Lak van bmw lijkt [ of is mischien wel ] heel erg dun, wij hebben wit en als je daar steenslag hebt zie je bijna het metaal al

HIER Wel het een en andere te vinden motorisch, maar dit is I en Bouwjaar 2008 +
Groetjes
De 320d is in het algemeen een super betrouwbare auto zonder gekke problemen. Bij ons staat er nu 118.850km op de teller met 0,0 problemen. Het enige waar hij voor naar Ekris gaat is onderhoud... De vorige e46 van 0 naar 182.000km gereden zónder ook maar 1 probleem. Ik zou een nette niet geimporteerde Nederlander zoeken waarvan je weet dat hij dealer is onderhouden.DownforceJitse schreef:Super bedankt, nu weet ik iidgv dat ik hem bij een BMW dealer moet kopen vanwege de garantie. Dat van de lak was mij ook al opgevallen bij het bekijken van occasions, geldt ook voor alle andere modellen van BMW.Andre_320d schreef:ik rij zelf in een e90 320d. Zaken waar je met een 320d op moet letten zijn:
- Koppeling/vliegwiel - Dit is echt een groot probleem met de e90/e91 320d. Ik heb inmiddels mijn 2e vliegwiel (en koppeling) binnen 50.000km. Wordt gelukkig zonder problemen vervangen door de vriendelijke BMW dealer, maar geeft mij niet echt een premium gevoel. Collega van mij met exact dezelfde wagen heeft ook dit probleem. Wat er gebeurd is dat na een lange rit in de file of stad, het niet meer mogelijk is om soepel weg te rijden. Dit schijnt bij heel veel 320d rijders voor te komen (google op clutch judder 320d). Mijn advies, koop alleen een 320d met huisselectie garantie of neem een automaat.
- kwaliteit lak - als ik met mijn vinger naar de lak wijs, zit er al een kras in. zelfde geldt voor steenslag. Hier is de auto ongelovelijk gevoelig voor.
veder een uitstekende auto die super rijdt
Ik heb vorig jaar mijn licentie gehaald in een E46 M3, daar was de lakkwaliteit ook al niet zo best van.
Maar hier zal ook wel voor gelden, wie mooi wil zijn moet.......![]()
Misschien rijdt ik toch wel eerst in een 330d, om mezelf lichtelijk te dwingenmaandag gaat helaas niet door vanwege andere bezigheden maar toch wel zeer binnenkort.
Andre 320d: Die op je avatar is van jou neem ik aan? Mooie car
Een über 3er natuurlijkSnipe schreef:Jij beschouwt een M3 niet als 3 Serie?Mark Nauta schreef: Het is niet alleen op een 1 of 3 serie zo, maar ook op bijvoorbeeld de M3
Daar zit ook wel een kern van waarheid in, zou evt ook wel veel zelf kunnen doen aan een auto, draagarmen en dergelijke, rubbers. das allemaal niet zo'n probleem om te vervangen. Als het elektronische problemen worden dan wordt het lastiger. We hebben wel een snap-on uitlees apparaat, maar ik denk niet dat je daar de problemen mee kan oplossen, hooguit een diagnose stellen.TopFuel schreef: Stel:
Je koopt een 320d touring huisselectie voor gemm. ~3000 á 4500euro méér dan bij een particulier. Er moeten dan wel héle gekke dingen gebeuren of je moet wel héél véél pech hebben wil er iets stuk gaan waar je dat geld aan kwijt bent... Dus je koopt hem voor een stuk minder met slechts een kleine kans dat je later net zoveel kwijt was aan een huisselectie... Snel verdient toch???
Gr. TF
Downforce Dennis schreef:....
Ohja, neem een automaat. Serieus... Heerlijker dieselen bestaat niet...
Aernoudt schreef:Downforce Dennis schreef:....
Schakelen is mij nog nooit gaan tegenstaanhugo schreef:....
Schakelen in een diesel is ook niet echt freude am fahrenHelemaal als je veel in de file staat of korte ritjes doet. 3 keer schakelen voordat je op de 80 zit gaat je na een tijd ook tegenstaan.
romo, dát is 't niet.steenslag op je neus krijg je niet door driften natuurlijk, OF je moet pal ACHTER 'n andere kar zitten die je de steenslag bezorgt.romo schreef:Een über 3er natuurlijkSnipe schreef:Jij beschouwt een M3 niet als 3 Serie?Mark Nauta schreef: Het is niet alleen op een 1 of 3 serie zo, maar ook op bijvoorbeeld de M3![]()
![]()
BMW heeft een dubieuze lak reputatie, alhoewel ik niet echt storend vind ( de sinasappelhuid c.q. cellulitis) Op de huid van je vrouw/vriendin is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal, daar moet ie perzik zijn uiteraard
![]()
Steenslag valt ook mee op de motorkap ( mischien doordat ik niet drift like Robin), wel veel last op de voorruit helaas...........
Amen! Ik heb al lang spijt dat ik geen automaat heb genomen in het bedrijfshok. Ding wordt alleen maar gebruikt om retourtjes Zolder - Brussel, Zolder - Oud-Gastel of Zolder - 'insert circuit' te doen. Aan die handbak hecht ik dus sowieso al geen waarde. Plus, een goede automaat is gewoon beter passend bij een diesel. Sportief wordt het toch nooithugo schreef:Aernoudt schreef:Downforce Dennis schreef:....
Schakelen in een diesel is ook niet echt freude am fahrenHelemaal als je veel in de file staat of korte ritjes doet. 3 keer schakelen voordat je op de 80 zit gaat je na een tijd ook tegenstaan.
Zodra je de file uit bent (en dat is toch het merendeel aan kilometers) is het wel zo lekker rijden zonder automaatSnipe schreef:Voor dagelijkse file-ellende zie ik ook de fun niet van harken met zo'n hefboompje middenin je auto. Lekker sportief sprintjes trekken van 0 tot 15 kilometer per uur op de Ketelbrug...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten