VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 05 okt 2009, 13:17

Ik laat de mijne bij Beek auto racing doen 8) Ze hebben al meerdere Leon's gedaan en 332pk met chip en nog wat dingen..
Meer dan genoeg lijkt mij. (standaard BAR chip 310pk bij een S3)

BAR = Beek Auto Racing :wink:

Maar goed laat hem eerst maar komen dan nog een tijdje standaard rijden.. kijken hoe lang ik dat vol houd.. :P

k33z

Bericht door k33z » 05 okt 2009, 13:19

Ouwe Beek fapper! Breng dat ding nou gewoon naar JD :)

Hans R

Bericht door Hans R » 05 okt 2009, 13:24

Wat maak dat nou uit.. Beek zit hier om de hoek! Ik zie geen verschillen in de chip :wink:
Ik wil alleen maar een chip, ga geen gekke dingen doen deze keer, ik beloof het! :)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 okt 2009, 13:33

Marc RS4 schreef: 1. Extreem storingsgevoelig. Dat geef ik je op een briefje, bij een eenmalige ombouw in een auto. Los vd kwaliteit van JD. Maar je blijft terugkomen.
-Is helemaal niet aan de orde,JD wagens staan bekend om hun betrouwbaarheid het zijn meestal de eigenaars die steeds meer willen.

2. Tweede hands niets meer waard. Euro 5,- op e-Bay misschien.
- is net als elke niche auto,je moet er iemand voor vinden.

3. Wil je 420pk voor 70K? Dan koop je natuurlijk iets van een M3/RS4 of wat dan ook en laat je je 2 literblokje niet opfokken met tal van kunstgrepen. Nee zeg
Totaal niet relevant,zolang je het maar met beleid doet.
De kwaliteit van JD kan ik niet beoordelen. Is ook niet relevant. In algemene termen zijn complexe motoraanpassingen zoals genoemd, zeer gevoelig voor storingen. Daar zijn pagina's over vol te schrijven. Het ontbreekt dergelijke kleine bedrijven gewoonweg aan de middelen, te kleine clientele en te weinig projecten. Voor fabriekstuners zoals - laat ik bijvoorbeeld eens noemen AMG van Mercedes - is dit heel wat anders: zij hebben de middelen en projecten wel.
Niche? lol. Daar vind je niemand voor. We weten allemaal dat tunings auto's niets meer waard zijn. Zeker niet die uit de polder, van het weiland of uit 'DuHaag' komen.. Auto's van bijvoorbeeld AMG en Alpina behouden nog wel wat van hun 'tunings'waarde. Maar dat zijn ook gewoon premium produkten.
Met beleid? 420pk uit een met kunst- en vliegwerk aangepaste tweeliter? Ze kunnen zeggen wat ze willen, ga er maar eens een uur heftig mee over het circuit. Mijn geld zet ik er niet op... :hmmm:

Edit: Ha Hans, een chippie. Ja natuurlijk, dat is wat anders. Dat kan wel. Ben alleen benieuwd hoeveel - betrouwbare - rek er nog in zit. Als die turbo nu al op 1.2 bar aan het stampen is. Wil je er nog eens 50 pk echt(!) peekaa's bij, dan zit je zo op de 1.6/1.7 bar(!) als het niet meer is ... hmmm. Zal me lekker warm worden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 okt 2009, 13:38

Beetje veel van het goede, voor zo`n blok, is ie ook niet voor geconstrueerd lijkt me, en dan heb ik het ook nog niet over de rest van de kar, die is daar ook niet op gebouwd................

Ik heb er allemaal niet zo`n hoge pet van op, dat aan en verbouwen, knutsel werk, (op AMG, ACS en Alpina na dan) die hebben zat expertise(en gaan ook niet zo ver, waarom zou dat zijn?).

Voor de rest; vanaf fabriek klaar graag......................en verder geen geneuzel.............

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 okt 2009, 13:54

mooi allemaal, maar 420pk uit 'n 2 liter T blok? Ik had 270 uit de 1.8T in de S3 en dat ging al mis. OK dat is 9 jaar terug. Maar 400+ pk gechiptuned uit de 3.0 TT van BMW is al niet te best van wat ik hoor en lees op verschillende fora... Zou ik niet aandurven. Laat staan dus 420 uit 2 liter.

Zal wel aan mij liggen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Robin op 05 okt 2009, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans R

Bericht door Hans R » 05 okt 2009, 13:55

Daarom chip is genoeg.. of misschien helemaal niet (hoewel wel leuk Rico lekker opduwen met zijn M5 bij 250km :twisted: )

Tristan

Bericht door Tristan » 05 okt 2009, 13:58

@Ferdinand: Alle draaiende delen in de motor worden aangepast om het vermogen betrouwbaar te houden.

