Toch wel een erg mooie sedan, zijn er hier meer mensen die zoiets wel zien zitten? Heeft lang geduurd voordat er een fatsoenlijke design verscheen voor een electrische auto.
Tesla Model S
-
Tesla Model S
Toch wel een erg mooie sedan, zijn er hier meer mensen die zoiets wel zien zitten? Heeft lang geduurd voordat er een fatsoenlijke design verscheen voor een electrische auto.
Laatst gewijzigd door Christoph op 27 mar 2009, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- SteV6
Re: Tesla Model S
Lijkt wel een geshopte Jaguar XF
Stephan

Stephan
- Niels v D
Kruisjes?
Bij mij staat er afbeelding..Ik wist niet dat die kruisjes nog bestonden..
Bij mij staat er afbeelding..Ik wist niet dat die kruisjes nog bestonden..

- GTRene
me tooluco hornsveld schreef:ik zie alleen kruisjes
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
http://jalopnik.com/5185534/tesla-model ... l-pictures" onclick="window.open(this.href);return false;
- Downforce Hans
Je ziet de tesla regelmatig op tv en dan zit de man er bij te vertellen dat je wel 400 km kan rijden etc...
Bij Top gear is de batterij na drie kwartier leeg na een beetje blazen.
Wat moet je hier nou mee, en met de auto die zo`n 100.000 euro kost.
Ben geneigd om het verhaal van top-gear te geloven.
FF tanken is er ook niet bij.
- GTRene
owja das de gezins uitvoering, best mooie auto, al vind ik die op de schets mooier

beetje nette familie car ala renault, maar dat was ook de bedoeling.

beetje nette familie car ala renault, maar dat was ook de bedoeling.
- JP
Als ze nou die nieuwe accu's ontwikkeld krijgen;
http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/ ... post-26717
http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/ ... post-26717
Denk aan een mobieltje dat in 10 seconden weer volledig is opgeladen, of een elektrische auto die slechts vijf minuten nodig heeft in plaats van 6 tot 8 uur.
- RutgerK
Dat is een qua van het doel van de auto en het gebruik. Met een beetje blazen rijden ze de tank van een C 63AMG ook in drie kwartier leeg. Voor woon-werkverkeer is 400km meer dan voldoende. Zeker als bedrijven verplicht gaan worden door gemeenten om voorzieningen te treffen voor elektrische auto's kan je een prima infrastructuur neerzetten voor 80% van het woon-werkverkeer.Downforce Hans schreef:Je ziet de tesla regelmatig op tv en dan zit de man er bij te vertellen dat je wel 400 km kan rijden etc...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi ding, maar die schets is helemaal mooi. En idd die actieradius.
-
Foto's geupdate, ik vind het ieder geval een heel erg mooi apparaat.
Wat meer info:
Up to 300-mile range
* 45-minute QuickCharge
* 5-minute battery swap
* Charges from 110V, 220V or 440V
* Seating for 5 adults + 2 child seats
* Unique hatch for oversized items
* 60/40 flat-folding rear seat
* 2nd trunk under hood
* EPA Roominess Index 121.6
* More room than station wagons
* 17-inch infotainment touchscreen
* 3G wireless connectivity
Tesla Model S powertrain includes a liquid-cooled 9-inch motor, floor-mounted battery pack and a single-speed gearbox, delivering effortless acceleration, responsive handling and quiet simplicity - no fancy clutchwork or gear-shifting required. Tesla Model S costs as little as $4 to fully charge - a bargain even if gasoline dropped to $1 per gallon. You can have affordable fun while being socially responsible.
Technical specs:
* 0-60 mph in 5.6 seconds
* ¼ mile in 14 seconds
* 120 mph top speed
* Braking 60-0 mph 135 feet
* 42 kWh battery storage system standard
* 70 kWh and greater battery storage systems optional
* 9- inch liquid cooled electric motor
* Single-speed transaxle gearbox
* Curb Weight 3825 lbs
* Overall Length 196″
* Wheelbase 116.5″
* All-wheel-drive available (option available in future production models)
* Right hand drive available
The Tesla Model S Concept is a drivable vehicle that exemplifies Tesla’s “no compromises” philosophy - an elegantly refined luxury sedan delivering optimal performance without sacrificing efficiency. Designed by Franz von Holzhausen, the car’s aggressive stance gives way to a modern silhouette, with minimal front and rear overhangs for maximum space efficiency. The car’s mature face defines the future of the Tesla brand and incorporates the touches from the Tesla Roadster. Environmentally friendly materials are incorporated throughout, including water-based paint for the exterior, chrome-free vegetable tanned Italian leather on interior, and 100 percent recycled PET carpeting from Futuris.
Other details:
* Panoramic roof with sliding moon roof
* Retracting door handles for improved aerodynamics
* Full-time 3G connectivity with Internet, HD and satellite radio
* Push button “gear” selector
* Brembo brakes
* Automatic rear lift gate
* 21-inch wheels, Front Tires 245/35ZR21, Rear Tires 285/30ZR21
* 17-inch haptic touchscreen and customizable vehicle information display
* Fully digital instrument cluster
* LED and neon headlight and taillights, with xenon Hella low beams
* Smart-key power and push button gear selector
* Brembo brake system with new one-piece monobloc calipers and integral stiffening bridge to optimize performance
* Front brake system:
o Brembo Gran Turismo
o Brembo 6-piston Monobloc Calipers
o Brembo 405×34mm 2-Piece Floating Slotted Discs with Billet Aluminum Hats
* Rear brake system:
o Brembo Gran Turismo
o Brembo 4-piston Monobloc Calipers
o Brembo 380×28mm 2-Piece Slotted Discs with Billet Aluminum Hat
Wat meer info:
Up to 300-mile range
* 45-minute QuickCharge
* 5-minute battery swap
* Charges from 110V, 220V or 440V
* Seating for 5 adults + 2 child seats
* Unique hatch for oversized items
* 60/40 flat-folding rear seat
* 2nd trunk under hood
* EPA Roominess Index 121.6
* More room than station wagons
* 17-inch infotainment touchscreen
* 3G wireless connectivity
Tesla Model S powertrain includes a liquid-cooled 9-inch motor, floor-mounted battery pack and a single-speed gearbox, delivering effortless acceleration, responsive handling and quiet simplicity - no fancy clutchwork or gear-shifting required. Tesla Model S costs as little as $4 to fully charge - a bargain even if gasoline dropped to $1 per gallon. You can have affordable fun while being socially responsible.
Technical specs:
* 0-60 mph in 5.6 seconds
* ¼ mile in 14 seconds
* 120 mph top speed
* Braking 60-0 mph 135 feet
* 42 kWh battery storage system standard
* 70 kWh and greater battery storage systems optional
* 9- inch liquid cooled electric motor
* Single-speed transaxle gearbox
* Curb Weight 3825 lbs
* Overall Length 196″
* Wheelbase 116.5″
* All-wheel-drive available (option available in future production models)
* Right hand drive available
The Tesla Model S Concept is a drivable vehicle that exemplifies Tesla’s “no compromises” philosophy - an elegantly refined luxury sedan delivering optimal performance without sacrificing efficiency. Designed by Franz von Holzhausen, the car’s aggressive stance gives way to a modern silhouette, with minimal front and rear overhangs for maximum space efficiency. The car’s mature face defines the future of the Tesla brand and incorporates the touches from the Tesla Roadster. Environmentally friendly materials are incorporated throughout, including water-based paint for the exterior, chrome-free vegetable tanned Italian leather on interior, and 100 percent recycled PET carpeting from Futuris.
Other details:
* Panoramic roof with sliding moon roof
* Retracting door handles for improved aerodynamics
* Full-time 3G connectivity with Internet, HD and satellite radio
* Push button “gear” selector
* Brembo brakes
* Automatic rear lift gate
* 21-inch wheels, Front Tires 245/35ZR21, Rear Tires 285/30ZR21
* 17-inch haptic touchscreen and customizable vehicle information display
* Fully digital instrument cluster
* LED and neon headlight and taillights, with xenon Hella low beams
* Smart-key power and push button gear selector
* Brembo brake system with new one-piece monobloc calipers and integral stiffening bridge to optimize performance
* Front brake system:
o Brembo Gran Turismo
o Brembo 6-piston Monobloc Calipers
o Brembo 405×34mm 2-Piece Floating Slotted Discs with Billet Aluminum Hats
* Rear brake system:
o Brembo Gran Turismo
o Brembo 4-piston Monobloc Calipers
o Brembo 380×28mm 2-Piece Slotted Discs with Billet Aluminum Hat
- GTRene
Ziet er inderdaad mooi uit voor het type auto, zelfs een beetje masserati/aston achtige gril looks.
mooie gegevens ook, lijkt een topper te worden en dat stukje van die gerecycelde pet flessen
al met al goede zet van Tesla lijkt me.
Tevens nog snel ook...en die remmen
380mm van brembo, wat een joekels.
ook mooi het design wielen die de koellucht naar binnen trekt, dus als ventilatoren werkt
mooie gegevens ook, lijkt een topper te worden en dat stukje van die gerecycelde pet flessen

Tevens nog snel ook...en die remmen

ook mooi het design wielen die de koellucht naar binnen trekt, dus als ventilatoren werkt

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat zijn nogmaar de achter remmen...................GTRene schreef:Ziet er inderdaad mooi uit voor het type auto, zelfs een beetje masserati/aston achtige gril looks.
mooie gegevens ook, lijkt een topper te worden en dat stukje van die gerecycelde pet flessen![]()
Tevens nog snel ook...en die remmen380mm van brembo, wat een joekels.
Voor 405 mm..............................

- GTRene
owja, zie het nu ook 405mm
big...ah, 21inch velgen, damn das ook big

- Downforce Hans
Dat begrijp ik ook wel dat je snel een tank leeg rijd, maar na 3 minuten is hij weer gevuld en kan je verder.RutgerK schreef:Dat is een qua van het doel van de auto en het gebruik. Met een beetje blazen rijden ze de tank van een C 63AMG ook in drie kwartier leeg. Voor woon-werkverkeer is 400km meer dan voldoende. Zeker als bedrijven verplicht gaan worden door gemeenten om voorzieningen te treffen voor elektrische auto's kan je een prima infrastructuur neerzetten voor 80% van het woon-werkverkeer.Downforce Hans schreef:Je ziet de tesla regelmatig op tv en dan zit de man er bij te vertellen dat je wel 400 km kan rijden etc...
Met electriciteit is maar de vraag wanneer we zover zijn, dat we een accu snel kunnen laden.
En hoe lang blijven die batterijen goed of is het net zoals je mobieltje dat je steeds vaken moet opladen.
Persoonlijk zie ik veel meer in het waterstof model van Honda.
Ik denk dat dat de weg is die ingeslagen moet worden.
Grtz,Hans
- Hendrik Kinderman
waterstof lijkt mij niet rendabel
eerst fossiele brandstoffen stoken om elektriciteit op te wekken --> omzetten naar waterstof --> waterstof omzetten naar electriciteit..
Hoe groot is dan het rendement?? komt aardig in de buurt van een gewone brandstofmotor lijkt mij
zet dan direct fossiele brandstoffen om in electriciteit..
eerst fossiele brandstoffen stoken om elektriciteit op te wekken --> omzetten naar waterstof --> waterstof omzetten naar electriciteit..
Hoe groot is dan het rendement?? komt aardig in de buurt van een gewone brandstofmotor lijkt mij

- Downforce Hans
Ik zal Honda even bellen dat jij een beter plan hebt en dat die honderden miljoenen allemaal voor niks geweest zijn.Hendrik Kinderman schreef:waterstof lijkt mij niet rendabel
Hoe groot is dan het rendement?? komt aardig in de buurt van een gewone brandstofmotor lijkt mij![]()

- Snipe
Buiten kantooruren nemen ze waarschijnlijk niet op.Downforce Hans schreef:Ik zal Honda even bellen dat jij een beter plan hebt en dat die honderden miljoenen allemaal voor niks geweest zijn.![]()
Dat weet ik, want ik heb net geprobeerd om Tesla te bellen omdat ik even door wilde geven dat ze helemaal verkeerd bezig waren en dat ze het net als Honda moesten doen doen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Downforce Hans
Moesten doen doenSnipe schreef:Buiten kantooruren nemen ze waarschijnlijk niet op.Downforce Hans schreef:Ik zal Honda even bellen dat jij een beter plan hebt en dat die honderden miljoenen allemaal voor niks geweest zijn.![]()
Dat weet ik, want ik heb net geprobeerd om Tesla te bellen omdat ik even door wilde geven dat ze helemaal verkeerd bezig waren en dat ze het net als Honda moesten doen doen![]()

Geef ze bij tesla ook even het adres en telefoon nummer van Hendrik ff door, dan kunnen ze even gaan kijken bij hem in de R&D afdeling.
Ik denk dat honda ook gekeken heeft naar de mogelijkheden van een electrisch voertuig.
In wezen is de auto van Honda ook een elektrisch voertuig alleen wordt de elektriciteit door de waterstof motor geladen.
Dat betekend dus dat je gewoon snel en vlot kan tanken na 400 km en daarna gewoon weer verder.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de 500 techneuten van Honda dan de 5 bij tesla maar daar zal jij het ongetwijfeld niet mee eens zijn.

Daarbij komt ook dat de auto van honda al rijd in de states(florida) en dat hij nu al minder dan de helft van de Tesla gaat kosten.

