Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar 2.0 16vTDI.......
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Vandaag halve rolkooi en èèn Cobra kuipstoel geplaatst en de rest van het interieur verwijdert......
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Al die rook komt voornamelijk van een slechte verbranding. Teveel diesel ingespoten wat niet allemaal verbrand.
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Paar sfeerfoto's...........,




Jos.
Jos.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......

- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Joy Jolliffe schreef:ziet er goed uit. Wat heb je nu voor remmen ?
Nog steeds de R32 remmen.
Jos.
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Wordt ook wel eens tijd voor betere brakes dan!jos_br schreef:Joy Jolliffe schreef:ziet er goed uit. Wat heb je nu voor remmen ?
Nog steeds de R32 remmen.
Jos.

Ben je trouwens de 17e weer op Assen? 8)
Velgen staan hem fantastisch overigens!

- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
R32 remmen doen het eigenlijk heel goed, alleen is sinds de "verbouwing" aan de voorkant de achterkant listig geworden. Dit was niet en het lijkt eigenlijk dat de achterkant nu te hard remt. 17 Augustus ben ik weer present op Assen, moet toch èèns leren rijden.......
Jos.
Jos.
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Na 6 rondjes op de TT baan in Assen is er een verstuiver stuk gegaan............wel jammer aangezien het prachtig weer was en het rustig op de baan was. Ook leek de auto nu meer in balans en heb ik voor het eerst met het nieuwe onderstel (KW Clubsport) en vaste kuipstoel op het circuit gereden.
Maar ja, volgende keer beter.....
Jos.
Maar ja, volgende keer beter.....
Jos.
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Bleek toch "even" wat meer stuk te zijn dan ik dacht. Zoals het er nu naar uit ziet is er iets fout gegaan met of de olietoevoer of de olie is dusdanig heet geweest dat werking gelijk was aan water. In ieder geval bleek na een compressie meting een cilinder achter te blijven waarna ik de kop gelicht heb. Hier bleek toen dat de zuiger van de vierde cilinder een paar millimeter naar boven en weer naar beneden bewogen kon worden. Affijn, drijfstanglager eruit gelopen. Ook geen half werk aangezien het lager geplet aan de krukas vastgesmolten zat...........
Weer een aanwijzing dat de belasting op het circuit een ware slijtageslag is en de thermische belasting vele malen hoger is dan op de weg. Ik ga nu met andere olie rijden en veel vaker wisselen.
In ieder geval is deze motor een mooie testcase.
Jos.
Weer een aanwijzing dat de belasting op het circuit een ware slijtageslag is en de thermische belasting vele malen hoger is dan op de weg. Ik ga nu met andere olie rijden en veel vaker wisselen.
In ieder geval is deze motor een mooie testcase.
Jos.
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Wel mooi om te zien dat je het grondig testjos_br schreef:Bleek toch "even" wat meer stuk te zijn dan ik dacht. Zoals het er nu naar uit ziet is er iets fout gegaan met of de olietoevoer of de olie is dusdanig heet geweest dat werking gelijk was aan water. In ieder geval bleek na een compressie meting een cilinder achter te blijven waarna ik de kop gelicht heb. Hier bleek toen dat de zuiger van de vierde cilinder een paar millimeter naar boven en weer naar beneden bewogen kon worden. Affijn, drijfstanglager eruit gelopen. Ook geen half werk aangezien het lager geplet aan de krukas vastgesmolten zat...........
Weer een aanwijzing dat de belasting op het circuit een ware slijtageslag is en de thermische belasting vele malen hoger is dan op de weg. Ik ga nu met andere olie rijden en veel vaker wisselen.
In ieder geval is deze motor een mooie testcase.
Jos.


- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Uiterlijk zaterdag alles klaar?
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Ik sta niet meteen te juichen wanneer er iets stuk gaat, het is echter wel een leerschool. Ook is het el duidelijk dat ik qua vermogen een beetje op het randje zit, in ieder geval wat de thermische belasting betreft. Ook heb ik dit niet zien aankomen, de olie werd elke keer 140 graden, mij werd verzekerd dat de olie hier wel tegen kan. Dit kan dus ook, alleen moet er dan elke race(middag) ververst worden. De thermostaatbvan de oliekoeler deed het achteraf ook niet. Er gaat nu andere olie in en word nu wèl ververst. De auto liep maandag alweer en voelt zeer goed aan. Ik heb niet gemeten, 240km/u haalt ie weer snel, dit geeft de burger moed...........op naar de ring!Kasteel schreef:Wel mooi om te zien dat je het grondig testjos_br schreef:Bleek toch "even" wat meer stuk te zijn dan ik dacht. Zoals het er nu naar uit ziet is er iets fout gegaan met of de olietoevoer of de olie is dusdanig heet geweest dat werking gelijk was aan water. In ieder geval bleek na een compressie meting een cilinder achter te blijven waarna ik de kop gelicht heb. Hier bleek toen dat de zuiger van de vierde cilinder een paar millimeter naar boven en weer naar beneden bewogen kon worden. Affijn, drijfstanglager eruit gelopen. Ook geen half werk aangezien het lager geplet aan de krukas vastgesmolten zat...........
Weer een aanwijzing dat de belasting op het circuit een ware slijtageslag is en de thermische belasting vele malen hoger is dan op de weg. Ik ga nu met andere olie rijden en veel vaker wisselen.
In ieder geval is deze motor een mooie testcase.
Jos., maar circuit blijft idd wel een veel zwaardere belasting, daarom zou ik het zelf niet zo snel aangaan, om zo ver te tunen. Voordeel is echter dat jij wel de kennis en materiaal in huis hebt
.
Jos.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Mooi gezicht dit:

(foto van Knot/Nienke)
(foto van Knot/Nienke)
- Joh@n
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 19:33
- Locatie: Hoofddorp
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Sinterklaas is vroeg dit jaar 
Heel mooi project overigens, erg netjes gedaan

Heel mooi project overigens, erg netjes gedaan

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Erg vet project, lijkt me waanzinnig rijden deze auto. De rook is idd wel echt té erg.
- Alain
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 15:01
- Locatie: Haaglanden
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Jos, vertel eens, hoe is het afgelopen zaterdag op de ring gegaan ??jos_br schreef:...........op naar de ring!
Jos.
Ik had 's morgens nog bij je willen langskomen, maar één van de kids had 's nachts om 02:30 besloten
om de maaltijden van de vorige dag er via de ingang ook weer uit te gooien en ja dan ben je de volgende
dag best verrot ...
- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
En heb je het zwarte Samco slangetje al gemonteerd Jos?



- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
jos_br schreef:de olie werd elke keer 140 graden, mij werd verzekerd dat de olie hier wel tegen kan.

Meestal is een dergelijke temperatuur wel een indicatie dat je er wat aan moet doen.
110-120 zou ik wel max vinden, dan zou ik eigenlijk al over oplossingen nadenken.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Was die auto afgelopen dinsdag ook op het natte circuit van Assen?
Mooi rookgordijn zo af en toe
Is het een quattro?
Mooi rookgordijn zo af en toe

Is het een quattro?
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit.......
.
De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........
Jos.

De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........
Jos.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Ik heb met mijn auto in het begin ook aanloopproblemen gehad (turbo viel eraf, koelwater te heet, overboost, dat soort zaken). Ik heb dat nu ook allemaal op de rit, en pas dan kun je echt lekker rijden en kun je je concentreren en er echt voor gaan - dan gaat het ook met sprongen vooruit. Ik heb t water niet boven de 90 gehad en olie niet boven 100 op Assen. Alleen de remkoeling moet ik nog fixen (op Assen geen last, maar op droge dagen wel nodig).jos_br schreef:Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit........
De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........
Jos.
Was mijn 1e keer op Assen, leuke baan en lekker dichtbij

- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
[quote="jos_br"]Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit.......
.
De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........
Jos.[/quote]
Goed bezig Jos,
Rijden in de regen is totaal anders als op een droge baan, daarentegen wel atijd super leuk om te doen..
Goed om te horen dat de TT op het TT zich weer goed heeft gehouden..
Zijn alle temperaturen in de regen (omdat het koeler is) lager dan als het droog is. Of staat dat los van elkaar?

De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........
Jos.[/quote]
Goed bezig Jos,
Rijden in de regen is totaal anders als op een droge baan, daarentegen wel atijd super leuk om te doen..
Goed om te horen dat de TT op het TT zich weer goed heeft gehouden..
Zijn alle temperaturen in de regen (omdat het koeler is) lager dan als het droog is. Of staat dat los van elkaar?
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 02 okt 2009, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Temperaturen zijn bij regen altijd beter, al doet de motor het nu over het algemeen gewoon beter. Met regen rijden is wel heel apart, achteruit de Geert Timmer door was geen succes........Tinus_TDI schreef:Goed bezig Jos,jos_br schreef:Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit........
De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........
Jos.
Rijden in de regen is totaal anders als op een droge baan, daarentegen wel atijd super leuk om te doen..
Goed om te horen dat de TT op het TT zich weer goed heeft gehouden..
Zijn alle temperaturen in de regen (omdat het koeler is) lager dan als het droog is. Of staat dat los van elkaar?
Jos.
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Dat wil ik geloven, doe het je niet graag na..
Voor de rest geen schade aan de TT hoop ik?
Voor de rest geen schade aan de TT hoop ik?
- jos_br
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Valt mee, ben niet in de grindbak terecht gekomen........ verder rijd je met de regen niet (nog)zo hard.
Jos.
Jos.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frank de jonge, Gisae, Google [Bot], KoenM, MarcelV, S-RS, sebas16v, SvB, Ti-Tourist (Erik) en 16 gasten