335D sedan gereden

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 okt 2006, 17:07

Leonard mischien ook wel ik praat ook vanuit mijn eigen *ik ken geen file* perspectief. met 60K per jaar ontkom je niet aan de file's :cry:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 okt 2006, 23:18

File argument is grootste onzin natuurlijk. 335d is buitensporig duur. Is gewoon sportwagen nivo. Hfl 170.000,=

Maar je krijgt er ook een diesel voor met aantal peekaa's van vorige M3. En das ook wel wat nietwaar?

335d alleen in automaat is logisch: clientele wil ook niets anders. Waarom zelf schakelen als een automaat de mooiste symbiose oplevert met een diesel? Die twee zijn voor elkaar gemaakt.

335d is for the rich ones. 330d is voor de snelle dieselaar. 325d is voor de echte kenner. 320d is voor de slimste. 318d is de meest verantwoorde.

Robin
Berichten: 55067
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 okt 2006, 23:23

nee "clientele willen niets anders". Omdat er geen keuze is. Verrek zeg.Heej :P

De E60 M5 met SMG wordt(straks) in de USA geleverd met 6 handbak....
Vanwege het zelf willen schakelen.

Gelukkig bestaat er dus WEL de benzinevariant van dat ding in handbak.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 okt 2006, 23:25

En de 314d voor de Nederlander ;-)

Robin
Berichten: 55067
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 okt 2006, 23:26

motor + automaat mooiste symbiose:

Dan denk ik aan een RR Phantom of een S600, A8 6.0, 760Li, Maybach/535d/745d/E420cdi/A8 4.2tdi.
Maar net niet aan een 335d.

Plak er die versn bak van een Dodge Viper achter om 't koppel te verwerken. Er rijden getunede E90 330d handbakken met 615Nm rond en totnogtoe geen problemen....

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 11 okt 2006, 00:04

Femme schreef:Maar hoe erg is nou het tractorgehalte van het geluid dat de 335d voortbrengt. Is dat op snelheid nog steeds "nagelnagelnagel" of begint het ergens op te lijken?
Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....

http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 okt 2006, 09:06

dat ding is bizar snel zeg...mooi geluid ook

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43037
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 okt 2006, 09:07

Robin schreef:De E60 M5 met SMG wordt(straks) in de USA geleverd met 6 handbak....
Vanwege het zelf willen schakelen.
En dat terwijl die Yanken niet weten hoe dat moet :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 okt 2006, 09:18

Rico v Velzen schreef:En de 314d voor de Nederlander ;-)
Wel een halve 6 in lijn edition he ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 okt 2006, 09:21

Macboy schreef: 335d is for the rich ones. 330d is voor de snelle dieselaar. 325d is voor de echte kenner. 320d is voor de slimste. 318d is de meest verantwoorde.
Een correctie, 318d is voor de mensen die geilen op de propellor! Mensen die graag roepen, ik rij een nieuwe BMW van de zaak LOL Die mensen zouden ook een 314d 3 cylinder rijden voor de status, als deze BMW rijden mogelijk maakt :lol:

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43037
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 okt 2006, 09:33

Maar dan wel ZONDER type aanduiding natuurlijk.
Kijk, 335d laat je erop staan, patsers.
318d KAN niet natuurlijk, de mensen zouden eens denken... :lol:
:wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 okt 2006, 09:34

Fernando schreef:Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....

http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
Dat jullie in een zwaar verstedelijkt gebied zitten is bekend Fernando. Maar de A4 en A44 lopen daar toch ook in de buurt? Ben zelf niet roomser dan de paus maar ik krijg altijd van die Kluivert associaties met dergelijke filmpjes.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 11:07

Hielke schreef:
Fernando schreef:Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....

http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
Dat jullie in een zwaar verstedelijkt gebied zitten is bekend Fernando. Maar de A4 en A44 lopen daar toch ook in de buurt? Ben zelf niet roomser dan de paus maar ik krijg altijd van die Kluivert associaties met dergelijke filmpjes.

Op de snelweg sta je in de file Hielke snap dan toch :wink: filmpje is trouwens net een LSD trip :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 11 okt 2006, 18:30

Hielke schreef:
Fernando schreef:Hier een filmpje met het geluid van de 335d coupe....

http://www.youtube.com/watch?v=bKqeNd0IdLU
Dat jullie in een zwaar verstedelijkt gebied zitten is bekend Fernando. Maar de A4 en A44 lopen daar toch ook in de buurt? Ben zelf niet roomser dan de paus maar ik krijg altijd van die Kluivert associaties met dergelijke filmpjes.
Die avond werd de A4 geasfalteerd vanaf Den Haag tot ergens bij Leiden waardoor al het verkeer stapvoets over de A44 reed die avond. Maar dat is absoluut geen excuus oid want ook ik was het niet eens met de rijstijl van de bestuurder (en dat weet ie ook). Ik reed later met wat meer verstand rond... 8)

@ Rico

klote kwaliteit filmpjes maakt die SE K800i... :evil:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 okt 2006, 01:23

Pol: er is niks mis met een 318d. Trekt letterlijk als een lier, toeren maken geen probleem en binnenkort gewoon 143pk, das net zoveel als de vorige 320d en dat was alles behalve een stakker !

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 12 okt 2006, 21:50

Net ff snel een test gelezen van de BMW X3 3.0sd. Ook een rappe bak!
De motor van de 335d zit daarin en resulteerd in rappe acceleratie cijfers.
0-100 in 6.3s
0-160 in 15s
0-200 in 27s
80-120 in 4.3s

Ben benieuwd wat de 335d doet in de tests.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 okt 2006, 13:40

Ook nog een half uurtje gereden. indrukwekkende duw in de rug.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 18 okt 2006, 15:22

Ik zal ook maar eens gaan bellen, ben wel benieuwd hoe het bevalt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 okt 2006, 12:33

Even een wat uitgebreider verslag,

Gisteren, ik moest toch wachten, had net een bakje gedronken met Andre, maar die moest weer weg, een 750i afleveren elders. Even buiten gekeken, 335d stond een beetje troosteloos alleen op het grasveld, liep er om heen en ging weer naar binnen, niet echt heen veel zin om er in te gaan rijden. Diesel gek hé :lol: . Maar wachten duurt lang en na drie keer de showroom te hebben doorgelopen, 2 keer op en neer naar het wachthok bij de werkplaats besloot ik toch maar een een ritje te wagen in die 335d. Verrek hij was net vertrokken, nouja als ik terugkomt vraag ik het wel even. Stapte iemand uit met een dikke smile op zijn gezicht. Sleutel gekregen en ik stapte in.

Eerst de motor starten, ik zat op een 120d reutel te wachten, mijn laatste diesel ervaring, maar dat viel mee, motor was al warm en mede daarom liep hij best lekker, de knikkers hoorde je wel maar het was allemaal wel erg goed weggefilterd, om eerlijk te zijn zou ik hier mee kunnen leven als ik noodgedwongen diesel moest rijden. Ik reed weg en het eerste wat me postief opviel was dat de auto lekkerde, zwaarder stuurt dan de 335i coupe van een tijdje geleden. Volgens opgave moet er wel AFS opzitten, maar in mijn beleving niet :?: vreemd. In ieder geval lekkerder solider gevoel in het stuur, dat vind ik wel prettig.

Automaat had flippers aan het stuur, anders dan bij SMG, die links terugschakeld en rechts opschakeld. Deze flippers zijn links en rechts hetzelfde en op en terug schakelen doe je met dezelde hendel. Verwarrend maar is een kwestie van wennen denk ik. Niet erg storend. Automaat past goed bij het karakter van de motor. Beter dan bij de 335i coupe vind ik. Diesel en automaat lijkt echt voor elkaar te zijn gemaakt.

De auto voelt lekker solide aan op de weg, beter dan de coupe die deinerig aanvoelt, als de 335i sedan van Robin netzo aanvoelt zit het wel goed. Vering is lekker stevig, zonder hard te klappen. Je voelt wel dat de auto stukje zwaarder op de neus is vooral in krap bochtenwerk, maar daar moet je gewoon een beetje op anticiperen. Niet te bruusk insturen, maar lekker vloeiend. Stuurgevoel is gewoon lekker stevig. Gaan vage toestanden rond de middenstand. Zoals de 335i coupe wel een beetje had.

Dan de motor, een 3 liter biturbo met 286pk, alle respect dit was een paar jaar geleden ondenkbaar. Als eerste het is en blijft een turbodiesel. Maar wel een heel goed presterende. De duw in de stoel bij vol wegtrekken is gigantisch, katapult afschiet werk lijkt het wel. Eerlijk is eerlijk dat voelde ik niet zo bij bij de 335i en al een stuk minder bij de e46 M3. Maar is dit prettig ? Nee vind ik, want het "zogenaamde feestje" is gelijk weer afgelopen en begint daarna weer direct opnieuw. die steeds herhalende duw in de rug voelt een beetje kermisactractie achtig aan. Beetje zenuwachtig zelfs. Ik vind het niet echt een pluspunt, ik maak liever veel gelijkmatiger snelheid. Vind het karakter van de 335i motor veel prettiger. Minder klappen meer rust en toch meer snelheid.

Op de snelweg maakt de motor flinke stappen, met een M3 moet je wel vol aan de bak om deze auto voor te blijven, ik ben daarin gewaarschuwd :wink: Toch ook op de snelweg vond ik de 335i motor prettiger aanvoelen, de 335d heeft toch een aardig turbogat en een gasrespons van een VW passat 1.9 diesel ofwel alle diesels hebben datzelfde kloterige gasrespons.
Boven de 200 km/h is de fut er een beetje uit en dan voelt de auto nog wel vlot aan maar niet meer indrukwekkend ofzo. tussensprints van 100 tot 200 is erg vlot.
Wegligging op het klaverblad van Heerenveen was prima, beter dan de 335i coupe. Ik ben sowieso verbaast over het feit dat een sedan zoveel solider aanvoelt als een coupe. Alleen de wegligging is voor mij een reden om een sedan boven de coupe te verkiezen.

interieur en uiterlijk, tja ik ben geen fan van het kamelenbultje en dat zal ik ook nooit worden. Kleurstelling interieur vond ik niet mooi, Uiterlijk prima, lekker low profile.

Conclussie;

Hele dikke bak met de snelste standaard diesel motor van dit moment, is dit een auto voor mij? Nee, nu niet straks niet, nooit niet. Als ik economisch moet rijden pak ik wel een 325d. (ook met 3 liter motor en genoeg koppel) Dat geknal met een snelle diesel kan ik niet echt prettig vinden, dieselen is in mijn ogen relaxed rijden en niet elke 5 minuten de straatklinkers eruit willen trekken. Als je 100% dieselliefhebber bent is dit de ultieme natte dieseldroom. Ik tank liever vaker, dan maar echt :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 okt 2006, 12:38

He Rico ! Leuk verslagje !

Wouter81
Berichten: 9420
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 19 okt 2006, 12:49

Interessant en goed onderbouwd! Eigenlijk vind ik dit soort 'eigen ervaringen' veel leuker om te lezen dan de gemiddelde test in een autobload. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 9 gasten