
BMW E30 S50B30 Tracktool - Update pag.5
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
BMW E30 S50B30 Tracktool - Update pag.5
Nou, na enige tijd de auto af gekregen. De laatste tijd eigenlijk helemaal geen tijd gehad maar dan toch gelukt
. Vandaag voor de gein een "onthulling" gedaan, eind deze week rijden voor het eerst.

















Laatst gewijzigd door Tom V op 01 aug 2013, 22:14, 9 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Deze motor is eigenlijk vrijwel standaard. Hier en daar een klein beetje verversd en een open filtertje. Binnenkort waarschijnlijk wel een megasquirt erop.
Met de auto gaan we voornamelijk trackdays doen, met misschien iets verder weer eens z-a-c.
Overigens is de auto niet af hoor, dat is hij nooit
.
Met de auto gaan we voornamelijk trackdays doen, met misschien iets verder weer eens z-a-c.
Overigens is de auto niet af hoor, dat is hij nooit

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Leuk, sportklasse zeker.Tom944 schreef:
Met de auto gaan we voornamelijk trackdays doen, met misschien iets verder weer eens z-a-c.
Overigens is de auto niet af hoor, dat is hij nooit.
Dacht dat mijn E30 ook af was, maar heb nu al tig verbeter punten. Maar daardoor wel leuk om je auto verder te ontwikkelen.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Ja het interieur is lekker basic, zoals een racer moet zijn bijna
Wat het exterieur betreft : Ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die het wat minder mooi vinden, ben zelf eigenlijk ook helemaal weg van mtech e30's en houd normaal niet zo van dat soort plastic op een straat e30 maar deze kan het als "racer" best goed hebben. De echte reden om hiervoor te kiezen was gewicht. We hadden een aantal standaard bumpers met de balken erin liggen, loodzwaar.

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Hij weegt ongeveer 1150 kilo met half volle tank en een rijder. Alleen sinds het wegen is hij wel ietsje zwaarder geworden. Wat 4 deurs betreft, voor een gewone e30 geef ik zelfs de voorkeur aan een 4 deurs. ( m3 natuurlijk favoriet
)
:

Waren we niet van plan hoor. Hoezo, interesse?funnyname schreef:Leuke auto Tom, gaan jullie de 944 nu verkopen?

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Prachtig ding Tom! hulde!
Zit erg veel werk in aan de uitgebreide onthullingsceremonie te zien, daar hou ik wel van!
Prachtig opgebouwd, erg mooi en professioneel werk zo te zien.
Die M50 24v is echt een ideale basis voor dit soort circuithokken. Als je binnenkort M3tjes wil pakken moet je gewoon even op onderzoek uit op activeautowerke.com
als je de non-vanos versie hebt, kun je er in no-time 300pk uitpersen...
SC'en en Turbo'en, dat is wat BMW in het achterhoofd had bij het ontwikkelen van de M50, dat weet je toch?

Zit erg veel werk in aan de uitgebreide onthullingsceremonie te zien, daar hou ik wel van!
Prachtig opgebouwd, erg mooi en professioneel werk zo te zien.
Die M50 24v is echt een ideale basis voor dit soort circuithokken. Als je binnenkort M3tjes wil pakken moet je gewoon even op onderzoek uit op activeautowerke.com

als je de non-vanos versie hebt, kun je er in no-time 300pk uitpersen...
SC'en en Turbo'en, dat is wat BMW in het achterhoofd had bij het ontwikkelen van de M50, dat weet je toch?


- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@ Bert
Je hebt een punt hoor, maar ik heb er toch al veel zien razen met M50 turbo's over verschillende circuits. Vooral supercharger moet toch nog erg betrouwbaar zijn...
Natuurlijk moet je ook geen 1.5 bar gaan draaien. Op 0.8-1.0 bar heb je toch al een mooie 250 - 270 pk.
Nog een voordeel is dat de M50's tegenwoordig zo goedkoop zijn geworden dat een nieuw blok je soms niet meer kost dan 4 nieuwe banden...
Je hebt een punt hoor, maar ik heb er toch al veel zien razen met M50 turbo's over verschillende circuits. Vooral supercharger moet toch nog erg betrouwbaar zijn...
Natuurlijk moet je ook geen 1.5 bar gaan draaien. Op 0.8-1.0 bar heb je toch al een mooie 250 - 270 pk.
Nog een voordeel is dat de M50's tegenwoordig zo goedkoop zijn geworden dat een nieuw blok je soms niet meer kost dan 4 nieuwe banden...
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Dank
.
Met een turbo wachten we nog even voorlopig. We wilden wel kijken om een keer zoiets te bouwen maar in principe is bmw eigenlijk NA he
.Als we het autotje een beetje op orde hebben dan komt er deze motor in :

Het is de 3.0 variant.
Die "onthulling" was meer voor de gein hoor, maar wel leuk. Beetje champagne erbij om te vieren dat hij dan voorlopig even "af" was.

Met een turbo wachten we nog even voorlopig. We wilden wel kijken om een keer zoiets te bouwen maar in principe is bmw eigenlijk NA he

Het is de 3.0 variant.
Die "onthulling" was meer voor de gein hoor, maar wel leuk. Beetje champagne erbij om te vieren dat hij dan voorlopig even "af" was.
Laatst gewijzigd door Tom V op 26 feb 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, BartMS, breugeltje, Fabian, Hitz, liquidpopcorn, Marc Sierra, Martijn M en 5 gasten