Beetje boos.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Snipe

Re: Beetje boos.

Bericht door Snipe » 08 dec 2008, 00:00

Ar schreef:@Ruben

Waarom ga je niet naar Nijkerk? Een bekende van mij laat daar ook zijn auto onderhouden. De dichtstbijzijnde BMW dealer is een paar honderd meter van hem, maar hij laat het onderhoud in Nijkerk uitvoeren.
Naar Nijkerk is maar een klein stukje vanuit Amersfoort, en als je binnendoor rijdt nog een leuke weg ook. Ik zou het gewoon doen ;-)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2008, 08:47

EG schreef:
Erik K. schreef:
Een wat agressiever remblok piept van zichzelf al voldoende. Ijzer op ijzer is een meer schrapend geluid.
Als je te maken hebt met ijzer op ijzer/schrapend geluid ben je eigenlijk al veel te laat met je remmen vervangen.
Je remvermogen is dan al ver beneden peil en met een beetje mazzel kun je ook gelijk nieuwe schijven halen.
Je kan eigenlijk zeer simpel controleren of je remmen ver heen zijn: gewoon remvloeistofniveau controleren. Is het niveau laag, dan weet je dat je blokken heen zijn.

Er zit wel een maar hierachter: je moet wel zeker weten dat de vloeistof bij net nieuw geplaatste blokken op max stond. Als er een of andere garage josti je remvloeistof bijvult omdat ie wat lager is geworden heb je er geen fluit aan uiteraard. Of je hebt te maken met een lekkage, maar dat zal je wel snel merken denk ik?
Of je loopt gewoon even om je auto heen en kijkt tussen de wielen door, desnoods met een zaklamp.

@iko

Bericht door @iko » 08 dec 2008, 22:47

Bert ///M3 schreef:
EG schreef:
Erik K. schreef:
Als je te maken hebt met ijzer op ijzer/schrapend geluid ben je eigenlijk al veel te laat met je remmen vervangen.
Je remvermogen is dan al ver beneden peil en met een beetje mazzel kun je ook gelijk nieuwe schijven halen.
Je kan eigenlijk zeer simpel controleren of je remmen ver heen zijn: gewoon remvloeistofniveau controleren. Is het niveau laag, dan weet je dat je blokken heen zijn.

Er zit wel een maar hierachter: je moet wel zeker weten dat de vloeistof bij net nieuw geplaatste blokken op max stond. Als er een of andere garage josti je remvloeistof bijvult omdat ie wat lager is geworden heb je er geen fluit aan uiteraard. Of je hebt te maken met een lekkage, maar dat zal je wel snel merken denk ik?
Of je loopt gewoon even om je auto heen en kijkt tussen de wielen door, desnoods met een zaklamp.
Dat lijkt me zelfs beter :wink: Is nog sneller ook.
Bovendien kun je dan voor en achter apart checken.
Als je eenmaal weet waar je naar moet kijken, zal je niet meer naar een garage gaan hiervoor.
tip: 's avonds met een zaklamp zie je het het beste.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 22 dec 2008, 17:18

Nadeel van die methode is echter dat je de binnenste blokjes vaak niet of niet goed kunt beoordelen.
En daar wil nog wel eens veel verschil in zitten.

@iko

Bericht door @iko » 22 dec 2008, 19:26

Erik K. schreef:Nadeel van die methode is echter dat je de binnenste blokjes vaak niet of niet goed kunt beoordelen.
Dan zal het wiel er idd even af moeten.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2008, 20:47

Aiko schreef:
Erik K. schreef:Nadeel van die methode is echter dat je de binnenste blokjes vaak niet of niet goed kunt beoordelen.
Dan zal het wiel er idd even af moeten.
Klein spiegeltje er tussen flansen of zoals ik de laatste tijd wel eens doe met moeilijk bereikbare plaatsen foto toestel er bijhouden en wat digi foto's maken en op PC bekijken :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 24 dec 2008, 20:31

Heb ondertussen een afspraak staan voor garantiewerk in het nieuwe jaar bij Ekris Nijkerk. Als ze het goed doen, hebben ze een nieuwe klant erbij.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2009, 16:14

Ondertussen twee of drie keer in Nijkerk geweest en het verschil in beleving voor mij als klant is enorm. Ik vind ze erg prettig en down to earth in Nijkerk. Geen poeha, geen testeron, gewoon hun werk doen en ze hebben er nog plezier in ook.

Die klant hebben ze dus gewonnen, nu weer ff rekening afwachten :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 mei 2009, 16:45

zit ik een oud draadje helemaal door te lezen :evil:

goddomme man lul :)

(en ik zal niet de enige zijn die het niet door heeft)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 mei 2009, 19:27

idem :oops:

Max V

Bericht door Max V » 15 mei 2009, 19:30

Misschien de volgende keer even de datum lezen? :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 mei 2009, 20:37

Gebeurde mij laatst in een "werkplaats" draadje. F*ck :wink:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 15 mei 2009, 21:07

Prima om de update van Ruben te lezen toch? :wink:

Blijven we ook op de hoogte van de dealerellende. Kunnen we volgens mij allemaal wel een boekje over opendoen. Zo ben ik laatst ook weer eens in de "ex. btw" grap getuind. Als ik vraag wat iets kost, mag ik toch nonde** aannemen dat ik de prijs te horen krijg die ik als klant, onder de streep, uiteindelijk dien te betalen? "Oh u had niet begrepen dat het ex. btw (en ex. montage werd ook nog geprobeerd) was?" Ik had het nota bene nog gevraagd! De eerste keer bij het bezoek, de tweede keer telefonisch bij het maken van de afspraak. What the fuck heb ik aan de prijs van een achterasrubber of weet ik veel wat voor prutsonderdeel als het zonder btw en montage is? Als ik het zelf kon monteren stond ik toch niet bij die ballentent? En als ik probeer af te rekenen zonder de btw, dan kan dat eigenlijk ook niet. Maar als ik de prijs vraag, krijg ik die ex. btw en montage.... :stom:

Waarom gaat men er van uit dat ik de prijs ex. btw en montage wil weten? Mis ik wat? :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2009, 21:28

Vlokmans schreef:Prima om de update van Ruben te lezen toch? :wink:

Blijven we ook op de hoogte van de dealerellende. Kunnen we volgens mij allemaal wel een boekje over opendoen. Zo ben ik laatst ook weer eens in de "ex. btw" grap getuind. Als ik vraag wat iets kost, mag ik toch nonde** aannemen dat ik de prijs te horen krijg die ik als klant, onder de streep, uiteindelijk dien te betalen? "Oh u had niet begrepen dat het ex. btw (en ex. montage werd ook nog geprobeerd) was?" Ik had het nota bene nog gevraagd! De eerste keer bij het bezoek, de tweede keer telefonisch bij het maken van de afspraak. What the fuck heb ik aan de prijs van een achterasrubber of weet ik veel wat voor prutsonderdeel als het zonder btw en montage is? Als ik het zelf kon monteren stond ik toch niet bij die ballentent? En als ik probeer af te rekenen zonder de btw, dan kan dat eigenlijk ook niet. Maar als ik de prijs vraag, krijg ik die ex. btw en montage.... :stom:

Waarom gaat men er van uit dat ik de prijs ex. btw en montage wil weten? Mis ik wat? :bag:
Ja, goeie, weet je wat ook leuk is? Een Porsche GT3 op de oprit hebben en na een bezoek bij de Porsche dealer te horen krijgen of je meteen wil afrekenen. Ben blij dat BMW dat nog fatsoenlijk voor elkaar heeft. Rekening krijg ik netjes thuisgestuurd. Was bijna bang voor Porsche toestanden.

Maar ex btw is een lullig truukje. Leuk als je de btw kan verrekenen, maar ook ik kan dit niet.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 mei 2009, 08:42

Over stealership gesproken, vandeweek bij een andere Opel dealer in de buurt gevraagd wat een nieuwe tussenas zou moeten kosten die uit 3 delen bestaat... moet één deel koud €1500 kosten :shock: Daar zakt je toch spontaan de broek van af.....

VLA

Bericht door VLA » 16 mei 2009, 09:23

Ik had een keertje witte rook uit mijn uitlaat. Ik bezorgd dus ik naar de stealer. Gingen ze "controleren" of er rook uit de uitlaat kwam, rekening van 150 euro. Hadden ze wat proefritjes gemaakt in mijn auto (2 uur ofzo??) en achteraf niks kunnen constateren. Ga er ook echt nooit meer naartoe. :evil:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 16 mei 2009, 09:50

Ruben schreef:
Ja, goeie, weet je wat ook leuk is? Een Porsche GT3 op de oprit hebben en na een bezoek bij de Porsche dealer te horen krijgen of je meteen wil afrekenen. Ben blij dat BMW dat nog fatsoenlijk voor elkaar heeft. Rekening krijg ik netjes thuisgestuurd. Was bijna bang voor Porsche toestanden.

Maar ex btw is een lullig truukje. Leuk als je de btw kan verrekenen, maar ook ik kan dit niet.
Tsja, een GT3 bezitten is blijkbaar geen garantie dat je je rekening betaalt :wink: Maar troost je, staat los van Porsche. Mams heeft vergelijkbaars meegemaakt bij de Peugeotdealer: geen geld = geen auto. Pinnen willen we ook niet, doe maar contant. Dus werd ze te voet naar de "dichtsbijzijnde pinautomaat" gestuurd. Hoe dan ook, tegenover al deze verhalen staan een heleboel verhalen van figuren die allerlei reparaties laten uitvoeren en vervolgens van de aardbodem verdwijnen.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 mei 2009, 10:09

Ik moest laatst bij een garage waar ik voor het eerst was ook direct afrekenen. Geeft niet, dat zou ik ook doen. Maar als je ergens vaste klant bent en out of the blue moet je ineens direct afrekenen? Nee, dat zou ik nogal vreemd vinden.

(Maar een garage die me lopend naar de pinautomaat stuurde zou ik niet accepteren.)

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mei 2009, 10:26

VLA schreef:Ik had een keertje witte rook uit mijn uitlaat. Ik bezorgd dus ik naar de stealer. Gingen ze "controleren" of er rook uit de uitlaat kwam, rekening van 150 euro. Hadden ze wat proefritjes gemaakt in mijn auto (2 uur ofzo??) en achteraf niks kunnen constateren. Ga er ook echt nooit meer naartoe. :evil:
Oh...das lekker...lekker in je auto scheuren en constanteren wat jij ook hebt geconstateerd en je laten betalen daarvoor :lol:

Trouwens ik was ook heel boos toen met men hartge en die koplampen de steuntjes hadden ze afgebroken en niks gezegd...
Gelukkig is dat verholpen(na eerst heeeeel boos te worden omdat zo'n vent gewoon loog) en verder drama uitgebleven anders had ik het er ook niet bij laten zitten.
Dus mijn verhaal van de Hartge reparatie is heel professioneel toch nog tot een goed einde gekomen :thumbup: blij van want vind het wel prettig een dealer in de buurt te hebben, maar je moet zeker altijd alert blijven en soms ff van je laten horen dat je niet alles zomaar slikt :hammer:

Nu nog een ander verhaal van de Saxo...de schroefset :hammer: ik heb er nog steeds niet mee kunnen rijden, ja in het dorp en de rest staat ie eigenlijk vanaf half Februari bij een garage die van alles geprobeerd heeft om die set goed werkend te krijgen...en ik was hem voor de deur ff kwijt maar zij werden er ook gek van en SKG zei ja tis niet goed gemonteerd kwam vaker voor dus hup hun weer dat ding uit elkaar maar nog niet goed werkend...slaat door dus veels te slappe voorveren, en dus nooit goed te krijgen waarschijnlijk :hammer: dus SKG maar weer gebeld, ja die Sven werkt hier niet meer...maar mocht 5 juni komen om te kijken wat ze konden doen...maar heb al horror verhalen gelezen op het net laatst dus wacht af...damn nu zit ik al bijna 3 maand met een mooie Saxo VTS 1.6 die ik voor nood ff kocht maar helemaal niet mee heb kunnen rijden maar al een paar duizend in heb geïnvesteerd en weg moet wie oh wie koopt hem, natuurlijk wordt de nwe schroefset eerst oke gemaakt (sterkere veren ofzo)

zo das ook weer van me af geschreven :roflol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 mei 2009, 12:08

SKG spamt heel mp vol dus daar koop ik uit principe al nooit wat :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mei 2009, 12:27

Niels schreef:SKG spamt heel mp vol dus daar koop ik uit principe al nooit wat :bag:
Ik heb nog verder nooit problemen met hen gehad, laat ik dat voorop stellen, mijn bestellingen werden keurig verwerkt.

Dus ff afwachten hoe het gaat lopen als ik 5 juni daar kom en hoe ze het oplossen, ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel, tis alleen een gedoe en doordat ze zeiden dat het dan niet goed gemonteerd was telkens heeft die andere garage het telkens weer uit elkaar gehaald en opnieuw weer erop gezet...grrr voor nop dus, en hun baalden ook enorm, en ik moet waarschijnlijk wel al die tijd betalen...(rekening moet nog komen hou men hart vast) maar hoe dan ook veel ergenis en verloren tijd en ik wel belasting en verzekering betalen en kopzorgen en nog steeds niet rijden...dus hoop dat SKG dat onder garantie oplost, maar denk van wel immers het is nieuw en als het geleverde niet deugdelijk is zoals het er nu uitziet, moet het goed komen, en niet nog eens extra bij betalen door een duurdere set aan te bieden ofzo...
Maar ben nog nooit persoonlijk daar geweest dus wacht af, de bezorging van producten verliep altijd perfect :thumbup: nu hopen dat ze dat van die TEC schroefset ook goed oplossen dan verliezen ze geen klanten :beer:
wordt vervolgd :angel:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 mei 2009, 12:28

Ruben schreef: Ja, goeie, weet je wat ook leuk is? Een Porsche GT3 op de oprit hebben en na een bezoek bij de Porsche dealer te horen krijgen of je meteen wil afrekenen. Ben blij dat BMW dat nog fatsoenlijk voor elkaar heeft. Rekening krijg ik netjes thuisgestuurd. Was bijna bang voor Porsche toestanden.
Hangt volgens mij sterk van de dealer af, ken genoeg mensen die gewoon facturen krijgen van Porsche Gelderland ;).

Rupie

Bericht door Rupie » 16 mei 2009, 19:26

Kasteel schreef:
Ruben schreef: Ja, goeie, weet je wat ook leuk is? Een Porsche GT3 op de oprit hebben en na een bezoek bij de Porsche dealer te horen krijgen of je meteen wil afrekenen. Ben blij dat BMW dat nog fatsoenlijk voor elkaar heeft. Rekening krijg ik netjes thuisgestuurd. Was bijna bang voor Porsche toestanden.
Hangt volgens mij sterk van de dealer af, ken genoeg mensen die gewoon facturen krijgen van Porsche Gelderland ;).
Ah joh, ik deed ff mee aan het spelletje generaliseren. Niks beters dan een Porsche afzeiken. :wink:

Wel vervelend voor die mensen dat ze nog een rekening krijgen :wink:

Plaats reactie