Allrad ALPINA B3 BiTurbo, 20 stuks gemaakt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: ALPINA B3 BITURBO toch een NL kenteken? + pics pag 3

Bericht door GTRene » 27 apr 2009, 14:20

lol, zo ist maar net...

trouwens andere logo's kunnen ook nog, dan ist bmw exit :mrgreen: Afbeelding

en als die aanduiding-en achterop te veel glimmen zou je al die letters ook mooi matzwart kunnen maken, dan staat het er wel maar iets ingetogener.

eerst maar eens een kenteken en knalle met dat ding :df:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 apr 2009, 14:48

Alpina-logo's. Ook best geinig.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 apr 2009, 12:07

leonard schreef:Degene die de kleur niet mooi vind, de wielen niet mooi, de striping niet mooi of de voorspolier snapt in mij optiek het alpina concept niet!!!! :P :P
+1

Ik vind het een prachtige auto. Enige wat mij stoort is het BMW logo, dat zou ik zelf ook vervangen door Alpina logo (immers ook op stuur geen BMW logo, maar Alpina logo, waarom dan ook niet op de voorkant en achterkant ?

Ik zit met smart te wachten op meer foto's van binnenkant en volle achterkant (ik weet, er staat een hek voor)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 29 apr 2009, 12:10

Alpina's hebben naar mijn weten (orgineel) nooit Alpina logo's aan de buitenzijde. Altijd het BMW logo.

RVV

Bericht door RVV » 29 apr 2009, 12:24

Jurjen schreef:Alpina's hebben naar mijn weten (orgineel) nooit Alpina logo's aan de buitenzijde. Altijd het BMW logo.
Inderdaad.. dan zijn dit juist sjonnie logo's..

Evne afgezien van de kleur, want dat is toch persoonlijk.. (ik zou zo'n blauwe nemen) hoort een Alpina er natuurlijk wel als Alpina uit te zien. Dat maakt de auto juist exclusief. Voor de mensen die dat niet willen is er wel een BMW 335i te koop.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2009, 12:25

Jurjen schreef:Alpina's hebben naar mijn weten (orgineel) nooit Alpina logo's aan de buitenzijde. Altijd het BMW logo.
Een NL BMW/Alpina dus als BMW op kenteken behoort gewoon de BMW logos voor straf te houden :D
maar heb je een echte Alpina ook op kenteken dan mag je best het Alpina logo er op hebben :thnx:

en ik vind hier niks sjonnie aan op een echte alpina Afbeelding

bovendien misschien wel mooier dan het bmw logo Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 29 apr 2009, 12:50

Alpina heeft dit gewoon nooit zo geleverd.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 30 apr 2009, 11:09

Er zit wel wat in om het ALPINA logo te monteren. Rene je hebt een punt wat betreft dat kenteken verhaal :wink: Alleen dan moet het wel in het totaal plaatje passen.
Dit is een groene auto (ALPINA GRUN II is net zo apart als ALPINA BLAU overigens) met chrome raamlijsten. Toch meer bedoeld om een sjieke auto neer te zetten. Dus ik weet niet of een detail als het ALPINA logo hierbij past. Maar ik vind het wel bij ALPINA BLAU Coupe met hoogglansshadow line dus een toch meer een wat sportiever ogende auto. Maargoed misschien zitten ze er toch over een tijdje wel op.... :D

Weet iemand trouwens een gepaste oplossing voor die afgrijselijk lelijke grote zijspiegels? E90 ///M3 spiegels monteren?
En mn vader en ik vinden ook dat de auto iets te hoog op zn poten staat. Dat is omdat het een ALLRAD is waarvoor we bewust hebben gekozen. Maar WAAROM zet BMW/ALPINA de auto iets hoger? Voor bodemvrijheid of voor ruimte voor de aandrijfassen? Zou je de ALLRAD kunnen verlagen dmv bijv de originele B3 BiTurbo 2WD veren? Immers je ziet genoeg verlaagde 4wd Mits'en en Subaru's

@macboy: HAHA! Ik had die opmerking van jou al verwacht over interieur foto's. Ik dacht er nog aan toen ik de laatste foto's maakte. Dus foto's van het interieur ga ik nog maken maar had daar niet uitgebreid de gelegenheid voor. :lol:

Gisteren kwam er overigens een telefoontje uit Buchloe (toch grappig om te horen als je de telefoon opneemt en je hebt opeens iemand van ALPINA.de aan de lijn 8) ) : ALPINA probeert toch de TUV testrapport die overigens al bestaat TOCH te laten accepteren bij het RDW. Dit omdat het ook al bestaande TUV rapport volgens het Nederlandse protocol is. In elk geval zal het niet meer lang duren totdat ALPINA klaar is met haar "huiswerk" en definitief kan zeggen wanneer we kunnen gaan rijden.

raymondw

Bericht door raymondw » 30 apr 2009, 12:23

Hoi Chris,

Ik ben blij te horen dat erw erk gemaakt wordt.

