SteV6 schreef:...
Overigens wil Herman volgens mij ook de turbo+compressorroute gaan volgen met zijn Spexige. Tenminste hij heeft er wel eens wat over geschreven.
Hmm, deze route staat voorlopig in de ijskast. Het extra rendement is laag en de kosten zijn extreem (vooral veel research). Het lage rendement komt doordat de compressor veel vermogen kost (30 tot 50pk) en je die eerst moet wegwerken voordat het extra vermogen oplevert. Plan was om de compressor bij hoge toeren uit te zetten en alleen op turbo te rijden maar dat gaat ten kosten van een zware koppeling. 
Nieuwe plan is om een extra 10% pk's te winnen met een ander inlaatspruitstuk en nog eens 25kg eruit te werken (waarvan 8kg onafgeveerd 

 ). Beide zijn goed te doen.
Als ik boven de 3500 rpm blijf, valt het turbogat wel mee en met >444pk en <888kg niet veel meer te klagen.
Gewicht:
Nitron ALU uprights: 4x -2kg
Verwarming eruit: -10kg
Lexan ruitjes: 2x -2.5kg
Bedrading opruimen: -5kg
Xenon eruit:: -2kg
Stoelbevestiging: 2x -1kg
Versterkte toe-link: +3kg