Het grote -Kat(ten) en warme motorkap - wat te doen?!! topic

Dit is ons algemene autoforum.
RVV

Re: Kat(ten) en warme motorkap - wat te doen?!!

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 12:57

Macboy schreef:Water is altijd de remedie. Kunnen katten niet tegen.

Kost ook niet veel Xavier :)

Klopt, maar als een kat op je motorkap zit en je hem nat spuit dan vliegt ie met warpspeed en 20 vette nagelkrassen achterlatend van je auto af.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 24 sep 2009, 12:59

Jeroen van Emmerik schreef:de auto in een garage zetten... als een kat krassen maakt door middel van zn nagels vind ik dat erg knap overigens.
Heb er ook altijd eentje opliggen zodra ik thuis kom en de motorkap warm is. Niet echt funny op een profi gepoetste zwarte BMW. De witte 205 GTi staat daar ook wel eens. Ik kwam naar buiten en had de kat niet gezien. Beest schrok zich helemaal de pleuris en trachtte weg te sprinten. Gevolg: 3 grote krassen met bochten van ca 1 meter op de kap :evil: Zal er binnenkort eens een foto van maken.

Nu heb ik wel een garage.... sterker nog twee zelfs, maar ik heb drie auto's :) En nu niet met de oplossing komen om er eentje te verkopen ;)

Als iemand zo'n anti-katten-piepding weet te vinden hoor ik het graag!!
Laatst gewijzigd door Paskal op 24 sep 2009, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2009, 13:00

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 13:02

Geweldig filmpje :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2009, 13:04

je mag wel uitkijken ook...het zijn net dieven :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K595LoqYCSM&hl=nl[/youtube]

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 13:07

Kat van ons zat laatst op de grasmaaier.. (had hem net uit de schuur gehaald) motormaaier met een electrische start... damn.. net een raket die werd afgevuurd :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 sep 2009, 13:13

Xave30 schreef: @ Kasteel- Waar haal ik zoiets? Pets Place? :)
Xenos/Blokker/Pets Place of zo iets gok ik, kan de persoon wel ff vragen, laat het weten :).

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 sep 2009, 13:16

Paskal Morriën schreef:
Jeroen van Emmerik schreef:de auto in een garage zetten... als een kat krassen maakt door middel van zn nagels vind ik dat erg knap overigens.
Heb er ook altijd eentje opliggen zodra ik thuis kom en de motorkap warm is. Niet echt funny op een profi gepoetste zwarte BMW.
Yaknnow... :roll:
Vaochten heb ik bij de andere auto's gekeken en GEEN kitty sporen op die motorkappen..
mischien heeft deze Garfield goede smaak 8) :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 sep 2009, 13:19

Kasteel schreef:
Xave30 schreef: @ Kasteel- Waar haal ik zoiets? Pets Place? :)
Xenos/Blokker/Pets Place of zo iets gok ik, kan de persoon wel ff vragen, laat het weten :).
thnx Bart :thumbup:

Jaap Meems

Bericht door Jaap Meems » 24 sep 2009, 13:25

Harrie schreef:Is het een discussie waardig om ons af te vragen of een kat wel los zou mogen lopen? :bag:

Een hond hoort netjes aangelijnd te zijn en moet zijn behoefte doen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Je moet er ook nog eens hondebelasting voor betalen.

Een kat mag vrij in de natuur rond dwalen, overal zijn behoefte doen (oftwel andermans tuin kapot pissen), overal zijn voer vandaan halen (oftewel andermans vijver leeg halen) en overal maar te ruste gaan (oftwel krassen op andermans auto).

Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
Hmmm....
Is wel een verschil hoor:
een kat op je motorkap of een sint bernard.... :bag:

offtopic: Doet me denken aan een topgear aflevering waarbij de heren een forse hond gingen vervoeren... hilarisch :D

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Het grote -Kat(ten) en warme motorkap - wat te doen?!! topic

Bericht door Arthur » 24 sep 2009, 13:27

Heb zelf een kat die los loopt en waar geen belasting voor betaald wordt en die hoogst waarschijnlijk ook wel eens in de tuin van een ander schijt en die ook nog eens op motorkappen gaat liggen. Meestal van onze eigen auto's, soms op een auto die in een parkeerhaven staat hier voor de deur. Ik jaag hem niet weg, doet de auto eigenaar dat wel zijn de risico's voor hem, hij hoeft niet bij mij aan te komen voor verhaal. Doet 'ie die kat wat aan en ik zie het heeft 'ie wel een probleem. De kat kan er niets aan doen. En ik ook niet zolang het nog steeds, min of meer, algemeen geaccepteerd (??) is dat een kat dat allemaal "mag" en dan houd ik hem niet tegen. Ik ben zo'n "aso" kat eigenaar :P Mooier maken dan dit kan ik niet, zo simpel is het :angel: :wink: Het enige vervelende aan het motorkap liggen vind ik dat 'ie vies wordt. Verder gebeurt er weinig, vast wel een swirltje hier en daar maar krassen heb ik niet. Die van ons gaat zelfs in de auto liggen als het raampje maar ver genoeg open staat of een deur of de kofferbak open is. Nieuwsgierig van aard die beesten :mrgreen:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 24 sep 2009, 15:17

Harrie schreef:Is het een discussie waardig om ons af te vragen of een kat wel los zou mogen lopen? :bag:

Een hond hoort netjes aangelijnd te zijn en moet zijn behoefte doen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Je moet er ook nog eens hondebelasting voor betalen.

Een kat mag vrij in de natuur rond dwalen, overal zijn behoefte doen (oftwel andermans tuin kapot pissen), overal zijn voer vandaan halen (oftewel andermans vijver leeg halen) en overal maar te ruste gaan (oftwel krassen op andermans auto).

Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
Ben het met je eens hoor ....

Ik heb zelf 5 katten en daar hoeven anderen geen last van te hebben omdat ik zo nodig een paar katten wil.
En anderen hebben er wel degelijk last van wat betreft de behoeftes in tuinen e.d. van de kat ( ik irriteer me er zelf ook aan als er een kat bij ons in de tuin zit te schijten )
Buiten dat wil ik het zelf ook niet gezien de grote kans dat ze ook nog eens aangereden kunnen worden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 sep 2009, 15:42

Die van ons bekrassen alleen eigen auto's :angel: Ach dan schrijf je 500,- meer af, ze zijn zo lief..........dat zijn ze wel waard! :lol: Overigens schijten ze ook in onze eigen tuin en dat begraven ze netjes. Man wat zijn ze goed opgevoed :mrgreen:

Ik denk dat water het beste helpt maar dan moeten ze niet doorhebben dat iemand dat doet. Als ze die relatie kunnen leggen dan doen ze het toch zo lang je het niet ziet. Koop een supersoaker zou ik zeggen :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2009, 15:51

@Rene,

Steenmarters vang mijn hond wel, heeft er al 2 te gepakt en die werken niet meer ;-)

Een kat is een huisdier, dus thuis houden! Katten in mijn tuin is standaard de hond erop los laten, als de kat snel genoeg is heeft deze geluk. Xavier even de kat lokken en dan een volle emmer water of met de tuinslag de volle laag geven, kunnen ze heel hoog van springen.

Veel katten eigenaren storen zich niet aan de overlast die hun huisdier geeft aan derden, nederland word steed asocialer......... :bag:

allen

Bericht door allen » 24 sep 2009, 16:12

De kat is geen huisdier. Dat maken wij ervan. Overigens is die hier dan ook wel netjes aangeleerd om z'n eigen plee te gebruiken. Ik heb zelf een schurfthekel aan hondenbezitters die het stront van hun beest niet even meenemen naar huis om het daar weg te flikkeren. Plastic zakjes kosten geen fluit, maar blijkbaar is het teveel moeite. Veel hondeneigenaren storen zich niet aan de overlast die hun huisdier geeft aan derden. Nederland wordt steeds asocialer.

Iets met een potje en een ketel Michel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 16:29

De kat is geen huisdier.

Hahaha dat is inderdaad een goeie.. de enige reden waarom een kat bij ons blijft is omdat die vind dat hij het goed heeft. Ze pakken netzo makkelijk hun biezen als het huidige adres of nieuwe adres niet meer bevalt... denk aan katten die niet mee willen verhuizen en weer terug gaan naar het oude adres. Of katten die gedumpt worden tijdens de vakantie en makkelijk een nieuw huis "baasje" opzoeken.

Mooi voorbeeld, de suikerfabriek word gesloopt, en tegenover mijn winkel staat een grote suikeropslag loods. Daar liep altijd een kat/muizenjager rond.. sinds een poos is de loods leeg, en de kat is werkeloos.. hij loopt al enkele dagen bij mij in de buurt, zodra die zijn kans schoon ziet sluipt ie de winkel binnen.. mooi adres om te wonen zal die wel denken. als ik dat beest ook maar 1 bak vreten geeft, dan gaat ie nooit meer weg.

Ze zeggen toch.. een kat heeft geen baas, maar personeel.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 sep 2009, 16:35

De eigenaar is overigens altijd aansprakelijk, maar dat was wel bekend dacht ik zo.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2009, 16:42

allen schreef:De kat is geen huisdier. Dat maken wij ervan. Overigens is die hier dan ook wel netjes aangeleerd om z'n eigen plee te gebruiken. Ik heb zelf een schurfthekel aan hondenbezitters die het stront van hun beest niet even meenemen naar huis om het daar weg te flikkeren. Plastic zakjes kosten geen fluit, maar blijkbaar is het teveel moeite. Veel hondeneigenaren storen zich niet aan de overlast die hun huisdier geeft aan derden. Nederland wordt steeds asocialer.

Iets met een potje en een ketel Michel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hond altijd aan de lijn check
Poep in woonwijk opruimen check

Heb je nog recepten voor kattenvlees Allen :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 sep 2009, 17:24

Arthur schreef:Ik jaag hem niet weg, doet de auto eigenaar dat wel zijn de risico's voor hem, hij hoeft niet bij mij aan te komen voor verhaal. Doet 'ie die kat wat aan en ik zie het heeft 'ie wel een probleem. De kat kan er niets aan doen. En ik ook niet zolang het nog steeds, min of meer, algemeen geaccepteerd (??) is dat een kat dat allemaal "mag" en dan houd ik hem niet tegen.
Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt, is ronduit asociaal en echt niet algemeen geaccepteerd...
De kat kan er niks aan doen is natuurlijk ook kolder, mijn hond kan er ook niks aan doen als hij in jouw tuin schijt? In beide gevallen is het in mijn ogen de verantwoordelijkheid van het baasje...

Tom

Bericht door Tom » 24 sep 2009, 17:32

Kasteel schreef: Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt, is ronduit asociaal en echt niet algemeen geaccepteerd...
De kat kan er niks aan doen is natuurlijk ook kolder, mijn hond kan er ook niks aan doen als hij in jouw tuin schijt? In beide gevallen is het in mijn ogen de verantwoordelijkheid van het baasje...
+1

Wij hebben een kat maar die zit alleen binnen (en in onze eigen tuin).

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 17:34

Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt
,"

Als Arthur zijn kat er af jaagt zit de lak vol met krassen..daar zal de eigenaar helemaal niet blij mee zijn.

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 sep 2009, 18:13

Interesting convo going here.. :)

Op het (de!) poes schieten? :mrgreen:.

Nou vanavond zet ik de auto met warme motor wat verder op en maar afwachten of Garfield (ja heb hem inmiddels een naam gegeven) mijn motorkap op gaat zoeken.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 sep 2009, 18:16

Rico schreef:
Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt
,"

Als Arthur zijn kat er af jaagt zit de lak vol met krassen..daar zal de eigenaar helemaal niet blij mee zijn.
- hij hoeft er niet op te gaan zitten
- hij kan hem er ook normaal afhalen, een baasje hoeft beest niet te laten schrikken/kan gewoon eraf pakken/weet ik veel wat
- gewoon voorkomen dat het niet meer gebeurt

Metchu

Bericht door Metchu » 24 sep 2009, 18:21

parkeer gtrene stijl! met motorkap open! :clap:

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 18:24

Kasteel schreef:
- hij hoeft er niet op te gaan zitten
- hij kan hem er ook normaal afhalen, een baasje hoeft beest niet te laten schrikken/kan gewoon eraf pakken/weet ik veel wat
- gewoon voorkomen dat het niet meer gebeurt

-Dat doet ie gewoon, stronteigenwijs die beesten.
-Ja klopt, dat kan, 2 tellen later of de het eerst volgende moment springt de kat er weer op. Maar dan heeft ie het er af haal geintje gelijk door en zet alsnog de nagels in de lak als die wegspringt.
-Is in de praktijk niet te voorkomen, tenzij je de kat de hele dag thuis houd. Alleen is dat weer onmogelijk bij een kat die is gewend om buiten los rond te lopen.

Ik snap de ergenis wel, heb er zelf ook last van, behalve een kat richting de kattenhemel sturen is er niet echt een oplossing. (tenzij je paardemiddelen gebruikt)

Plaats reactie