M.i zou het TUV rapport in NL gewoon geldig moeten zijn, vooral wanneer je beweert dat deze volgens het NL protocol is opgesteld. Het probleem met accreditatie-bureaus is dat zij de normen vaak op hun eigen manier interpreteren en dat levert discussie punten op die door de mensen op operationeel niveau niet begrepen worden. Gevolg is een blokkade.

steve smith

Bericht door steve smith » 30 apr 2009, 14:45

XR5Turbo schreef: Maar WAAROM zet BMW/ALPINA de auto iets hoger? Voor bodemvrijheid of voor ruimte voor de aandrijfassen? Zou je de ALLRAD kunnen verlagen dmv bijv de originele B3 BiTurbo 2WD veren?
Omdat een 325ix ook hoger stond en een 525ix ook. e60 xi is gewoon grappig hoe hoog dat staat. 2wd veren is een slecht plan maar lagere Eibach 4wd veren gaat wel.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 apr 2009, 19:09

Ik weet dat Alpina logo's niet op de buitenkant zitten. Maar aangezien ze wel op het stuur zitten, vind ik dat weer onzin. Ik zou dan zeggen: of allemaal BMW logo's laten of allemaal Alpina.

Maar origineel Alpina logo op het stuur en (soms) op de stoelen maar dan aan de buitenkant BMW ? Nee. Dat volg ik dan niet.

Chris van S.

Re: Morgen duimen voor kenteken ALPINA B3 BITURBO.......

Bericht door Chris van S. » 07 mei 2009, 18:10

Het is even stil geweest. Het vorige bericht was dat ALPINA met de zaak is gaan bemoeien en dat heeft ook blijkbaar zn tijd nodig gehad om hun huiswerk te doen. Vandaag is er een fax binnengekomen van ALPINA aan Interstate EN de dealer. De fax is het Co2 rapport dat is uitgevoerd onder het Nederlands protocol omschreven manier. Dit testrapport is voor het chassis nummer van "onze" auto en beschikt over handtekeningen van zowel de TUV als de DEKRA in Duitsland. Morgen als eerste werk gaat iemand van de dealer naar het RDW om het rapport te laten "behandelen" bij het RDW. Er zijn dan 2 opties:

1. Word het rapport goedgekeurd word de auto ZSM afgeleverd
2. Word het rapport afgekeurd gaat de auto terug naar Duitsland om bij de Poolse grens te worden getest op een 4wd bank.... (Essen blijkt geen 4wd bank te hebben)

DUS WIE DUIMT ER MEE?????

Nog een feitje: Het blijk dat er dus 2 ALPINA B3 BT's op NL kenteken moeten komen.
Ergens in het land staat er ook nog een Zwarte te wachten op zijn nieuwe baasje... met het zelfde probleem als de onze....

to be continued...
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 07 mei 2009, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 07 mei 2009, 18:12

Duimen, duimen, duimen!!!!

Laat ons weten of het goed komt Chris!!

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2009, 18:17

Toch gek hé. .dat je tot de Nederlandse staat bijna moet bidden en smeken om BPM te betalen :bag:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 07 mei 2009, 18:26

+10 Rico
:lol: :roflol:

Ronno

Bericht door Ronno » 07 mei 2009, 19:57

Ik had het nog niet gezegd maar vind het een prachtige kleur voor een Alpina, het houdt geheel wat ingetogener dan zwart of Alpina Blau. :thumbup: hopen dat het nu dan toch goedkomt met het kenteken verhaal!

leonard

Bericht door leonard » 07 mei 2009, 22:03

Die zwarte is dat die bij BMW Den Haag??. Ben vandaag bij die auto wezen kijken. Een prachtige wagen met een supermooi interieur. Allen de kleur (saffierzwart) vind ik een beetje te simpel voor zo'n auto. Auto kost daar rond de 115.000. kom dus flink wat staatssteun bij. :( :(

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Femme

Bericht door Femme » 07 mei 2009, 22:55

Macboy schreef:Ik weet dat Alpina logo's niet op de buitenkant zitten. Maar aangezien ze wel op het stuur zitten, vind ik dat weer onzin. Ik zou dan zeggen: of allemaal BMW logo's laten of allemaal Alpina.

