
335D sedan gereden
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
File argument is grootste onzin natuurlijk. 335d is buitensporig duur. Is gewoon sportwagen nivo. Hfl 170.000,=
Maar je krijgt er ook een diesel voor met aantal peekaa's van vorige M3. En das ook wel wat nietwaar?
335d alleen in automaat is logisch: clientele wil ook niets anders. Waarom zelf schakelen als een automaat de mooiste symbiose oplevert met een diesel? Die twee zijn voor elkaar gemaakt.
335d is for the rich ones. 330d is voor de snelle dieselaar. 325d is voor de echte kenner. 320d is voor de slimste. 318d is de meest verantwoorde.
Maar je krijgt er ook een diesel voor met aantal peekaa's van vorige M3. En das ook wel wat nietwaar?
335d alleen in automaat is logisch: clientele wil ook niets anders. Waarom zelf schakelen als een automaat de mooiste symbiose oplevert met een diesel? Die twee zijn voor elkaar gemaakt.
335d is for the rich ones. 330d is voor de snelle dieselaar. 325d is voor de echte kenner. 320d is voor de slimste. 318d is de meest verantwoorde.
-
- Berichten: 55067
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 55067
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
motor + automaat mooiste symbiose:
Dan denk ik aan een RR Phantom of een S600, A8 6.0, 760Li, Maybach/535d/745d/E420cdi/A8 4.2tdi.
Maar net niet aan een 335d.
Plak er die versn bak van een Dodge Viper achter om 't koppel te verwerken. Er rijden getunede E90 330d handbakken met 615Nm rond en totnogtoe geen problemen....
Dan denk ik aan een RR Phantom of een S600, A8 6.0, 760Li, Maybach/535d/745d/E420cdi/A8 4.2tdi.
Maar net niet aan een 335d.
Plak er die versn bak van een Dodge Viper achter om 't koppel te verwerken. Er rijden getunede E90 330d handbakken met 615Nm rond en totnogtoe geen problemen....
- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....Femme schreef:Maar hoe erg is nou het tractorgehalte van het geluid dat de 335d voortbrengt. Is dat op snelheid nog steeds "nagelnagelnagel" of begint het ergens op te lijken?
http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Een correctie, 318d is voor de mensen die geilen op de propellor! Mensen die graag roepen, ik rij een nieuwe BMW van de zaak LOL Die mensen zouden ook een 314d 3 cylinder rijden voor de status, als deze BMW rijden mogelijk maaktMacboy schreef: 335d is for the rich ones. 330d is voor de snelle dieselaar. 325d is voor de echte kenner. 320d is voor de slimste. 318d is de meest verantwoorde.

Michel
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat jullie in een zwaar verstedelijkt gebied zitten is bekend Fernando. Maar de A4 en A44 lopen daar toch ook in de buurt? Ben zelf niet roomser dan de paus maar ik krijg altijd van die Kluivert associaties met dergelijke filmpjes.Fernando schreef:Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....
http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hielke schreef:Dat jullie in een zwaar verstedelijkt gebied zitten is bekend Fernando. Maar de A4 en A44 lopen daar toch ook in de buurt? Ben zelf niet roomser dan de paus maar ik krijg altijd van die Kluivert associaties met dergelijke filmpjes.Fernando schreef:Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....
http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
Op de snelweg sta je in de file Hielke snap dan toch


- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Die avond werd de A4 geasfalteerd vanaf Den Haag tot ergens bij Leiden waardoor al het verkeer stapvoets over de A44 reed die avond. Maar dat is absoluut geen excuus oid want ook ik was het niet eens met de rijstijl van de bestuurder (en dat weet ie ook). Ik reed later met wat meer verstand rond... 8)Hielke schreef:Dat jullie in een zwaar verstedelijkt gebied zitten is bekend Fernando. Maar de A4 en A44 lopen daar toch ook in de buurt? Ben zelf niet roomser dan de paus maar ik krijg altijd van die Kluivert associaties met dergelijke filmpjes.Fernando schreef:Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....
http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
@ Rico
klote kwaliteit filmpjes maakt die SE K800i...

