Downforce Hans schreef:Youp schreef:SteV6 schreef:TIjd voor forse inzet op zonne-energie mbv zonnepanelen dus ...
Stephan
Helaas is de prijs per kWh dan zo hoog dat het niet rendabel is. Ook is het rendement van een zonnepaneel nog erg, erg laag...
Downforce Hans schreef:Dat erover 10 jaar 1 miljoen elektrische auto`s rondrijden geloof ik helemaal niets van.......

't Is toch een behoorlijk realistische schatting. Uiteraard worden eerst de kleine woon-werk auto's vervangen met laadpalen bij bedrijven etc. Dan is het probleem van lange laadtijden niet aanwezig.
Ik zit er midden in en ik denk dat als de ontwikkelingen zich zo doorzetten als op dit moment dat 1.000.000 auto's in 2020 niet zo'n heel groot probleem zal zijn...
Tot 2020 betekend dat dus 100.000 auto`s per jaar.
Op dit moment wordt er buiten de tesla (is die al te koop?) niks aan geboden.
De eerste 3 jaar zullen er nog geen 50.000 auto` verkocht worden dus de rest van die miljoen auto`s moet in de periode 2013 tot 2020 verkocht gaan worden.
Ik geloof daar dus helemaal niks van dat dat gaat lukken
Grtz hanz06

Een aantal auto's die nu al productieklaar zijn:
Mitsubishi MiEV
Mini E (welliswaar maar 500 stuks, BMW komt volgend jaar met een ander volledig elektrisch voertuig)
Tesla Roadster
Venturi Fetish (ok, wel heel erg duur)
Th!nk
Dit is echter maar een kleine greep uit het aanbod vandaag. Ik mag niet te veel (zeg maar gerust geen) details vrijgeven over onze opdrachtgever en hun ontwikkelingen, maar je kan er van op aan dat ieder automerk bezig is met hun invulling van dit verhaal.
Erik Stoffelsen schreef:Zolang er maar genoeg aandacht aan word besteed denk ik het wel.
Mischien dat er nog véél meer gunstige regelingen worden getroffen,
Dan is die 1 met 6 nullen zo on-realistisch nog niet!
En dat gaat dus ook gebeuren. Het is de bedoeling dat het elektrisch rijden drastisch goedkoper gaat worden dan rijden op fossiele brandstoffen. En dat is nu al mogelijk (welliswaar woon-werk-boodschappen-etc. en geen enorm lange afstanden).
Hoeveel mensen denk je dat er niet graag een elektrisch boodschappen hok zouden willen als ze daarmee goedkoper uit zijn in de vaste lasten en brandstofkosten? Niet iedereen geeft om brullende verbrandingsmotoren (ik wel, don't get me wrong). En je moet eens kijken hoeveel Toyota bultruggen je al ziet rijden en Honda Civic Hybrids. Er is dus echt wel een markt voor en 14% bijtelling doet veel...
De enige grote maar zit hem in het accupakket dat toch al gauw zo'n 10.000 euro kost. De rest van de auto is vrij goedkoop te produceren. Maar we zijn hier al constructies voor aan het bedenken.