[25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
RobS

[25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes

Bericht door RobS » 25 jun 2009, 16:54

Vandaag weer een topdag gehad, de eerste 2 uur lekker in het zonnetje gezeten en daarna lekker zelf gereden. Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest (346) staat hier --> http://picasaweb.google.com/schouten/DF ... rt25062009" onclick="window.open(this.href);return false; (voor grote versie even PB'n)
Laatst gewijzigd door RobS op 25 jun 2009, 17:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Re: [25-06-09]DF @ CPZ deel VII

Bericht door Metchu » 25 jun 2009, 16:58

goed bezig Rob!

het was een hele mooie dag, alles leek wel mee te zitten! er werd zeer netjes gereden en alles is vrijwel goed gegaan. :thumbup:

Metchu Productions goes pro:

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 25 jun 2009, 17:00

Heren, ik heb vanochtend meegedaan aan CPZ VII. En driving fun it was!

Allereerst maar even: Organisatie, bedankt!

Ik heb me erg vermaakt. Het weer was perfect, de M3 had er zin in, ik heb veel gereden. Ik had wel een paar keer op de Ring gereden, en ook wel eerder op Zandvoort, maar met je eigen auto een ochtend achter elkaar rondjes rijden leert je je auto echt kennen.

Ik ben geen super coureur, maar ik kon consistent rondjes 2:23 rijden en daar was ik zelf prima tevreden mee. Ik ben natuurlijk wel wat zuinig op het materiaal geweest, met name soepel geremd en eigenlijk alleen gebruik gemaakt van de 3e en 4e versnelling, daarmee kon ik alles doen. De banden hebben wel te lijden gehad natuurlijk, die worden ook gezellig warm en gaan dan wat meer glijden dan op de openbare weg, een leuke ervaring om zo te rijden.

Olie en koelwater zijn geen enkel probleem geweest. Mijn auto is op een Schnitzer onderstel en veerpootbrug na een standaard Cecotto. Dus geen kooi, leren interieur, gewoon standaard. Ik reed op straatbanden: Bridgestone pp s03.

Op het rechte eind haal je ongeveer 180 met 6250tpm in zijn 4, daar haalde ik net het rempunt mee zonder naar 5 te hoeven. In 3 door de Tarzan, dan pas op weg naar het Scheivlak weer naar zijn 4, ach ik weet ook niet hoe alle bochten heten.

Actiefoto's en video's zullen vast te zien zijn op DF.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een aanrader!

Frank
Laatst gewijzigd door frankv op 25 jun 2009, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jun 2009, 17:00

Damn wat was ik hier graag bij geweest! :df: :D

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2009, 17:05

Tom Westendorp schreef:Damn wat was ik hier graag bij geweest! :df: :D
ik ook :'(

Ik zie zelfs familie van mij, ruige Z3 coupe....details?

super foto's Rob :clap:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 25 jun 2009, 17:06

Nou, kort en krachtig was het..
10 rondjes ofzo en toen de versnellingsbak keerring kaput.. mooie rookpluim, gelukkig nog wel naar huis kunnen komen.
Mijn langzaamste rondje was achter een BMW natuurlijk weer.. met een geel sleepkoord ertussen :wink:
De rondjes dat die het nog wel deed waren top! Heerlijk weer ook en er werd weer netjes gereden de BMW's & Subaru's gingen netjes aan de kant :twisted:

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jun 2009, 17:07

Goed, ik ben sportief. Hier mijn reactie uit het andere.... topic! Rob je was sneller thuis. Verbaast me niet dat ik je niet op de baan heb gezien :mrgreen:

Peter en vrijwilligers bedankt. Ik heb een leuke dag gehad. Na wat initieel onderstuur heb ik de wanli's maar achterop gezet. En rara, wat een naar circuit dat Zandvoort. Heb je de Hugenholz, breekt die achterkant zomaar uit. En niet een beetje, gewoon de hele bocht tot de buitenste curb. Zelfde in de audi s. Echt, ik weet niet wie die lay out bedacht heeft. Maar er klopt geen ruk van :mrgreen:

Maar ff serieus, bedankt voor de geslaagde ochtend/uurtje middag. Ik heb het naar me zin gehad. Wat overigens opviel is dat DF niet gemaakt wordt door de beheerders of moderators, maar door de mensen. Zou Df dan toch een democratie in het klein zijn? :mrgreen:

:thnx:

Metchu

Bericht door Metchu » 25 jun 2009, 17:08

GTRené eat your hart out!:

wat is dat? inderdaad, dat is precies wat jij denkt René.... en je hebt het mooi maar ff gemist! Elmario mocht er mee boenderen 8) 8)

Afbeelding

Ook M5 met grote sponsor:

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 25 jun 2009, 17:09

Half 9 in Amsterdam wat dingen aan de auto laten doen en daarna als een speer naar CPZ gereden, alwaar al weer een paar wegens pech naar huis konden. Blijf je houden met Britse meuk. :mrgreen:
Zelf wat later de baan opgegaan en het viel stiekem toch wel tegen. Overal maar vroegtijdig en ruim aan de kant gegaan voor de snellere mensen. Hans heeft er wel lichtjaren over gedaan om mij voorbij te komen in die lompe zware Corvetten. Denk omdat hij z'n gaspedaal kwijt was. :roflol:
Er zullen nog wel wat trackdays nodig zijn voor ik weer met het volste vertrouwen rondtor in de überlightweight. :bag:

Heb me overigens wel vermaakt hoor!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 jun 2009, 17:10

Rob, mooie foto's :)

Lekker gereden vanmorgen, snelste tijd 2.03 Een hoop verbeterpunten maar het gaat de goede kant op.

