Hans GP schreef:Even voor de vorm.. maar een Golf R heeft het S3 blok dus met grotere turbo (met chip zo richting 300pk)
Voor 6000 Euro tovert JD een gewone GTI om naar R20 spec + nog wat

Dus ongeveer 330 pk.
Consumentenprijzen zijn absurd en er wordt gedacht dat de autofabrikanten niet zoveel verdienen, dat valt wel mee. Het zijn de toeleveranciers en de dealers die door de fabrikanten uitgeknepen worden. Bijv om audi dealer te worden moet je x parkeerplaatsen hebben, van elke model een auto in de showroom etc etc.
Bijv een VW verdient bijna geen knoop aan een standaard Golf 6, maar flikker er x opties tegen aan en de kassa gaat rinkelen. Hetzelfde voor BMW enz. Voorbeeld mijn vader moet een nieuwe lease auto uitzoeken. Wordt misschien een nieuwe E.
Kaal kost ie 48k
Avantgarde pakket 4492 Euro
Metallic lak: 1352 Euro
Automaat: 2942 Euro
Deelbare achterbank: 692 Euro ( Is niet eens standaard, terwijl dit bij een crisis A6 wel standaard is !!)
Meedraaiende koplampen 318 Euro
Alarm: 692 Euro
Navigatie: 4547 Euro
Parkeersensoren: 1145 Euro
Reservewiel: 111 Euro ( Anders krijg je zo een pompje waar je niets aan hebt als de band klapt om iemand steekt een mes erin)
Niet een te gekke optie lijst gezien die toch 50k km per jaar rijdt en een fijne auto wil hebben, maar op de basis prijs komt er gewoon 15k Euro aan extra’s bij. Hij least hem dus dat scheel maar particulier kan je heel veel doen met 15k euro.
