Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 13:34

romo schreef:http://www.rolex.com/en/#/en/collection ... ure/cover/

Das dus wel een serieus mooie klok :love:
Inderdaad erg mooi :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 okt 2009, 13:51

indobesar schreef:Afbeelding

Prijs is persoonlijkte veel van het goede, had eigenlijk niet anders verwacht. LOL
Zo zie ik de Daytona graag! :love:

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 14:03

Zo'n bandje vind ik wel zo cheap ass.
doet mij denken aan van die bandjes voor de kluisjes van het zwembad bij center parcs :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 okt 2009, 14:15

En die cijfers die zo raar staan, dat doet mijj ook niets eerlijk gezegd................

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 okt 2009, 14:22

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 16 okt 2009, 21:28

Tom schreef:Zo'n bandje vind ik wel zo cheap ass.
doet mij denken aan van die bandjes voor de kluisjes van het zwembad bij center parcs :lol:
acquired taste.. de aantrekkingskracht van deze 'nato-straps' is ook érg moeilijk uit te leggen aan anderen..

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 21:45

Smaken verschillen inderdaad.
Horlogebandjes moeten voor mij gewoon van leer of staal (of een staalsoort, weet niet waar ze van gemaakt worden) zijn. Rubber vind ik ook niks :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 okt 2009, 22:07

Tom schreef:Smaken verschillen inderdaad.
Horlogebandjes moeten voor mij gewoon van leer of staal (of een staalsoort, weet niet waar ze van gemaakt worden) zijn. Rubber vind ik ook niks :)
+1
Titanium vind ik ook mooi..............

En een rubber heb ik nog nooit wat gevonden....................................... :mrgreen: :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 okt 2009, 22:25

Die NATO bandjes zijn echt te lelijk voor woorden bij die klok.....rubber draagt er fijn *(draag bijna dagelijks mn Oris met rubberband) vooral als het erg warm is en je zweet dan hebt je geen last dat je lederenband stuk gaat....

Topfuel

Bericht door Topfuel » 16 okt 2009, 22:40

De GMT-Master II is voor mij de topper als het om Rolex gaat, keramische lunette (mooie kleur in het echt, 40 uur gepolijst, schijnbaar niet te bekrassen), ingegraveerd met platina :love: Vind de DeapSea ook mooi alleen is veel te dik, ziet er wat overdreven uit om de pols...

Afbeelding

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2009, 23:46

Vind de DeapSea ook mooi alleen is veel te dik, ziet er wat overdreven uit om de pols...
Nou ik was ook altijd een beetje sceptisch, maar afgelopen maandag had ik even Robin zijn Deepsea "gepast" en ik moet zeggen dat het me 100% mee is gevallen. De dikte is aanwezig, maar niet overheersend. Verder vond ik het ondanks dat het een zwaar horloge is het gewicht geen storend element.

Afwerking en uitstraling is tadeloss.. echt super.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 okt 2009, 11:22

Rico schreef:
Vind de DeapSea ook mooi alleen is veel te dik, ziet er wat overdreven uit om de pols...
Nou ik was ook altijd een beetje sceptisch, maar afgelopen maandag had ik even Robin zijn Deepsea "gepast" en ik moet zeggen dat het me 100% mee is gevallen. De dikte is aanwezig, maar niet overheersend. Verder vond ik het ondanks dat het een zwaar horloge is het gewicht geen storend element.

Ik heb m'n GMTIIc dus die van hierboven verkocht, is esthetisch 'n topper, maar ik was geen fan van die blinkende middenstukken en val veel meer op duikklokken. De DS heeft ook de cerachrom lunette met platina cijferinleg. Het kan wél kapot hoor, ik zag al 'n DS met 'n barst erin op 'n ander forum:gevallen....

romo

Bericht door romo » 17 okt 2009, 14:24

Ik vind die lunette dan weer niks...........................te grof, te opvallend, te veel cijfers.......................nee, ik ga binnenkort maar even die Herminator klok bekijken............

Topfuel

Bericht door Topfuel » 17 okt 2009, 19:41

Robin schreef:
Rico schreef:

Ik heb m'n GMTIIc dus die van hierboven verkocht, is esthetisch 'n topper, maar ik was geen fan van die blinkende middenstukken en val veel meer op duikklokken. De DS heeft ook de cerachrom lunette met platina cijferinleg. Het kan wél kapot hoor, ik zag al 'n DS met 'n barst erin op 'n ander forum:gevallen....
Was ik eerst ook niet, echter om de pols vond ik het érg meevallen, de submariner vind ik dan net wat te eenvoudig, ook kwa functies, die 2e wijzer is gewoon gaaf... Plus de nieuwe sluiting met 5mm speling is erg prettig.

@ Rico, het mooie van de Deapsea is ook het ontbreken van de loep imo. Alleen écht te dik...

dale vito

Bericht door dale vito » 17 okt 2009, 21:24

Robin schreef:Het kan wél kapot hoor, ik zag al 'n DS met 'n barst erin op 'n ander forum:gevallen....
doing, 1k€+ lichter.. doe dan maar zo'n lekkere alu inleg ;)

romo

Bericht door romo » 17 okt 2009, 22:00

Ik even googlen op Rolex Daytone, de stalen uitvoering, witte wijzerplaat...............plaatje idd.

Lees ik dit op Wikipedia;
Daarnaast is de Rolex Daytona in staal het horloge waar het langst op gewacht moet worden. Er is op dit moment een wachtlijst van een aantal jaren.
Heb ik weer :mrgreen:

Brava

Bericht door Brava » 18 okt 2009, 22:30

romo schreef:Ik even googlen op Rolex Daytone, de stalen uitvoering, witte wijzerplaat...............plaatje idd.

Lees ik dit op Wikipedia;
Daarnaast is de Rolex Daytona in staal het horloge waar het langst op gewacht moet worden. Er is op dit moment een wachtlijst van een aantal jaren.
Heb ik weer :mrgreen:
Het schijnt dat die wachttijden tegenwoordig een stuk korter zijn.

Maar kijk ook eens naar wat anders leuks, er is nog zoveel meer moois dan de default Rolex, of dat nu een Sub, een GMT of een Daytona is.

romo

Bericht door romo » 18 okt 2009, 22:51

Zoals?

Ik sta open voor suggesties......................

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2009, 22:56

romo schreef:Zoals?

Afbeelding

Brava

Bericht door Brava » 18 okt 2009, 23:24

romo schreef:Zoals?

Blancpain, Girard Perregaux, Jaeger-LeCoultre, Audemars Piguet, IWC, Vacheron Constantin, Breguet, Glashütte Original.

1. Lèman Flyback, Flyback Grande Date of Air Command
2. WW. TC, Vintage 1945, Richeville, Laureato
3. Master Compressor Chronograph, AMVOX
4, Royal Oak
5. Portugieser, Flieger, Doppelchronograph, Da Vinci
6. Overseas chrono
7. Type XX of XXI
8. Senator Navigator, PanoChronograph

Ik zeg niet dat alles precies in dezelfde prijsklasse valt, dit is slechts een indicatie van wat er verder zoals is in ruwweg gelijksoortige sportieve horloges.

romo

Bericht door romo » 19 okt 2009, 07:50

Rolex Yacht Master is niet mijn ding, veel te grof die klok.................

Een Daytona vind ik dan veel mooier..........

Een IWC Portugieser reeds in mijn bezit..........

AP Royal Oak is voor de Oostenrijkse Eik, Schwarzenegger dus, niets voor mijn iele pols :mrgreen:

De rest is allemaal dikke prima, maar ook veel van het zelfde ( althans IMHO) Robin zal er vast anders over denken, maar das dan ook de vakman...........

Ik ga wel voor een merk eigen uurwerk, geen Eta/Valjoux..............

Buitendat, te veel horloges wil ik ook niet, beetje afwisselen is leuk, maar dan ben ik er ook wel klaar mee..............

RVV

Bericht door RVV » 19 okt 2009, 08:32

De Yachtmaster mag dan niet je ding zijn, maar hij is alles behalve grof. 40
mm voor Rolex begrippen een fijne afwerking, gelijkwaardig aan de Daytona en niet dik. Een Portugieser is zowaar een slagschip naast de Yachtmaster. Overigens is er ook nog een midsize model van 35mm.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 okt 2009, 08:47

Ik heb een tijdje een yachtmaster gehad en vond dat 1 van de mooiste modellen.
Niet zo schreeuwerig van " kijk mij is met mijn rolex"
Kreeg alleen (positief) commentaar van de "kenner" of mensen die er ook 1 hadden.

Grtz,Hans

romo

Bericht door romo » 19 okt 2009, 10:50

Rico schreef:De Yachtmaster mag dan niet je ding zijn, maar hij is alles behalve grof. 40
mm voor Rolex begrippen een fijne afwerking, gelijkwaardig aan de Daytona en niet dik. Een Portugieser is zowaar een slagschip naast de Yachtmaster. Overigens is er ook nog een midsize model van 35mm.

De lunette vind ik verschrikkelijk, even als het loepje voor de datum. Kortom; ik heb er niets mee............

Brava

Bericht door Brava » 19 okt 2009, 11:48

romo schreef:AP Royal Oak is voor de Oostenrijkse Eik, Schwarzenegger dus, niets voor mijn iele pols :mrgreen
Ik heb het hier niet over de Royal Oak Offshore, dat zijn idd stupide pucks voor mensen met "size issues". Nee, gewoon een 15300 van 39mm. Als je een Daytona wèl overweegt dan kan een 15300 onmogelijk te groot zijn.

Maar ja, als je Rolex wìl...

Trouwens, je zegt dat je al een Portugieser hebt, die is >42mm.
Laatst gewijzigd door Brava op 19 okt 2009, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie