Prijzen van topmodellen door het plafond?

Dit is ons algemene autoforum.
Roman

Re: Prijzen van topmodellen door het plafond?

Bericht door Roman » 30 sep 2009, 16:19

luco hornsveld schreef:
Roman schreef:In NL word je gewoon bij het belachelijke af genaaid. Die Focus RS staat in Spanje voor 33.000 euro in de prijslijst bijvoorbeeld.

Dat is wel een HEEL groot verschil.

tweede huis in spanje en bespaart op de auto :mrgreen: :beer:
Gewoon een krot ergens op het platteland kopen, zal niet veel kosten, en je op dat adres in laten schrijven als een vakantie adres. Koop je je Focus RS en ga je weer naar NL :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 30 sep 2009, 16:33

luco hornsveld schreef:
Een Porsche rijder kiest er voor om een ander te laten zien dat hij een Porsche rijd.. en dat bedoel ik absoluut niet negatief, een BMW M rijder kiest voor een M om zichzelf te laten zien dat hij een M rijd, en dat is net zo min negatief bedoeld, anders reed ik immers geen M.
Wat een onzin zeg, er zijn porsche rijders die hem rijden omdat ze dat zelf willen.
Er zijn ook zat M3/5 rijders die hem kopen om aan de buitenwacht te laten zien dat ze hem kunnen betalen.

Patsers en liefhebbers heb je bij alle auto's in de duurdere segmenten, dat is niet merkafhankelijk.

Luco je vat mijn opmerking verkeerd op, ik schreef niets voor niets dat ik het absoluut niet negatief bedoel, jou reactie impliceert dat ik het wel nagatief bedoelde :wink:

Natuurlijk zijn er Porsche rijders die hem rijden omdat ze dat zelf willen anders koop je hem überhaupt niet. Maar iedere Porsche rijder weet ook dat hij gelijk een high profile rijder is. Luco ga eens rijden in een Porsche door het land.. maak niet uit waar.. dan voel je dat mensen op een bepaalde manier op je reageren. Heb je daar geen probleem mee, dan is een Porsche de auto voor je.. heb je daar wel een probleem mee, dan koop je een BMW M.

Porsche rijden is eigenlijk zeggen in heb schijt aan wat die ander over mij denkt.. Als je je dat sociaal maatschappelijk kunt permiteren.. en bv niet bang hoeft te zijn om een dikke order mis te lopen.. dan ben je rijp voor een Porsche,.. tot die tijd.. is een M net even wat verstandiger.

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2009, 16:34

Rico dat is toch een volledig losstaande discussie?

Verder hoeft niemand z'n keuze te verdedigen. We zijn autoliefhebbers omdat we zo gek zijn er veel geld aan uit geven.
Gaat mij erom dat een Golf (en alles in die klasse) gevoelsmatig bij 16.000 begint en bij 35.000 eindigt. Een MINI van 20.000 tot 35.000. Een BMW 3 serie/C-klasse van 30.000 tot 85.000. Een Z4/SLK van 50.000 tot 75.000. Verder zullen de prijzen in het algemeen stijgen, maar dat is gewoon inflatie en zal bij elk merk het geval zijn, dus daar heb ik het niet over.

Alleen lijkt het een trend te zijn om topmodel boven topmodel te plaatsen met prijzen die laag beginnen tot steeds maar hogere bedragen. Naar mijn idee stonden veel zaken vroeger gewoon op de optielijst, speciale bekleding of stoelen en dergelijke kon je aanvinken en betaalde je een x bedrag voor. Het topmodel had alles. Nu komt dat niet in de optielijst, maar komen ze met een speciaal model. Marketing brengt er een volledig aparte folder voor uit, persberichten, stoere naam erop en je kunt er veel meer voor vragen dan in losse opties. En men is er nog gevoelig voor ook. Want die speciale editie heeft speciale achterlichten die een "gewone" GTI niet heeft! Dit topic staat hier nav die speciale Golf editie. De GTI vind ik geweldig. De R20 is ook een prachtige en complete Golf. Maar wat ie meer te bieden heeft had ook op de optielijst bij de GTI kunnen staan. Dan was het gewoon een GTI geweest en hadden ze er nooit 10k (30% van de waarde van een GTI!!!) meer voor kunnen vragen. Als BMW hetzelfde had gedaan bij hun Performance Parts spulletjes (dus een 335i M-Sport Performance Package als complete editie op de markt brengen met badges rondom, voor 80k ofzoiets) dan had ik hetzelfde geroepen hoor.

RVV

Bericht door RVV » 30 sep 2009, 16:36

Rico dat is toch een volledig losstaande discussie?
Klopt eigenlijk sloegen we een zijstraat in, maar zeker wel gerelateerd aan het topmodellen en prijzen verhaal.

RVV

Bericht door RVV » 30 sep 2009, 16:39

Tom ik ben het wel met je eens hoor.. maar dat is net wat je zegt marketing.

Nu is ///M nog wat speciaals... straks krijgt de ///M3 een gekietelde .35i turbo motor en de ///M5 een gekietelde 4.4 V8 turbo..zelfde als het Golf verhaal.. de speciale motoren verdwijnen en daar komen marketing goodies voor terug.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 sep 2009, 16:40

@Rico als ik nu de poen had om een knalgele dikke exoot te kopen zou ik het direct doen.....hoe niet zo van low profile 8)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 16:50

Tom schreef:Rico dat is toch een volledig losstaande discussie?

Verder hoeft niemand z'n keuze te verdedigen. We zijn autoliefhebbers omdat we zo gek zijn er veel geld aan uit geven.
Gaat mij erom dat een Golf (en alles in die klasse) gevoelsmatig bij 16.000 begint en bij 35.000 eindigt. Een MINI van 20.000 tot 35.000. Een BMW 3 serie/C-klasse van 30.000 tot 85.000. Een Z4/SLK van 50.000 tot 75.000. Verder zullen de prijzen in het algemeen stijgen, maar dat is gewoon inflatie en zal bij elk merk het geval zijn, dus daar heb ik het niet over.

Alleen lijkt het een trend te zijn om topmodel boven topmodel te plaatsen met prijzen die laag beginnen tot steeds maar hogere bedragen. Naar mijn idee stonden veel zaken vroeger gewoon op de optielijst, speciale bekleding of stoelen en dergelijke kon je aanvinken en betaalde je een x bedrag voor. Het topmodel had alles. Nu komt dat niet in de optielijst, maar komen ze met een speciaal model. Marketing brengt er een volledig aparte folder voor uit, persberichten, stoere naam erop en je kunt er veel meer voor vragen dan in losse opties. En men is er nog gevoelig voor ook. Want die speciale editie heeft speciale achterlichten die een "gewone" GTI niet heeft! Dit topic staat hier nav die speciale Golf editie. De GTI vind ik geweldig. De R20 is ook een prachtige en complete Golf. Maar wat ie meer te bieden heeft had ook op de optielijst bij de GTI kunnen staan. Dan was het gewoon een GTI geweest en hadden ze er nooit 10k (30% van de waarde van een GTI!!!) meer voor kunnen vragen. Als BMW hetzelfde had gedaan bij hun Performance Parts spulletjes (dus een 335i M-Sport Performance Package als complete editie op de markt brengen met badges rondom, voor 80k ofzoiets) dan had ik hetzelfde geroepen hoor.
Nou die marketing doet het goed dan.. ik heb al 2x €45000,- betaald voor een Mini (2 GP's gehad) en betaal ik weer teveel voor een Golf R..
Maar wat k33z al eerder ergens zei, wat voor leuks is er te koop voor €43000,- en dan ook nog evt met een automaat.. niks.. een Audi A4 misschien (zie je tegenwoordig meer dan een Golf lijkt wel) of misschien is de basis Golf gewoon te goedkoop, wat nu als die prijzen begonnen bij €30000,- ?

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2009, 17:06

Hans GP schreef: Nou die marketing doet het goed dan.. ik heb al 2x €45000,- betaald voor een Mini (2 GP's gehad) en betaal ik weer teveel voor een Golf R..
Maar wat k33z al eerder ergens zei, wat voor leuks is er te koop voor €43000,- en dan ook nog evt met een automaat.. niks.. een Audi A4 misschien (zie je tegenwoordig meer dan een Golf lijkt wel) of misschien is de basis Golf gewoon te goedkoop, wat nu als die prijzen begonnen bij €30000,- ?
Hans het gaat mij niet om jouw persoonlijke keus. Of om uberhaupt iemand z'n autokeuze af te zeiken. Wel dat een topmodel geen topmodel is omdat er telkens weer modellen boven komen en de prijs zo steeds verder omhoog gaat. Had de R20T niet gewoon GTI moeten heten, als ze vooraf al weten dat er toch een model boven de GTI komt? Wie weet brengen ze, als de R20T goed verkoopt, over een half jaar wel een R20T+ uit (zetten we de turbodruk wel iets omhoog ;)), nog sportiever en duurder. Bij Renault heb je het sportieve model de Megane RS, en dan daarboven de R26. Maar daar weer boven de R26-R. Voor de consument positief om zoveel keus te hebben, maar ondertussen betaal je steeds meer voor de marketing eromheen (al vind ik de prijzen van die Renault wel weer meevallen, maargoed).

Hans R

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 17:15

Net als Audi met de TTS en nu de TTRS zo zal het zeker met de Golf ook gebeuren.. en wat het erge is, we trappen er nog in ook..
Golf RS 8) maar dat ga ik er zelf wel van maken.. met een chipje

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 30 sep 2009, 18:40

Femme schreef:De 3-serie rijder die 20K aan opties uitgeeft heeft het gevoel dat hij in een superieure auto rondrijdt die een klasse hoger is dan de crisis-dreiers van de rest van de wereld en de rijder van een crisis dreier is trots dat hij eindelijk een echte 3-serie rijdt.
Dit is zeker een waarheid. De details die Femme aangeeft over de anti-aliasing (c.q. ''smoothing van het tellercluster'') klopt als een bus. Vorige week, toen mijn auto bij de garage stond, reed ik in een 525d. Een standaardhok, met zero opties. En dan krijg je inderdaad het gevoel met niks speciaals onderweg te zijn. Toen ik weer in de M5 stapte, merkte ik aan alles dat ik wel in een topmodel rij.

Niall

Bericht door Niall » 30 sep 2009, 19:29

Hans GP schreef:Even voor de vorm.. maar een Golf R heeft het S3 blok dus met grotere turbo (met chip zo richting 300pk)
Voor 6000 Euro tovert JD een gewone GTI om naar R20 spec + nog wat :mrgreen: Dus ongeveer 330 pk.

Consumentenprijzen zijn absurd en er wordt gedacht dat de autofabrikanten niet zoveel verdienen, dat valt wel mee. Het zijn de toeleveranciers en de dealers die door de fabrikanten uitgeknepen worden. Bijv om audi dealer te worden moet je x parkeerplaatsen hebben, van elke model een auto in de showroom etc etc.

Bijv een VW verdient bijna geen knoop aan een standaard Golf 6, maar flikker er x opties tegen aan en de kassa gaat rinkelen. Hetzelfde voor BMW enz. Voorbeeld mijn vader moet een nieuwe lease auto uitzoeken. Wordt misschien een nieuwe E.

Kaal kost ie 48k
Avantgarde pakket 4492 Euro
Metallic lak: 1352 Euro
Automaat: 2942 Euro
Deelbare achterbank: 692 Euro ( Is niet eens standaard, terwijl dit bij een crisis A6 wel standaard is !!)
Meedraaiende koplampen 318 Euro
Alarm: 692 Euro
Navigatie: 4547 Euro
Parkeersensoren: 1145 Euro
Reservewiel: 111 Euro ( Anders krijg je zo een pompje waar je niets aan hebt als de band klapt om iemand steekt een mes erin)

Niet een te gekke optie lijst gezien die toch 50k km per jaar rijdt en een fijne auto wil hebben, maar op de basis prijs komt er gewoon 15k Euro aan extra’s bij. Hij least hem dus dat scheel maar particulier kan je heel veel doen met 15k euro. :bag:

Harrie

Bericht door Harrie » 30 sep 2009, 20:55

Robin schreef:
Tom schreef:Een 997 Carrera heeft 345pk, weegt 165kg minder, doet 0-100 in dezelfde tijd als de M3, topsnelheid is hoger.

Niet zeuren en mauwen Tom, beide rijden, dan pas oordelen. Ik heb vorig jaar zomer een Mk 1 997S 355pk gereden omdat dat mij wel wat leek, de M3 is in 'alles' beter en vooral sneller.... ook in FUN weggedrag(sperdiff waar dan?), behalve remmen en afwerking...
Dus.
Porsche 997 Carrera - M3 E92
Ring 7:50 - 8:05
Hockenheim 1:13,4 - 1:14,3
Balocco 2:55,5 - 2:56,5
0-100 4,4 - 4,9
0-200 16,0 - 16,7
top 287 - 250

Ik hou het liever op harde feiten. :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 sep 2009, 21:53

Robin schreef:
Tom schreef:Een 997 Carrera heeft 345pk, weegt 165kg minder, doet 0-100 in dezelfde tijd als de M3, topsnelheid is hoger.
Standaard uitrusting van een 997 is ook bi-xenon, 18 inch, leren bekleding, geluidssysteem met 9 speakers, schermpje in middenconsole, climate control.
Natuurlijk kun je er nog voor duizenden euro's opties op aanvinken (wat em vast nog veel mooier maakt) maar als ik het zo zie vind ik een standaard 997 alles behalve een schrale uitvoering.
M3 is koning en standaard 997 is prut want het is geen GT3 RS :roll:
Als ze een versie boven de GT3 RS uitbrengen, laten we zeggen een GT3 RS Clubsport, dan is de GT3 RS zeker prut :mrgreen:

Niet zeuren en mauwen Tom.....
de M3 is in 'alles' beter en vooral sneller....
My ass
Ik zou ten alle tijden de Porker die meerprijs waard vinden, ook voor de non-s. De 40k meerprijs (wat er niet eens is) voor een Carrera S boven de E92 M3 vind ik volledig verdedigbaar.

Enige wat je hooguit kritisch zou kunnen plaatsen is de meerprijs tov de Cayman S.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2009, 22:02

Allemaal persoonlijk, discussie daarover zinloos.........................Porker doet me niets..............

Hans R

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 22:07

Niall schreef:
Hans GP schreef:Even voor de vorm.. maar een Golf R heeft het S3 blok dus met grotere turbo (met chip zo richting 300pk)
Voor 6000 Euro tovert JD een gewone GTI om naar R20 spec + nog wat :mrgreen: Dus ongeveer 330 pk.

:
Als de GTI voor dat geld ook achterwiel aandrijving krijgt vind ik het best! 330pk op de voorwielen is niet best.. ik heb er nu al moeite mee met 240pk op de voorwielen en dan heb ik nog een sper.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 22:11

Harrie schreef:
Robin schreef:

Niet zeuren en mauwen Tom, beide rijden, dan pas oordelen. Ik heb vorig jaar zomer een Mk 1 997S 355pk gereden omdat dat mij wel wat leek, de M3 is in 'alles' beter en vooral sneller.... ook in FUN weggedrag(sperdiff waar dan?), behalve remmen en afwerking...
Dus.
0-100 4,4 - 4,9
0-200 16,0 - 16,7
top 287 - 250

ROFLOL, rij eens in beide bakken, het was dus een 2005 997S met 355pk...
en dan valt de 997S die IK reed door de mand, het ding heeft onderstuur en geen sperdiff en was voor 'n bijna 3 jaar oude auto met 99k euro nog vreselijk duur ook, buiten dat ben ik nooit 'n echte 911 liefhebber geweest, en vind ik het dus inderdaad teveel geld voor wat ie niet biedt. Voor 10duizenden meer. Een 997 is geen Ferrari en een 997S is ook geen GT3/GT2, een 997S is een soort 330i tov de M3 zoals een 997S tov een GT3....

Maar daar ging het niet om, een 997S uit 2005 haalde geen 7:50 op de NS. Know your facts.
Laatst gewijzigd door Robin op 30 sep 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 sep 2009, 22:13

Robin schreef: ROFLOL, rij eens in beide bakken, het was dus een 2005 997S met 355pk...
en dan valt de 997S die IK reed door de mand, het ding heeft onderstuur en geen sperdiff en was voor 'n bijna 3 jaar oude auto met 99k euro nog vreselijk duur ook, buiten dat ben ik nooit 'n echte 911 liefhebber geweest, en vind ik het dus inderdaad teveel geld voor wat ie niet biedt. Voor 10duizenden meer. Een 997 is geen Ferrari en een 997S is ook geen GT3/GT2, een 997S is een soort 330i tov de M3.

Maar daar ging het niet om, een 997S uit 2005 haalde geen 7:50 op de NS. Know your facts.
997S heeft volgens mij gewoon een sper?

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 22:13

Kasteel schreef:
Robin schreef:
Standaard uitrusting van een 997 is ook bi-xenon, 18 inch, leren bekleding, geluidssysteem met 9 speakers, schermpje in middenconsole, climate control.
Natuurlijk kun je er nog voor duizenden euro's opties op aanvinken (wat em vast nog veel mooier maakt) maar als ik het zo zie vind ik een standaard 997 alles behalve een schrale uitvoering.
M3 is koning en standaard 997 is prut want het is geen GT3 RS :roll:
Als ze een versie boven de GT3 RS uitbrengen, laten we zeggen een GT3 RS Clubsport, dan is de GT3 RS zeker prut :mrgreen:

My ass
Ik zou ten alle tijden de Porker die meerprijs waard vinden, ook voor de non-s. De 40k meerprijs (wat er niet eens is) voor een Carrera S boven de E92 M3 vind ik volledig verdedigbaar.

Enige wat je hooguit kritisch zou kunnen plaatsen is de meerprijs tov de Cayman S.
Dat vind JIJ, IK niet, jouw kar is lichter dan mijn olifant en toch is mijn olifant sneller en voorzien van 4 bijna 5 zitplaatsen. Vanwaar die M3 bashing? 40k, daar koop je een leuke Golf GTI voor. Je zegt 't nu mak makkelijk verdedigbaar zo op 't net, maar sta maar eens voor de keus, dan piep je wel anders...ik iig wél....elijk, 40k meerprijsd

godverdomme de letters springen op en neer kutjezus.
Laatst gewijzigd door Robin op 30 sep 2009, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 22:13

Kasteel schreef:
Robin schreef: ROFLOL, rij eens in beide bakken, het was dus een 2005 997S met 355pk...
en dan valt de 997S die IK reed door de mand, het ding heeft onderstuur en geen sperdiff en was voor 'n bijna 3 jaar oude auto met 99k euro nog vreselijk duur ook, buiten dat ben ik nooit 'n echte 911 liefhebber geweest, en vind ik het dus inderdaad teveel geld voor wat ie niet biedt. Voor 10duizenden meer. Een 997 is geen Ferrari en een 997S is ook geen GT3/GT2, een 997S is een soort 330i tov de M3.

997S heeft volgens mij gewoon een sper?
Die uit 2005 niet....

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 22:18

Harrie schreef:
Robin schreef:

Dus.
0-100 4,4 - 4,9
0-200 16,0 - 16,7
top 287 - 250

OK nog even dit, de 2005 997S doet 0-100 in 4,7 en niet 4,4.
Verder doet een E90 m3 0-200 in 15,4 en is dus sneller dan een 997S. En de 997S uit 2005 haalt bij lange na geen 7:50 op de NS, ja in je dromen....

HARDE FEITEN! :jenna:

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 22:25

disclaimer, ik ben geen normale 911 liefhebber, heb er een aantal mogen rijden en 't is 't allemaal nét niet, behalve de 1992 964RS. Topper.

Ik zie die hoge prijzen dus niet. En ik vind een M3 ook in 't dagelijks leven erg diuur voor wat ie niet biedt, maar 'n knappe jongen in een nieuwe 997S die me bijhoudt, ook op 80/100 wegen en klaverbladen :D

Gt3 etc is de way to go. Nu de centen nog.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 sep 2009, 22:25

Robin schreef:
Kasteel schreef:
Robin schreef:

My ass

Dat vind JIJ, IK niet, jouw kar is lichter dan mijn olifant en toch is mijn olifant sneller en voorzien van 4 bijna 5 zitplaatsen. Vanwaar die M3 bashing? 40k, daar koop je een leuke Golf GTI voor. Je zegt 't nu mak makkelijk verdedigbaar zo op 't net, maar sta maar eens voor de keus, dan piep je wel anders...ik iig wél....elijk, 40k meerprijsd

godverdomme de letters springen op en neer kutjezus.

Hoho, zeker geen sprake van M3-bashing, vind ding een topper (hooguit de lullige tankinhoud :P), noem maar eens iets wat maar bied voor die 90/100k (in geval van sedan), maar in vind zowel de meerwaarde voor een 911 het wel waard, dat heeft het voor mij echt wel, net zoals dat ik dat bij een M5 ook waard vind (hoewel ik nieuw het nu nooit zou doen ivm levensjaren van model).
Tussen met verdedigbaar en het kunnen neerleggen is natuurlijk een verschil, maar ik zou dan wel op andere gebieden willen toegeven, bijvoorbeeld 2 jaar oude 911 C2S vs nieuwe E90/E92 M3, ongeveer dezelfde afweging als die jij hebt gemaakt, maar dan andersom.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2009, 22:27

Prachtig weer dit........................

Sterker ik heb met de E46 M3 menig Porker in de broek doen poepen...........................

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2009, 22:47

De pik ligt alweer op de tafel zie ik al :lol:

Hans R

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 22:54

Kom niet aan Robin zijn BMW m3 die is heilig :lol:
Op Robin zijn oogkleppen staat nog steeds het BMW logo aan de binnenkant.. :mrgreen:

Plaats reactie