..ik rij dus weg en begeef me in het trage avondspitsverkeer. Wat valt me oP: De motor. Die klinkt niet 'ver weg' 'wollig' zoals m'n ex 330d of die E90 330d demo doet/deed. Misschen te nieuw die motor? Ding had er amper 700km opzitten.
Dan 't rijden. Da's goed. Strak ligt ie, die van mij zijn de schokdempers toch wat fietspomperiger maar dat is de tand des tijds/ramwerk ben ik bang. Geen rammel as usual, maar wel een bijgeluidje in 't elektrische dak. Mijn auto is stiller, klonk 't. OK, ding zat bomvol met dat beige leer, hout en allerlei ongein imho, tja.
De automaat...ben ik geen liefhebber van ook al past ie prima bij dit apparaat. Vanaf 0 gasgeven en hij springt EVO/Impreza achtig vooruit in 'n 2e trap al. Power plenty dus. Die flippers vergen gewenning en met elk van beide kun je OP en TERUG schakelen dus linker naar je toe:OP van je af: TERUG. Met de rechter idem dito. Dus niks SMG of Ferrari achtigs. Toch merk ik dat de automaat je net dat greintje ZELFBESCHIKKING ONTNEEMT wat zo'n 'sportdiesel' toch hoort te hebben...
Klaverblad: Prima strak as usual, maar dat AFS besturing hoeft van mij niet. Gauw gewend, maar neen...
Toen bij 'n stille afrit in de bushbush in de eerste trap ondewr een viaduct vol op 't gas: BEEEEEEEEEENG. Die eerste versnelling is werkelijk des duivels, maar veel te kort. MAAR ECHT EVO/TVR achtig...0-40 kan ie op droog wel eens sneller zijn dan de gemiddelde GT3 oid
Hup naar 2 en ook 50 in z'n 3 naar 100: Beresnel. Sneller dan m'n 330i handbak VOELT T. En da's de clou, vanaf 100 gatt 't rap, maar niet noemenswaardig sneller dan de 330i waarin je dus vol doorjens naar 7000. Ik denk dat 't kiele kiele is met kleine winst voor de 335d.
EERSTE gevoel 0 tot 100: Tering wat een racewagen
TWEEDE gevoel in de praktijk kickdownend: Best wel snel, een soort 330i gechipped
Meer in de buurt van de 330i dan de 335i, hij zit er net tussenin qua kracht denk ik. De 'toeren' in elke trap zijn te gauw over...
Over zuipen heb ik 't niet, dat was 1:8 ofzo
335dA sedan:
PLUS:
trekkracht onderin
prachtig lederen M stuur LOL
prima weggedrag
'zuinig'?
nette verschijning
remmerij
MIN:
prijs
nagelen
geruis dak
sportautomaat ontnam mij net de kick
sperdiff niet normaal leverbaar
OVERALL: Koning diesel in sportland denk ik.