Grandprix van China

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 23:05

Ik mag toch wel hopen dat jullie met "ESP-off" rijden tijdens dat simracen.
Hoeveel bureaustoel-bandjes verslijt je nu op een jaar?

Ohja, en denk eraan, helm op, safety above all :wink:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 02 okt 2006, 23:07

Mari Oh Oh! schreef: Maar nog even over dat simracen, volgens mij zit daar meer gevoel in dan in een TT.
;)
Audi is ook onderdeel van de VA(A)G dus dat spreekt voor zich. :wink:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 23:18

Een bureaustoel is voor prutsers. :)

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2006, 00:07

draad gaat 24 uur op slot. zeiken doen we maar op de WC.

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2006, 23:45

slot is er af. en nu geen persoonlijke flames meer en/of kwetsend sarcasme aub.

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2006, 01:23

Rico jij hebt vast ook een kuisheidsgordel thuis....

Wilbert

Bericht door Wilbert » 04 okt 2006, 09:23

gooi maar weer op slot!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 okt 2006, 10:04

Hehe, block Rob gewoon, dat is het enige waar ie op uit is :)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 04 okt 2006, 11:03

Ja, hihi, dat vindt hij leuk.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 okt 2006, 11:22

Rob, d'r zit maar één ding op; 1000x Hail Michael of dit eindigt in een rel.

:P

Wilbert

Bericht door Wilbert » 04 okt 2006, 13:34

Mari Oh Oh! schreef:Rob, d'r zit maar één ding op; 1000x Hail Michael of dit eindigt in een rel.

:P
Wij zijn helemaal niet uit op een rel maar het is wel duidelijk dat rob en jij daar wel mee bezig zijn.

Gooi maar voor goed op slot.

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2006, 13:56

Dit eindigt helemaal niet in rel. Gewoon verder lullen over de grand prix van China.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 okt 2006, 16:07

Vonden jullie het ook zo knap van Schumacher dat hij als enige Bridgestone-rijder het hele Michelin-kamp op een hoopje reed? :P :lol:

k33z

Bericht door k33z » 04 okt 2006, 17:01

Peter Tunissen schreef:Vonden jullie het ook zo knap van Schumacher dat hij als enige Bridgestone-rijder het hele Michelin-kamp op een hoopje reed? :P :lol:
Toch erg jammer dat we volgend jaar met een stelletje B-coureurs zijn opgescheept als Schumacher ermee stopt :(

Dutch

Bericht door Dutch » 04 okt 2006, 17:12

Ja, willen jullie nou dat 't spannend wordt of niet? :lol:

Overigens vond ik dat inderdaad het knapste van de prestatie van Schumacher afgelopen weekend: niet die inhaalmanoeuvres, die waren kaassie, maar dat de rest van de Bridgestone-coureurs aan het verdrinken was, terwijl hij met een stevige borstcrawl de kans greep die Renault hem bood.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 okt 2006, 17:15

Ik durf te stellen dat het volgend jaar lastiger zal zijn om vantevoren te bepalen wie gaat winnen en dat maakt het in mijn ogen in elk geval niet saaier, dus wat dat betreft zie ik geen jammer. En B-coureurs vind ik een belediging van de anderen.

Dat jij het jammer vindt dat Schumi ermee stopt, dat is een ander verhaal. Ik kan me best voorstellen dat je graag had gezien dat hij een paar jaartjes doorging(al vind ik nog steeds erg jammer om een held te zien kelderen, dat gun ik hem ook niet, maar misschien dat je daar anders over denkt).

EDIT: Wat Dutch zegt dus. :D

Dutch

Bericht door Dutch » 04 okt 2006, 17:28

Laten we zeggen dat Schumi A+ is, ook al op grond van het feit dat hij bijna 250 GP's de kans heeft gekregen om dat te laten zien, maar dat Alonso en Räikkönen zeker tot de A-categorie horen. Anderen vergelijken met iemand die (bijna) alle denkbare records heeft gebroken, is sowieso een kansloze zaak.

Maar of het volgend jaar wel zo spannend wordt? Als het gaat om de capaciteiten van de twee kroonprinsen wel. Maar als McLaren z'n aandacht blijft steken in dit soort zaken:

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/54886
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54878

...dan wordt 't een walk-over voor The Ice Man from Maranello, ervan uitgaande dat Kova of Fisi voor Renault niet de kooltjes uit het vuur gaan slepen en Hamilton in zijn debuutjaar (if so) meteen unieke dingen laat zien.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 okt 2006, 17:34

Dat had ik ook nog willen noemen, maar dan is het grootste probleem van volgend jaar dus dat Alonso naar McLaren vertrekt èn Kimi naar Ferrari, niet dat Schummi vertrekt. Als ze beide bij McLaren gingen rijden òf Alonso bij Renault bleef en Kimi naar Ferrari ging, dan was ik wat zekerder van een eerlijke strijd.

k33z

Bericht door k33z » 04 okt 2006, 17:48

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen Schumacher fan. Hoop alleen dit seizoen van harte dat hij kampioen wordt omdat hij er mijns inziens het meeste recht op heeft.

De term B coureurs was natuurlijk alleen maar een opmerking om de reacties te peilen.

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2006, 17:54

Schummacher 2 hebben we toch ook nog ?

Dutch

Bericht door Dutch » 04 okt 2006, 18:05

k33z schreef:omdat hij er mijns inziens het meeste recht op heeft.
Op grond waarvan? Heb Alonso toch ook een stel keizerlijke prestaties zien afleveren. Zou moeilijk kunnen kiezen. Op grond van de puntentelling is zo'n wereldkampioenschap altijd al een beetje arbitrair.

Hier een leuk voorbeeldje van de huidige WK-stand volgens de puntentelling uit de jaren dertig:

http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/main2.htm

(Die van vorig jaar was helemaal lachen, met Monteiro op de vijfde of zesde plaats, maar die heeft Leif helaas niet meer op z'n site staan.)

Hoe dan ook, voor mij telt maar één ding: wie de meeste overwinningen haalt, verdient de titel het meest. De stand is nu 7-6, dus verdient Schumacher het momenteel in mijn ogen ook het meest.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 okt 2006, 18:28

k33z schreef:De term B coureurs was natuurlijk alleen maar een opmerking om de reacties te peilen.
Ehm, juist dit soort opmerkingen geeft mij Schumi allergie(waardoor ik tegengas ga geven, niet te verwarren met rellen Wilbert), maar zand erover, want anders gaat dit nog wel even door.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 04 okt 2006, 19:02

Mari Oh Oh! schreef:
k33z schreef:De term B coureurs was natuurlijk alleen maar een opmerking om de reacties te peilen.
Ehm, juist dit soort opmerkingen geeft mij Schumi allergie(waardoor ik tegengas ga geven, niet te verwarren met rellen Wilbert), maar zand erover, want anders gaat dit nog wel even door.
Rellen zijn jou woorden maar ik gooi er zand over.

Voor volgend jaar zet ik in op KIMI die rijd altijd erg goed alleen zijn auto wil niet mee werken

k33z

Bericht door k33z » 04 okt 2006, 19:18

Dutch schreef:
k33z schreef:omdat hij er mijns inziens het meeste recht op heeft.
Op grond waarvan? Heb Alonso toch ook een stel keizerlijke prestaties zien afleveren. Zou moeilijk kunnen kiezen. Op grond van de puntentelling is zo'n wereldkampioenschap altijd al een beetje arbitrair.

Hier een leuk voorbeeldje van de huidige WK-stand volgens de puntentelling uit de jaren dertig:

http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/main2.htm

(Die van vorig jaar was helemaal lachen, met Monteiro op de vijfde of zesde plaats, maar die heeft Leif helaas niet meer op z'n site staan.)

Hoe dan ook, voor mij telt maar één ding: wie de meeste overwinningen haalt, verdient de titel het meest. De stand is nu 7-6, dus verdient Schumacher het momenteel in mijn ogen ook het meest.
Iemand die zich vanuit een kansloze positie op deze manier terugvecht en weer volop meedoet voor het kampioenschap heb ik meer respect voor dan voor iemand die in het begin alles makkelijk wint omdat de competitie in de winter heeft liggen slapen.

Natuurlijk ligt de fout van de slechte seizoensstart ook bij Schumacher zelf, hij heeft de auto niet genoeg ontwikkeld blijkbaar, maar het is moeilijker om gedurende het seizoen een gat te dichten dan een voorsprong te consolideren.

Gedurende het seizoen werd Ferrari sneller en ging Alonso zijn schade proberen te beperken. Ik zie liever iemand harder strijden, dan iemand die rekent en 2e wordt.

Ik snap ook wel dat Alonso dat doet en dat hij wel gek zou zijn om onnodige risico's te nemen, maar ik vind dit een mindere prestatie.

Hoop dat het een verhaal is wat nog leesbaar is, maar zo zie ik het.

Uiteindelijk ben ik het helemaal met Dutch eens, degene die de meeste races gewonnen heeft is de echte kampioen! Daarom vind ik het ook erg jammer dat de puntentelling zo veranderd is. In mijn ogen moet er tussen de 1ste en 2e plaats een groter puntenverschil zitten (zoals het was de winnaar 10 en de tweede plaats 6). Natuurlijk is het kampioenschap hierdoor spannender geworden, maar je kan nu makkelijker kampioen worden door constant 2e te worden. Een constante nummer 2 mag van mij nooit kampioen worden.

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2006, 19:51

Als de rest dan allemaal zulke B-rijders zijn, dan zeg je indirect dat de prestaties van Schumacher niet dusdanig overweldigend zijn.
Hij is de kampioen van de B-rijders dus.

Maar ff serieus, ik zou Schumacher, Alain Prost, Senna, Nelson Piquet, en nog een paar anderen, wel eens willen zien rijden in auto's uit hetzelfde tijdperk.
Ik denk, dat een aantal van Schumachers wereldkampioenschappen te danken zijn aan het gebrek van goede tegenstanders.

Plaats reactie