E91 320d

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rodney

Re: E91 320d

Bericht door Rodney » 04 apr 2009, 00:20

Wat andre zegt zijn idd handige tips,

Lak van bmw lijkt [ of is mischien wel ] heel erg dun, wij hebben wit en als je daar steenslag hebt zie je bijna het metaal al :roll:

HIER Wel het een en andere te vinden motorisch, maar dit is I en Bouwjaar 2008 +

Groetjes

Snipe

Bericht door Snipe » 04 apr 2009, 13:44

Da's een heel andere motor.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 05 apr 2009, 11:47

DownforceJitse schreef:
Andre_320d schreef:ik rij zelf in een e90 320d. Zaken waar je met een 320d op moet letten zijn:

- Koppeling/vliegwiel - Dit is echt een groot probleem met de e90/e91 320d. Ik heb inmiddels mijn 2e vliegwiel (en koppeling) binnen 50.000km. Wordt gelukkig zonder problemen vervangen door de vriendelijke BMW dealer, maar geeft mij niet echt een premium gevoel. Collega van mij met exact dezelfde wagen heeft ook dit probleem. Wat er gebeurd is dat na een lange rit in de file of stad, het niet meer mogelijk is om soepel weg te rijden. Dit schijnt bij heel veel 320d rijders voor te komen (google op clutch judder 320d). Mijn advies, koop alleen een 320d met huisselectie garantie of neem een automaat.

- kwaliteit lak - als ik met mijn vinger naar de lak wijs, zit er al een kras in. zelfde geldt voor steenslag. Hier is de auto ongelovelijk gevoelig voor.

veder een uitstekende auto die super rijdt
Super bedankt, nu weet ik iidgv dat ik hem bij een BMW dealer moet kopen vanwege de garantie. Dat van de lak was mij ook al opgevallen bij het bekijken van occasions, geldt ook voor alle andere modellen van BMW.
Ik heb vorig jaar mijn licentie gehaald in een E46 M3, daar was de lakkwaliteit ook al niet zo best van.
Maar hier zal ook wel voor gelden, wie mooi wil zijn moet....... :hammer:

Misschien rijdt ik toch wel eerst in een 330d, om mezelf lichtelijk te dwingen :mrgreen: maandag gaat helaas niet door vanwege andere bezigheden maar toch wel zeer binnenkort.

Andre 320d: Die op je avatar is van jou neem ik aan? Mooie car :thumbup:
De 320d is in het algemeen een super betrouwbare auto zonder gekke problemen. Bij ons staat er nu 118.850km op de teller met 0,0 problemen. Het enige waar hij voor naar Ekris gaat is onderhoud... De vorige e46 van 0 naar 182.000km gereden zónder ook maar 1 probleem. Ik zou een nette niet geimporteerde Nederlander zoeken waarvan je weet dat hij dealer is onderhouden.

Stel:
Je koopt een 320d touring huisselectie voor gemm. ~3000 á 4500euro méér dan bij een particulier. Er moeten dan wel héle gekke dingen gebeuren of je moet wel héél véél pech hebben wil er iets stuk gaan waar je dat geld aan kwijt bent... Dus je koopt hem voor een stuk minder met slechts een kleine kans dat je later net zoveel kwijt was aan een huisselectie... Snel verdient toch???

Gr. TF

Snipe

Bericht door Snipe » 05 apr 2009, 12:01

Aan de ene kant is dat snel verdiend. Aan de andere kant: ik heb wel eens een 1 Serie gehad waarvan de elektronica niet helemaal lekker was. Als die geen garantie had gehad, was ik echt een klap geld kwijt geweest. Alleen al aan vervangend vervoer, ik heb in dat jaar 4 maanden in auto's van de dealer gereden.

Toch wel een prettig idee dat je je auto als er iets mee is bij de dealer neer kan zetten en je verder nergens druk over hoeft te maken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 apr 2009, 12:09

Snipe schreef:
Mark Nauta schreef: Het is niet alleen op een 1 of 3 serie zo, maar ook op bijvoorbeeld de M3
Jij beschouwt een M3 niet als 3 Serie?
Een über 3er natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:

BMW heeft een dubieuze lak reputatie, alhoewel ik niet echt storend vind ( de sinasappelhuid c.q. cellulitis :mrgreen: ) Op de huid van je vrouw/vriendin is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal, daar moet ie perzik zijn uiteraard :wink:

Steenslag valt ook mee op de motorkap ( mischien doordat ik niet drift like Robin), wel veel last op de voorruit helaas...........
Laatst gewijzigd door romo op 05 apr 2009, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 apr 2009, 12:19

Die 330 van mij was een steenslag-inferno, zowel op de bumper als op de koplampen als op het chroom als op de motorkap als op de voorruit. Ik kom wel veel op de A1, A6 en A10, wegen waar op dit moment druk aan geklust wordt met als resultaat veel steentjes. Maar dat doet niks af aan de gevoeligheid van de auto daarvoor.

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 05 apr 2009, 22:41

TopFuel schreef: Stel:
Je koopt een 320d touring huisselectie voor gemm. ~3000 á 4500euro méér dan bij een particulier. Er moeten dan wel héle gekke dingen gebeuren of je moet wel héél véél pech hebben wil er iets stuk gaan waar je dat geld aan kwijt bent... Dus je koopt hem voor een stuk minder met slechts een kleine kans dat je later net zoveel kwijt was aan een huisselectie... Snel verdient toch???

Gr. TF
Daar zit ook wel een kern van waarheid in, zou evt ook wel veel zelf kunnen doen aan een auto, draagarmen en dergelijke, rubbers. das allemaal niet zo'n probleem om te vervangen. Als het elektronische problemen worden dan wordt het lastiger. We hebben wel een snap-on uitlees apparaat, maar ik denk niet dat je daar de problemen mee kan oplossen, hooguit een diagnose stellen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 05 apr 2009, 23:53

Dat valt allemaal wel mee hoor Jitse.
Moesten ooit echt dingen geprogrammeerd worden kunnen we dat gewoon bij de locale BMW boer regelen voor een paar tientjes.

Verder zijn me niet echt problemen bekend bij de 320d's. Wel zou ik zoiezo een model 2008 nemen als je budget dat toelaat. Dat zijn die efficient dynamics dingen met 177 pk (op papier). Heb er al menig op de testbank weten staan, toppunt was eentje met 198 pk... jaja, standaard... af fabriek....
e90 is gewoon een goed in elkaar geschroefd ding, zonder veel tierlantijntjes.
M'n ouders hebben sinds een jaar of 2 een 320i. Zit ondertussen ergens rond de 80k km en tot op heden nog geen enkel noemenswaardig probleem. klinkt wel als een grasmaaier, maar ach, dat levert em dan weer een bijnaam op :D
Dat ding is arktissilber (denk ik) en daar valt de slechte lakkwaliteit niet op. Op een zwarte is het idd een drama. Le mans blauw is dezelfde kleur als mijn M5, maar nogmaals, de sinaasappelhuid komt er bij een e9x echt enorm hard op uit...

Ohja, neem een automaat. Serieus... Heerlijker dieselen bestaat niet...

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 06 apr 2009, 07:24

Downforce Dennis schreef:....
:nah:

HSR

Bericht door HSR » 06 apr 2009, 08:30

Aernoudt schreef:

Schakelen in een diesel is ook niet echt freude am fahren :wink: Helemaal als je veel in de file staat of korte ritjes doet. 3 keer schakelen voordat je op de 80 zit gaat je na een tijd ook tegenstaan.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 06 apr 2009, 08:57

hugo schreef:....

Schakelen in een diesel is ook niet echt freude am fahren :wink: Helemaal als je veel in de file staat of korte ritjes doet. 3 keer schakelen voordat je op de 80 zit gaat je na een tijd ook tegenstaan.
Schakelen is mij nog nooit gaan tegenstaan ;) (en sta toch echt regelmatig in de file :lol: dagelijks: Doesburg <=> Amsterdam Noord-West)

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2009, 09:03

Voor dagelijkse file-ellende zie ik ook de fun niet van harken met zo'n hefboompje middenin je auto. Lekker sportief sprintjes trekken van 0 tot 15 kilometer per uur op de Ketelbrug...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 apr 2009, 09:14

romo schreef:
Snipe schreef:
Mark Nauta schreef: Het is niet alleen op een 1 of 3 serie zo, maar ook op bijvoorbeeld de M3
Jij beschouwt een M3 niet als 3 Serie?
Een über 3er natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:

BMW heeft een dubieuze lak reputatie, alhoewel ik niet echt storend vind ( de sinasappelhuid c.q. cellulitis :mrgreen: ) Op de huid van je vrouw/vriendin is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal, daar moet ie perzik zijn uiteraard :wink:

Steenslag valt ook mee op de motorkap ( mischien doordat ik niet drift like Robin), wel veel last op de voorruit helaas...........
romo, dát is 't niet.steenslag op je neus krijg je niet door driften natuurlijk, OF je moet pal ACHTER 'n andere kar zitten die je de steenslag bezorgt.

