Rob Schouten schreef:Aberdeen Gl. Eur. High Yld Bnd
DWS Invest Russia
Intereffekt India Warrants
Intereffekt Chinese Warrants
Delta Deelnemingen Fonds
JPMorgan Glb Natural Resources
Dit is mijn portefeuille, Buco, doe er eens een uitspraak over als je wil

Op zich kan ik er weinig van zeggen!! Maar zal een kleine poging wagen, het hangt namelijk van meer factoren af om er iets zinnigs over te kunnen zeggen zoals van welke gewichten de fondsen hebben in de portefeuille, en de bekende termen zoals horizon, en welk risico & rendement je nastreeft!!! Als je deze portefeuille al langere tijd hebt, dan heb je het afgelopen jaar geen best jaar gehad, de afgelopen 2,5 maand was het natuurlijk feesten, zelfs met fondsen kan dat, .zoals ik al eerder aangaf

!!! Ben benieuwd wat je rendement van 1 jan. tot heden geweest is, maar dat zal niet verkeerd wezen denk ik.
De keuze van de fondsen ogen naar mijn mening allemaal aan de zeer agressieve/offensieve kant, het zijn zowat de aggresiefste in hun soort. Hiervoor ben je de afgelopen 2,5 maand waarschijnlijk uitzonderlijk goed voor beloond, mede omdat je in de goede sectoren/regio's bent vertegenwoordigt, hoewel er wel enkele ontbreken i.m.o, zoals o.a. Brazilie/Turkye/Financials. Je belegt glob(a)al gezien maar in een beperkt aantal (veelbelovende opkomende) markten, hiervoor ben je dus ruimschoots beloond, maar je loopt met deze portefeuille dus wel meer risico. Hoeveel meer, hangt met name af van de spreiding over de fondsen in de portefeuile. Het feit dat je portefeuille (waarschijnlijk) een zeer hoog risico heeft, ga je zeker merken als de koersen gaan dalen, dan gaat het ook weer sneller dan wanneer je een bredere spreiding aanneemt door ook meer te beleggen in volwassen markten. Wellicht voor de komende termijn een mooie gevoelige portefeuille, maar tijden kunnen veranderen, opletten dus!!!! Als je minder risico zou willen lopen (dan ook iets lager rendement) zou je iets meer breed gespreide fondsen kunnen toevoegen zoals Lux-o-rente en/of ING Global Growth/Fortis Obam/Robeco Emerging Stars. Maar nogmaals ik ken de gewichten over de fondsen niet, misschien is wel 95% in de High Yield Obl. belegt en 5% in de aandelen, of andersom....
Gr.
Peter