VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 jun 2009, 12:46

Gefeliciteerd! Nu lekker toeren! :banaan:

Dennis Orgers
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Dennis Orgers » 02 jul 2009, 09:44

Hallo Kevin,

nog even een paar aanvullende vragen dan,

hoeveel kost het nu die hele keuring?

En wat staat er nu op je kenteken?

MVG Dennis

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 06 jul 2009, 09:33

De keuring heeft me 47,50 gekost en het volgende is gewijzigd:

Afbeelding

:drinking:

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Tim R » 06 jul 2009, 10:01

Nice! Top job.

Gebruikersavatar
FrankvW
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2009, 19:43
Locatie: CTC

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door FrankvW » 06 jul 2009, 16:42

Heel mooi werk!!

Wat ik me nog wel afvraag aan de hand van de rdw site....

Massa rijklaar 1095 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1270 kg

Dan zou je dus maximaal 175 kg in de auto mogen hebben om daar al op te zitten..??Dat is met 2 man zo bereikt :hmmm: :hmmm:

Als ik bijv. naar mijn eigen corsa kijk:

Massa rijklaar 990 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.410 kg

Hierin is dat verschil 420 kg :roll:

Kan je hier dan geen gezeik mee krijgen als je bepakt en bezakt naar bijv. een evenement of vakantie gaat?

Groeten,

Frank

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Rupie » 06 jul 2009, 17:23

Gefeliciteerd! Leuk dat het zo makkelijk is gegaan, de keuring.

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 06 jul 2009, 17:29

TY

@ Frank: ik heb er geen idee van, de keurmeester heeft dit gemeten en dan die waardes berekend, zou ook goed kunnen dat die toegestane maximum massa voertuig niet aangepast is, en dat het daarom bijv minder is als bij jouw auto? (het zal bij een cabrio waarschijnlijk sowieso wel minder zijn)

Problemen verwacht ik er niet door, achterin zitten geen gordels (met opzet eruit gelaten) mooi excuus om verder niemand achterin mee te nemen.
Verder komt ie alleen met mooi weer buiten en op vakantie ga ik wel met een van de andere auto's.

Gebruikersavatar
FrankvW
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2009, 19:43
Locatie: CTC

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door FrankvW » 06 jul 2009, 18:27

Kevin20v schreef:TY

@ Frank: ik heb er geen idee van, de keurmeester heeft dit gemeten en dan die waardes berekend, zou ook goed kunnen dat die toegestane maximum massa voertuig niet aangepast is, en dat het daarom bijv minder is als bij jouw auto? (het zal bij een cabrio waarschijnlijk sowieso wel minder zijn)

Problemen verwacht ik er niet door, achterin zitten geen gordels (met opzet eruit gelaten) mooi excuus om verder niemand achterin mee te nemen.
Verder komt ie alleen met mooi weer buiten en op vakantie ga ik wel met een van de andere auto's.

Het was eigenlijk niet bedoeld als vergelijking ofzo maar meer als puntje om mischien even over te bellen of na te vragen .Niet dat je straks met 2 man en wat spul naar een meeting of iets dergelijks onderweg bent en staande wordt gehouden en dat ze daar dan over gaan zeiken......Je weet hoe ze zijn die blauwe rakkers :hmmm: :hammer:

Aan de anderre kant,Hoevaak wordt je nou aangehouden en dat je auto gewogen moet worden :nah:

Grtz

Frank

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 06 jul 2009, 18:38

hehe ja dat is ook zo :lol: Ach en om wegenbelasting kunnen ze niet zeuren, het ding is al zowat een jaar wegenbelastingvrij :hosanna:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 11 jul 2009, 16:58

Nou afgelopen week ook de apk erop gezet en de schorsing er af gehaald, gelijk de N75 klep ook weer aangesloten.
Damn wat sleurt dat in de 3e, 4e en 5e versnelling :shocking:

Dit filmpje werd gemaakt met 3 man in de auto en met de dunne 1.5 uitlaat nog gemonteerd.

http://www.youtube.com/watch?v=akYNX3rfGCc

De turbo zet met de kleine uitlaat net geen 1.0 bar druk, met de uitlaat volledig 2,5" met freeflow dempers wordt er 1.3 bar druk gezet! :whistle:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Tim N » 11 jul 2009, 17:59

Proficiat Kevin, loopt mooi door zo te zien op de tellert. :banaan:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 13 jul 2009, 22:57

Dankje! Dat gekke ding loopt inderdaad erg lekker door, ik verbaas me dat ik m'n rijbewijs nog niet kwijt ben :roflol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door MartijnGizmo » 24 jul 2009, 18:14

Kevin20v schreef:Problemen verwacht ik er niet door, achterin zitten geen gordels (met opzet eruit gelaten) mooi excuus om verder niemand achterin mee te nemen.
Kevin20v schreef:Dit filmpje werd gemaakt met 3 man in de auto en met de dunne 1.5 uitlaat nog gemonteerd.
Que? :angel:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door VLA » 25 jul 2009, 22:52

Kevin20v schreef:Thanks heren!!

@ Dennis:
Dat klopt, en dat wist ik helemaal niet dus ik was echt blij verrast toen de keurmeester vertelde dat ik niet naar Lelystad hoef :hosanna: .

Ze lopen een rondje om de hele auto, checken de verlichting, kijken naar het totaalplaatje van de auto, checken het motornr., ze controleren de herkomst van de motor (ik had een vermogensverklaring van het motorblok geregeld via de importeur, en ik had de kentekenpapieren van de auto waar de motor uit kwam).

Als dat in orde is doen ze een remtest, dan gaat ie de brug op, controleert men de uitlaat, remmen etc. als dat allemaal goed is wordt ie gewogen.
Daarna nog een klein blokje rond (was bij mij iets van 400 meter ofzo) en dan het co meten.

Dat was het, maar dit valt of staat natuurlijk met de ombouw van de wagen, bij mij klopt het plaatje gewoon en de keurmeester zei een aantal keer dat ie het gewoon super ingebouwd vond.
Een echte wolf in schaapskleren noemde hij het :drinking:

MAW: Streng maar rechtvaardig!!
Gaaf project man, en ook gaaf dat hij nu legaal is. Normaal moet je toch een veel uitgebreidere keuring ondergaan bij zulke vermogens toenames ? Had ergens gelezen dat bij auto's voor 1997/98 dat ze niet meer zo moeilijk doen, klopt dat ?

PeterB
Berichten: 3383
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door PeterB » 25 jul 2009, 23:36

Kevin, klein advies... haal je contactsleutel van de sleutelbos.

Die contactsloten kunnen niet veel hebben, en kunnen voor wonderlijke storingen zorgen.

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 10 aug 2009, 13:17

@ Martijn:

Haha ja dat is normaal gezien wel van toepassing, maar ik had die keer m'n broertje bij me en een kameraad die een ritje mee wilde dus voor 1x maar een uitzondering gemaakt :roflol:

@ VLA: Dat klopt auto's van voor 1998 hoeven niet meer naar Lelystad!

@ PeterB: Die sleutel heb ik inderdaad al van de sleutelbos gehaald, is ook veel handiger met onze auto's omsteken van/op de oprit.


Dit weekend toch nog flink wat uurtjes aan de cabrio gewerkt!

Nadat ik de cabrio net op de weg had moesten we flink wat warmte verwerken, we hadden eigenlijk continu de verwarming aan om te zorgen dat de motor niet TE heet werd.
Ook werd de vloer aan de bijrijderskant gewoon erg heet wat vervelend was voor de vriendin!!

Dit werd een stuk beter door de kleine 40mm uitlaat te vervangen voor een volledige 63,5mm uitlaat.
Toch was ik nog niet helemaal tevreden, dus dit weekend heb ik voor wat meer frisse lucht gezorgd!!!

Zo was mijn front origineel:

Afbeelding

Afbeelding

Zo heb ik het maximaal bewerkt en zal dus meer frisse lucht de intercooler, radiateur en natuurlijk de motorruimte bereiken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik blijf het geil vinden zo'n blokje in een golf 1 :-D
Afbeelding

Omdat de grille nog een redelijk oppervlak van de intercooler bedekt liet, heb ik aan elke zijde de gleuven nog 5 cm uitgeslepen!!
Toen dat eindelijk klaar was kon ie terug in elkaar, maar omdat de radiateur eruit MOET om de intercooler etc. te kunnen demonteren moest deze ook weer ontlucht worden (wat een kutwerk zeg...)

Afbeelding

Verder nog enkele niet noemenswaardige dingen gedaan, dus het was weer een volledig weekendje cabrio-klussen!!

Gelukkig heeft het wel degelijk resultaat gehad, want nu hoeft de verwarming niet meer aan! Hij blijft dus lekker op temperatuur zonder dat de radiateur-fan constant staat te blazen.
Ook merk ik dat de turbo weer wat sneller op komt en langer door trekt met 0.1 bar meer, en dat voel je ontzettend goed!! :-D :-D :-D

Afbeelding

Deze week nog de remschijven gedeeltelijk ontroesten en in de blanke hittebestendige lak zetten (dan blijft het netter), en dan ga ik de cabrio nog enkele cm's richting aarde schroeven, niet teveel want eigenlijk is ie al laag genoeg!

markg60
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2009, 20:22

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door markg60 » 03 okt 2009, 20:29

Kevin20v schreef:De keuring heeft me 47,50 gekost en het volgende is gewijzigd:

Afbeelding

:drinking:
dag kevin

heb je ook nieuwe papieren gekregen?

ik heb een mk1 met straks een g60 alleen wil ik mijn originele gele papiertje niet kwijt.

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 04 okt 2009, 16:53

Ja ik heb al mijn papieren moeten inleveren en kreeg nieuwe toegestuurd :)

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 31 okt 2009, 18:59

Zo gisteren heb ik een nieuwe tellerbak geplaatst, ik had voor zolang die van Linnie's polo gejat omdat de mijne niet heel betrouwbaar was :roll:

De nieuwe tellerbak:

Afbeelding

Vandaag nog eens snel alles nagelopen en nog eens een stukje gaan rijden :love:

Je had het gezicht van de Corvette Stingray bestuurder eens moeten zien toen ik hem voorbij stak en hij me nauwelijks bij bleef :playcar:

Walter Dendunne
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
Auto: VW luchtgekoeld
Locatie: Geldermalsen

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Walter Dendunne » 03 nov 2009, 09:47

Super ombouw! Ik herkende heel veel in het verhaal over de herkeuring bij de RDW. Bij mij staat er nu ook 'iets' meer op het kenteken (150 kw) en ook bij mij is het eigenlijk nog veeel meer :roll:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 03 nov 2009, 18:43

Dankje! Ja achteraf had ik ook graag de volledige 210pk op kenteken willen hebben, echter kwam ik tijdens de keuring pas erachter dat de regeling aangepast was :lol:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Bericht door Kevin20v » 14 feb 2010, 13:18

Hierbij nog even een update:

Heb vorige week ook nog een nieuw hitteschild gemonteerd zodat ik een extra bevestigingsbeugel kon monteren op de bovenste intercoolerbuis.

Afbeelding

Het gaat dan om de achterste steun, die had ik vorig jaar al gekocht maar kon ik niet aan de kop bevestigen.

De intercooler buis is namelijk van een Audi S3/TT (225pk) en bij mijn blok loopt de intercoolerbuis normaal anders, daarom had ik er een hitteschild bij (aan de achterkant van de kop) waarbij je die beugel niet kon bevestigen.
Nu na een jaar dan eindelijk gevonden welk hitteschild het moest zijn!

Voordelen zijn dat de intercoolerbuis beter afgeschermd wordt van hitte en vast zit waardoor de siliconen slangen niet zo snel zullen gaan "uitlubberen"

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeur

Bericht door Kevin20v » 24 dec 2010, 13:21

Gisteren had ik hem alweer 4 jaar :o

Gebruikersavatar
michaelvg
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jul 2010, 21:38
Locatie: Oosterhout NB

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeur

Bericht door michaelvg » 10 jan 2011, 13:38

Wat een super project is dit zeg !! dat is pas pure DF :banaan:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeur

Bericht door Kevin20v » 12 jan 2011, 17:12

Dankje!! Ik kan niet wachten tot de temperatuur weer iets omhoog gaat :df:

Vorig jaar heb ik ook met temperaturen onder de 10 graden gereden, maar die benzine kan ik veel beter verstoken als het zonnetje lekker schijnt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Edwin de Haas, MarcH en 26 gasten