Grandprix van China

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Joy

Grandprix van China

Bericht door Joy » 01 okt 2006, 10:17

Geweldige race toch ? Wisselende weersomstandigheden, veel spins, touches en tactische beslissingen. Schumacher van P6 naar voren komen rijden. Alonso problemen in de pits, krijgt klop van Schumacher die een schitterende inhaalactie had.
Massa eraf na touche met Coulthard. Geloof niet dat Coulthard de veroorzaker was want Massa gleed door en Coulthard stuurde in.

Zelfs de champagne kon niet gevangen worden door Renault wat Ferrari wel lukte. Nog een zege behaald getuige de fanatieke reactie van de monteurs :lol:

Volgende week Japan. 7 uur in de ochtend. Denk dat ik toch voor uit mijn bed kom.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 01 okt 2006, 13:08

Ja geweldig! He brought an atomic bomb to a gunfight. :lol: :lol: :lol:
Ik vond het misschien wel de beste race van Schumacher ooit, na Donington '93 hebben we nu China '06; kijk maar eens in de uitslag waar de andere Bridgestone rijders terug te vinden zijn. Webber nog redelijk, de rest knudde.
Ik denk dat toen eenmaal duidelijk werd dat het een regenrace zou worden en zeker na die openingsronden waarin Alonso met negen vingers in de neus wegreed echt niemand daar nog gedacht heeft dat Schumacher ook maar Fisichella zou kunnen gaan bedreigen, laat staan Alonso.
Natuurlijk verloor die veel tijd op zijn nieuwe intermediates, maar dan nog, Schumacher en Fisichella waren toen al gestopt en hadden niet gewisseld; Alonso had een voorsprong die groot genoeg was om de race uit te zingen, er was eigenlijk geen enkele reden om zijn taktiek af te laten wijken van die van Fisichella en Schumacher. Klein blundertje dus, had het goed uitgepakt, dan was zijn voorsprong 40 i.p.v. 20 seconden geworden, maar dat is nou ook weer niet zo belangrijk. Nu ging het mis en kost het hem minstens 4 punten.

Even over pure racesnelheid trouwens:
Schumacher stopt, verwisseld zijn intermediates voor slicks. Fisichella doet dat een ronde later en komt met ongeveer dezelfde voorsprong als hij al had terug de baan op (iets meer, maar zijn stop ging ook 0.6 seconde sneller). De ronde daarna is de voorsprong van Schumacher op Fisichella 7.6 seconden. Dat is dus hoeveel tijd hij in de eerste openingsronde wint! :!:
Alonso haal Fisichella in met nog 20 ronden te gaan, beiden hebben niet echt meer iets om voor te vechten, al zal hij wel gedroomd hebben van een klein buitje en een van de baan af drijvende Ferrari. Het verschil bij op de streep was 44 seconden....
En Fisichella was toch altijd zo'n talent, och arme, wat zullen zijn oren vandaag blinken....
En dat ga ik volgend jaar missen, op dit moment rijden er 20 coureurs die erg goed zijn en twee die bijzonder zijn. Dat is leuker dan 21 goede coureurs en eentje die bijzonder is. Maar hopen dat Hamilton of Kovalainen dat gat op kunnen gaan vullen.

Verder nog een ongelofelijk suffe actie van Coulthard (stuur die man langs Hans Anders) en Sato. Superrace (14e op een ronde, Albers finishte bijvoorbeeld op 3 ronden, dan doe je toch echt iets goed in zo'n Super Aguri), maar Heidfeld blokken om je Honda-vriendjes er langs te laten hoort niet; zou me niks verbazen als die zijn thuisrace gaat missen.

Oh, en Kimi, die had de race ook kunnen winnen. In iedere andere auto dan een McLaren. Alonso zal al wel zin hebben in volgend jaar....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 okt 2006, 15:04

Mooi samengevat :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2006, 16:47

Oh ik heb niks gemist dus
Weergoden hebben schumacher dus weer geholpen halverwege de wedstrijd.
achja nog 2 races en we zijn ervan af.
Overigens komt het nu wel goed uit dat schumacher en verstappen zo goed bevriend zijn. Kunnen ze volgend jaar samen veel quality-time met hun gezin beleven en op tv kijken naar het nieuwe talent.

allen

Bericht door allen » 01 okt 2006, 18:23

Heb me geweldig vermaakt. Spannende wedstrijd, heerlijk wisselende weersomstandigheden en een blunderende Alonso die twee nieuwe voorbanden verkoos itt Schumi en Fisichella. Dat heeft hij geweten. :twisted:

Het is lang geleden dat er zoveel spanning in een F1 race zat.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 01 okt 2006, 20:22

Rebel schreef:Oh ik heb niks gemist dus
Overigens komt het nu wel goed uit dat schumacher en verstappen zo goed bevriend zijn. Kunnen ze volgend jaar samen veel quality-time met hun gezin beleven en op tv kijken naar het nieuwe talent.
Kijk de volgende keer en geef dan een reactie! wat een slap gelul is dit weer!!

Schumi heeft een zeer goeie race gereden en heeft Alonso even op zijn plekje gezet (zonder smerige streek). Voor de rest jammer van Doornbos van de tik die hij kreeg bij de start.

Rein

Bericht door Rein » 01 okt 2006, 20:27

Spannende race! Jammer dat ik van te voren de uitslag al wist omdat ik te lui was om vroeg op te staan :wink:

Lekker spannend; Alsonso en Schumacher allebij 116 punten. Volgende week zondag ochtend ga ik zeker live kijken, ben echt benieuwd.

k33z

Bericht door k33z » 01 okt 2006, 21:07

Wilbert schreef:
Kijk de volgende keer en geef dan een reactie! wat een slap gelul is dit weer!!

Schumi heeft een zeer goeie race gereden en heeft Alonso even op zijn plekje gezet (zonder smerige streek). Voor de rest jammer van Doornbos van de tik die hij kreeg bij de start.
Niet meer reageren Wilbert. Is deels uitlokken en deels onwetendheid.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2006, 22:55

Nee hoor, ik weet heel zeker dat ik geen Schumacher-fan ben.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 02 okt 2006, 08:26

Dat wisten we al.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2006, 10:45

Hij weet in elk geval in elk draadje waar hij in post de lol en het plezier de kop in te drukken... :roll:
Doet z'n naam eer aan...
Ken de beste vent niet persoonlijk, maar kijk er net zo tegenaan als hijzelf tegen Schumacher :wink:

Edit: in 1 draadje niet... Die waar z'n eigen bestelling de mist in ging :lol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 02 okt 2006, 10:55

Arthur,

Ik denk dat Rebel gewoon een beetje gefrustreerd is en daar zijn meerdere oorzaken voor te 'verzinnen'.

Maar Rebel kijkt ook wel eens diep in zijn reebruine ogen in de spiegel dus dat weet hij zelf het beste.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 11:28

Hail Schumi! :wink:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 02 okt 2006, 16:40

Rebel? Nog steeds gefrustreerd? :twisted:

Als je alleen maar kunt reageren dat je niks gemist hebt, reageer dan maar niet. Missen wij ook niks aan dat gelul wat niks toevoegd over de discussie van de F-1 race :roll: Voor het overige:

www.schumacherbashen.nl
of
www.verstappenbashen.nl

Daag!

Ik heb de race niet gezien maar ga hem nog zeker kijken jongens!
Zat langs de baan naar de A1 te kijken waar Jeroen Bleekemolen in staat is geweest om de kwaliteiten van een zekere andere coureur te vervangen door zijn eigen topprestatie. Wat een race! Gezien jullie reacties hier ben ik benieuwd naar de F-1 race.

Ruud.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 18:28

Ik had hem opgenomen en heb hem helemaal bekeken.
Vandaar mijn reactie, was een aardige race, al lag dat niet alleen aan schumacher zijn geweldige heldhaftige inhaalactie, maar meer aan de tactiek van de teams.
Ik hoop dat Doornbos volgend jaar nog ergens een kans krijgt.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 02 okt 2006, 19:11

Rebel schreef: Ik hoop dat Doornbos volgend jaar nog ergens een kans krijgt.
Ik ben het één keer met je eens!!!

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 02 okt 2006, 19:40

Rebel schreef:Ik had hem opgenomen en heb hem helemaal bekeken.
Vandaar mijn reactie, was een aardige race, al lag dat niet alleen aan schumacher zijn geweldige heldhaftige inhaalactie, maar meer aan de tactiek van de teams.
Als je hem gekeken hebt dan snap ik je eerdere reactie niet dat je niks gemist hebt. Spreek je jezelf nou altijd tegen of blijft het bij hersenloos flamen. :roll: Als het om F-1 gaat, gaat er geen post voorbij zonder gezeur over MS. Als je nou eens positief over de dingen gaat reageren wat je wel leuk vond? Eigenlijk hoop ik bijna dat er volgend jaar een rijder boven komt drijven welke alles wint en die je ook niet mag. Kunnen we weer een hoop gezeur aanhoren. :cry:

k33z

Bericht door k33z » 02 okt 2006, 19:51

Ruud Hulsegge schreef:
Rebel schreef:Ik had hem opgenomen en heb hem helemaal bekeken.
Als je hem gekeken hebt dan snap ik je eerdere reactie niet dat je niks gemist hebt. Spreek je jezelf nou altijd tegen of blijft het bij hersenloos flamen. :roll: Als het om F-1 gaat, gaat er geen post voorbij zonder gezeur over MS. Als je nou eens positief over de dingen gaat reageren wat je wel leuk vond? Eigenlijk hoop ik bijna dat er volgend jaar een rijder boven komt drijven welke alles wint en die je ook niet mag. Kunnen we weer een hoop gezeur aanhoren. :cry:
Gelukkig sta ik er bij lange na niet alleen voor.

