Toekomst van de hothatch

Dit is ons algemene autoforum.
Dutch

Bericht door Dutch » 14 nov 2006, 16:24

Michel Pol schreef:On topic, stel nu eens dat men de 1.4GT motor uit de Golf in de Polo plaatst, dan ben je op een aantal fronten voorsprong aan het boeken.
Die komt in de nieuwe Fabia RS, dus dan denk je: ka-tjsing!

Totdat je ziet hoe de nieuwe Fabia eruit moet gaan zien...

[img:750:563]http://www.autoweb.cz/img/photo/thumb/1 ... 600x75.jpg[/img]

Dus wat er óók moet gebeuren: te vuur en te zwaard het waanidee bestrijden dat hoger praktischer is. :twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 nov 2006, 16:29

Dutch schreef:
Michel Pol schreef:On topic, stel nu eens dat men de 1.4GT motor uit de Golf in de Polo plaatst, dan ben je op een aantal fronten voorsprong aan het boeken.
Die komt in de nieuwe Fabia RS, dus dan denk je: ka-tjsing!

Totdat je ziet hoe de nieuwe Fabia eruit moet gaan zien...

[img:750:563]http://www.autoweb.cz/img/photo/thumb/1 ... 600x75.jpg[/img]

Dus wat er óók moet gebeuren: te vuur en te zwaard het waanidee bestrijden dat hoger praktischer is. :twisted:
60+ grijze golf marketing........... braak......... in koop nu aandelen Suzuki WagonR+ lekkere hooge instap, lekker overzicht op de weg, bochtensnelheid van een winkelwagen, lekker 80km wegen stremmen met 60km/h op de klok opweg met de fietsendrager en fietsen naar een fietstochtje........ de toekomst ziet er slecht uit.

Laten we met een aantal liefhebbers de plaatwerk en chassismallen van de E30 M3 kopen, en daar een moderne zuinige snelle motor voor ontwikkelen, en deze op de markt brengen als alternatief.......... droomt verder.

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 14 nov 2006, 16:30

Of de 1.4 GT motor in de ecoracer of smart roadster coupe jammie!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 16:30

Dit vind ik toch wel een hele echte hot hatch

http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/ ... up-edition
Exclusieve Volkswagen Polo GTI Cup Edition
Gepost op Wednesday, 16 August 2006 om 21:10 door Dennis in Volkswagen |
“Gij zult niet discrimineren”, dus toch ook even aandacht voor deze Polo GTI Cup Edition, ondanks dat ik ‘m zelf niet zo heel bijzonder vind. Feitelijk hebben we hier te maken met een net iets brutere uitvoering dan de standaard GTI, maar daar moet je dan wel 4.500 euro extra voor neertellen. Veel geld wanneer ik je vertel wat je daarvoor krijgt.

De Polo GTI vind ik op zich een strak wagentje hoor, maar ik zou nooit zoveel extra uitgeven aan de GTI Cup Edition, die een prijskaartje heeft van 29.900 euro. Voor de liefhebber zal dit waarschijnlijk heel anders liggen, want exclusief is ‘ie dan weer wel. De GTI Cup Edition zal vanaf september in Nederland zeer beperkt leverbaar zijn.

Als we kijken naar de specs, dan zien we dat de GTI Cup Edition 180 pk kreeg ten opzichte van de 150 pk van de standaard GTI. Deze 30 extra paarden onder de kap vertalen zich naar een winst van 0,7 seconden op de acceleratie, want de sprint naar de 100 km/u duurt nu nog 7,5 seconden. De top ligt op 225 km/u, wat een winst is van 9 km ten opzichte van de standaard GTI. Niet echt wereldschokkend dus, zeker wanneer je bedenkt dat de standaard GTI voor ongeveer 600 euro met gemak te chippen is naar 195 pk en een top van 235 km/u. Ok vooruit, de GTI Cup Edition heeft ook wat aangepaste bumpers en z’n sloffen zijn met 17 inch net een maatje groter. Als het dan echt moet, zou ik persoonlijk gewoon de standaard GTI iets dikker aankleden. (bron: Volkswagen)

[img:450:247]http://www.autoblog.nl/images/wp/volksw ... _front.jpg[/img]
[img:450:287]http://www.autoblog.nl/images/wp/volksw ... n_back.jpg[/img]

Rein

Bericht door Rein » 14 nov 2006, 16:43

:shock: 30k wel erg veel voor een polo.

Doe dan maar een normale GTI, of 5k bijleggen voor een Golf GTI

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 16:48

Je klopt veel geld, maar wel een hot hatch in de ware zin.

Grappig om te vermelden de A3 turbo waar ik eerder over schreef in dit draadje koste in 1999 58000 gld.

Harrie

Bericht door Harrie » 14 nov 2006, 17:14

Rein schreef::shock: 30k wel erg veel voor een polo.

Doe dan maar een normale GTI, of 5k bijleggen voor een Golf GTI
Klopt wel, maar vergeet ook niet dat ieder model weer groter wordt. Een huidige Polo is net zo groot als een vorige Golf. Het is alleen net de naam dat je "maar" een Polo rijdt.

En wat koste de vorige Golf met zo'n uitrusting en vergelijkbaar vermogen?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 nov 2006, 17:17

Niet heel veel minder denk ik.

Vind die Polo GTI Cup Edition een stoer bakkie.

Maar als je toch over hot hatches gaat praten, dan vind ik de Clio V6 waar ik eens in gereden heb, redelijk hoge ogen gooien. Wat een vette sjaak zeg 8)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 nov 2006, 17:30

Helemaal mee eens.. vind de clio V6 toch echt wel een super hothatch :shock: 3liter V6 en achterwiel aandrijving.. best uniek in zijn soort.. (is alleen een beetje tricky op het circuit, maar what the fuck :wink:)

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 17:32

Toch vind een hothatch een typische FWD auto. Oke een 130i is ook een hatch een clio V6 ook maar echt kenmerkend is de FWD imho

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 14 nov 2006, 20:30

Inderdaad, misschien is de oude mini nog steeds wel het allerbeste product ooit, snel , klein, wendbaar, wint rally's, is nog redelijk ruim(voorin), oftewel vet 8)

Floris

Bericht door Floris » 14 nov 2006, 21:10

@Hans een cooper S is absoluut geen concurent van een Smart Roadster, 790KG tegen 1135KG, minimalistisch afwerking tegen hoogwaardige afwerking, Rap genoeg tegen snel, 1 op 18 tegen 1 op 8, onpraktisch tegen redelijk bruikbaar.

Maar als je gaat kijken naar de pure rijbeleving komt de Smart roadster door zijn lage zitpositie, de goede wegliging en het lage gewicht maar met een kleine motor behoorlijk in de buurt van de lol die een cooper S biedt. Dat is het punt wat ik wilde maken, dat hoge gewicht is zo nadeling op al die moderne auto's, om er nog wat rijbeleving uit te halen.

De Smart heeft zijn hoge (marketingtechnisch) niet te rechtvaardigen nieuwprijs van 25K tegen gehad, terwijl Mini voor 28K gewoon een veel betere auto als package leverde. Nu je zo'n Smart van 2 jaar oud zo goed als nieuw voor 12K kunt rijden begint het interessant te worden.

Hans R

Bericht door Hans R » 14 nov 2006, 22:23

Daarom is een Mini juist een goed voorbeeld.. probeer eens een Cooper-s te vinden voor €15000,- gaat je niet lukken.. zelfs niet van 4jaar oud! Super restwaarde, en de classic Mini zelfs nog beter, in 2000 kon je de laatste classic Mini's kopen bij de BMW dealer voor iets van 24000,- gulden.. nu staan deze nog voor €10000,- gebruikt te koop :shock: neemt niet weg dat de smart roadster hele gave wagen vind (heb er ook meegereden brabus uitvoering met 101pk.. maar die versnellingsbak.. waardeloos) maar ik moet echt zeggen dat een Mini nog een grotere glimlach op mijn gezicht wist neer te zetten.. en nu ben ik al 3 Mini's verder en weet echt niet wat ik hierna zal moeten nemen (het nieuwe, nieuwe model vind ik niet mooi) want kwa rijbeleving kunnen er toch echt weinig auto's tegen op.. nee, ook niet de Golf GTI :wink: (ST nog niet geprobeerd)
Maar goed, het begrip Hothatch is gewoon heel ruim geworden.. een claasic Mini met 65pk en 550kilo is ook een hothatch, en een clio V6 lijkt mij ook geweldig, dus deze discussie kan nog een tijdje doorgaan..

Bram

Bericht door Bram » 14 nov 2006, 22:27

Wat mij betreft is jou Mini HET voorbeeld van een hot hatch Hans 8)

Ik heb hier de EVO liggen en zelfs de Britten zijn er redelijk lyrisch over :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 nov 2006, 22:35

Floris schreef:@Hans een cooper S is absoluut geen concurent van een Smart Roadster, 790KG tegen 1135KG, minimalistisch afwerking tegen hoogwaardige afwerking, Rap genoeg tegen snel, 1 op 18 tegen 1 op 8, onpraktisch tegen redelijk bruikbaar.

Maar als je gaat kijken naar de pure rijbeleving komt de Smart roadster door zijn lage zitpositie, de goede wegliging en het lage gewicht maar met een kleine motor behoorlijk in de buurt van de lol die een cooper S biedt. Dat is het punt wat ik wilde maken, dat hoge gewicht is zo nadeling op al die moderne auto's, om er nog wat rijbeleving uit te halen.

De Smart heeft zijn hoge (marketingtechnisch) niet te rechtvaardigen nieuwprijs van 25K tegen gehad, terwijl Mini voor 28K gewoon een veel betere auto als package leverde. Nu je zo'n Smart van 2 jaar oud zo goed als nieuw voor 12K kunt rijden begint het interessant te worden.
100% mee eens. Nu nog nieuwe smart roadsters te koop voor 16k met 4 jaar garantie!!! De laatste, Brabus pakketje en chiptuning en je hebt een geinig en zuinig stukje speelgoed.

Zou echter eerder een 2e hands Speedster kopen, net iets meer auto voor ongeveer het zelfde geld.

Meer fabrikanten zouden in dit segment moeten willen deelnemen. Ecoracer van VW zou een topper zijn, mits geen diesel...

Michel

Hans R

Bericht door Hans R » 14 nov 2006, 22:42

Ook goed! :wink: Goed blad trouwens EVO www.evo.co.uk en volgende week staat daar hun super test van 2006 en de GP komt er ook in voor.. ben benieuwd :D
Maar even over de hothatch's een goede hothatch moet gewoon een enorme glimlach op je gezicht toveren.. ook al sta je in de file.. dan nog kan je genieten van het geluid..etc.. maar er zijn genoeg oude hothatch op te noemen die dit ook kunnen.. Lancia delta integrale, peugeot 205 GTI (zonder cat, die met 130pk) clio williams, etc.. maar bv de Golf GTI is een super auto.. maar is gewoon saai om in te rijden, voor mij is een goede hothatch een auto die je aantrekt, die je voelt en die je direkt betrekt met het autorijden of je nou 60 rijd of 240.. en daar zijn er nu helaas te weinig van te koop! En een smart roadster of een speedster is geen hothatch :roll:

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 23:11

Hans die mini van jou moet je helemaal niet meer weg doen. uniek ding.

Hans R

Bericht door Hans R » 14 nov 2006, 23:23

Ben al aan het sparen.. voor een leuke diesel voor de zaak en de GP voor het circuit en andere ritjes.. en natuurlijk nog een E30 M3 evo erbij :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 23:42

2 zielen 1 gedachte.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 nov 2006, 10:18

Als je het over een Polo GTI hebt kan de Ibiza FR en Cupra ook niet ontbreken.
Zelfde motor,zelfde tuningsmogelijkheden, luxer, goedkoper.

Dutch

Bericht door Dutch » 15 nov 2006, 11:12

Maar sturen (PGTI/IFR) wel zompiger dan een Fiesta ST. Denk dat een FiST van de huidige hot shopping karts nog het beste het 106/205-gevoel benadert, ook al is het tegenwoordig helaas niet meer mogelijk om 'm onder de 1000kg te krijgen. Je kunt 'm in ieder geval nog helemaal puur kopen (zonder TC en ESP bijvoorbeeld) en dat is al heel wat.

Als ik een nieuwe Fabia RS (dus met 1.4 TSI) zou kopen, zou ik toch meteen het onderstel opnieuw laten doen. Bij de ST is dat out-of-the-box dik voor elkaar.

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2006, 11:14

Ja die ST is wel een goed bakkie. Heb hem best hoog in die klasse.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 nov 2006, 11:16

@Dutch:
Heb je gelijk in.
Ze staan er ook alleen ivm die Polo GTI.
Dan heb ik liever een Ibiza Cupra.
Aan onderstellen is wel wat te doen.
Qua onderstellen heeft Ford het wel aardig voor elkaar lijkt mij zo.

Bram

Bericht door Bram » 15 nov 2006, 12:02

Hans GP1630 schreef:Ook goed! :wink: Goed blad trouwens EVO www.evo.co.uk en volgende week staat daar hun super test van 2006 en de GP komt er ook in voor.. ben benieuwd :D
Maar even over de hothatch's een goede hothatch moet gewoon een enorme glimlach op je gezicht toveren.. ook al sta je in de file.. dan nog kan je genieten van het geluid..etc.. maar er zijn genoeg oude hothatch op te noemen die dit ook kunnen.. Lancia delta integrale, peugeot 205 GTI (zonder cat, die met 130pk) clio williams, etc.. maar bv de Golf GTI is een super auto.. maar is gewoon saai om in te rijden, voor mij is een goede hothatch een auto die je aantrekt, die je voelt en die je direkt betrekt met het autorijden of je nou 60 rijd of 240.. en daar zijn er nu helaas te weinig van te koop! En een smart roadster of een speedster is geen hothatch :roll:
Ik dacht dat de EVO deze week al kwam? Ben inderdaad zeer benieuwd naar die super test :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 nov 2006, 12:15

Wij krijgen een Yaris 1.8 TS *(de vroegere T-Sport) pk's vallen 'tegen' maar is bewust gedaan om de Euro V norm reeds te halen.

En..... Auris 177pk diesel in formaat Corolla!

Plaats reactie