Maar origineel Alpina logo op het stuur en (soms) op de stoelen maar dan aan de buitenkant BMW ? Nee. Dat volg ik dan niet.
De gedachte is dat men bij Alpina trots is om de merknaam BMW Alpina te mogen voeren, vandaar de BMW logo's op de carrosserie.

Het zou mij niet lekker zitten om Chinese namaaklogo's (Alpina maakt ze niet in het benodigde formaat) op een originele Alpina te plakken. Ik heb een paar van die dingen en ze hebben ook nog een kleurafwijking ten opzichte van het origineel.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 07 mei 2009, 23:01

Je mag niet meer raden Leonard. :wink:

Maar wat een combinatie zwart met black shadowline met rood interieur...
Voor iemand van mijn leeftijd vind ik dat persoonlijk best gaaf. Maar op een ALPINA.... nee....

Overigens is het een oud-model... :bag:

@femme: Je hebt inderdaad een punt. ALPINA lijkt mij inderdaad ook trots. Zeker omdat ALPINA's voor een bepaald % gewoon tussendoor op de lopende band bij BMW worden geproduceerd.
Naar mij is verteld schijnt het wel zo te zijn dat ingenieurs van BMW bij ALPINA binnen wandelen en andersom.
M.A.W. dat er goed word samengewerkt.

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2009, 23:29

Femme schreef:
Macboy schreef:Ik weet dat Alpina logo's niet op de buitenkant zitten. Maar aangezien ze wel op het stuur zitten, vind ik dat weer onzin. Ik zou dan zeggen: of allemaal BMW logo's laten of allemaal Alpina.

De gedachte is dat men bij Alpina trots is om de merknaam BMW Alpina te mogen voeren, vandaar de BMW logo's op de carrosserie.

Het zou mij niet lekker zitten om Chinese namaaklogo's (Alpina maakt ze niet in het benodigde formaat) op een originele Alpina te plakken. Ik heb een paar van die dingen en ze hebben ook nog een kleurafwijking ten opzichte van het origineel.
+1.

Daarnaast is het natuurlijk gewoon dat Alpina een 100% dochter is van BMW.. hoe het aandelen technisch zit weet ik ook niet precies.. maar het BMW en Alpina is onlosmakkelijk verbonden.

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 07 mei 2009, 23:36

Ik zal voor je duimen Chris, het wordt wel eens een keer wat!

STevie

Bericht door STevie » 07 mei 2009, 23:51

Succes Chris ,ook ik zal voor je duimen.
Ik wil hem nu wel eens hier in de buurt rond zien rijden! 8)

Eveline

Chris van S.

Re: Vandaag 08/05 duimen voor kenteken ALPINA B3 BITURBO.......

Bericht door Chris van S. » 08 mei 2009, 13:45

EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag is de verantwoordelijke van de dealer bij het RDW geweest.
EN HET CERTIFICAAT WORD GEACCEPTEERD!!!!!!!!!!!
Welliswaar het originele maar die is met DHL al onderweg naar NL.
Dus maandag of dinsdag word het officieel afgehandelt.
Dat maakt verder niet uit. Er is een uitweg dus het aftellen is nu ECHT begonnen.....

Fernando

Re: EIN-DE-LIJK kenteken ALPINA B3 BITURBO aftellen is begonnen.

Bericht door Fernando » 08 mei 2009, 13:51

mooi :shakeit:

Harrie

Re: EIN-DE-LIJK kenteken ALPINA B3 BITURBO aftellen is begonnen.

Bericht door Harrie » 08 mei 2009, 14:05

Gefeliciteerd. :banaan: Maar uh, volgens mij is er vandaag ook een regel van kracht gegaan wat voor jullie dus ook de oplossing was geweest.
Eigenlijk dus gewoon slap van RWD dat ze de boel zolang hebben lopen tegenhouden.

Plaats reactie