Na de marshallwissel werd mijn rempedaal wel erg lang, de remmetjes werden wel erg heet, dus af en toe even laten koelen op de paddock. Om 12.45 was het uiteindelijk zo erg dat ik bijna 3 keer pompen moest voor elke bocht dus maar lekker in 4 naar de pits toe gesukkelt, was wel mooi geweest ook.

Diverse DF'ers even gesproken, was gezellig op de paddock :) Complimenten voor de rijders, weinig grindbak uitstapjes etc, iedereen kon gewoon lekker blijven rijden. En marshalls natuurlijk ook bedankt :thumbup:

Auto staat alweer in de garage morgen maar weer eens schoon maken en zooi opbergen.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jun 2009, 17:12

Allen bedankt voor het meerijden en ook Stephane. Goede indruk van beide auto's gekregen en ben denk ik over mijn voorkeur voor dit moment wel uit.

Allen was overigens voorzichtig en begrijpelijk. De rijkunsten van Stephane was ik van onder de indruk. De Lotus ging hard in bochten, maar ik heb geen enkel moment de zenuwen gehad. Stephane was er zelfs zo snel bij een uitbreek poging van de auto bij, dat je bijna aan telepathie zou denken. Wat gaat dat lekker zeg zo'n Lotus op triple eights.

RobS

Bericht door RobS » 25 jun 2009, 17:12

Bert ///M3 schreef:Rob, mooie foto's :)

Lekker gereden vanmorgen, snelste tijd 2.03 Een hoop verbeterpunten maar het gaat de goede kant op.

Na de marshallwissel werd mijn rempedaal wel erg lang, de remmetjes werden wel erg heet, dus af en toe even laten koelen op de paddock. Om 12.45 was het uiteindelijk zo erg dat ik bijna 3 keer pompen moest voor elke bocht dus maar lekker in 4 naar de pits toe gesukkelt, was wel mooi geweest ook.

Diverse DF'ers even gesproken, was gezellig op de paddock :) Complimenten voor de rijders, weinig grindbak uitstapjes etc, iedereen kon gewoon lekker blijven rijden. En marshalls natuurlijk ook bedankt :thumbup:

Auto staat alweer in de garage morgen maar weer eens schoon maken en zooi opbergen.
Bert, je moet ook absoluut iets doen aan je motorkap, dat ding klappert alle kanten op, gaat nog een keer mis, daar kun je volgens mij op wachten :P

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 25 jun 2009, 17:13

Mooie tijd Bert! :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jun 2009, 17:13

Elmario heeft mogen rijden? Kickuh 8)

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 25 jun 2009, 17:15

LOL@Ruben. F*ck die Franse meuk! :mrgreen:

Stephane leek voor me wel een pingpongbal zoekend naar gaten om niet door de auto's heen te hoeven. :roflol:

Metchu

Bericht door Metchu » 25 jun 2009, 17:15

Rob Schouten schreef:

Bert, je moet ook absoluut iets doen aan je motorkap, dat ding klappert alle kanten op, gaat nog een keer mis, daar kun je volgens mij op wachten :P

zooooooooooo inderdaad! dat was doodeng in m'n spiegel! Ik denk dat als ik de beelden heb ontvangen van Senh (als je het zo schrijft, mijn mederwerker van de dag :mrgreen: ), dan zal je dat ook goed zien Bert...

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jun 2009, 17:18

allen schreef:Stephane leek voor me wel een pingpongbal zoekend naar gaten om niet door de auto's heen te hoeven. :roflol:
Ja, was net racen :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 jun 2009, 17:21

Metchu schreef:
Rob Schouten schreef:

zooooooooooo inderdaad! dat was doodeng in m'n spiegel! Ik denk dat als ik de beelden heb ontvangen van Senh (als je het zo schrijft, mijn mederwerker van de dag :mrgreen: ), dan zal je dat ook goed zien Bert...
Hehe, ik had het al op foto's gezien idd, wat een beetje maf is is dat het de vorige keer bij vijverberg niet zo was. Maar goed even wat extra pinnen er door en dan moet het goed gaan :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2009, 17:24

heeft Elmar in die Wiesmann MF3 mogen rijden? ben benieuwd wat ie er van vond....immers heel anders dan de MF4 modellen met stijfer chassis.

gaaf...en aaaaaaaaaaaaaah wat baal ik :'( en droog weer en leuke auto's/mensen topdag had dat geworden met die gegevens.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 25 jun 2009, 17:27

Het was zeker een lekker dagje!

