02-05-2008:
De afgelopen weken is er weer flink wat voortgang geboekt!
We zijn weer een stuk verder met schuren, de nieuwe carterpan is gemonteerd, versnellingsbak olie is gevuld, met het schakelmechanisme gerommeld, een aantal siliconeslangen gemonteerd, de opvoerpomp is gemonteerd en we zijn nog bezig geweest met de kabelboom!
Dus nog een aantal onderdelen en we zouden kunnen starten!!

Het bewijs dat ie nu weer voor het eerst in ruim een half jaar weer op z´n wielen staat

Nu de nieuwe carterpan gemonteerd is kun je eindelijk zien hoe laag de motor hangt, op zich nog niet eens zo heel laag.... Waarschijnlijk worden het toch een setje brede 16´ers voor de juiste "stance"
30-04-2008:
Na weken van schuren was er vandaag nog meer te schuren
Vanaf 10 uur vanmorgen tot en met 11 uur 's avonds hebben we geschuurd!!! :vertel:
en morgen gaat de hele boel in de primer!!!!! (eindelijk na al die maanden een strakke lak die bestaat uit 1 kleur)
01-05-2008:
Vandaag dus de auto volledig in de primer gezet, de laag lijkt nog een beetje grof, later die avond kwamen we erachter dat deze primer zich nog helemaal glad trekt en hoef dus verder niets meer te schuren voor de kleurlaag!!
Er zaten maar 2 miniscuul kleine stofpuntjes op de hele auto dus dat valt me goed mee!!! ^O^
Dit was net na het spuiten, ik zal straks nog foto's maken van hoe het er nu uit ziet (helemaal mat)
02-05-2008:
Nou ik heb enkele uurtjes geleden nog even wat foto's gemaakt van de droge primer! Echt ontzettend strak geworden Hebben al die uren/dagen/weken van schuren toch nog nut gehad ^O^
Ik hoop dat de bruine lak net zo goed lukt komen er dan nog veel meer foto's
12-05-2008:
Ondertussen staat de auto in de eerste kleur-laag en begint het er weer als mijn oude vertrouwde cabrio uit te zien 8)
Er komen nog enkele lagen overheen en daarna ga ik het weer lekker glad schuren en polijsten!
Momenteel is dit het resultaat! De glans is in ieder geval al goed!
Vrijdag is trouwens de olieretour leiding gearriveerd, dus vanavond even monteren en dan kan er olie in het blok :B
13-05-2008:
Vanavond een grote stap gezet in het project, ik heb nu de 3e olie retour leiding gemonteerd en deze pastte eindelijk op de nieuwe carterpan...
Nu kon ik dus EINDELIJK na al die maanden olie in de motor gooien
Vanavond ook vast een klein stukje lak gepolijst! Zie hier het resultaat:

Binnenkort de lak weer oppolijsten en de volgende laag eroverheen zetten! en dan kunnen we weer verder met bouwen!
26-05-2008:
Nou gisteren hebben we de motor-bekabeling helemaal uitgezocht en afgezekerd, helaas is de benzinepomp niet meer gekomen anders hadden we echt kunnen starten!
Nu heb ik het voor nu moeten doen met het rond laten gaan van de motor op de startmotor...
Is best mooi als je zoveel tijd en geld geïnvesteerd hebt dat er dan ook echt eigen leven uit komt als je de sleutel ronddraait! _O_
Helaas had ik m'n camera nog in de Nightvision stand staan, maar bij deze het filmpje
Youtube filmpje van het "bijna starten"
Deze week eerst maar eens een acculader gaan kopen, en als Rogek dan komende zondag de benzinepomp bij zich heeft kunnen we dan hopelijk starten!!!!
30-05-2008:
Vanavond "even" met Erik een setje beugels gefabriceerd en de siliconeslangen op maat gemaakt
Ik ben nog niet geheel tevreden over het gedeelte aan de bestuurderskant, maar ik had nou eenmaal niet de mogelijkheid het op dit moment anders te monteren!
Wil zondag namelijk gaan starten ^O^
01-06-2008:
It's aliveeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!
Het enige wat een beetje jammer was is dat Jarno de ecu voor aankoop had laten herschrijven zodat de startonderbreking van de klokkenset, en sleutels etc. eruit zou zijn!!!
Dit bleek vandaag dus niet goed te zijn gegaan, dus nu valt ie na enkele seconden weer uit waarbij er een startblokkering foutmelding in vag-com komt...

