog eens snel alles nagelopen en nog eens een stukje gaan rijden
Je had het gezicht van de Corvette Stingray bestuurder eens moeten zien toen ik hem voorbij stak en hij me nauwelijks bij bleef :playcar:

De nieuwe tellerbak:
Vandaag nog eens snel alles nagelopen en nog eens een stukje gaan rijden

Je had het gezicht van de Corvette Stingray bestuurder eens moeten zien toen ik hem voorbij stak en hij me nauwelijks bij bleef :playcar:
-
- Auto: VW luchtgekoeld
Super ombouw! Ik herkende heel veel in het verhaal over de herkeuring bij de RDW. Bij mij staat er nu ook 'iets' meer op het kenteken (150 kw) en ook bij mij is het eigenlijk nog veeel meer 

- Kevin20v
Dankje! Ja achteraf had ik ook graag de volledige 210pk op kenteken willen hebben, echter kwam ik tijdens de keuring pas erachter dat de regeling aangepast was 

- Kevin20v
Hierbij nog even een update:
Heb vorige week ook nog een nieuw hitteschild gemonteerd zodat ik een extra bevestigingsbeugel kon monteren op de bovenste intercoolerbuis.

Het gaat dan om de achterste steun, die had ik vorig jaar al gekocht maar kon ik niet aan de kop bevestigen.
De intercooler buis is namelijk van een Audi S3/TT (225pk) en bij mijn blok loopt de intercoolerbuis normaal anders, daarom had ik er een hitteschild bij (aan de achterkant van de kop) waarbij je die beugel niet kon bevestigen.
Nu na een jaar dan eindelijk gevonden welk hitteschild het moest zijn!
Voordelen zijn dat de intercoolerbuis beter afgeschermd wordt van hitte en vast zit waardoor de siliconen slangen niet zo snel zullen gaan "uitlubberen"
Heb vorige week ook nog een nieuw hitteschild gemonteerd zodat ik een extra bevestigingsbeugel kon monteren op de bovenste intercoolerbuis.
Het gaat dan om de achterste steun, die had ik vorig jaar al gekocht maar kon ik niet aan de kop bevestigen.
De intercooler buis is namelijk van een Audi S3/TT (225pk) en bij mijn blok loopt de intercoolerbuis normaal anders, daarom had ik er een hitteschild bij (aan de achterkant van de kop) waarbij je die beugel niet kon bevestigen.
Nu na een jaar dan eindelijk gevonden welk hitteschild het moest zijn!
Voordelen zijn dat de intercoolerbuis beter afgeschermd wordt van hitte en vast zit waardoor de siliconen slangen niet zo snel zullen gaan "uitlubberen"
- Kevin20v
Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeur
Gisteren had ik hem alweer 4 jaar :o
- michaelvg
Wat een super project is dit zeg !! dat is pas pure DF :banaan:
- Kevin20v
Dankje!! Ik kan niet wachten tot de temperatuur weer iets omhoog gaat
Vorig jaar heb ik ook met temperaturen onder de 10 graden gereden, maar die benzine kan ik veel beter verstoken als het zonnetje lekker schijnt!

Vorig jaar heb ik ook met temperaturen onder de 10 graden gereden, maar die benzine kan ik veel beter verstoken als het zonnetje lekker schijnt!