Golf 5 GTI TFSI update: new winter rimms

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tristan

Bericht door Tristan » 01 nov 2006, 14:03

Rebel schreef:Met garantie ? :D

:wink:
Met garantie.... :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 01 nov 2006, 14:07

Rico v Velzen schreef:
Chippen is een risico nemen, het is aan jezelf om te bepalen hoe groot die risico's zijn. Ik heb zelf een keer een ABT gechipt S3 blok bij 80K km's opgeblazen

Deze ervaring heeft me doen besluiten om niet meer een een motor te chippen.
Maar je vertelde zelf ook dat warmrijden of netjes afkoelen niet aan jou besteedt was. En ken wel meer blokjes die door ABT opgeblazen zijn. Vraag maar aan Edwin, die kan er wel een boekje voor opendoen.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 14:11

Tristan schreef:
Rico v Velzen schreef:
Chippen is een risico nemen, het is aan jezelf om te bepalen hoe groot die risico's zijn. Ik heb zelf een keer een ABT gechipt S3 blok bij 80K km's opgeblazen

Deze ervaring heeft me doen besluiten om niet meer een een motor te chippen.
Maar je vertelde zelf ook dat warmrijden of netjes afkoelen niet aan jou besteedt was. En ken wel meer blokjes die door ABT opgeblazen zijn. Vraag maar aan Edwin, die kan er wel een boekje voor opendoen.
eh Tristan ik denk dat je me met iemand anders door de war haalt, want als er wel iemand is die altijd de boel netjes warmrijd ben ik het wel, en de turbo liet ik altijd een minuutje nadraaien.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 14:13

En of ABT wel of niet goed is denk ik niet het punt. Chippen vind ik nog altijd een fascinerende bezigheid en ik volg de mogelijkheden ook met interesse, bv bij de nieuwe 335i. Maar ikzelf doe het gewoon niet meer.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 01 nov 2006, 21:23

garantie kon JD me niet bieden in geen enkele vorm!
vandaar dat ik hem waarschijnlijk in D laat tunen waar wel garantie mogelijk mitz niet meer dan 60k gelopen en voor een duur van max 3 jaar.. kosten voor de garantie zijn pakweg 350 euro en geldig op gehele aandrijflijn!

maar Rob de GTI zal niet vaak de nordschleife zien want komend jaar wil ik de M3 daarvoor in orde hebben

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 01 nov 2006, 21:29

Rob, het vermogen en de souplesse zijn heerlijk doseerbaar maar de auto heeft kwa wegliging en remmmen veel meer potentieel dan met dit vermogen eruit te halen is.. hoef van mij geen gt3 killer te worden maar net iets meer duuw in die stoel zou wel lekker zijn en aangezien dit makkelijk te behalen is met chip en uitlaat plus het feit dat het geluid er ook iets mooier op wordt!
als ie 250pk levert dus 50pk meer dan ben ik meer dan tevreden en lijkt me dat deze motor dat goed aan moet kunnen..
denk dat het ook met mijn bloed te maken heeft waar uit voort vloeit dat het altijd net iets meer mag zijn :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 01 nov 2006, 22:33

sven deutschmann schreef:garantie kon JD me niet bieden in geen enkele vorm!

Dit was ook wel te verwachten want er is niks over terug te vinden op zijn site of waar dan ook.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 nov 2006, 22:34

Hou ons op de hoogte Sven :wink:

p.s. anders is dit een optie :

http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 1857.shtml

Met deze maak je wel de show op de Mc'Donalds-meeting parkeerplaats :lol: 400hp

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 01 nov 2006, 23:20

boh ja dat zou hem zijn :lol:

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 23:59

Rebel schreef:

Dit was ook wel te verwachten want er is niks over terug te vinden op zijn site of waar dan ook.
Natuurlijk kan hij geen garantie geven. dan moet hij verantwoording dragen voor iets waar hij geen invloed op heeft. stel dat er een productiefout in een motoronderdeel zit. Dat zou betekenen dat een fout van VAG hem aangerekend kan worden. niet logisch.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 02 nov 2006, 00:03

Rico v Velzen schreef:
Rebel schreef:

Natuurlijk kan hij geen garantie geven. dan moet hij verantwoording dragen voor iets waar hij geen invloed op heeft. stel dat er een productiefout in een motoronderdeel zit. Dat zou betekenen dat een fout van VAG hem aangerekend kan worden. niet logisch.
Er zijn een aantal dealers zoals edwin die de fabrieks garantie over nemen.

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2006, 00:26

En dat laatste moet voldoende vertrouwen geven lijkt me.

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2006, 00:33

Wat natuurlijk meespeelt is dat VAG dealers boven op de technische materie zitten en precies weten wat de sterke en zwakke punten zijn. elders had ik gelezen dat een gechipte motor niet ontdekt kan worden door een testkast alleen een rollenbank bied uitkomst. blok dat plof zegt kan ook moeilijk op de bank worden gezet. is ook niet te controleren door een fabrikant.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 nov 2006, 00:42

Tuurlijk niet, en als er iets is, heeft een dealer genoeg spelingsruimte om nieuwe onderdelen te bestellen of het een andere draai te geven.

Kan je een boek schrijven van wat ik afgelopen 15 jaar meegemaakt en gehoord heb bij mijn dealer.

Tis alleen, dat ik in bovenstaande gevallen toch iets op papier zou willen hebben, maar die keuze is inderdaad aan eenieder zelf.

wjn

Bericht door wjn » 02 nov 2006, 02:21

Gewoon een factuur van een officiele VW/Audi-dealer voor de tuning.

Wordt garantie daarop niet expliciet uitgesloten of beschreven, dan heb je de wettelijke 2 jaar garantie op het gekochte item via die dealer.

Zo heb ik indertijd ook mijn Golf V GTI laten tunen, onder het mom van "motormanagement optimalisatie" ook goedkeuring van de leasemaatschappij gekregen ;-)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 nov 2006, 09:52

Idd.
Tunen en garantie is geen enkel probleem.
Het hangt wel een beetje af van de relatie met je dealer natuurlijk.
Is het een chip van ABT dan heb je "echte" garantie via Pon.
Ik heb JD chips gehad via mijn dealer met, voor mij, fabrieksgarantie.
Hoe hij dat oplost is zijn zaak, maar zoals Rebel al zegt, hij heeft genoeg manieren om ergens een draai aan te geven.
En vertrouwen moet er ook een beetje zijn.
Kan me wel voorstellen dat het voor Sven iets moeilijker ligt, auto in D, tunen in NL, en nergens echt garantie meer natuurlijk.
Toch durfde ik mijn auto blindelings naar JD te sturen, met zijn ervaring.
Maar ja, je weet nooit wanneer er iets stuk gaat en wat, en waarom natuurlijk.
En dan is garantie wel een leuk iets.
Het blijft lastig.
Maar met een VAG hok (met turbo) gekocht bij een NL VAG dealer ging er bij mij linea recta een chip in.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 09 nov 2006, 21:28

vandaag de nieuwe winter wielen erop.. 18inch met nokiam winterrubber in 225-40
toyo was bij mijn dealer niet meer verkrijgbaar in die maat helaas

[img:1024:683]http://www.sdmk2.nl/wheelshot.jpg[/img]

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 nov 2006, 23:28

Beetje jammer die velgen.. niet mijn smaak.. maarre.. niet een beetje vroeg voor winterbanden? Zo ben je er wel heel snel doorheen met deze temparaturen.. ik wacht nog ff.. heb ook het setje al klaar liggen :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 nov 2006, 05:11

Heb de winterpneus er ook net onder.
Ik heb Nokian onder m'n vorige auto gehad, vond het wel een fijne band.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 10 nov 2006, 08:06

gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en daarbij wilde ik de winterwielen lowbudget houden.. is misschien nog wat vroeg ervoor maar woon tenslotte in duitsland en hier doen ze net iets lastiger bij een ongeval zonder winterreifen

merkte gister wel direct dat ik stukke minder tractie heb met deze banden dus wat rustiger optrekken kan nu geen kwaad :P

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 10 nov 2006, 18:55

dat rustiger optrekken zal in december wel weer over zijn :lol:
heb vandaag contact gehad met Edwin vdV en 2 dec gaat de gti eraan geloven!
besloten voor miltek+chippen dus ben heel erg benieuwd naar het resultaat ervan :P

Tristan

Bericht door Tristan » 10 nov 2006, 19:08

sven deutschmann schreef:dat rustiger optrekken zal in december wel weer over zijn :lol:
heb vandaag contact gehad met Edwin vdV en 2 dec gaat de gti eraan geloven!
besloten voor miltek+chippen dus ben heel erg benieuwd naar het resultaat ervan :P
Hehe...eindelijk. Ga je zeker geen spijt van krijgen. Ga je zelf naar JD of laat je de software installeren bij Edwin? Ik laat de Milltek plaatsen bij Edwin en dan zelf naar JD, kan die meteen op de rollenbank. En laat meteen mijn TC aanpassen op het hogere vermogen.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 10 nov 2006, 19:12

laat het aan Edwin over maar wat je zegt is natuurlijk wel een leuke optie ivm rollenbank!
weet niet of Edwin dit voor mij kan arrangeren?

Tristan

Bericht door Tristan » 10 nov 2006, 20:26

sven deutschmann schreef:laat het aan Edwin over maar wat je zegt is natuurlijk wel een leuke optie ivm rollenbank!
weet niet of Edwin dit voor mij kan arrangeren?
Ja, dat kan hij. Ik heb dit ook met Ed afgesproken. Je kan dan ook de software ook op maat laten schrijven, dus geen standaard programma.

RVV

Bericht door RVV » 10 nov 2006, 23:37

Tristan schreef:[
Wat moet ik me daar bij voorstellen? hoe weet je wat voor jou op maat is? kun je verschillende mogelijkheden testen?

Plaats reactie