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Even een wat uitgebreider verslag,
Gisteren, ik moest toch wachten, had net een bakje gedronken met Andre, maar die moest weer weg, een 750i afleveren elders. Even buiten gekeken, 335d stond een beetje troosteloos alleen op het grasveld, liep er om heen en ging weer naar binnen, niet echt heen veel zin om er in te gaan rijden. Diesel gek hé
. Maar wachten duurt lang en na drie keer de showroom te hebben doorgelopen, 2 keer op en neer naar het wachthok bij de werkplaats besloot ik toch maar een een ritje te wagen in die 335d. Verrek hij was net vertrokken, nouja als ik terugkomt vraag ik het wel even. Stapte iemand uit met een dikke smile op zijn gezicht. Sleutel gekregen en ik stapte in.
Eerst de motor starten, ik zat op een 120d reutel te wachten, mijn laatste diesel ervaring, maar dat viel mee, motor was al warm en mede daarom liep hij best lekker, de knikkers hoorde je wel maar het was allemaal wel erg goed weggefilterd, om eerlijk te zijn zou ik hier mee kunnen leven als ik noodgedwongen diesel moest rijden. Ik reed weg en het eerste wat me postief opviel was dat de auto lekkerde, zwaarder stuurt dan de 335i coupe van een tijdje geleden. Volgens opgave moet er wel AFS opzitten, maar in mijn beleving niet
: vreemd. In ieder geval lekkerder solider gevoel in het stuur, dat vind ik wel prettig.
Automaat had flippers aan het stuur, anders dan bij SMG, die links terugschakeld en rechts opschakeld. Deze flippers zijn links en rechts hetzelfde en op en terug schakelen doe je met dezelde hendel. Verwarrend maar is een kwestie van wennen denk ik. Niet erg storend. Automaat past goed bij het karakter van de motor. Beter dan bij de 335i coupe vind ik. Diesel en automaat lijkt echt voor elkaar te zijn gemaakt.
De auto voelt lekker solide aan op de weg, beter dan de coupe die deinerig aanvoelt, als de 335i sedan van Robin netzo aanvoelt zit het wel goed. Vering is lekker stevig, zonder hard te klappen. Je voelt wel dat de auto stukje zwaarder op de neus is vooral in krap bochtenwerk, maar daar moet je gewoon een beetje op anticiperen. Niet te bruusk insturen, maar lekker vloeiend. Stuurgevoel is gewoon lekker stevig. Gaan vage toestanden rond de middenstand. Zoals de 335i coupe wel een beetje had.
Dan de motor, een 3 liter biturbo met 286pk, alle respect dit was een paar jaar geleden ondenkbaar. Als eerste het is en blijft een turbodiesel. Maar wel een heel goed presterende. De duw in de stoel bij vol wegtrekken is gigantisch, katapult afschiet werk lijkt het wel. Eerlijk is eerlijk dat voelde ik niet zo bij bij de 335i en al een stuk minder bij de e46 M3. Maar is dit prettig ? Nee vind ik, want het "zogenaamde feestje" is gelijk weer afgelopen en begint daarna weer direct opnieuw. die steeds herhalende duw in de rug voelt een beetje kermisactractie achtig aan. Beetje zenuwachtig zelfs. Ik vind het niet echt een pluspunt, ik maak liever veel gelijkmatiger snelheid. Vind het karakter van de 335i motor veel prettiger. Minder klappen meer rust en toch meer snelheid.
Op de snelweg maakt de motor flinke stappen, met een M3 moet je wel vol aan de bak om deze auto voor te blijven, ik ben daarin gewaarschuwd
Toch ook op de snelweg vond ik de 335i motor prettiger aanvoelen, de 335d heeft toch een aardig turbogat en een gasrespons van een VW passat 1.9 diesel ofwel alle diesels hebben datzelfde kloterige gasrespons.
Boven de 200 km/h is de fut er een beetje uit en dan voelt de auto nog wel vlot aan maar niet meer indrukwekkend ofzo. tussensprints van 100 tot 200 is erg vlot.
Wegligging op het klaverblad van Heerenveen was prima, beter dan de 335i coupe. Ik ben sowieso verbaast over het feit dat een sedan zoveel solider aanvoelt als een coupe. Alleen de wegligging is voor mij een reden om een sedan boven de coupe te verkiezen.
interieur en uiterlijk, tja ik ben geen fan van het kamelenbultje en dat zal ik ook nooit worden. Kleurstelling interieur vond ik niet mooi, Uiterlijk prima, lekker low profile.
Conclussie;
Hele dikke bak met de snelste standaard diesel motor van dit moment, is dit een auto voor mij? Nee, nu niet straks niet, nooit niet. Als ik economisch moet rijden pak ik wel een 325d. (ook met 3 liter motor en genoeg koppel) Dat geknal met een snelle diesel kan ik niet echt prettig vinden, dieselen is in mijn ogen relaxed rijden en niet elke 5 minuten de straatklinkers eruit willen trekken. Als je 100% dieselliefhebber bent is dit de ultieme natte dieseldroom. Ik tank liever vaker, dan maar echt
Gisteren, ik moest toch wachten, had net een bakje gedronken met Andre, maar die moest weer weg, een 750i afleveren elders. Even buiten gekeken, 335d stond een beetje troosteloos alleen op het grasveld, liep er om heen en ging weer naar binnen, niet echt heen veel zin om er in te gaan rijden. Diesel gek hé

Eerst de motor starten, ik zat op een 120d reutel te wachten, mijn laatste diesel ervaring, maar dat viel mee, motor was al warm en mede daarom liep hij best lekker, de knikkers hoorde je wel maar het was allemaal wel erg goed weggefilterd, om eerlijk te zijn zou ik hier mee kunnen leven als ik noodgedwongen diesel moest rijden. Ik reed weg en het eerste wat me postief opviel was dat de auto lekkerde, zwaarder stuurt dan de 335i coupe van een tijdje geleden. Volgens opgave moet er wel AFS opzitten, maar in mijn beleving niet

Automaat had flippers aan het stuur, anders dan bij SMG, die links terugschakeld en rechts opschakeld. Deze flippers zijn links en rechts hetzelfde en op en terug schakelen doe je met dezelde hendel. Verwarrend maar is een kwestie van wennen denk ik. Niet erg storend. Automaat past goed bij het karakter van de motor. Beter dan bij de 335i coupe vind ik. Diesel en automaat lijkt echt voor elkaar te zijn gemaakt.
De auto voelt lekker solide aan op de weg, beter dan de coupe die deinerig aanvoelt, als de 335i sedan van Robin netzo aanvoelt zit het wel goed. Vering is lekker stevig, zonder hard te klappen. Je voelt wel dat de auto stukje zwaarder op de neus is vooral in krap bochtenwerk, maar daar moet je gewoon een beetje op anticiperen. Niet te bruusk insturen, maar lekker vloeiend. Stuurgevoel is gewoon lekker stevig. Gaan vage toestanden rond de middenstand. Zoals de 335i coupe wel een beetje had.
Dan de motor, een 3 liter biturbo met 286pk, alle respect dit was een paar jaar geleden ondenkbaar. Als eerste het is en blijft een turbodiesel. Maar wel een heel goed presterende. De duw in de stoel bij vol wegtrekken is gigantisch, katapult afschiet werk lijkt het wel. Eerlijk is eerlijk dat voelde ik niet zo bij bij de 335i en al een stuk minder bij de e46 M3. Maar is dit prettig ? Nee vind ik, want het "zogenaamde feestje" is gelijk weer afgelopen en begint daarna weer direct opnieuw. die steeds herhalende duw in de rug voelt een beetje kermisactractie achtig aan. Beetje zenuwachtig zelfs. Ik vind het niet echt een pluspunt, ik maak liever veel gelijkmatiger snelheid. Vind het karakter van de 335i motor veel prettiger. Minder klappen meer rust en toch meer snelheid.
Op de snelweg maakt de motor flinke stappen, met een M3 moet je wel vol aan de bak om deze auto voor te blijven, ik ben daarin gewaarschuwd

Boven de 200 km/h is de fut er een beetje uit en dan voelt de auto nog wel vlot aan maar niet meer indrukwekkend ofzo. tussensprints van 100 tot 200 is erg vlot.
Wegligging op het klaverblad van Heerenveen was prima, beter dan de 335i coupe. Ik ben sowieso verbaast over het feit dat een sedan zoveel solider aanvoelt als een coupe. Alleen de wegligging is voor mij een reden om een sedan boven de coupe te verkiezen.
interieur en uiterlijk, tja ik ben geen fan van het kamelenbultje en dat zal ik ook nooit worden. Kleurstelling interieur vond ik niet mooi, Uiterlijk prima, lekker low profile.
Conclussie;
Hele dikke bak met de snelste standaard diesel motor van dit moment, is dit een auto voor mij? Nee, nu niet straks niet, nooit niet. Als ik economisch moet rijden pak ik wel een 325d. (ook met 3 liter motor en genoeg koppel) Dat geknal met een snelle diesel kan ik niet echt prettig vinden, dieselen is in mijn ogen relaxed rijden en niet elke 5 minuten de straatklinkers eruit willen trekken. Als je 100% dieselliefhebber bent is dit de ultieme natte dieseldroom. Ik tank liever vaker, dan maar echt

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten