Beetje boos.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rupie

Beetje boos.

Bericht door Rupie » 03 dec 2008, 19:13

Heb net rekening van de BMW dealer ontvangen voor controleren van mijn remmen. Auto gaf 1400 km aan dus wilde weten of onderhoud nodig was. € 70. Ze hebben me in het verleden wel eens meer vervelend behandeld zullen we maar zeggen, maar ik ben zo dom geweest ze nog een kans te geven. Accepteren of niet? Ik ga morgen verhaal halen, maar eigenlijk van de zotte dat ik me hier druk over maak.

Heb voor mezelf eigenlijk besloten dat als ik het lef heb en ze willen dat ik de rekening betaal, dat ik (ja geloof het of niet) daadwerkelijk met de briefjes mijn kont afveeg en ze ermee betaal.

Goed idee of iemand betere ideeën om ze te laten voelen dat dit de laatste keer was?

Fernando

Re: Beetje boos.

Bericht door Fernando » 03 dec 2008, 19:30

Beetje dom...

Dit is nou dé reden waarom ze de bijnaam "stealer"hebben..... :nerd:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 03 dec 2008, 19:34

Alleen controleren 70€ ??? Wat doen ze daar dan voor? Volgens mij alleen ff naar schijf & blokdikte kijken. Zouden ze de wielen er uberhaupt vanaf halen? Hoe dan ook aburd om zo'n bedrag te vragen.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 03 dec 2008, 19:37

Al zouden ze de wielen eraf halen,gewoon schandalig!
Hoe stuur je je klanten weg? Zo dus..............
Ballentent,nooit meer binnenkomen daar......................

Joy

Bericht door Joy » 03 dec 2008, 19:38

Als ze de wielen er daadwerkelijk af hebben gehaald om daarna de remblokdiktes te bekijken en de schijven op te meten, dan zou er op zich een bedrag tegenover mogen staan. 70 eur vind ik dan weer een beetje overdreven voor iets wat in 15 minuten is bekeken.

allen

Bericht door allen » 03 dec 2008, 19:40

Dan weet Ruben nu genoeg. Morgen verhaal halen, dan de wagen inruilen voor een R26R en deze even voorrijden om te laten weten hoe erg je het er niet mee eens was! :beer:

Overigens zou even met je oog kijken toch al voldoende moeten zijn, dus daar hoort geen 70 euri tegenover te staan imho. Als ze zo op het randje versleten zijn dat je het persee zou moeten meten om het te weten dan had je ze sowieso om moeten gooien.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 dec 2008, 19:44

Wat een DOMME bedrijven zijn er ook, dit is ook zoiets. Voor die paar tientjes raken ze weer een klant kwijt.

Had vandaag ook zoiets. Kwader kun je me niet krijgen. Begin dit jaar zaten we bij de notaris (overdracht huis). Vroeg de notaris of we ook een samenlevingscontract hadden. Nee, maar je mag wel eens een offerte maken zei ik. Zij een offerte gemaakt, vond het veel te duur dus niets mee gedaan. Krijg ik 2 weken terug een brief. We hebben nog niets van u gehoord, als we binnen 2 weken niets horen zijn we genoodzaakt de gemaakte tijd in rekening te brengen. WTF, voor een offerte? Als ik voor het maken van een offerte geld ga vragen word ik erg rijk. :!: Nergens voor getekend dus zo vrijblijvend als het maar kan lijkt me. Anyway, ik binnen 5 dagen een nette brief terugsturen. "Bedankt voor de offerte, we maken er geen gebruik van. Met vriendelijke groet." Klaar denk je. Nee dus, komt er vandaag een brief en factuur binnen van die notaris. We hebben uw brief ontvangen. We sluiten hiermee het dossier af en brengen 296 euro in rekening voor gemaakte kosten!

GVD.... krijg de tering zeg. Heb ze begin vd middag gelijk gebeld., ja we zoeken het even uit, we bellen u terug. Moet nog natuurlijk, niks gehoord. Kunnen aan het gas wat mij betreft en nooit, nooit, nooit ga ik daar ook nog iets regelen. Zoooo stom, om klanten zo tegen je in het harnas te jagen. Al moet ik bij een andere notaris meer betalen, no way dat ik ooit nog terugkom bij deze ballentent.

Joy

Bericht door Joy » 03 dec 2008, 19:53

Dat is wel ongehoord zeg. 300 eur rekenen voor een offerte :clap: 1 van de bestverdienende banen, ook wel duidelijk hoe dat zo komt ja...

HSR

Bericht door HSR » 03 dec 2008, 20:02

heel simpel. Naar binnenlopen, chef aanspreken en zeggen '' U bent nu een klant kwijt! '', rekening laten zien en weggaan.

Geen gezeik, geen stress, wel duidelijk.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 dec 2008, 20:08

Heb je er op gewacht? Hoe lang zijn ze er mee bezig geweest?
Als de wielen er inderdaad af geweest zijn vind ik het normaal dat er iets doorberekend wordt, maar het kan te gek ook.
Als de wielen eraf geweest zijn om e.e.a. te meten zou ik om de gemeten waarden vragen van de schijven en blokken.
Dat hoort de monteur dan op de werkorder te schrijven. Kunnen ze je dit niet binnen 5min tonen, dan vraag ik me af of de wielen eraf geweest zijn.

Rupie

Bericht door Rupie » 03 dec 2008, 20:17

Wielen zijn er niet af geweest. De rekening is overigens 70 euro EX btw die ik als particulier gewoon moet betalen.

Tom

Bericht door Tom » 03 dec 2008, 20:25

Ruben schreef:Wielen zijn er niet af geweest. De rekening is overigens 70 euro EX btw die ik als particulier gewoon moet betalen.
:lol:
Ik zou zeggen noem de naam hier, dan kost het ze misschien nog meer geld in de toekomst.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 dec 2008, 20:36

Ruben schreef:Wielen zijn er niet af geweest. De rekening is overigens 70 euro EX btw die ik als particulier gewoon moet betalen.
In dat geval Schandalig!

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 03 dec 2008, 20:37

Haha, 70 Euri ex rekenen voor ff naar je remmetjes kijken waarbij de velgen er niet af zijn geweest. Zijn ze helemaal gek geworden daar???? :wtf:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 dec 2008, 20:41

Wie weet hebben ze er wel heel lang en aandachtig naar gekeken. :roll: :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 03 dec 2008, 20:49

Monteur: chefke, kom eens kijken...
Monteur: helemaal blauw die schijf
Chef: oh weer zo een menneke die denkt dat alles onder de garantie valt na een circuitdag.
Chef: weet je wat, zeg maar dat ze prima zijn. Als hij ons probeert te naaien, dan naai ik 'm later nog wel met de factuur

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2008, 20:50

Duur he een bmw :sealed: :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 03 dec 2008, 20:51

voor 70 euro kun je die ene renault op het forum ook kopen 8)

@iko

Bericht door @iko » 03 dec 2008, 20:55

gewoon een jap kopen.

Of die Renault, dan is er altijd wel wat te repareren en valt die 70euro niet op.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2008, 21:04

Peter Tunissen schreef:Wie weet hebben ze er wel heel lang en aandachtig naar gekeken. :roll: :mrgreen:
:roflol:
De BMW dealer vraagt tegenwoordig zo'n 100,-euro per uur....

misschien hebben ze wel 45min getest heel hard rijden en telkens remmen :df: tja dat kost geld :mrgreen:

Maar ff serieus, er zijn ok nog goede garage's die nog "ouderwetse" service bieden en geen dure glazen kastelen hebben als pand.

een voorbeeld...ik wilde destijds ff weten of mijn Hartge goed was en door laten meten aan de kast, en omdat het bij de BMW niet mogelijk was (daar hielpen ze me ook leuk via iemand die ik ken) ben ik naar een Bosch service gegaan in Almelo...zonder afspraak kom ik daar terwijl ze druk bezig zijn...staat 1 van de bazen op en loopt meteen me doe kap maar open wil meteen beginnen enz enz echter die aansluiting hadden ze niet dus hield ff op, afijn toch zo ff bezig geweest kost niks...paar weken later kom ik daar weer met de vrienden haar peugeot 106 1.4 Sport met technische problemen...Peugeot garage riep al startmotor en accu en kwik fit ook maakte al een order(die 2 belde die vriendin op na uitleg van problemen) echter ik bel die Bosch service en hij zegt kom morgen maar maar ik zei ik kan alleen tussen 17 en 18u hij zij geen probleem we zullen ff kijken...
Afijn we komen daar hij begint meteen en sloopt wat dingen eraf want ik zei misschien kabel wat los van startmotor die ik zo niet kon zien...en hij gaat bezig, kijkt ook slangen e.d. ff na en aansluitingen en inderdaad kabel van startmotor helemaal los!! dus gereedschap en hup aandraaien en spul weer monteren we zijn er zo al met al 20 a 30min geweest...afijn starten en ja hoor liep weer prachtig en geen storingen meer helemaal goed nu nog steeds, afijn ik vragen, aan die baas...wat kost ons dat...hij kijkt bedenkelijk...en zegt doe maar 5,-euro :shocking: ik zeg huh? 5,-euro...hij ja dan ist wel goed...das toch niet te geloven, die kerels daar zijn nog down to earth gewone garage ala 20 jaar terug wel heel netjes verder maar bedoel qua uitstraling en hulp enz...
Met stip genomineerd tot snelle service en zeer schappelijke prijzen en heel belangrijk verstand van zaken zonder eerst weer aan de computer te zetten maar met logisch denken en kennis van zaken....hier dat bedrijf>>

Autobedrijf Smaling (Bosch service) volgens mij familie bedrijf en gewoon nog in een woonwijk :mrgreen:

http://www.smaling.nl/index.php?pageId=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 dec 2008, 21:08

Zit er geen slijtage indicator op?

Vast wel dus: monteur stapt in, start de auto, slijtage indicator lampje brandt niet, doet de auto uit, stapt uit, doet de auto op slot en laat een factuurtje maken :clap:

Ik zou ze niet nog een kans geven :nah:

Hans

Bericht door Hans » 03 dec 2008, 21:14

Ach het bedrijf wat bij mij het onderhoud doet aan de pompen durfde 35 euro te vragen voor 4 product stickertje. Zo'n klein rond stickertje die op de tanknorzel zit. Ik heb hem gebeld dat ie ze eraf kon komen halen en heb de factuur betaald excl. die stickers. Of een brandstof filter bij hun gaan ophalen, vragen wat het kost, zeggen ze oh, dat weet ik zo niet, we sturen wel een rekening. Sturen ze een rekening met 12.50 Euro aan administratie kosten. Jah :bignews: Sommige bedrijven proberen het gewoon en komen er schijnbaar vaak nog mee weg ook. Oh en ik vergeet nog de 90 Euro voorrijkosten die ze durven te vragen.
Laatst gewijzigd door Hans op 03 dec 2008, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 dec 2008, 21:14

Wouter81 schreef:Wat een DOMME bedrijven zijn er ook, dit is ook zoiets. Voor die paar tientjes raken ze weer een klant kwijt.

Had vandaag ook zoiets. Kwader kun je me niet krijgen. Begin dit jaar zaten we bij de notaris (overdracht huis). Vroeg de notaris of we ook een samenlevingscontract hadden. Nee, maar je mag wel eens een offerte maken zei ik. Zij een offerte gemaakt, vond het veel te duur dus niets mee gedaan. Krijg ik 2 weken terug een brief. We hebben nog niets van u gehoord, als we binnen 2 weken niets horen zijn we genoodzaakt de gemaakte tijd in rekening te brengen. WTF, voor een offerte? Als ik voor het maken van een offerte geld ga vragen word ik erg rijk. :!: Nergens voor getekend dus zo vrijblijvend als het maar kan lijkt me. Anyway, ik binnen 5 dagen een nette brief terugsturen. "Bedankt voor de offerte, we maken er geen gebruik van. Met vriendelijke groet." Klaar denk je. Nee dus, komt er vandaag een brief en factuur binnen van die notaris. We hebben uw brief ontvangen. We sluiten hiermee het dossier af en brengen 296 euro in rekening voor gemaakte kosten!

GVD.... krijg de tering zeg. Heb ze begin vd middag gelijk gebeld., ja we zoeken het even uit, we bellen u terug. Moet nog natuurlijk, niks gehoord. Kunnen aan het gas wat mij betreft en nooit, nooit, nooit ga ik daar ook nog iets regelen. Zoooo stom, om klanten zo tegen je in het harnas te jagen. Al moet ik bij een andere notaris meer betalen, no way dat ik ooit nog terugkom bij deze ballentent.
Haha wat een grap. Niks betalen en voor de rechter laten komen. Laat die notaris maar zien waar jij getekent hebt voor het betalen van een offerte.

En die BMW dealer is net zo erg, hebben die gasten ze in godsnaam wel allemaal op een rijtje? Moet er niet aan denken om zo met mn klanten om te gaan. Dan ben ik morgen al failliet.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 dec 2008, 21:31

Dat is inderdaad schandalig, zulke dingen doe je gratis en als service voor de klant. Dit zijn juist inderdaad wel dingen die je bij de kleine dorpsgarage nog wel ziet zoals Rene verteld, dat stukje loyaliteit naar de klant toe ontbreekt het bij de grote dealerbedrijven.

markk

Bericht door markk » 03 dec 2008, 21:31

Cool, vandaag dus minimaal 1000 euro bespaard

70 euro ex btw, bekijken remmen BoxsterS
70 euro ex. btw, bekijken remmen Evo
70 euro ex. btw, bekijken remmen 206
70 euro ex. btw, bekijken remmen m3
35 euro ex. btw, bekijken remmen silverwing
35 euro ex. btw, bekijken remmen burgman
35 euro ex. btw, bekijken remmen fj1200
25 euro ex. btw, bekijken remmen adly
25 euro ex. btw, bekijken remmen ludix
25 euro ex. btw, bijvullen 2takt olie adly
25 euro ex. btw, bijvullen 2takt olie ludix
150 euro ex. btw, drains, vloeistoffen, filters filter controlen/schoonzuigen/bijvullen boxsters
150 euro ex btw, idem evo
150 euro ex. btw, idem 206
150 euro ex. btw, idem m3
400 euro ex. btw, silverwing, voorremmen schoonmaken, achterblokken vervangen, olie en oliefilter verversen
50 euro ex. btw, fietszadel van dochter vervangen

Wie telt even op wat ik vandaag heb bespaard in zeg 3 uurtjes werk... :bignews:

Mark

Plaats reactie