):
maar dat was het enige, het was gewoon sleutel om en lopen ^O^
Youtube filmpje van het starten inclusief startonderbreking
09-06-2008:
Heb vandaag (dus binnen 1 week) de verklaring voor motorvermogen van Pon's Automobielhandel gekregen
Tevens ook het bewijs dat ik een volkswagen motor in de cab heb en geen seat motor.........
Er staat als volgt:
Merk Volkswagen
Identificatie AQX ******
Bouwwijze 4 cilinder in lijn
Brandstof 1781 cm3
Slagvolume 115 KW (din)
Bij toerental 5800 omw/min
Deze verklaring heb ik dus voor de rdw nodig tijdens de weggedragtest en geluidstest op lelystad om aan te kunnen tonen hoeveel vermogen nu in de cabrio ligt!
Dus we gaan van 55kw (75pk) naar 115kw (156pk) tijdens de keuring, naar 152kw (+/-206pk) na chippen en andere uitlaat
en ik vier vanavond mijn eigen overwinning :B
Youtube filmpje van het daadwerkelijke lopen
Nu klinkt het nog vrij lame, maar in het echt in die loods is het een beest
Wil wel absoluut nog een bedankje doen aan Michel (Zeypveld Autosport) die vanavond een flink eind is gereden om even die startonderbreker eruit te "programmeren" O+
16-06-2008:
Heb vandaag weer een en ander geregeld!!
* Alle koelvloeistofslangen die nog misten.
* Spal ventilator.
* Uitlaat hittetape voor de downpipe.
* Zelfklevende hittereflectiemat voor de vuurmuur.
* nog een koppelstuk voor een stukje siliconeslang.
* 3m zwarte vacuumleiding voor de turbodrukmeter.
* 1m 13mm vacuumleiding om rembekrachtiger vacuum aan te sluiten op vacuum van de inlaat.
* Koppelstuk uitlaat om van buiten diameter 63mm (downpipe) naar binnendiameter 43mm (middendemper) te gaan.
* Bout en moer voor de schakelhevel (dol gedraaid moertje)
* Dremel en slijpschijfje
Koppelingskabel ben ik ondertussen ook uit wat ik daarmee moet doen om deze gespannen te krijgen...
en dan moet er nog een einddemper en wat rubbers etc. besteld worden en dan nog de benzinepomp onder de auto bevestigen........
Deze week ook nog even een (houten)proefmodel maken van de gaspedaalbeugel zodat ik de vorm kan bepalen, en dan wil hopelijk een neefje of oom mij de stalen variant aan de vuurmuur lassen.
en als allerlaatste update tot nu is dat ik gisteren bezig ben geweest met het verlassen van 2 koppelstukken om de 2,5" downpipe (63mm) passend te maken op de nieuwe originele 1.6 uitlaat (43mm).
Ik heb er voor gekozen om een nieuwe originele 1.6 uitlaat te monteren zodat tijdens de rdw testen het vermogen iets minder is en natuurlijk het geluid niet te hoog tegenover de originele waardes.
Ook is de beugel voor de koppelingkabel gemaakt en nu kan ik ook al koppelen!
Deze week ga ik me nog bezig houden met het maken van de gaspedaal beugel en het monteren van de benzinepomp onder de auto...
Ik heb tot nog toe in ieder geval geprobeerd alles technisch zo goed als mogelijk te maken zodat we een veilige stabiele auto krijgen die met gemak door de weggedragtest en geluidsmeting komen! en dan zijn we bijna zo ver om eens een testrit te gaan maken????
28-06-2008:
De koppeling werkt ook, normaal gesproken is de versnellingsbak van een golf 2 G60 hydraulisch gekoppeld en schakel je met kabels.
Omdat ik geen zin heb om gaten te boren voor de kabelschakeling en het volledige hydraulische systeem over te bouwen van een golf2 heb ik er voor gekozen om voor een koppelingskabel te gaan en een setje schakelstangen!
De koppelingskabel is dan van een passat uit 1984, het enige wat nodig is om aan te passen is wat beugeltjes zodat de kabel zichzelf kan spannen.
De schakelstangen heb ik laten maken door een duitse engineer dit omdat er gewoon geen standaard schakelstangen zijn die een golf 2 bak in een golf 1 laten werken....
Maar het werkt!!!
09-07-2008:
Nou na weken van peinzen, voorbereidingen, gisteren en vanavond de hele avond klussen is het me dan toch gelukt om de benzinepomp en brandstoffilter fatsoenlijk onder de auto te monteren!!!!!!

Deze benzinepomp is van een Corrado G60
De benzinepomp hangt netjes vast naast de benzinetank en zit goed vast boven de handremkabel.

De filter heb ik een aparte beugel voor moeten maken en tussen de reservewielbak en tank/achteras bevestigd.
Ben er best tevreden mee zo, wat natuurlijk inhield dat ik koste wat kost vanavond nog minimaal 1 metertje moest rijden
Dat ging bijna niet door nadat mijn oude accu er mee op hield, ik heb wel een nieuwe gel accu (65ah) maar die is een beetje groter en past niet voorin (tenminste dan past de min pool aansluiting niet meer).
Na wat rommelen lukte dat ook, en hoe onwaarschijnlijk ook, ik heb gestart, de auto in de versnelling gezet, koppeling laten komen, en hij ging

maar liefst 2,5meter heb ik afgelegd waarna ik hem in de achteruit heb gezet en het golfje weer terug op de plek heb gezet!
Volgende keer als de accu achterin bevestigd is met fatsoenlijke bekabeling, er koelwater in zit en de gaspedaal beugel gemonteerd is ga ik naar het test terrein waar ik me gruwelijk mag gaan uitleven ^O^
12-07-2008:
Nou vanavond bij Steven Scholten langs geweest!
Heb een hele goed deal kunnen maken!
een 93'er achteras met stabilisatorstang.
een 93'er verlichtingskabelboom (met koplampverstelling).
een scirocco 16v onderste veerpootbrug
en een originele stabilisatorstang voor de voorkant van de auto, inclusief bijbehorende draagarmen en beugels etc.
voor een hele leuke prijs!! Ik had er eerder ook al de 8mm originele brandstofleidingen en opvoerpomp van een 2h motor gekocht, dus als je iets nodig hebt voor een golf cabrio, gewoon Steven even bellen! Top service!
Nu kan ik weer even verder knutselen!
14-07-2008:
De scirocco 16v onderste veerpootbrug, originele stabilisatorstang met nieuwe beugels en rubbers zitten al onder de auto! Ook is het gelukt om het elektrische gaspedaal van een golf 4 gemonteerd te krijgen in een golf 1
23-07-2008:
Samen met maatje Roger hebben we ons vandaag eens goed uitgeleefd op de cabrio, de nieuwe gelaccu staat nu achterin (35mmq kabel met 200a zekering) er zit nu voor een los verdeelpunt voor de plus.
De verlichtingskabelboom zit erin, ik heb een nieuw koelvloeistof reservoir van een golf 1 besteld, de middendemper zit onder de auto dus nog maar even en we kunnen rijden!
31-07-2008:
Hierbij de foto's van wat werk dat verricht is:

Dit is de Spal ventilator die we gemonteerd hebben, zoals je kunt zien is er maar weinig speling, maar het is genoeg zodat de motor en de radiateur elkaar in het heetst van de strijd niet zullen raken!

Hier kun je de schakelstangen zien, de koppelingkabel, het verdeelpunt voor de plus (die ga ik ooit nog eens ergens plaatsen waar je deze niet zult zien!)
Ook zie je nu dat het koelvloeistof circuit is aangesloten, en je ziet nu beter hoe de intercooler buis loopt met dit laatste ben ik nog niet helemaal tevreden..
Deze buizen zullen ook nog los moeten omdat er nog een "map-sensor" tussen moet deze meet namelijk de atmosferische druk waardoor de computer weet hoeveel benzine ingespoten moet worden om de motor niet arm te laten lopen (ivm hoogte verschillen etc.).
De openluchtfilter is voor tijdelijk, als ik hem wil starten dat er dan geen vuiligheid mee de motor in gaat, hier komt later nog een originele luchtfilterbak van een golf 4 in! (beter voor de rdw keuring).
Dit is een oude foto van hoe de accu nu achterin de reservewiel bak gemonteerd staat:

Ik heb er een aluminium houder voor laten draaien *)
Zo ziet het totaalplaatje er momenteel uit:

Niet geheel slecht dacht ik zo
08-08-08:
We zijn weer overnieuw begonnen met schuren, m'n pa was toch niet geheel tevreden met het eerste spuitresultaat en had besloten dat het overnieuw moest.....
Dus ook weer de hele auto schuren
10-08-08:
Het spuitresultaat van vandaag!!
Dit was direct na het spuiten, hij is later nog wat strakker bijgetrokken!
Zeker niet perfekt maar dat is ook nooit de bedoeling geweest, maar in ieder geval niet meer zoveel sinaasappelhuid...