BMW E30 S50B30 Tracktool - Update pag.5
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Bmw e30 - Update pagina 3 - Filmpje van Spa Francorchamps
Mooi filmpje Tom!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Bmw e30 - Update pagina 3 - Filmpje van Spa Francorchamps
Was een dag eerder dan jou geweest. Leuk filmpje, wat voor rondetijden reed je?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Bmw e30 - Update pagina 3 - Filmpje van Spa Francorchamps
Geen tijden gemeten en van de camera nog niet nagekeken. Zal wel meevallen denk ik, de auto is niet echt Spa geschikt helaas.Tristan schreef:Was een dag eerder dan jou geweest. Leuk filmpje, wat voor rondetijden reed je?
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Bmw e30 - Update pagina 3 - Filmpje van Spa Francorchamps
Mooi filmpje.
Hoe heet het nummer dat je hebt gebruikt?
Hoe heet het nummer dat je hebt gebruikt?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Bmw e30 - Update pagina 3 - Filmpje van Spa Francorchamps
Recent bezig geweest met het inbouwen van een Race Technology Dash2 + DL1 datalogger. Erg leuk spul, hier een wip foto en 2 slechte telefoonpics.



Volgende week op CPZ eens testen. Op dit moment loggen we niet meer dan de snelheid, locatie, g-krachten, toerental en rondetijd. Binnenkort de olietemperatuur, drukmeter en watertemperatuur aansluiten, ook hebben we nog een pedaalsensor liggen voor de gaspedaalstand. Dat zal wel leuke materie opleveren voor analyse.
RTB Weblog

Volgende week op CPZ eens testen. Op dit moment loggen we niet meer dan de snelheid, locatie, g-krachten, toerental en rondetijd. Binnenkort de olietemperatuur, drukmeter en watertemperatuur aansluiten, ook hebben we nog een pedaalsensor liggen voor de gaspedaalstand. Dat zal wel leuke materie opleveren voor analyse.
RTB Weblog

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2

Heel mooi afgewerkt Tom!

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
- Locatie: Midden-brabant
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Gaaf hey met dat Dash, mooi afgewerkt met carbon ook
Mijn complimenten, lijkt me een heerlijke tracktool!

Mijn complimenten, lijkt me een heerlijke tracktool!
-
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Thanks guys, het zal nog wel even een leerproces worden, de datalogger. Instellingen en software zijn behoorlijk uitgebreid. Wel leuk speelvoer en er zit dan ook weer software bij om een leuke overlay te maken voor videos.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Wow dat ziet er goed uit!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Mooie spulletjes! 

- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2

Wellicht in het najaar het dashboard zelf laten flocken ter afwerking en tegen weerspiegeling. Eerst maar weer eens rijden, is alweer lang geleden.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
En, hoe beviel het? Zie dit nu pas maar da's wel een geil dashboardje zo.......
Ps. Mijn eerste keer Spa was ook met een 4.10 (of misschien zelfs .27 :X ) onder een E30.....
Ps. Mijn eerste keer Spa was ook met een 4.10 (of misschien zelfs .27 :X ) onder een E30.....
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Beviel goed. De Ledjes zijn er handig, schermpje is overzichtelijk en het dataloggen zelf is leuk ter vergelijk. Moet nog wel het een en ander instellen. Was zelf vandaag helemaal niet lekker dus niet echt veel of lekker gereden.RJay schreef:En, hoe beviel het? Zie dit nu pas maar da's wel een geil dashboardje zo.......
Ps. Mijn eerste keer Spa was ook met een 4.10 (of misschien zelfs .27 :X ) onder een E30.....
Wat betreft de overbrenging; aangezien we de bak hebben die bij de M50 motor hoort kun je jouw 4e versnelling vergelijkingen met de 5e versnelling in onze e30 wat betreft overbrenging.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
mooi voor elkaar Tom, en ja als je je niet optimaal voelt kun je beter geen limieten opzoeken.
weet je al wanneer en of je de S50B30 er in gaat hangen? of ga je eerst met deze motor wat circuits af tot je denkt van, ja nu kan ik iets extra's gebruiken
wat doet trouwens het gewichtverschil met die M50 of is dat te verwaardelozen.
weet je al wanneer en of je de S50B30 er in gaat hangen? of ga je eerst met deze motor wat circuits af tot je denkt van, ja nu kan ik iets extra's gebruiken

wat doet trouwens het gewichtverschil met die M50 of is dat te verwaardelozen.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Nou, ik heb nu een sportbak achter een M54 motor hangen in een E30 met een 3.91 ovb., dus zou dat zo zijn? Dan heb je een stevig lange 5.....Tom V schreef:Beviel goed. De Ledjes zijn er handig, schermpje is overzichtelijk en het dataloggen zelf is leuk ter vergelijk. Moet nog wel het een en ander instellen. Was zelf vandaag helemaal niet lekker dus niet echt veel of lekker gereden.RJay schreef:En, hoe beviel het? Zie dit nu pas maar da's wel een geil dashboardje zo.......
Ps. Mijn eerste keer Spa was ook met een 4.10 (of misschien zelfs .27 :X ) onder een E30.....
Wat betreft de overbrenging; aangezien we de bak hebben die bij de M50 motor hoort kun je jouw 4e versnelling vergelijkingen met de 5e versnelling in onze e30 wat betreft overbrenging.
Ledjes zou ik graag ook willen, alleen al die poespas er om heen vind ik even te duur..... kan wel weer zo'n apart tellertje kopen met die dingen maar dan moet ik die weer helemaal in het dashboard gaan bouwen..... ik gebruik de toerenteller die er nu in zit wel

Trouwens, ik zie dat je wilwood klauwtjes wat omhoog staan tov de standaardklauwtjes..... Enig idee waarom dit is?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Op het moment proberen we eerst alles uit de huidige motor te halen en de rest aan te passen om daarna wat meer power te maken. Het gaat in gewicht wel iets toenemen, helaas ook aan de voorkant, maar hoe dat de wegligging precies gaat beïnvloeden zullen we t.z.t. zien. Vermogen maakt dan wel weer een hoop goed.GTRene schreef:mooi voor elkaar Tom, en ja als je je niet optimaal voelt kun je beter geen limieten opzoeken.
weet je al wanneer en of je de S50B30 er in gaat hangen? of ga je eerst met deze motor wat circuits af tot je denkt van, ja nu kan ik iets extra's gebruiken![]()
wat doet trouwens het gewichtverschil met die M50 of is dat te verwaardelozen.
Ah, ik dacht dat je nog met de M20 reed, die bijbehorende bak heeft dan een 4 van 1:1 en bij ons is dat de 5, dus die zou dan korter zijn. Met 7200 toeren heb je inderdaad nog meer aan een korter diff, hier houdt hij op bij 6400.RJay schreef:Nou, ik heb nu een sportbak achter een M54 motor hangen in een E30 met een 3.91 ovb., dus zou dat zo zijn? Dan heb je een stevig lange 5.....Tom V schreef:Beviel goed. De Ledjes zijn er handig, schermpje is overzichtelijk en het dataloggen zelf is leuk ter vergelijk. Moet nog wel het een en ander instellen. Was zelf vandaag helemaal niet lekker dus niet echt veel of lekker gereden.RJay schreef:En, hoe beviel het? Zie dit nu pas maar da's wel een geil dashboardje zo.......
Ps. Mijn eerste keer Spa was ook met een 4.10 (of misschien zelfs .27 :X ) onder een E30.....
Wat betreft de overbrenging; aangezien we de bak hebben die bij de M50 motor hoort kun je jouw 4e versnelling vergelijkingen met de 5e versnelling in onze e30 wat betreft overbrenging.
Ledjes zou ik graag ook willen, alleen al die poespas er om heen vind ik even te duur..... kan wel weer zo'n apart tellertje kopen met die dingen maar dan moet ik die weer helemaal in het dashboard gaan bouwen..... ik gebruik de toerenteller die er nu in zit welMotor staat toch op 7200 afgeregeld (als het goed is).
Trouwens, ik zie dat je wilwood klauwtjes wat omhoog staan tov de standaardklauwtjes..... Enig idee waarom dit is?

De klauwen staan wat omhoog door de bijbehorende brackets. Opzich niet heel erg nadelig, klauwen zijn lichter dan de standaard ijzertjes.

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: BMW E30 M50 - Update pagina 4 - Race Technology DL1 en Dash2
Tsja, als het effe kon zou ik ze zo laag mogelijk houden..... maar dan loopt de onderkant van de klauw zeker tegen de spoorstang/draagarm oid?
Neen, de laatste M20 waar ik mee reed was stevig aan het doodgaan. Koelvloeistof was olie geworden, en vice versa.
140 pk en 0 nm koppel.
Kon 'k wel mooi 't onderstel testen
3.91 is eigenlijk ideaal in onze auto, werkt op z'voort en oschersleben even goed
I
M54
Als deze dood gaat eens zoeken naar een S54
Neen, de laatste M20 waar ik mee reed was stevig aan het doodgaan. Koelvloeistof was olie geworden, en vice versa.
140 pk en 0 nm koppel.
Kon 'k wel mooi 't onderstel testen

3.91 is eigenlijk ideaal in onze auto, werkt op z'voort en oschersleben even goed

I

Als deze dood gaat eens zoeken naar een S54

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 6 gasten