Wat Snipe zegt: Veel langs wegwerkzaamheden op snelwegen etc. Tictactoc en je hebt weer 'n schaafwond.

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 06 apr 2009, 18:31

hugo schreef:
Aernoudt schreef:

Amen! Ik heb al lang spijt dat ik geen automaat heb genomen in het bedrijfshok. Ding wordt alleen maar gebruikt om retourtjes Zolder - Brussel, Zolder - Oud-Gastel of Zolder - 'insert circuit' te doen. Aan die handbak hecht ik dus sowieso al geen waarde. Plus, een goede automaat is gewoon beter passend bij een diesel. Sportief wordt het toch nooit :wink:

Verder over de 320d nog niets onverwacht slechts gehoord. Die dingen worden hier in de lease behoorlijk afgemat en ze houden het zonder problemen vol. Wat overigens niet gezegd kan worden van de VAG-producten hier.

Conclusie, zoek er rustig (belangrijk) eentje uit die naar wens is en gaan met die vierpitter zelfontbrander!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2009, 08:01

Snipe schreef:Voor dagelijkse file-ellende zie ik ook de fun niet van harken met zo'n hefboompje middenin je auto. Lekker sportief sprintjes trekken van 0 tot 15 kilometer per uur op de Ketelbrug...
Zodra je de file uit bent (en dat is toch het merendeel aan kilometers) is het wel zo lekker rijden zonder automaat :thumbup:
Maar: ieder zijn ding, als iemand lekker lui wil rijden gewoon een automaat nemen. Ik wil zelf in control zijn over de auto niet een of ander kastje wat voor mij gaat beslissen in welke versnelling ik moet rijden, die precies weer opschakelt waar ik het niet wil etc.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 apr 2009, 08:17

Ik was laatst een keer ruim twee uur onderweg van Amsterdam naar Amersfoort. Witheet door alle ergernissen en idiote medeweggebruikers en met een lamme poot van koppelen en remmen; ik was in staat om die auto met die leuke sportieve handbak het kanaal in te donderen.

Voor een leuk blokje om is een handbak natuurlijk wel weer leuker.

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 07 apr 2009, 08:30

Ik moet zeggen dat ik het wel met downforce bjorn en snipe eens ben, ik heb dat ding niet om mee te raggen, gewoon relaxed met een automaat. Ga er ook mee op vakantie en dergelijke, heb nu al 3,5 jaar een automaat. En moet eerlijk zeggen dat ik in mijn dagelijkse auto nooit meer zonder zou willen, alleen al vanwege het vele file rijden wat je hier in NL doet.....

Snipe

Bericht door Snipe » 07 apr 2009, 08:38

[quote="Aernoudt"]
Zodra je de file uit bent (en dat is toch het merendeel aan kilometers) is het wel zo lekker rijden zonder automaat :thumbup:
quote]

Bij mij is het stad, file en snelweg. Voor dagelijks in de stad en file is een automaat lekkerder. En op de snelweg staat die handbak in z'n 6 en maakt het dus geen ruk uit of je dat met de hand of automatisch hebt gedaan.

Of zie ik iets over het hoofd?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2009, 09:04

Yep: zodra je uit de file bent en je remt iets af schakelt een automaat vaak weer terug etc. (rijden met af en toe in moeten houden) wat je soms niet wilt. Daar heb ik een bloedhekel aan vandaar dat ik niet blij ben met een automaat. (naast lekker rijden over binnenwegen etc.

Zoals gezegd: als mensen liever wat lui willen rijden moeten ze dat gewoon doen, ik heb er een hekel aan. (zowel met BMW automaat als met DSG gereden vind het beide niks)

Snipe

Bericht door Snipe » 07 apr 2009, 09:18

Oké, ik snap wat je bedoelt. Dat irriteert me in ieder geval minder dan die hele file rommelen met koppeling en versnellingspook.
Aan de andere kant: ik heb de laatste 4 keer geprobeerd om een automaat te kopen, maar da's niet echt goed gelukt.

Plaats reactie