Voor het gemak maar even een kamer in het Beach Hotel geboekt, daardoor had ik vanochtend wel 5 minuten reistijd.

Bij mij ging het rijden niet zo geweldig. De achterkant was erg zenuwachtig. Ik vermoed dat de banden niet helemaal OK meer zijn.
Snelste gemeten tijd was een 2 minuut 17. Dat moet toch wat vlotter kunnen in een E30 met ruim 200pk.

Verder de laatste 2 uur bij het Scheivlak gestaan. Niet normaal hoe sommige daar aan komen zetten.
De Downforce racer helemaal. Wat een snelheid!
Stephane met z'n Exige ging daar ook heel erg vlot en erg laat in de ankers.
Die kon ik voorheen nog makkelijk passeren met z'n zwarte Smart Roadster toen ik nog in m'n M3 op het circuit reed.
Dat zal me nu niet meer lukken.

Tot de volgende keer maar weer! :hosanna:

allen

Bericht door allen » 25 jun 2009, 17:28

Eigen schuld Rene. Had je maar met de Saxo moeten komen. :police:

944 guy

Bericht door 944 guy » 25 jun 2009, 17:33

Eindelijk de BMW een beetje de sporen kunnen geven, wat een dag! Enige minput was dat mensen soms een hele ronde niet in hun spiegel keken en dachten voor mij te kunnen blijven ;) Alhoewel ik me vast ook wel 1 of 2 keer schuldig heb gemaakt aan het niet even goed opletten!
Grappig genoeg reden mn broer en ik dezelfde tijden terwijl hij het materiaal veel meer afragt dan ik :D ik reed een veel betere lijn dan hij maar dat wilde hij niet geloven (hij apexte al halverwege bij tarzan en hugenholz bijvoorbeeld). Ik heb nog een schitterende foto van een 'pitsstraat' weten te maken, zal ik binnenkort even posten :D:D
Overigens erg leuk om te zien hoe ik met een ongeprepareerde 944 wat andere (geprepareerde )944's bij kon houden en voorbij rijden, denk dat mn motormanagement (200pk) daar vooral debet aan was want ik liet mijn 'auto-genoten' soms voor dood achter!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 25 jun 2009, 17:38

Ik heb 2x een half uur gereden vanochtend, daarna hoorde ik een minder-prettige ratel in het blok :roll: Tijden lagen waarschijnlijk ook zo rond de 2:17 aangezien ik een leuke tijd met Jeroen heb opgereden: hij sneller op het rechte stuk, ik in de bochten. Gelukkig had ik mijn laptimer op minimum rondes van 2:20 staan dus de snellere rondes zijn niet gemeten :hammer:

Jeroen, als jij je onderstel wat aanpast en wat pk's aan mij geeft moeten we nog wel wat seconden van onze tijd af kunnen halen toch? Mijn lijnen kunnen op bepaalde stukken ook nog wel wat beter gok ik zo :angel:

De 2e helft van de ochtend heb ik continue gepassagierd bij Ivo in de 996 4s die zo rond de 2:12-2:14 rondtoerd. Niet slecht voor een automaatje met versleten voorbanden..

Wederom veel dank voor de organisatie!

ps. Volgens vd Hengel waren het de klepstoters door te weinig/dunne olie in de bochten. Het oliepeil stond boven het midden vanochtend, maar ik heb er toch maar wat bijgegooid. Hij verbruikt dus ongeveer 0.5liter op 13.000km

David R.

Bericht door David R. » 25 jun 2009, 17:38

4 rondjes gereden en v snaar eraf. Olie temp hoog etc. Ik had nog een V snaar naar die was 16mm langer dus in Zandvoort op zoek naar een V-snaar. Niet te vinden. Toch geprobeerd met de lange Vsnaar maar die slipte erg. Toch maar geprobeerd en na 2 rondjes weer klaar want de auto begon heel erg in te houden. Waarschijnlijk werd de accu niet goed bijgeladen waardoor ik problemen kreeg met de ontsteking. Behoorlijk frusterend, zeker als er dan nog iemand van de PVDA met een camera in zijn hand komt vertellen dat die auto bijna altijd met z'n motorklep omhoog staat (hij had nog gelijk ook) :D . Begin steeds meer te neigen om van blok te wisselen en gewoon een "kaal" atmosferisch blok erin te gooien (GT3 of cup) of gewoon het hele ding te verkopen en weer met een M3 aan de gang te gaan.
Organisatie was wel top en het weer was super. Hopen dat alles in orde is voor 7-07-09 op Spa.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jun 2009, 17:40

Interessante auto dus zo'n 944.

Rob bedankt voor de eerste actie foto's!

Plaats reactie