Macboy schreef:Water is altijd de remedie. Kunnen katten niet tegen.
Kost ook niet veel Xavier
Klopt, maar als een kat op je motorkap zit en je hem nat spuit dan vliegt ie met warpspeed en 20 vette nagelkrassen achterlatend van je auto af.
Macboy schreef:Water is altijd de remedie. Kunnen katten niet tegen.
Kost ook niet veel Xavier
Heb er ook altijd eentje opliggen zodra ik thuis kom en de motorkap warm is. Niet echt funny op een profi gepoetste zwarte BMW. De witte 205 GTi staat daar ook wel eens. Ik kwam naar buiten en had de kat niet gezien. Beest schrok zich helemaal de pleuris en trachtte weg te sprinten. Gevolg: 3 grote krassen met bochten van ca 1 meter op de kapJeroen van Emmerik schreef:de auto in een garage zetten... als een kat krassen maakt door middel van zn nagels vind ik dat erg knap overigens.
Xenos/Blokker/Pets Place of zo iets gok ik, kan de persoon wel ff vragen, laat het wetenXave30 schreef: @ Kasteel- Waar haal ik zoiets? Pets Place?![]()
Yaknnow...Paskal Morriën schreef:Heb er ook altijd eentje opliggen zodra ik thuis kom en de motorkap warm is. Niet echt funny op een profi gepoetste zwarte BMW.Jeroen van Emmerik schreef:de auto in een garage zetten... als een kat krassen maakt door middel van zn nagels vind ik dat erg knap overigens.
thnx BartKasteel schreef:Xenos/Blokker/Pets Place of zo iets gok ik, kan de persoon wel ff vragen, laat het wetenXave30 schreef: @ Kasteel- Waar haal ik zoiets? Pets Place?![]()
.
Hmmm....Harrie schreef:Is het een discussie waardig om ons af te vragen of een kat wel los zou mogen lopen?![]()
Een hond hoort netjes aangelijnd te zijn en moet zijn behoefte doen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Je moet er ook nog eens hondebelasting voor betalen.
Een kat mag vrij in de natuur rond dwalen, overal zijn behoefte doen (oftwel andermans tuin kapot pissen), overal zijn voer vandaan halen (oftewel andermans vijver leeg halen) en overal maar te ruste gaan (oftwel krassen op andermans auto).
Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
Ben het met je eens hoor ....Harrie schreef:Is het een discussie waardig om ons af te vragen of een kat wel los zou mogen lopen?![]()
Een hond hoort netjes aangelijnd te zijn en moet zijn behoefte doen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Je moet er ook nog eens hondebelasting voor betalen.
Een kat mag vrij in de natuur rond dwalen, overal zijn behoefte doen (oftwel andermans tuin kapot pissen), overal zijn voer vandaan halen (oftewel andermans vijver leeg halen) en overal maar te ruste gaan (oftwel krassen op andermans auto).
Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
De kat is geen huisdier.
allen schreef:De kat is geen huisdier. Dat maken wij ervan. Overigens is die hier dan ook wel netjes aangeleerd om z'n eigen plee te gebruiken. Ik heb zelf een schurfthekel aan hondenbezitters die het stront van hun beest niet even meenemen naar huis om het daar weg te flikkeren. Plastic zakjes kosten geen fluit, maar blijkbaar is het teveel moeite. Veel hondeneigenaren storen zich niet aan de overlast die hun huisdier geeft aan derden. Nederland wordt steeds asocialer.
Iets met een potje en een ketel Michel.![]()
![]()
Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt, is ronduit asociaal en echt niet algemeen geaccepteerd...Arthur schreef:Ik jaag hem niet weg, doet de auto eigenaar dat wel zijn de risico's voor hem, hij hoeft niet bij mij aan te komen voor verhaal. Doet 'ie die kat wat aan en ik zie het heeft 'ie wel een probleem. De kat kan er niets aan doen. En ik ook niet zolang het nog steeds, min of meer, algemeen geaccepteerd (??) is dat een kat dat allemaal "mag" en dan houd ik hem niet tegen.
+1Kasteel schreef: Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt, is ronduit asociaal en echt niet algemeen geaccepteerd...
De kat kan er niks aan doen is natuurlijk ook kolder, mijn hond kan er ook niks aan doen als hij in jouw tuin schijt? In beide gevallen is het in mijn ogen de verantwoordelijkheid van het baasje...
,"Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt
- hij hoeft er niet op te gaan zittenRico schreef:,"Sorry, maar das toch bere asociaal, als jij ziet/weet dat je kat ligt op andermans motorkap ligt, in dit geval van iemand die auto altijd netjes poetst/schoonhoudt
Als Arthur zijn kat er af jaagt zit de lak vol met krassen..daar zal de eigenaar helemaal niet blij mee zijn.
Kasteel schreef:
- hij hoeft er niet op te gaan zitten
- hij kan hem er ook normaal afhalen, een baasje hoeft beest niet te laten schrikken/kan gewoon eraf pakken/weet ik veel wat
- gewoon voorkomen dat het niet meer gebeurt
Gebruikers op dit forum: RJK en 6 gasten