- GTRene
whaha geniale ideeën hier
trouwens ze hebben nu al auto's die op compressed air rijden...op lucht dus
leuke karretjes die ze in de centrums willen zetten bv piza koeriers e.d geloof ik?
meer voorbeelden maar hier 1 daarvan
http://www.autoweek.nl/autonieuws/8012/ ... o-op-lucht" onclick="window.open(this.href);return false;
nog goedkoop ook en 3min gevuld
http://berndts-weblog.vijftigplusser.nl ... e_id=53808" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens ze hebben nu al auto's die op compressed air rijden...op lucht dus

meer voorbeelden maar hier 1 daarvan
http://www.autoweek.nl/autonieuws/8012/ ... o-op-lucht" onclick="window.open(this.href);return false;
nog goedkoop ook en 3min gevuld

http://berndts-weblog.vijftigplusser.nl ... e_id=53808" onclick="window.open(this.href);return false;
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Tesla maakt (als enige onderhand) mooie electrische wagens.
Over actieradius kunnen we kort zijn, die hangt net als bij een benzine auto af van je rechter voet. Alleen is filerijden geniaal voor een electrische auto want zodra je stil staat verbruikt hij niks en de electro motor levert zijn maximale koppel vanaf stilstand. Wanneer je op het circuit gaat raggen, ja dan verbruik je nou eenmaal wat.
Over batterijen kan ik kort zijn, de ontwikkelingen hierin gaan loeihard op dit moment. Hopelijk komen ze eens met iets wat hout snijdt want het is tegenwoordig nog maar behelpen. Dus wil je investeren...? Investeer in batterijen.
Over infrastructuur en laadtijden kan ik ook een heel boek schrijven. (Daar ben ik overigens ook mee bezig... Soort van...) Laadtijden van 5 tot 10 minuten zijn theoretisch wel haalbaar alleen moet je even voor de grap uitrekenen hoeveel vermogen dat gaat vragen. stel je hebt een auto met een 45kWh accupakket (de Venturi Fetish bijvoorbeeld) en je wil dit in 5 minuten volladen dan moet je in ieder geval meer dan 0,54MWh aanleveren, ja meer dan een half Megawatt! (je hebt namelijk nog een beetje rendementsverlies, 5% ofzo)... Leuk, bij ieder oplaadpunt een kerncentrale? Hier komen electrische vermogens bij kijken die je niet echt moet willen... Overigens over dat rendement kunnen we ook heel kort zijn. Van de steenkool die we de kolencentrale in stoppen zien we uiteindelijk aan het wiel 26% terug. Ook hier moet nog hard aan de weg getimmerd worden... En ja, van alle in Nederland opgewekte energie is +-5% groen... En groen wil niet zeggen dat er geen CO2 wordt uitgestoten...
Ik ben op mijn studie bezig hier met mijn projectgroep een businesscase over te schrijven, interessante materie, maar de technologie is nog niet helemaal rijp. Het wordt echter wel de toekomst. Een van de verwachtingen is dat er in Nederland in 2020 +-1.000.000 volledig electrische, of plug-in hybride voertuigen rondrijden.
Over actieradius kunnen we kort zijn, die hangt net als bij een benzine auto af van je rechter voet. Alleen is filerijden geniaal voor een electrische auto want zodra je stil staat verbruikt hij niks en de electro motor levert zijn maximale koppel vanaf stilstand. Wanneer je op het circuit gaat raggen, ja dan verbruik je nou eenmaal wat.

Over batterijen kan ik kort zijn, de ontwikkelingen hierin gaan loeihard op dit moment. Hopelijk komen ze eens met iets wat hout snijdt want het is tegenwoordig nog maar behelpen. Dus wil je investeren...? Investeer in batterijen.

Over infrastructuur en laadtijden kan ik ook een heel boek schrijven. (Daar ben ik overigens ook mee bezig... Soort van...) Laadtijden van 5 tot 10 minuten zijn theoretisch wel haalbaar alleen moet je even voor de grap uitrekenen hoeveel vermogen dat gaat vragen. stel je hebt een auto met een 45kWh accupakket (de Venturi Fetish bijvoorbeeld) en je wil dit in 5 minuten volladen dan moet je in ieder geval meer dan 0,54MWh aanleveren, ja meer dan een half Megawatt! (je hebt namelijk nog een beetje rendementsverlies, 5% ofzo)... Leuk, bij ieder oplaadpunt een kerncentrale? Hier komen electrische vermogens bij kijken die je niet echt moet willen... Overigens over dat rendement kunnen we ook heel kort zijn. Van de steenkool die we de kolencentrale in stoppen zien we uiteindelijk aan het wiel 26% terug. Ook hier moet nog hard aan de weg getimmerd worden... En ja, van alle in Nederland opgewekte energie is +-5% groen... En groen wil niet zeggen dat er geen CO2 wordt uitgestoten...

Ik ben op mijn studie bezig hier met mijn projectgroep een businesscase over te schrijven, interessante materie, maar de technologie is nog niet helemaal rijp. Het wordt echter wel de toekomst. Een van de verwachtingen is dat er in Nederland in 2020 +-1.000.000 volledig electrische, of plug-in hybride voertuigen rondrijden.
- SteV6
TIjd voor forse inzet op zonne-energie mbv zonnepanelen dus ...
Stephan

Stephan