Het grote -Kat(ten) en warme motorkap - wat te doen?!! topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Xave30

Het grote -Kat(ten) en warme motorkap - wat te doen?!! topic

Bericht door Xave30 » 24 sep 2009, 02:21

H-E-L-P!!!
Te gespannen om een mooie verhaal te schrijven.

-Ik had een week of twee geleden kitty voetprinten op de motorkap gezien en dan niks meer.. dacht: hmm..
- Half uur geleden keek ik naar buiten en zag tot mijn grote verbazing Meneer Poes lekker slapen op zijn warme slaapplek. Ik heb hem kunnen afschrikken met mijn CV op afstand.

- Net weer gecheckt voor het slapen gaan lag hij weer daar!!!!!! Oh hell no! . Nou van wat ik eerder begrepen heb,.... eenmaal gewend is dit heel moeilijk afleren bij een kat. Zijn er geen sprays/trucjes e.d??

Ik heb nog geen flauw idee wie de eigenaar van deze poes is (ik ben hier nieuw in de buurt) en het is te donker om te zien of hij wat om zijn hals heeft...

Als iemand hier ervaring heeft gehad met iemand zijn lastige huisdier hoe ga je het beste mee om als de eigenaar eventueel het probleem niet ziet?
Op een gegeven moment ben ik bang dat ik Mr. Cat wat aandoe met alle mogelijk gevolgen vandien... heb daar niet zo'n zin in.

Voor de dierenliefhebbers hier, hoe worden jullie het liefst aangesproken door een poetsfreak met motorkap onder de voetprinten en mogelijke krassen :sealed: ??

Ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 24 sep 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike S.
Auto: M135i

Re: Kat(ten) en warme motorkap - wat te doen?!!

Bericht door Mike S. » 24 sep 2009, 07:37

Dit zijn nou van die dingen waarom ik mijn katten niet buiten laat lopen.

Wat je ertegen kan doen? geen idee.
Plantenspuit, maar als die heel erg snel weg wil heb je straks weer krassen ofzo..

Denk dat je regelmatig even moet kijken en hem verjagen, op een gegeven moment zal hij het wel opgeven denk ik :lol:

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 24 sep 2009, 07:42

de auto in een garage zetten... als een kat krassen maakt door middel van zn nagels vind ik dat erg knap overigens.

Hans

Bericht door Hans » 24 sep 2009, 08:04

http://www.dumpert.nl/mediabase/285271/ ... je_een_kat" onclick="window.open(this.href);return false;

:twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2009, 08:24

Mike Spanjersbergh schreef:Dit zijn nou van die dingen waarom ik mijn katten niet buiten laat lopen.

Wat je ertegen kan doen? geen idee.
Plantenspuit, maar als die heel erg snel weg wil heb je straks weer krassen ofzo..

Denk dat je regelmatig even moet kijken en hem verjagen, op een gegeven moment zal hij het wel opgeven denk ik :lol:
+1

Vangen, in de kofferbak doen en 100km verder er uit zetten :bag:

Michel

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 24 sep 2009, 09:29

Jeroen van Emmerik schreef:als een kat krassen maakt door middel van zn nagels vind ik dat erg knap overigens.

Dan mag je mijn dak eens komen inspecteren, ik heb niks tegen die beesten maar ze moeten gewoon bij m'n auto wegblijven! :hammer:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 sep 2009, 09:31

Dat ligt eraan.

Heb je een BMW:

Afbeelding

Voor alle overige auto's:

Afbeelding

Mark N

Bericht door Mark N » 24 sep 2009, 09:33

Wegjagen werkt niet. Niet in mijn buurt tenminste, ze komen altijd terug. Lagen eigenlijk elke dag wel katten op mijn auto en vond het ook erg vervelend, maar meer dan een beetje zandafdrukken op de motorkap was het niet. Nooit krassen van gekregen oid.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 sep 2009, 09:42

Emmer water? Ja, ik mag dat zeggen, we hebben zelf 2 (binnen-)katten. :P

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 sep 2009, 09:59

Is er ook een mogelijkheid om de auto op een andere parkeerplaats te zetten? Gaat het beestje misschien op de auto zitten die er dan staat.

Bij ons kwamen de katten via de schutting over de auto lopen, oplossing was simpel om de auto iets verder van de schutting te zetten. Heb er zelf geen schade van gehad maar mijn moeder had redelijk wat krassen op haar (niet-metallic) zwarte lak van haar oude Lupo. Puur op de auto liggen geeft volgens mij geen tot weinig schade, maar springen vanaf een schutting op een auto wel :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 sep 2009, 10:07

Je kan van die piep-apparaten kopen, die zenden een hoge frequentie uit en dan komen er geen katten in de buurt. Ken mensen die hebben dat bij hun carport, omdat ze hetzelfde probleem hadden, werkt feilloos.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 24 sep 2009, 10:10

:roflol: :roflol: :roflol:

Maar het is inderdaad erg lastig. Als je hem laat schrikken zet ie zijn nagels uit en heb je zeker krassen. Al zullen de krassen niet zo diep zijn dat je ze er niet uit kan poetsen. Mijn oom heeft er ook last van gehad. Was rond oudjaar dus een strijker naast de auto heeft het probleem opgelost. Kat kwam ongeveer 1,5 meter los van de motorkap :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 sep 2009, 10:33

@ Jeroen- Nog geen garage hier.
@ Michel P- Dat is heel verleidelijk weet je ..
@ Steven - Zal ik proberen om de hoek te zetten, kijken wat dat oplevert
@ Kasteel- Waar haal ik zoiets? Pets Place? :)
HAHAHAHahaH maar wel beetje gemeen :lol:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 24 sep 2009, 10:58

M'n vorige auto was ook geliefd bij de kat van de buren. Dus een emmer water gevuld, het slaapkamer raam van m'n ouders open en de kat werkelijk de volle lading gegeven.
Toen lag hij er alleen nog op als hij dacht dat ik het niet zag en zodra hij mij zag was ie vertrokken. Toen nog eenmaal kunnen raken en sindsdien nooit een kat weer op mijn auto gehad :mrgreen:
Zielig? Mwah, vind ik niet. Slecht voor je lak? Weet ik niet, was een oude Civic en daar interesseerde me het niet zoveel op :D

Waar we nu alleen nog last van hebben is katten in onze tuin en met name de vijver die ze telkens leeg haalden. Zo'n piepding hielp daar totaal niet tegen. Nu dus zo'n lelijk net over de vijver, werkt wel maar ziet er niet uit :(

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 11:03

Afbeelding

Naast je auto neerzetten :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 sep 2009, 11:15

HAHAAH Rico. Had ik al verwacht dat iemand zo'n ding zou gaan posten .

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 11:24

Even een serieuze tip, het is wel wat ranzig, maar je moet gewoon wat kattestront op je motorkap leggen, uitsmeren.. week laten zitten.. en gegarandeerd zit er nooit meer een kat op je motorkap.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 24 sep 2009, 11:28

He Xave,

Ik woon in dezelfde buurt en ken het probleem. Iedereen laat daar z'n katten lekker los. Mijn linnen kap is erg gewild want warm en ik heb 1 remedie (naast een garage die niemand in die buurt heeft) en dat is een autohoes. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 24 sep 2009, 11:31

Rico schreef:Even een serieuze tip, het is wel wat ranzig, maar je moet gewoon wat kattestront op je motorkap leggen, uitsmeren.. week laten zitten.. en gegarandeerd zit er nooit meer een kat op je motorkap.
dat doe ik ook altijd op onze eettafel, werkt als een trein.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 24 sep 2009, 11:32

Wij hebben overal in de tuin tijgerbalsem op gesmeerd en wat denk je? Nog geen tijger gezien! :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2009, 11:47

whahah reacties :roflol: en dat filmpje haha die mensen lachen...die kat komt niet snel weer denk ik.

ik heb het ook wel een paar keer gehad...dan had ik de garage deur even open en was even binnen...poot afdrukken ook en had de kar net gewassen :hammer:
wel blij dat ik een garage heb :banaan:

nog erger is als zo'n steenmarter aan de slagen/kabels vreet van je auto :hammer: dus nooit de voorkant tegen bosjes ofzo zetten...

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... 956379.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

komt vrij vaak voor

Afbeelding

Harrie

Bericht door Harrie » 24 sep 2009, 12:41

Is het een discussie waardig om ons af te vragen of een kat wel los zou mogen lopen? :bag:

Een hond hoort netjes aangelijnd te zijn en moet zijn behoefte doen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Je moet er ook nog eens hondebelasting voor betalen.

Een kat mag vrij in de natuur rond dwalen, overal zijn behoefte doen (oftwel andermans tuin kapot pissen), overal zijn voer vandaan halen (oftewel andermans vijver leeg halen) en overal maar te ruste gaan (oftwel krassen op andermans auto).

Hoe denken jullie eigenlijk hierover?

Richardt.

Bericht door Richardt. » 24 sep 2009, 12:46

Ben het met je eens Harrie.
Alleen ligt het aan de katten zelf, de twee katten bij m'n vriendin thuis doen geen van allen. De kat van de buren hier dus wel.

Aan de andere kant, "vroegah" woonden hier in de straat mensen met een huiskat. Deze werd af en toe ook eens uitgelaten aan een lijntje, opzich al om je dood te lachen. Maar toen er een hond aan kwam en dat beest de boom in vloog kwam ik helemaal niet meer bij, het heeft wel even geduurd voordat dat beest de boom weer uit durfde :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 24 sep 2009, 12:51

Water is altijd de remedie. Kunnen katten niet tegen.

Kost ook niet veel Xavier :)

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 24 sep 2009, 12:54

Harrie schreef:Is het een discussie waardig om ons af te vragen of een kat wel los zou mogen lopen? :bag:

Een hond hoort netjes aangelijnd te zijn en moet zijn behoefte doen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Je moet er ook nog eens hondebelasting voor betalen.

Een kat mag vrij in de natuur rond dwalen, overal zijn behoefte doen (oftwel andermans tuin kapot pissen), overal zijn voer vandaan halen (oftewel andermans vijver leeg halen) en overal maar te ruste gaan (oftwel krassen op andermans auto).

Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
Ik zeg belasting op de kat!

volgensmij is de discussie wat je kunt doen om je bolide te beschermen tegen krassen. Niet iedereen is bedeeld met een garage natuurlijk en dat staat los van het feit of een kat alles mag of niet.
Laatst gewijzigd door ///Martijn op 24 sep 2009, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie