[25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: [25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes

Bericht door duifjes.com » 26 jun 2009, 09:46

Oh ..

Ps. Mike toen ik in de file stond *(3uur over gereden :bag: hoorde ik al van snelheidscontrol opde Afsluitdijk.....dacht direct aan je maar helaas heb je nr niet.......ik dacht al dat gaat niet goed *(zal dat niet meer denken maar ik bedoelde mn gevoel gaf al aan is niet goed)

frankv

Bericht door frankv » 26 jun 2009, 09:48

Herman Gast schreef:Lekker gereden, goed georganiseerd :thumbup: , leuk gedaan ook :clap: , maar persoonlijk heb ik liever strakke afspraken over waar wel/niet inhalen. Briefing, uitleg circuit, vlaggen, sleepuitleg, controle van auto (sleepoog en geen losse onderdelen) en rijder (minimaal lange mouwen) en orientatierondje mogen van mij gewoon uitgebreid in het voetlicht.
Allereerst, lekker geluidje!

Hier sluit ik me op zich wel bij aan (waarom lange mouwen trouwens? ik had alleen t-shirts bij me...). Zelfs bij ervaren coureurs die dit kunnen dromen is er een uitgebreidere briefing waar iedereen verplicht bij aanwezig moet zijn (diverse malen meegemaakt als teamleider bij bijvoorbeeld de e46 BMW compact cup). En bijvoorbeeld eerst en-groupe twee orientatierondjes achter een pacecar hadden voor mij ook wel gemogen. Nu ben ik de eerste 15 minuten binnen gebleven om de eerste "coureurs" uit te laten razen voor ik begon aan mijn eerste rondjes Zandvoort (ik had er wel eens eerder gereden, maar voelde me niet compleet vertrouwd met het circuit). Ik denk dat het goed is om er van uit te gaan dat bezoekers van autorijden houden, maar niet gewend zijn aan een circuit. Ik weet dat dat in de praktijk op DF dagen mee zal vallen, maar veiligheid gaat voor alles.

Deelnemers die ervaren zijn weten denk ik wel dat onervaren mensen baat hebben bij zo'n begin en dat het voor iedereen beter is.

In de praktijk viel het inhalen door race-geprepareerde auto's me mee, ze gedroegen zich ok, op 1 keer na toen ik de oranje Z3 binnendoor liet gaan in de Hugenholtz bocht, maar hij hem zo ver naar buiten liet komen bij het uitaccelereren dat ik van mijn gas af moest omdat ik niet verder naar rechts kon.

Verder kon ik best snel (voor mijn gevoel althans) door de mastersbocht, maar meenden raceauto's me daar uit te moeten remmen omdat ik bij het aanrijden links bleef om hem daarna vrij vlak te kunnen nemen. Wat in de praktijk betekende dat zij hem er naast probeerden te zetten, ik de bocht ruimer moest nemen omdat ik hen niet wilde snijden, we zij aan zij minder snel dan had gekund door de bocht gingen en ze er pas bij het uitremmen voor de volgende knik naar rechts echt voorbij konden. Ze hadden de mastersbocht beter achter me aan kunnen nemen, dan was iedereen er beter door gekomen.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 26 jun 2009, 09:52

duifjes.com schreef:Oh ..

Ps. Mike toen ik in de file stond *(3uur over gereden :bag: hoorde ik al van snelheidscontrol opde Afsluitdijk.....dacht direct aan je maar helaas heb je nr niet.......ik dacht al dat gaat niet goed *(zal dat niet meer denken maar ik bedoelde mn gevoel gaf al aan is niet goed)
Dat is het probleem juist, de plaatselijke controle kwam ik goed voorbij omdat ik het ook gehoord had maar had niet gerekend op een "stille" videowagen die ook daar reed :lol:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 26 jun 2009, 09:56

VLA schreef:Hier nog een filmpje van een BMW die een foutje maakte : :mrgreen:

En dat was dus mijn "momentje" :lol:
Grappig om het terug te zien.

Maar daar zal m'n broer anders over denken :lol:

Christoph

Bericht door Christoph » 26 jun 2009, 09:57

Ik had een controle bij de A17 naar Roosendaal 's avonds maar die stond zo duidelijk in de middenberm.. Dan vraag ik mij af wie dat niet ziet.

(Meisje in golf 3 met 160+ zag het dus niet :bag: )

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jun 2009, 09:57

Dat eerste rondje is juist heel goed om meteen naar buiten te gaan Frank, de meesten zijn dan hun banden en olie nog aan het opwarmen dus echt hard gereden word er nog niet.

Wbt inhalen bij Masters, dat komt doordat het er net een mooi punt voor is. Op het stuk ervoor, scheivlak enz zijn de snelheden toch wel aardig hoog en dan bedenk je je nog wel even om hem er naast te zetten, tenzij je ook echt weet dat die ander je gezien heeft en ruimte houd. Bij Masters is het eenvoudig, binnenkant kiezen en dan ben je er meestal wel vrij probleemloos voorbij.

944 guy

Bericht door 944 guy » 26 jun 2009, 10:00

Christoph schreef:Ik had een controle bij de A17 naar Roosendaal 's avonds maar die stond zo duidelijk in de middenberm.. Dan vraag ik mij af wie dat niet ziet.

(Meisje in golf 3 met 160+ zag het dus niet :bag: )
Wij (BMW 325i, wit, nummer 58 met een kruis erover...) hadden een controle op de A6 bij lelystad ergens. Mn pa (in de bus) en ik (grijze 944) hadden m door maar mn broer (honda s2000) is er waarschijnlijk voorbij gegaan. Die kerel kijkt nooit uit naar controles...

frankv

Bericht door frankv » 26 jun 2009, 10:01

Bert ///M3 schreef:Dat eerste rondje is juist heel goed om meteen naar buiten te gaan Frank, de meesten zijn dan hun banden en olie nog aan het opwarmen dus echt hard gereden word er nog niet.
dat weet je dus alleen als je ervaren bent... :?
Bert ///M3 schreef:Wbt inhalen bij Masters, dat komt doordat het er net een mooi punt voor is. Op het stuk ervoor, scheivlak enz zijn de snelheden toch wel aardig hoog en dan bedenk je je nog wel even om hem er naast te zetten, tenzij je ook echt weet dat die ander je gezien heeft en ruimte houd. Bij Masters is het eenvoudig, binnenkant kiezen en dan ben je er meestal wel vrij probleemloos voorbij.
Ja, maar ten koste van degene die daar juist een mooie racelijn wilde houden...

Het is toch niet de bedoeling om te gaan blocken om te voorkomen dat iemand je lijn verprutst? Het is geen racen.

944 guy

Bericht door 944 guy » 26 jun 2009, 10:06

frankv schreef:
Herman Gast schreef: In de praktijk viel het inhalen door race-geprepareerde auto's me mee, ze gedroegen zich ok, op 1 keer na toen ik de oranje Z3 binnendoor liet gaan in de Hugenholtz bocht, maar hij hem zo ver naar buiten liet komen bij het uitaccelereren dat ik van mijn gas af moest omdat ik niet verder naar rechts kon.

Verder kon ik best snel (voor mijn gevoel althans) door de mastersbocht, maar meenden raceauto's me daar uit te moeten remmen omdat ik bij het aanrijden links bleef om hem daarna vrij vlak te kunnen nemen. Wat in de praktijk betekende dat zij hem er naast probeerden te zetten, ik de bocht ruimer moest nemen omdat ik hen niet wilde snijden, we zij aan zij minder snel dan had gekund door de bocht gingen en ze er pas bij het uitremmen voor de volgende knik naar rechts echt voorbij konden. Ze hadden de mastersbocht beter achter me aan kunnen nemen, dan was iedereen er beter door gekomen.
Nouja, dat vind ik nog niet eens het ergst. Vaak kun je dat wel inschatten bij het aanremmen of net daarvoor nog of er iemand je kofferbak binnen zal komen rijden. Wat ik het vervelendste vind is als je een vergelijkbare auto hebt als een directe voorligger hebt, maar toch net iets grotere ballen hebt / sneller bent. Of een voorligger met een beduidend snellere auto maar niet de cajones om hem hard de bocht door te jakkeren waardoor je op het rechte stuk nergens bent, maar na 3 bochten snuif je zn uitlaat alweer op. Dan hang je vaak een ronde lang op de bumper en dan moet je gewoon een keer de zaak duidelijk er tussen drukken om langs te komen.
Wat ik pas echt naar vind is wanneer mensen bij het aanremmen in je dooie hoek blijven hangen, dan schrik ik me de tering wanneer ik net voor het insturen nog even zie dat iemand daar opeens staat!
Dat zijn alleen dingen die je overal tegen zal komen want je kan niet continu in de spiegels kijken en je kan ook niet verwachten dat nieuwe circuitrijders alles direct beheersen en dus meer met hun eigen rijden bezig zijn dan kijken of ze anderen niet blokkeren. Bij DF alleen zeker een stuk minder dan bijvoorbeeld vrijrijden!
Maar ik zal mezelf er ook beslist wel eens schuldig aan maken, het is alleen wel dat ik met de BMW (in tegenstelling tot de 944) hier minder vaak last van zal hebben want heb toch wel regelmatig mensen lekker ingehaald ;)

allen

Bericht door allen » 26 jun 2009, 10:10

Frank ik deed het gewoon andersom. Moest heel erg wennen aan de auto en wanneer ik iemand zag die sneller moest zijn ben ik gewoon iets van m'n gas gegaan en heb ik aan de kant van de baan gewoon rustig gereden tot ze me voorbij waren (behalve die Schiedamse pipo dan, die besloot achter me te blijven hangen). Je kunt als langzamere rijder dat gewoon uit voorzorg doen. In jouw geval om je plaatwerk heel te houden en in mijn geval om m'n leven zeker te stellen. :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 26 jun 2009, 10:14

in het begin was ik teveel bezig met het anticiperen op anderen om me heen, dan gaat het rijden zelf niet goed

na een paar ronden leek het wel leeg op de baan (niks voor me of achter me) en kon ik me op het lijnen rijden concentreren, vanaf dat moment ging het prima, ook als er wel anderen in mijn blikveld reden, ik moest blijkbaar eerst wat vertrouwen opbouwen

ik verbaas me trouwens over de auto's die ik niet gezien heb, maar die er blijkbaar wel waren, en af en toe dacht ik dat de baan was afgesloten zo rustig was het om me heen, het was zeker niet te druk

Eric H

Bericht door Eric H » 26 jun 2009, 10:18

Of je maakt gebruik van je richtingaanwijzer om duidelijk te maken dat je de ander gezien hebt.......
Dat gecombineerd met van je gas afgaan lijkt mij voldoende.

Verder denk ik dat het allemaal wel meevalt met in de weg rijdende auto's.
En hé, we waren toch niet aan het racen of aan het kwalificeren !

Het gaat op de eerste plaats om de FUN, en je weet nu eenmaal van te voren dat er ook mensen op de baan rijden die totaal geen ervaring hebben.
Zoals ik bijvoorbeeld; heb nu, inclusief gisteren, in totaal zo'n 10 rondjes gereden op Zandvoort.

Maar man o man, wat een rondjes :lol:

allen

Bericht door allen » 26 jun 2009, 10:21

Eric, ik zat me achteraf af te vragen of ik je nu toch wel heel ff had gesproken bij de 340 van Hans of ik had de verkeerde voor me. :oops:

Eric H

Bericht door Eric H » 26 jun 2009, 10:26

allen schreef:Eric, ik zat me achteraf af te vragen of ik je nu toch wel heel ff had gesproken bij de 340 van Hans of ik had de verkeerde voor me. :oops:
Klopt, was ik Allen, geeft niet, maak nooit echt een blijvende indruk :lol: :lol: :lol:
Daar weet Mike alles van, hè Mike :mrgreen:

Maakt toch allemaal niet uit, ik ken iedereen eigenlijk alleen maar van DF.
Zo af en toe ben ik in het verleden wel een mensen live tegengekomen, dus ik vindt het nog knap, en liep me er gisteren ook wel over te verbazen, dat ik nog zo veel mensen (her)kende.....

Moet toch vaker naar meetings, en een circuit bakkie kopen :df:

frankv

Bericht door frankv » 26 jun 2009, 10:26

Eric H schreef:Of je maakt gebruik van je richtingaanwijzer om duidelijk te maken dat je de ander gezien hebt.......
Dat gecombineerd met van je gas afgaan lijkt mij voldoende.
Dat heb ik vrijwel altijd en zeer ruimhartig gedaan, alleen bij de mastersbocht werd mijn lijn verknald als iemand zich er daar tussen wurmde zonder er zelf echt beter van te worden, dan vond ik het jammer als dat toch gebeurde. Het is geven en nemen, door zowel de langzamere als de snellere deelnemers.

Maar ik vond het prima gaan hoor. Ik heb me 49 ronden prima vermaakt!

tommel

Bericht door tommel » 26 jun 2009, 10:29

Goedemorgen!!

Ik ben trouwens Tom, maat van Christoph en was dus even mee en heb wat foto's geschoten.
En die wil ik dus niemand ontzeggen dus ik post ze even hier:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo staan er nog wel een paar hier:
http://picasaweb.google.com/tommaas/Zandvoort" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kan wel zeggen dat ik heb genoten van deze ochtend, goed om te zien dat iedereen heel sportief is op de baan.
Tom, nog bedankt dat ik even bij jou onder de kap kon kijken voor wat inspiratie voor mijn ombouw naar M50B25.

VLA

Bericht door VLA » 26 jun 2009, 10:42

Eric H schreef:
En dat was dus mijn "momentje" :lol:
Grappig om het terug te zien.

Maar daar zal m'n broer anders over denken :lol:
Mijn vriendin en ik schrokken wel behoorlijk. Maar wel goed opgevangen, toen ik het zag gebeuren dacht ik " ow ow die gaat de grind/vangrail in " , ben blij dat het goed was afgelopen. :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jun 2009, 10:47

tommel schreef:Goedemorgen!!

Ik ben trouwens Tom, maat van Christoph en was dus even mee en heb wat foto's geschoten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo staan er nog wel een paar hier:
http://picasaweb.google.com/tommaas/Zandvoort" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kan wel zeggen dat ik heb genoten van deze ochtend, goed om te zien dat iedereen heel sportief is op de baan.
Tom, nog bedankt dat ik even bij jou onder de kap kon kijken voor wat inspiratie voor mijn ombouw naar M50B25.
:thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2009, 10:56

Mike Spanjersbergh schreef:Die M5 had het circuit er ook wel opstaan zoals ik zag alleen geen namen erbij van de bochten iig.

Mike dat kwam omdat we zo snel over het circuit heengingen dat het navigatiesysteem de bochtnamen niet kon bijbenen..

Nu jij weer Jacco :nana:

De Sjack

Bericht door De Sjack » 26 jun 2009, 11:01

Voor mij was het ook de eerste keer :df: op CPZ.
(Blauwe Subara met de spat-flappen, ik had modder verwacht.... :wink: )
Dam'n, wat is het kicke om op het circuit te rijden !!
Ik had het lastiger verwacht, heb alleen veel last van een uitbrekende achterkant bij aanremmen.
Voor zit een BBK set op,
achter standaard spul en m'n rechter achterwiel blokkeerd te snel, ging daarom regelmatig een bocht wat driftend in.
Na wel een hele ruime 2 uur vlagen (Metchu was zo fanatiek aan het :playcar: op het circuit, dat ie me tijdens de vlaggenwissel lekker liet staan....
Heb me in de resterende 5 kwartier super vermaakt.
Ik was bij aankomst een beetje geschrokken van circuit-auto's. "Moet ik hier tussen gaan rijden, met m'n standaard hokkie?"
Gelukkig was ik lekker ontspannen :shocking: , kon m'n spiegels goed in de gaten houden en hoop dat ik op tijd maakte dat ik weg kwam en voldoende ruimte gaf om me in te laten halen.

1x leuk momentje op eind rechte eind, komt er een zwart/orange BMW 130I teambak rechts langszij,
ik zit dus geheel links, mept ie hem er even voor, precies op het rempunt.....
Of ik met m'n straatbakkie dezelfde rempower heb....
Ik kon nog net achter z;n kont vandaad naar binnen sturen en kwam dwars op de tarzan af, was even zweten,
gelukkig liep het goed af, anders had ik nu een scoop gehad waar ik door zou kunnen instappen.

Voor de rest alleen maar plezier gehad, goed geregeld mannen van DF !!!!
Dit smaakt naar meer, direct maar eens op zoek naar slicks.

Christoph

Bericht door Christoph » 26 jun 2009, 11:19

De Sjack schreef:Voor mij was het ook de eerste keer :df: op CPZ.
(Blauwe Subara met de spat-flappen, ik had modder verwacht.... :wink: )
Dam'n, wat is het kicke om op het circuit te rijden !!
Ik had het lastiger verwacht, heb alleen veel last van een uitbrekende achterkant bij aanremmen.
Voor zit een BBK set op,
achter standaard spul en m'n rechter achterwiel blokkeerd te snel, ging daarom regelmatig een bocht wat driftend in.
Na wel een hele ruime 2 uur vlagen (Metchu was zo fanatiek aan het :playcar: op het circuit, dat ie me tijdens de vlaggenwissel lekker liet staan....
Heb me in de resterende 5 kwartier super vermaakt.
Ik was bij aankomst een beetje geschrokken van circuit-auto's. "Moet ik hier tussen gaan rijden, met m'n standaard hokkie?"
Gelukkig was ik lekker ontspannen :shocking: , kon m'n spiegels goed in de gaten houden en hoop dat ik op tijd maakte dat ik weg kwam en voldoende ruimte gaf om me in te laten halen.

1x leuk momentje op eind rechte eind, komt er een zwart/orange BMW 130I teambak rechts langszij,
ik zit dus geheel links, mept ie hem er even voor, precies op het rempunt.....
Of ik met m'n straatbakkie dezelfde rempower heb....
Ik kon nog net achter z;n kont vandaad naar binnen sturen en kwam dwars op de tarzan af, was even zweten,
gelukkig liep het goed af, anders had ik nu een scoop gehad waar ik door zou kunnen instappen.

Voor de rest alleen maar plezier gehad, goed geregeld mannen van DF !!!!
Dit smaakt naar meer, direct maar eens op zoek naar slicks.
Ik denk dat ik jou 5 of 6x na een remactie uitbrekend de tarzan in heb zien sturen/remmen, paar keer was het echt een close call. (1x met Peter in de 130i dus)
Lijkt mij verstandig om eerst je remmen +rempunt eens uit te zoeken alvorens je slicks gaat zoeken? :)

Erik dB

Bericht door Erik dB » 26 jun 2009, 11:25

Scooby Leo schreef:Gisteren was een superdag. Fantastisch weer en ik heb eindelijk weer eens veel ronden kunnen rijden.

Snelst tijd was een 2:04. Hier ben ik erg blij mee. Ik wist dat het mogelijk moest zijn met deze auto en het is nu ook eindelijk gelukt. Ook weet ik nu wat ik verder aan moet passen om naar de 2:00 te gaan. Dit is eindelijk wel het doel van deze auto. Onderstel is niet echt gemaakt voor circuit en ik heb teveel last van wieslpin achter. Binnenkort ook maar eens het achterdif aanpassen.

30 juni ga ik weer rijden en hoop ik weer wat sneller te gaan.

gr leo
Waar reed je mee gister? De grijze Impreza met Movit's voor? Het viel mij op dat je wat wielspin achter had bij (o.a.) het uitkomen van de Audi S. Verder viel het me ook op dat je redelijk wat vermogen moet hebben om bij de 996 4S weg te rijden 8)

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2009, 11:34

Afbeelding

Bert, mooie cleane raceauto. Viel positief op in het totaal aanbod van auto's.

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 26 jun 2009, 11:35

Ja klopt, dat was ik :df:

Ik heb inderdaad teveel last van wielspin achter. Ik rij dan al met een gelocked DCCD (middendif) en achtersper maar nog teveel last van wielspin. Dit komt vooral door teveel bodyroll.

Ik heb ongeveer 380-400 pk 8)

gr Leo
Laatst gewijzigd door Scooby Leo op 26 jun 2009, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 26 jun 2009, 11:35

tommel schreef:Goedemorgen!!

hihi tnx! :clap:

Afbeelding
De Sjack schreef: Na wel een hele ruime 2 uur vlagen (Metchu was zo fanatiek aan het :playcar: op het circuit, dat ie me tijdens de vlaggenwissel lekker liet staan....

haha sorry daarvoor! :mrgreen: Ik dacht dat Rico die voor me uitreed iedereen al had opgepikt! Gelukkig kon je gewoon even bellen 8)

Plaats reactie