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2009, 13:59

Ik vind 70k voor 'n Golf ook best veel geld, hoe rap ie dan is, is wel prachtig, allerlei topkarren 't leven zuur maken, maar 't blijft 'n Golf he... zoiets als dat ik een paar maanden terug een 997 4 S liet zien hoe je bochten moet nemen en dus met de eer ging strijken(thumbs up van hem naar mij :thumbup: ) Hij zal ook wel denken:Het blijft 'n BMWtje ik heb een 911.

Of gaat 't dan opeens niet op, die vlieger :hammer:

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2009, 14:25

Hans GP schreef:Daarom chip is genoeg.. of misschien helemaal niet (hoewel wel leuk Rico lekker opduwen met zijn M5 bij 250km :twisted: )

Haha. Zo'n blauw pukkeltje krab ik gewoon weg door :mrgreen: stomend naar de 330 km/h

Roman

Bericht door Roman » 05 okt 2009, 14:44

400pk uit een 2 liter kan je ook gewoon nieuw met garantie bij sommige fabrikanten kopen. :mrgreen:

Denk Evo X FQ400...

Hoelang het heel blijft weet ik niet, maar er zit gewoon fabrieks garantie op. Dus als de onderdelen een beetje knap zijn moet dit toch gewoon te doen zijn...

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2009, 14:47

Roman schreef:400pk uit een 2 liter kan je ook gewoon nieuw met garantie bij sommige fabrikanten kopen. :mrgreen:

Denk Evo X FQ400...

Hoelang het heel blijft weet ik niet, maar er zit gewoon fabrieks garantie op. Dus als de onderdelen een beetje knap zijn moet dit toch gewoon te doen zijn...

Inderdaad, maar op 1 of andere manier heb ik de build quality van 'n EVO/Subaru STi etc. op 'n (veel) hoger plan(ook al kan dat óók kapot natuurlijk...) dan getunede turbo VAG producten. Nogmaals dat zal wel aan mij liggen.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 05 okt 2009, 15:07

VAG wordt nog steeds erg onderschat lees ik hier boven.
Vergelijking tussen een 1.8t en 2.0tfsi is appels met peren vergelijken, raakt kant nog wal.
Zeker de M3 E46 motorproblemen vergeten :mrgreen:
Een 2.0TFSI uit een S3 of Cupra kan probleemloos gechipt worden naar 335pk, incl. racekat en ander uitlaatsysteem. De mijne heeft nu 240pk op papier in de praktijk gewoon 265pk, voor mij op dit moment meer dan genoeg. :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 okt 2009, 15:17

De E46 M3 heeft op een wat lagerschalen na, nooit evidente problemen gekend, dus das geen argument, daarbij komt dat het allemaal onder fabrieks garantie viel. Mijn eigen E46 M3 heeft ook zo`n vervanging gehad, dat was iets van 4 jaar na dato, niks geen moeilijk gedoe; onder garantie vervangen, klaar.

Ik moet nog zien dat een 2 l blok opgevoerd tot 420 PK, onder garantie vervangen wordt als de onderdelen de vrije ruimte ingeschoten zijn en je een mooi blauw rookgordijn achterlaat.
Dan krijg je het argument dat alle fabrieks toleranties overschreden zijn, ergo; dok maar zelf.....

Anyway; mijn broer heeft ook een Cupra gekocht, ik zal hem volgende week eens even testen.................

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 05 okt 2009, 15:27

romo schreef: Anyway; mijn broer heeft ook een Cupra gekocht, ik zal hem volgende week eens even testen.................
Ben benieuwd wat je ervan vind :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 okt 2009, 15:37

Snap dat commentaar over die tuning wel idd. JD zal zijn vak echt wel verstaan dat is het niet. Alleen ben je wel proefkonijn op de lange termijn. Loopt je motor in elkaar na 2 jaar dan hoef je niet naar VW. Neemt JD de garantie vervolgens over? Ben je de eerste met zo'n kit of is het uitvoerig getest? Loopt het prima dan is het fantastisch, heb je er alleen maar ellende mee en zitten er kinderziekten in dan is het vast wel weer op te lossen maar het geeft ook een hoop ergernis. Maar dat is net wat je kiest, een stock auto met 420 PK die veel duurder is of je laat iets anders tunen.

Tristan

Bericht door Tristan » 05 okt 2009, 15:51

De JD PP 400 kit is uitvoerig getest op z'n eigen GTI. Nu heeft hij al diverse kit's geleverd aan bv. van der Velden en Seat Kohler.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2009, 16:18

Auto's van bijvoorbeeld AMG en Alpina behouden nog wel wat van hun 'tunings'waarde. Maar dat zijn ook gewoon premium produkten.
en Hartge? :hmmm: :beer: :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2009, 16:23

Nouja ALS je je auto laat tunen van 270pk naar 420pk dan moet je gewoon accepteren dat het wel eens een probleempje kan opleveren.

romo

Bericht door romo » 05 okt 2009, 17:00

Rico schreef:Nouja ALS je je auto laat tunen van 270pk naar 420pk dan moet je gewoon accepteren dat het wel eens een probleempje kan opleveren.

Dat is wel eufemistisch.................... :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 okt 2009, 21:39

Dennis Cavallino schreef:
Auto's van bijvoorbeeld AMG en Alpina behouden nog wel wat van hun 'tunings'waarde. Maar dat zijn ook gewoon premium produkten.
en Hartge? :hmmm: :beer: :hosanna:
Ik zie bijv. Hartge, Dahler, Hamann, ABT, Kelleners, SKN, etc. niet als premium produkten zoals Alpina, AMG en/of Schnitzer dat wel zijn. Domweg, omdat deze laatste groep onder fabrieksgarantie wordt geleverd. Ik zeg daarmee niet dat de eerstgenoemden niet goed zouden zijn. Voorbeeld: mijn Dahler/Hartge Mini had uiteindelijk wel gezeik met de waterpomp op de watergekoelde IC. Het Hartge spruit, zo vertelde Erik K mij die bij BMW Maaral werkte, bleek te lekken! Die mischien 10 mini's die bijv. Hartge/Dahler uitlevert met zo'n watergekoelde IC wereldwijd - ook zeer goed door hunzelf getest op eigen auto's zo vertelde zij - is natuurlijk een wankel project. Gewoonweg te weinig volume, en te weinig middelen, om uberhaupt - hoe goed de intenties ook zijn - competatief te kunnen zijn met de huistuners van fabrikanten. AMG is een miljoenen bedrijf, volgens mij zijn JD en Beek dat niet :) Geeft ook niet, helemaal niet zelfs. Maar dat verschil is toch duidelijk en hoeft mi. geen verdere motivatie. Dan is een eenmalige, of misschien 5 keer een uitgeleverd (goed getest op de Golf van de eigenaar) van 270pk naar 420pk(!!) toch geen verdere toelichting, dat dat een risicovol project is op een 2 liter/4 cil waar je van alles opschroeft om het heel te houden en vervolgens Euro 12.000,- vraagt. Ik zou dat nooit kopen. Maar goed, smaken en keuzes verschillen. En dat is maar goed ook!

Tom

Bericht door Tom » 05 okt 2009, 21:54

Mee eens Ferdinand.
Heb wel het idee dat die VAG blokken een hele flinke marge hebben, maar in mijn ogen praat je dan over tientallen pk's winst en niet over zo'n grote toename. Dat zo'n tuner zelf met een dikke Golf rijd met dat vermogen wil natuurlijk weinig zeggen. Je weet niet hoevaak ie tussentijds nog heeft moeten sleutelen. Hij heeft ook wel een goede naam, maarja ze zullen voor 12k ook niet in de rij staan voor dat tuningspakket.
Maarja, ik ben dan ook geen technici. Ik zou nooit van m'n leven 70k in een Golf steken die ook als een baksteen in waarde zakt (zie deze R32 http://link.marktplaats.nl/281346653" onclick="window.open(this.href);return false;), hoeveel vermogen ie ook heeft.

JP

Bericht door JP » 05 okt 2009, 21:57

Abt levert ook onder fabrieksgarantie... :evil:

Marc R

Bericht door Marc R » 05 okt 2009, 21:58

Tom, de reden dat deze al zooooooo lang te koop staat is dat het algemeen bekend is dat deze tot op de grond toe afgetrapt is.

Maar je hebt gelijk dat 70k in een golf stoppen even te veel van het goede is...

Tom

Bericht door Tom » 05 okt 2009, 22:09

Ah okay, dat wist ik niet. Dan nog denk ik dat die tuning eerder minder dan meer gaat opleveren. Leuk als je van plan bent om er lang in te blijven rijden natuurlijk (zoals Femme met zijn supercharged Alpina). Een liefhebber zal denk ik eerder voor een originele R32 of R20T gaan.

Plaats reactie