trouwens een Duratec of Zetec in jou sigaar zou ook geen overbodige luxe zijn

Ruben schreef:Zou je niet eerst ondersteltechnisch en wat op het bandenvlak gaan doen Allen? Vermogen moet JIJ wel kunnen gebruiken he
allen schreef:Graag voor erbij:
Ik denk toch wel de mooiste Lotus.
----------
edit: Hans, dat viel mij ook op de laatste tijd. Lotus lijkt wel te denken dat de wagens een soort van Swatch zijn.
Tunen betekend lagere betrouwbaarheid. Gezien jij moeite hebt met het vervangen van een hitteschildje en je broer om hulp moet vragen, is een Honda K20a of S2000 blok niet wat? Anders T-sport blokje wat ook in de Exige zit. 8)allen schreef:Sterker nog. Ik wil de k-series atmosferisch naar 185-205 paardjes brengen, afhankelijk van de kosten. Moet het alleen eerst nog even betrouwbaar blijven in de huidige staat.![]()
Is jouw blok hetzelfde als de mijne? anders gewoon een Emerald nemen en meer niet als je hem heel wilt houden..allen schreef:Sterker nog. Ik wil de k-series atmosferisch naar 185-205 paardjes brengen, afhankelijk van de kosten. Moet het alleen eerst nog even betrouwbaar blijven in de huidige staat.![]()
Persoonlijk denk ik dat dit hardstikke meevalt. Je moet uiteraard wel even weten hoe zo'n wagen reageert, maar daarna kun je gerust gooien en smijten. Op baantjes als Abbeville en Ecuyers kun je dat dan weer mooi oefenen.SteV6 schreef:En als je echt gaat gooien en smijten met een Elise, Exige of Speedster dan zal de auto vroeg of laat een keer terugbijten. En een knappe chauffeur die dat zonder schade kan oplossen ...
zow..wat een lijst en mogelijkheden...las al ergens dan als je meer dan 170pk wilde dat et dan al verstandig was andere zuigers / drijfstangen? te gebruiken...maar stel dat je dat allemaal zou doen en zeg 205pk wil...vraag maar eens eerst wat dat grapje gaat kosten, misschien ben je goedkoper en betrouwbaarder uit met een Duratec of Zetec 2.0 of 2.3Tommy schreef:wtf...
http://kengine.dvapower.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die mogen ze hier wel afleveren, wat een bak
Hmm, deze route staat voorlopig in de ijskast. Het extra rendement is laag en de kosten zijn extreem (vooral veel research). Het lage rendement komt doordat de compressor veel vermogen kost (30 tot 50pk) en je die eerst moet wegwerken voordat het extra vermogen oplevert. Plan was om de compressor bij hoge toeren uit te zetten en alleen op turbo te rijden maar dat gaat ten kosten van een zware koppeling.SteV6 schreef:...
Overigens wil Herman volgens mij ook de turbo+compressorroute gaan volgen met zijn Spexige. Tenminste hij heeft er wel eens wat over geschreven.
dan kun je een zetec plaatsen toch? ja ik wist dat ook niet wat het verschil was, maar schijnt dat een duratec en een zetec net andersom zijnallen schreef:Zo'n duratec heeft het spruitstuk aan de andere kant van het blok. Dus dan moet je de wagen voorzien van een verse laag alu en een spuitbeurt. Verder ben ik wel tevreden over het k-series blok. Klinkt lekker en haalt prachtig door.
Duratec has exhaust on right hand side of car
Zetec has exhaust on left hand side of car
Main difference on series 1+2 & 3 are: Series 3 has a horizontal oilfilter attached to the engine block
Series 1+2 use an removable alloy pump in front of engine.
Series 1+2 use hydraulic tappets for the cam, series 3 use mechanical
Original Series 3 use a different type of sump (2 or 3 pieces) and different waterpump
Zetec engines use the old clutch/bellhousing pattern Duratec dont.
Duratec
Geil.GTRene schreef:
hm...hier gaan ze al tot 300pk NA met een 2.0 ...
Gebruikers op dit forum: bartje325i en 10 gasten