Stick to the question!Erik Stoffelsen schreef:Z4M :drinking:

Stick to the question!Erik Stoffelsen schreef:Z4M :drinking:
Tristan schreef:Stick to the question!Erik Stoffelsen schreef:Z4M :drinking:
De huidige M5 is maar 35kg zwaarder dan de E39 M5 volgens Autoweek, maar heeft wel een motor die veel meer toeren maakt. De versnellingsbak is ook redelijk hardcore hoewel je niet zelf meer de versnelling mag inleggen. Op basis van de specs lijkt de huidige M5 meer M dan de oude.Nandor schreef:Ze hebben al een beetje last van bandjes maar zijn nog net geen zwaargewichten zoals de huidige generatie. Aankoopprijs is redelijk gelijk, beide de laatste M's genoemd.................kies maar.
Femme schreef:De huidige M5 is maar 35kg zwaarder dan de E39 M5 volgens Autoweek, maar heeft wel een motor die veel meer toeren maakt. De versnellingsbak is ook redelijk hardcore hoewel je niet zelf meer de versnelling mag inleggen. Op basis van de specs lijkt de huidige M5 meer M dan de oude.Nandor schreef:Ze hebben al een beetje last van bandjes maar zijn nog net geen zwaargewichten zoals de huidige generatie. Aankoopprijs is redelijk gelijk, beide de laatste M's genoemd.................kies maar.
Je beschrijft precies wat een M moet zijn, Ring tijden op zich doen er niet toe, als dat het criterium is, is een Radical de beste M.romo schreef:Ik bedoel daarmee de tijden op de ring. En die zijn toch echt met elke nieuwe generatie weer sneller geworden..............................frankv schreef:? lijkt me niet! ok, de e46 M3 was beter dan de e36 M3 en de e39 M5 is een betere auto dan de e34 M5, maar ik denk dat al je over 10 jaar terugkijkt de huidige M5 niet zo hoog eindigt, en de e30 m3 is en blijft op zijn manier onovertroffen (mede aldus EVO die de e30 m3 sport evo tot beste M ooit verkoos)romo schreef:De laatsten uit de ///M serie zijn altijd weer beter gebleken dan de serie die afgelost werd.......................
Dat de E30 voor hun onovertroffen is gaat om het pure rijdersgevoel, het rauwe, het racy karakter, dit met een laag gewicht, maar technisch dik achterhaald natuurlijk.....................
prima hoor, er moeten altijd mensen zijn die het nieuwste willen hebben omdat het het nieuwste is zodat anderen de boot een paar jaar later voor een fatsoenlijk bedrag over kunnen nemenromo schreef:-Motorisch achterhaald; check
-Geometrie achterhaald; check
-Uiterlijk achterhaald; check
-Veiligheid achterhaald; check
Zo`n oude ///M is leuk voor de knutselaars en de liefhebber die aan melancholie lijdt, no offence verder, maar dat zijn beide niet mijn belevingswereld..............
Wat geweest is geweest, ik heb de blik vooruit staan en voor de blik achterwaarts gebruik ik alleen de spiegels.......................
Geschiedenis is leuk, omdat je de fouten die reeds gemaakt zijn niet nogmaals wil herhalen..............
Und so ist 's, goed verhaal Rody.Knot schreef:Tuurlijk, als ik een tikke ton te besteden had stond hier ook een E90 M3 sedan voor de deur.. echter moet (wil) ik het met wat minder doen dus blijven de "klassiekers" over. E46 M3 zou ik al blij mee zijn voor die 20 a 25k. Er zijn er zat die m niet hebben zegmaar
nachtmerrie.frank de jonge schreef:Tjah, dat zullen dromen blijven Robin
Mwah ik weet niet of je het zo kan stellen. Hangt ook een beetje af wat je van een ///\/\ verwacht denk ik. In mijn beleving is een ///\/\ de ultieme versie van de serie. Maar wel een auto waarin je moet werken, je je eigenlijk samen met de auto in het zweet werkt als je echt aan het rijden bent. En ja het gaat wel gemakkelijk hard in een E36 of E46 ///\/\3 maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. Denk dat de E30 ///\/\3 wel het meest in dat profiel past, en dat het ook nog wel opgaat voor de opvolgers,voor de E9x ///\/\3 het minst. De nieuwe ///\/\3 is in mijn beleving een hele snelle toerwagen waarmee je in alle comfort en rust rap mee kunt rijden maar waarin je (ik in elk geval) een heel andere beleving hebt. Daarmee zeg ik overigens niet dat de E9x niet enorm begerenswaardig is.Knot schreef:Eigenlijk zijn zowel de E36 als de E46 M3 toch nepperts? De E9x M3 was juist weer meer hardcore had ik begrepen, ding zou beter sturen, beter onderstel etc etc...?
Mijn E39 staat voor 1695 op kenteken.Robin schreef:Femme schreef:De huidige M5 is maar 35kg zwaarder dan de E39 M5 volgens Autoweek, maar heeft wel een motor die veel meer toeren maakt. De versnellingsbak is ook redelijk hardcore hoewel je niet zelf meer de versnelling mag inleggen. Op basis van de specs lijkt de huidige M5 meer M dan de oude.Nandor schreef:Ze hebben al een beetje last van bandjes maar zijn nog net geen zwaargewichten zoals de huidige generatie. Aankoopprijs is redelijk gelijk, beide de laatste M's genoemd.................kies maar.
Inderdaad, ik zie 1800kg/1825kg langskomen voor de E39 M5 .![]()
Verder is de M1 natuurlijk moeder aller //Ms en niet een E30 M3 hoeveel racesuccesen dat ding ook heeft gehaald. Dát was met 300pk bij +8000rpm en geen 200pk straatding waar geen fut in zit.![]()
Doe mij maar 'n E34 M5 origineel, tijdloos, stijl, lekkere balans, gewoon klaar. En wil ik echt het snelste op een circuit pak ik wel m'n huidige 1600kg olifant. :jenna:
+1steve smith schreef:Z4M. e46 is veel te zwaar voor die tor en e39 is nooit een M-product geweest. Wel een fantastische reisauto overigens.
jij hebt sowieso alleen maar dat soort personen in je buurt wonenChristoph schreef:Ik heb er net 3 gezien, raad eens wat voor personen er achter het stuur zaten...k33z schreef:E39 M5. Niet perse om de 8-pitter, maar puur omdat ik de E46 M3 een heel fout ding vind worden. De gemiddelde shoarmaboer rijdt er tegenwoordig in, dit heb je met een E39 M5 mijns inziens veel minder.
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bing [Bot], Bjeffindividual, Thomas H en 1 gast