Kappen met hersenloos flamen of opbokken zou ik zeggen.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 19:58

Ruud zoals ik al zei, ik had hem opgenomen, en later gekeken. Dus nadat ik hoorde dat schumacher gewonnen had. Jaja! Ik was zo benieuwd naar die geweldige inhaalactie dat ik toch maar gekeken heb. Achteraf was het toch een fraaie wedstrijd, en dat staat los van schumacher.

p.s. En wat je verder allemaal te melden hebt, dat heb ik nu al zovaak gehoord, probeer je gewoon op de discussie te concentreren en laat je niet iedere keer zo meeslepen in "ik mag je, ik mag je niet" discussie.
Ik vind jullie allemaal aardig en wat jij van mij vindt dat boeit me werkelijk geen hol, dus spaar je die moeite :wink:

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 02 okt 2006, 20:15

[img:74:51]http://www.opel-forum.nl/images/smilies/jerry.gif[/img]

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 20:18

Sander, zet ff samen met Guus je naam in het rijtje van de 15e oktober 8)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 02 okt 2006, 21:40

Rebel schreef:Ruud zoals ik al zei, ik had hem opgenomen, en later gekeken. Dus nadat ik hoorde dat schumacher gewonnen had. Jaja! Ik was zo benieuwd naar die geweldige inhaalactie dat ik toch maar gekeken heb. Achteraf was het toch een fraaie wedstrijd, en dat staat los van schumacher.

p.s. En wat je verder allemaal te melden hebt, dat heb ik nu al zovaak gehoord, probeer je gewoon op de discussie te concentreren en laat je niet iedere keer zo meeslepen in "ik mag je, ik mag je niet" discussie.
Ik vind jullie allemaal aardig en wat jij van mij vindt dat boeit me werkelijk geen hol, dus spaar je die moeite :wink:
Donder toch op man als je mij verwijt dat ik me van de discussie laat afleiden, klein kind. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Eerst loop je te drammen dat je niks gemist hebt en vervolgens loop je te zeuren dat je toch zo nieuwsgierig bent naar die inhaalactie van Schumacher. Wat wil je hier toch mee bereiken als continue je zelf tegen spreekt. Die wedstrijd staat los van Schumacher? Deed hij niet mee dan?
Wat ik van je vind zeg ik liever een keer persoonlijk onder het genot van een gezamelijk biertje zodat we een echte discussie krijgen zonder iedere keer te flamen. Ik heb daar echt geen zin meer in.

Ruud.

k33z

Bericht door k33z » 02 okt 2006, 21:47

Ruud Hulsegge schreef:
Rebel schreef:Ruud zoals ik al zei, ik had hem opgenomen, en later gekeken. Dus nadat ik hoorde dat schumacher gewonnen had. Jaja! Ik was zo benieuwd naar die geweldige inhaalactie dat ik toch maar gekeken heb. Achteraf was het toch een fraaie wedstrijd, en dat staat los van schumacher.

Donder toch op man als je mij verwijt dat ik me van de discussie laat afleiden, klein kind. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Eerst loop je te drammen dat je niks gemist hebt en vervolgens loop je te zeuren dat je toch zo nieuwsgierig bent naar die inhaalactie van Schumacher. Wat wil je hier toch mee bereiken als continue je zelf tegen spreekt. Die wedstrijd staat los van Schumacher? Deed hij niet mee dan?
Wat ik van je vind zeg ik liever een keer persoonlijk onder het genot van een gezamelijk biertje zodat we een echte discussie krijgen zonder iedere keer te flamen. Ik heb daar echt geen zin meer in.

Ruud.
Amen.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 22:52

Prima Ruud !

Dus we kunnen erop rekenen dat je de 15e er ook bent?
Bier laten we die dag maar achterwege, of je moet Kees terug laten rijden 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 okt 2006, 22:57

Ach zo erg was zijn eerste reactie niet eens, oké wat pesterig en een tikkie gekleurd, maar d'r wordt wel weer lekker gehapt zeg. Ik begin nu een beetje te snappen waar de anti-BMW crew hun lol vandaan haalt en dan te bedenken dat je dat gepiep jaren(/tot in de eeuwigheid) aan moet horen.

Maar nog even over dat simracen, volgens mij zit daar meer gevoel in dan in een TT.

;)

Plaats reactie