Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar 2.0 16vTDI.......

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
jos_br

Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......

Bericht door jos_br » 29 jul 2009, 23:32

Vandaag halve rolkooi en èèn Cobra kuipstoel geplaatst en de rest van het interieur verwijdert......

Jos.

aapje

Bericht door aapje » 30 jul 2009, 09:24

Al die rook komt voornamelijk van een slechte verbranding. Teveel diesel ingespoten wat niet allemaal verbrand.

jos_br

Bericht door jos_br » 07 aug 2009, 20:29

Paar sfeerfoto's...........,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jos.

Joy

Bericht door Joy » 07 aug 2009, 20:58

:thumbup: ziet er goed uit. Wat heb je nu voor remmen ?

jos_br

Bericht door jos_br » 07 aug 2009, 22:12

Joy Jolliffe schreef::thumbup: ziet er goed uit. Wat heb je nu voor remmen ?

Nog steeds de R32 remmen.

Jos.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 07 aug 2009, 22:19

jos_br schreef:
Joy Jolliffe schreef::thumbup: ziet er goed uit. Wat heb je nu voor remmen ?

Nog steeds de R32 remmen.

Jos.
Wordt ook wel eens tijd voor betere brakes dan! :D
Ben je trouwens de 17e weer op Assen? 8)

Velgen staan hem fantastisch overigens! :shock:

jos_br

Bericht door jos_br » 07 aug 2009, 22:31

R32 remmen doen het eigenlijk heel goed, alleen is sinds de "verbouwing" aan de voorkant de achterkant listig geworden. Dit was niet en het lijkt eigenlijk dat de achterkant nu te hard remt. 17 Augustus ben ik weer present op Assen, moet toch èèns leren rijden.......

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 18 aug 2009, 07:44

Na 6 rondjes op de TT baan in Assen is er een verstuiver stuk gegaan............wel jammer aangezien het prachtig weer was en het rustig op de baan was. Ook leek de auto nu meer in balans en heb ik voor het eerst met het nieuwe onderstel (KW Clubsport) en vaste kuipstoel op het circuit gereden.

Maar ja, volgende keer beter.....

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 26 aug 2009, 22:49

Bleek toch "even" wat meer stuk te zijn dan ik dacht. Zoals het er nu naar uit ziet is er iets fout gegaan met of de olietoevoer of de olie is dusdanig heet geweest dat werking gelijk was aan water. In ieder geval bleek na een compressie meting een cilinder achter te blijven waarna ik de kop gelicht heb. Hier bleek toen dat de zuiger van de vierde cilinder een paar millimeter naar boven en weer naar beneden bewogen kon worden. Affijn, drijfstanglager eruit gelopen. Ook geen half werk aangezien het lager geplet aan de krukas vastgesmolten zat...........
Weer een aanwijzing dat de belasting op het circuit een ware slijtageslag is en de thermische belasting vele malen hoger is dan op de weg. Ik ga nu met andere olie rijden en veel vaker wisselen.
In ieder geval is deze motor een mooie testcase.

Jos.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 aug 2009, 22:59

jos_br schreef:Bleek toch "even" wat meer stuk te zijn dan ik dacht. Zoals het er nu naar uit ziet is er iets fout gegaan met of de olietoevoer of de olie is dusdanig heet geweest dat werking gelijk was aan water. In ieder geval bleek na een compressie meting een cilinder achter te blijven waarna ik de kop gelicht heb. Hier bleek toen dat de zuiger van de vierde cilinder een paar millimeter naar boven en weer naar beneden bewogen kon worden. Affijn, drijfstanglager eruit gelopen. Ook geen half werk aangezien het lager geplet aan de krukas vastgesmolten zat...........
Weer een aanwijzing dat de belasting op het circuit een ware slijtageslag is en de thermische belasting vele malen hoger is dan op de weg. Ik ga nu met andere olie rijden en veel vaker wisselen.

Jos.
Wel mooi om te zien dat je het grondig test ;), maar circuit blijft idd wel een veel zwaardere belasting, daarom zou ik het zelf niet zo snel aangaan, om zo ver te tunen. Voordeel is echter dat jij wel de kennis en materiaal in huis hebt :).

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2009, 00:10

Uiterlijk zaterdag alles klaar?

jos_br

Bericht door jos_br » 27 aug 2009, 07:35

Kasteel schreef:
jos_br schreef:Bleek toch "even" wat meer stuk te zijn dan ik dacht. Zoals het er nu naar uit ziet is er iets fout gegaan met of de olietoevoer of de olie is dusdanig heet geweest dat werking gelijk was aan water. In ieder geval bleek na een compressie meting een cilinder achter te blijven waarna ik de kop gelicht heb. Hier bleek toen dat de zuiger van de vierde cilinder een paar millimeter naar boven en weer naar beneden bewogen kon worden. Affijn, drijfstanglager eruit gelopen. Ook geen half werk aangezien het lager geplet aan de krukas vastgesmolten zat...........

Jos.
Wel mooi om te zien dat je het grondig test ;), maar circuit blijft idd wel een veel zwaardere belasting, daarom zou ik het zelf niet zo snel aangaan, om zo ver te tunen. Voordeel is echter dat jij wel de kennis en materiaal in huis hebt :).
Ik sta niet meteen te juichen wanneer er iets stuk gaat, het is echter wel een leerschool. Ook is het el duidelijk dat ik qua vermogen een beetje op het randje zit, in ieder geval wat de thermische belasting betreft. Ook heb ik dit niet zien aankomen, de olie werd elke keer 140 graden, mij werd verzekerd dat de olie hier wel tegen kan. Dit kan dus ook, alleen moet er dan elke race(middag) ververst worden. De thermostaatbvan de oliekoeler deed het achteraf ook niet. Er gaat nu andere olie in en word nu wèl ververst. De auto liep maandag alweer en voelt zeer goed aan. Ik heb niet gemeten, 240km/u haalt ie weer snel, dit geeft de burger moed...........op naar de ring!

Jos.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 sep 2009, 09:45

Mooi gezicht dit:

Afbeelding

(foto van Knot/Nienke)

Joh@n

Bericht door Joh@n » 02 sep 2009, 09:54

Sinterklaas is vroeg dit jaar :roflol:

Heel mooi project overigens, erg netjes gedaan :)

Tim R

Bericht door Tim R » 02 sep 2009, 21:00

Erg vet project, lijkt me waanzinnig rijden deze auto. De rook is idd wel echt té erg.

Alain

Bericht door Alain » 03 sep 2009, 10:15

jos_br schreef:...........op naar de ring!

Jos.
Jos, vertel eens, hoe is het afgelopen zaterdag op de ring gegaan ??

Ik had 's morgens nog bij je willen langskomen, maar één van de kids had 's nachts om 02:30 besloten
om de maaltijden van de vorige dag er via de ingang ook weer uit te gooien en ja dan ben je de volgende
dag best verrot ...

Afbeelding

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 10 sep 2009, 00:59

En heb je het zwarte Samco slangetje al gemonteerd Jos? :lol:

:beer:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 sep 2009, 01:10

jos_br schreef:de olie werd elke keer 140 graden, mij werd verzekerd dat de olie hier wel tegen kan.
:?

Meestal is een dergelijke temperatuur wel een indicatie dat je er wat aan moet doen.

110-120 zou ik wel max vinden, dan zou ik eigenlijk al over oplossingen nadenken.

L@urens

Bericht door L@urens » 01 okt 2009, 21:04

Was die auto afgelopen dinsdag ook op het natte circuit van Assen?
Mooi rookgordijn zo af en toe :)

Is het een quattro?

jos_br

Bericht door jos_br » 01 okt 2009, 22:20

Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit....... :mrgreen: .
De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........

Jos.

L@urens

Bericht door L@urens » 01 okt 2009, 22:48

jos_br schreef:Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit....... :mrgreen: .
De temperaturen zijn nu onder controle, de olie blijft onder 110 graden, water 100 graden max(teller braaf op 90 graden), motor en auto doen het goed, moet echt zelf beter leren rijden.........

Jos.
Ik heb met mijn auto in het begin ook aanloopproblemen gehad (turbo viel eraf, koelwater te heet, overboost, dat soort zaken). Ik heb dat nu ook allemaal op de rit, en pas dan kun je echt lekker rijden en kun je je concentreren en er echt voor gaan - dan gaat het ook met sprongen vooruit. Ik heb t water niet boven de 90 gehad en olie niet boven 100 op Assen. Alleen de remkoeling moet ik nog fixen (op Assen geen last, maar op droge dagen wel nodig).

Was mijn 1e keer op Assen, leuke baan en lekker dichtbij :)

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 02 okt 2009, 09:50

[quote="jos_br"]Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit....... :mrgreen: .

Jos.[/quote]

Goed bezig Jos,

Rijden in de regen is totaal anders als op een droge baan, daarentegen wel atijd super leuk om te doen..

Goed om te horen dat de TT op het TT zich weer goed heeft gehouden..

Zijn alle temperaturen in de regen (omdat het koeler is) lager dan als het droog is. Of staat dat los van elkaar?
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 02 okt 2009, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

jos_br

Bericht door jos_br » 02 okt 2009, 09:53

Tinus_TDI schreef:
jos_br schreef:Was inderdaad ook op Assen Dinsdag, was even wennen in de regen. Had dit niet eerder gedaan en ging meteen de eerste ronde proberen de andere kant op te rijden, evenals de Geert Timmer achteruit....... :mrgreen: .

Jos.
Goed bezig Jos,

Rijden in de regen is totaal anders als op een droge baan, daarentegen wel atijd super leuk om te doen..

Goed om te horen dat de TT op het TT zich weer goed heeft gehouden..

Zijn alle temperaturen in de regen (omdat het koeler is) lager dan als het droog is. Of staat dat los van elkaar?
Temperaturen zijn bij regen altijd beter, al doet de motor het nu over het algemeen gewoon beter. Met regen rijden is wel heel apart, achteruit de Geert Timmer door was geen succes........

Jos.

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 02 okt 2009, 09:59

Dat wil ik geloven, doe het je niet graag na..

Voor de rest geen schade aan de TT hoop ik?

jos_br

Bericht door jos_br » 02 okt 2009, 20:52

Valt mee, ben niet in de grindbak terecht gekomen........ verder rijd je met de regen niet (nog)zo hard.

Jos.

Plaats reactie