Ps. Mike toen ik in de file stond *(3uur over gereden

Allereerst, lekker geluidje!Herman Gast schreef:Lekker gereden, goed georganiseerd, leuk gedaan ook
, maar persoonlijk heb ik liever strakke afspraken over waar wel/niet inhalen. Briefing, uitleg circuit, vlaggen, sleepuitleg, controle van auto (sleepoog en geen losse onderdelen) en rijder (minimaal lange mouwen) en orientatierondje mogen van mij gewoon uitgebreid in het voetlicht.
Dat is het probleem juist, de plaatselijke controle kwam ik goed voorbij omdat ik het ook gehoord had maar had niet gerekend op een "stille" videowagen die ook daar reedduifjes.com schreef:Oh ..
Ps. Mike toen ik in de file stond *(3uur over geredenhoorde ik al van snelheidscontrol opde Afsluitdijk.....dacht direct aan je maar helaas heb je nr niet.......ik dacht al dat gaat niet goed *(zal dat niet meer denken maar ik bedoelde mn gevoel gaf al aan is niet goed)
En dat was dus mijn "momentje"VLA schreef:Hier nog een filmpje van een BMW die een foutje maakte :![]()
Wij (BMW 325i, wit, nummer 58 met een kruis erover...) hadden een controle op de A6 bij lelystad ergens. Mn pa (in de bus) en ik (grijze 944) hadden m door maar mn broer (honda s2000) is er waarschijnlijk voorbij gegaan. Die kerel kijkt nooit uit naar controles...Christoph schreef:Ik had een controle bij de A17 naar Roosendaal 's avonds maar die stond zo duidelijk in de middenberm.. Dan vraag ik mij af wie dat niet ziet.
(Meisje in golf 3 met 160+ zag het dus niet)
dat weet je dus alleen als je ervaren bent...Bert ///M3 schreef:Dat eerste rondje is juist heel goed om meteen naar buiten te gaan Frank, de meesten zijn dan hun banden en olie nog aan het opwarmen dus echt hard gereden word er nog niet.
Ja, maar ten koste van degene die daar juist een mooie racelijn wilde houden...Bert ///M3 schreef:Wbt inhalen bij Masters, dat komt doordat het er net een mooi punt voor is. Op het stuk ervoor, scheivlak enz zijn de snelheden toch wel aardig hoog en dan bedenk je je nog wel even om hem er naast te zetten, tenzij je ook echt weet dat die ander je gezien heeft en ruimte houd. Bij Masters is het eenvoudig, binnenkant kiezen en dan ben je er meestal wel vrij probleemloos voorbij.
Nouja, dat vind ik nog niet eens het ergst. Vaak kun je dat wel inschatten bij het aanremmen of net daarvoor nog of er iemand je kofferbak binnen zal komen rijden. Wat ik het vervelendste vind is als je een vergelijkbare auto hebt als een directe voorligger hebt, maar toch net iets grotere ballen hebt / sneller bent. Of een voorligger met een beduidend snellere auto maar niet de cajones om hem hard de bocht door te jakkeren waardoor je op het rechte stuk nergens bent, maar na 3 bochten snuif je zn uitlaat alweer op. Dan hang je vaak een ronde lang op de bumper en dan moet je gewoon een keer de zaak duidelijk er tussen drukken om langs te komen.frankv schreef:Herman Gast schreef: In de praktijk viel het inhalen door race-geprepareerde auto's me mee, ze gedroegen zich ok, op 1 keer na toen ik de oranje Z3 binnendoor liet gaan in de Hugenholtz bocht, maar hij hem zo ver naar buiten liet komen bij het uitaccelereren dat ik van mijn gas af moest omdat ik niet verder naar rechts kon.
Verder kon ik best snel (voor mijn gevoel althans) door de mastersbocht, maar meenden raceauto's me daar uit te moeten remmen omdat ik bij het aanrijden links bleef om hem daarna vrij vlak te kunnen nemen. Wat in de praktijk betekende dat zij hem er naast probeerden te zetten, ik de bocht ruimer moest nemen omdat ik hen niet wilde snijden, we zij aan zij minder snel dan had gekund door de bocht gingen en ze er pas bij het uitremmen voor de volgende knik naar rechts echt voorbij konden. Ze hadden de mastersbocht beter achter me aan kunnen nemen, dan was iedereen er beter door gekomen.
Klopt, was ik Allen, geeft niet, maak nooit echt een blijvende indrukallen schreef:Eric, ik zat me achteraf af te vragen of ik je nu toch wel heel ff had gesproken bij de 340 van Hans of ik had de verkeerde voor me.
Dat heb ik vrijwel altijd en zeer ruimhartig gedaan, alleen bij de mastersbocht werd mijn lijn verknald als iemand zich er daar tussen wurmde zonder er zelf echt beter van te worden, dan vond ik het jammer als dat toch gebeurde. Het is geven en nemen, door zowel de langzamere als de snellere deelnemers.Eric H schreef:Of je maakt gebruik van je richtingaanwijzer om duidelijk te maken dat je de ander gezien hebt.......
Dat gecombineerd met van je gas afgaan lijkt mij voldoende.
Mijn vriendin en ik schrokken wel behoorlijk. Maar wel goed opgevangen, toen ik het zag gebeuren dacht ik " ow ow die gaat de grind/vangrail in " , ben blij dat het goed was afgelopen.Eric H schreef:
En dat was dus mijn "momentje"![]()
Grappig om het terug te zien.
Maar daar zal m'n broer anders over denken
tommel schreef:Goedemorgen!!
Ik ben trouwens Tom, maat van Christoph en was dus even mee en heb wat foto's geschoten.
En die wil ik dus niemand ontzeggen dus ik post ze even hier:
En zo staan er nog wel een paar hier:
http://picasaweb.google.com/tommaas/Zandvoort" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan wel zeggen dat ik heb genoten van deze ochtend, goed om te zien dat iedereen heel sportief is op de baan.
Tom, nog bedankt dat ik even bij jou onder de kap kon kijken voor wat inspiratie voor mijn ombouw naar M50B25.
Mike Spanjersbergh schreef:Die M5 had het circuit er ook wel opstaan zoals ik zag alleen geen namen erbij van de bochten iig.
Ik denk dat ik jou 5 of 6x na een remactie uitbrekend de tarzan in heb zien sturen/remmen, paar keer was het echt een close call. (1x met Peter in de 130i dus)De Sjack schreef:Voor mij was het ook de eerste keerop CPZ.
(Blauwe Subara met de spat-flappen, ik had modder verwacht....)
Dam'n, wat is het kicke om op het circuit te rijden !!
Ik had het lastiger verwacht, heb alleen veel last van een uitbrekende achterkant bij aanremmen.
Voor zit een BBK set op,
achter standaard spul en m'n rechter achterwiel blokkeerd te snel, ging daarom regelmatig een bocht wat driftend in.
Na wel een hele ruime 2 uur vlagen (Metchu was zo fanatiek aan het :playcar: op het circuit, dat ie me tijdens de vlaggenwissel lekker liet staan....
Heb me in de resterende 5 kwartier super vermaakt.
Ik was bij aankomst een beetje geschrokken van circuit-auto's. "Moet ik hier tussen gaan rijden, met m'n standaard hokkie?"
Gelukkig was ik lekker ontspannen, kon m'n spiegels goed in de gaten houden en hoop dat ik op tijd maakte dat ik weg kwam en voldoende ruimte gaf om me in te laten halen.
1x leuk momentje op eind rechte eind, komt er een zwart/orange BMW 130I teambak rechts langszij,
ik zit dus geheel links, mept ie hem er even voor, precies op het rempunt.....
Of ik met m'n straatbakkie dezelfde rempower heb....
Ik kon nog net achter z;n kont vandaad naar binnen sturen en kwam dwars op de tarzan af, was even zweten,
gelukkig liep het goed af, anders had ik nu een scoop gehad waar ik door zou kunnen instappen.
Voor de rest alleen maar plezier gehad, goed geregeld mannen van DF !!!!
Dit smaakt naar meer, direct maar eens op zoek naar slicks.
Waar reed je mee gister? De grijze Impreza met Movit's voor? Het viel mij op dat je wat wielspin achter had bij (o.a.) het uitkomen van de Audi S. Verder viel het me ook op dat je redelijk wat vermogen moet hebben om bij de 996 4S weg te rijden 8)Scooby Leo schreef:Gisteren was een superdag. Fantastisch weer en ik heb eindelijk weer eens veel ronden kunnen rijden.
Snelst tijd was een 2:04. Hier ben ik erg blij mee. Ik wist dat het mogelijk moest zijn met deze auto en het is nu ook eindelijk gelukt. Ook weet ik nu wat ik verder aan moet passen om naar de 2:00 te gaan. Dit is eindelijk wel het doel van deze auto. Onderstel is niet echt gemaakt voor circuit en ik heb teveel last van wieslpin achter. Binnenkort ook maar eens het achterdif aanpassen.
30 juni ga ik weer rijden en hoop ik weer wat sneller te gaan.
gr leo
hihi tnx!tommel schreef:Goedemorgen!!
Ik ben trouwens Tom, maat van Christoph en was dus even mee en heb wat foto's geschoten.
En die wil ik dus niemand ontzeggen dus ik post ze even hier:
De Sjack schreef: Na wel een hele ruime 2 uur vlagen (Metchu was zo fanatiek aan het :playcar: op het circuit, dat ie me tijdens de vlaggenwissel lekker liet staan....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten